Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 21:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Antenne-signal optimering? (Philips 9509) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ebsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 26 Januar 2005 kl. 15:41 | IP-adresse registreret  

Ja så fik jeg endelig købt nyt tv. Et Philips Pw 9509 til 10.000 kroner i Fona inklusiv originalt bord. + 1400 kr. i en 5 års total forsikring (man kan jo ikke være for forsigtig  )

Men nu har jeg så et par spørgsmål til jer derude, hvad angår antenne signal og optimeringer af dette.

Vi har ikke mulighed for kabel-tv, da vi bor i en mindre by uden mulighed for dette, og jeg bor hos mine forældre. Vi har en antenne på loftet, og signalet på mine forældres tv er også ret godt, både dr1 og tv2.

Men vi har 4 fjernsyn ialt tilsuttet i huset, og mit værelse er den tredje antenne forbindelse. Dr1's signal er virkelig dårligt, og en del flimret og grumset, og tv2's er lidt over middel, men stadig ikke helt klart.

Hvad kan jeg gøre??

Jeg har nogle forslag, som jeg håber i eventuel vil kommentere:

• Købe en antenne forstærker fra Harald Nybord?
  • Få en helt ny antenne sat på loftet, der kun er tilslutte netop mit tv? (hvor skulle jeg købe dette? Og hvad ville det koste? Og hvilke dele skulle jeg bruge?)

Kom endelig med andre foreslag udover, de to jeg har skrevet her over.

Håber i vil hjælpe lidt her, da jeg ikke har den store forstand på dette område. Tak. 

Til top Vis ebsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ebsen

Harritz3257
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. gichael3257

Bruger siden: 11 Juni 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 26 Januar 2005 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes du skal købe en antenne forstærker, i god kvalitet.

Jeg har oplevet at der virkelig er forskel på kvaliteten, så prøv lige forskellige.

Til top Vis Harritz3257's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Harritz3257

Bond
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 Januar 2005 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

Hej !

Du skal først og fremmest købe en god antenne-fordeler til at splitte signalet op ,til de 4 TV i har. (herefter er problemet sikkert løst) ......hvis  "forstærkning" er nødvendig skal det være før  antenne-fordeleren. (helst så tæt på kilden ((antennen)) som muligt)

Bond

ebsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Januar 2005 kl. 16:31 | IP-adresse registreret  

Okay..  Takker for svarene.. Til jer andre, skriv endelig mere..

Hvor kan jeg købe en sådan "Antenne-fordeler" til en rimelig pris, og hvordan skal en sådan sag monteres? Og hvor skal jeg købe antenne forstærkeren?

Egentlig synes jeg selv det ville være smartest at købe en mindre antenne, som kun er tilsluttet mit tv, og ikke andre, så må signalet da være godt eller hvad?

ebsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Januar 2005 kl. 19:23 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg så bestil en seperat analog/digital Philips stue-antenne fra elgiganten, og håber virkelig at den vil opfange et godt signal til både Dr1 og Tv2. Antennen skal i hvert fald kun tilsluttes mit ene fjernsyn, så håber så sandeligt jeg får et godt billede. 

Det er sådan en fætter her: http://kortlink.dk/k7n

Hvis den ikke er en succes, sender jeg den selvfølgelig bare tilbage til elgiganten, og får pengene retur..

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 27 Januar 2005 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

Hej !

Vis du vil have det beste signal skal du sætte en antenne på taget, og en god forstærker og før signalet ned i en fordeler boks med de antal ud gange du skal bruge ( i dit telfælle 4 udtag ) og sør for at du kan justere signalet til ver ud gang. Hold dig langt væk fra indørs antenner der kommer tid mange skygger.

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

ebsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Januar 2005 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

Hej :-):-)

Nu er jeg i den uoptimale situation at jeg stadig bor hjemme hos de gamle, og de vil ikke have en ny synlig antenne op på taget (den pynter jo ikke ligefrem), den antenne vi har nu, er på loftet, så den ikke kan ses. Desuden vil det også blive en smule dyrt at købe ny antenne + en god forstærker + en fordeler boks. Men en ting jeg helt højest sandsynligvis vil gøre, når jeg flytter hjemmefra!

Jeg håber nu på at Stue-antennen fra Philips kan levere et godt billede, men nu må jeg jo se, når den kommer i næste uge. Skal selvfølgelig nok lige skrive, om det er noget der fungerer.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes