Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 20:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Standere til 30.000 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 23 Juni 2008 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

Halløjsa!

Da jeg er på udkig efter et sæt standerhøjttalere og mangler idéer til hvilke jeg bør have i kikkerten, søger jeg Jeres hjælp. Med fare for at spørgsmålet er blevet stillet før i forum, undskylder jeg på forhånd såfremt dette er tilfældet

Mit rum er ikke vanvittigt stort og jeg har efterhånden indset at gulvhøjttalere ikke er vejen frem hjemme hos mig. Derfor søger jeg en stander af fornuftig kvalitet. Budgettet ligger på ca 30.000 gerne et par klik under. Jeg søger helst nyt, men er også åben overfor brugt, såfremt der findes noget favorabelt, der rent faktisk er til at opstøve.

Jeg er glad for upfront lyd, med masser af detaljerigdom over hele spektret, dog uden at gå på kompromis med musikaliteten.

Jeg har selv kigget på Monitor Audio PL100 og Gamut L3, som begge falder i min smag. Er der andet indenfor prisrammen jeg bør give et lyt. Gerne med en kort beskrivelse af lyden fra kasserne

På forhånd tak

Floe

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe

Batemandk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Sendt: 23 Juni 2008 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

Hej Floe,

Har du lagt øre til L3'erne? Hvis ikke, ligger jeg da gerne stue til.. Jeg er jo meget farvet, så gider ikke sige min favorit ..

Mvh Tim

Til top Vis Batemandk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Batemandk

Batman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 23 Juni 2008 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

Disse vellydende højtalere kan varmt anbefales (ca. 20.000 inkl. standere) Fås også i sort pianolak.

http://www.audioreview.com/cat/speakers/floorstanding-speake rs/energy-loudspeakers/PRD_128282_1594crx.aspx

Kræver strømstærk forstærker og mindst 100 timers tilspilning

Til top Vis Batman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Batman

Bass
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 23 Juni 2008 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

JM Lab Mini Utopia evt. Micro Utopia flankeret af en Velodyne DD15.
Til top Vis Bass's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bass

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Juni 2008 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

Batemandk: Jamen det er da ikke umuligt at jeg kunne tænke mig at kigge forbi til et lyt  Jeg har dog hørt L3 før, og det er sød musik 

Batman: Takker for tippet. Højttalerne skal, uanset valg, spille sammen med min Densen B-150, som jeg er yderst tilfreds med Den skal ingen vegne

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 23 Juni 2008 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Juni 2008 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

Jakobsen skrev:

JM lab 1007 BE

http://www.jmlab.fr/catalogue-front/produits-home-en.php?lan gue=EN&idArbo=4&idProduit=4&idDivision=1

Hej Jakobsen, tak for input. Ved du hvem der forhandler JM Lab i DK?

Thomas Sillesen
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds.dk

Bruger siden: 29 April 2003
Sendt: 23 Juni 2008 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

Øhh...du har Densen...og ved ikke ved der sælger Focal JM Lab i DK ? tager du xxx på os ?

Thomas Sillesen
Til top Vis Thomas Sillesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Sillesen

gæst
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 23 Juni 2008 kl. 21:35 | IP-adresse registreret  

AVI ADM9

Det her siger vist alt:

"Even without the digital call to arms, this little active speaker would be a real star. It delivers a sound far bigger and more powerful than you would expect, with the sort of musical accuracy and honesty that you don't get at a grand and you might struggle to find even at £5,000."
Til top Vis gæst's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gæst

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Juni 2008 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

Thomas Sillesen skrev:
Øhh...du har Densen...og ved ikke ved der sælger Focal JM Lab i DK ? tager du xxx på os ?

Desværre nej

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Juni 2008 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

floe skrev:
Jakobsen skrev:

JM lab 1007 BE

http://www.jmlab.fr/catalogue-front/produits-home-en.php?lan gue=EN&idArbo=4&idProduit=4&idDivision=1

Hej Jakobsen, tak for input. Ved du hvem der forhandler JM Lab i DK?

hvis du ik fanged den

http://www.hififreaks.dk/index.focal.electra.1007.be.asp

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted

Thomas Sillesen
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds.dk

Bruger siden: 29 April 2003
Sendt: 23 Juni 2008 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

Indlæg rettet grundet reklame!

Thomas Sillesen
Til top Vis Thomas Sillesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Sillesen

JRolLbs
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 23 Juni 2008 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

Jeg har altid gerne villet høre en Aurum Cantus Volla - hvis bare den højttaler spiller halvt så godt, som den ser ud! Er personligt også ret glad for båndiskanter, hvor Volla'ens skulle være noget af det bedste. Ved ikke, om den forhandles i DK, men der er jo heller ikke så langt til Sverige fra KBH.. Kan købes her:

http://www.goldenagemusic.se/swe/hifi/index.html

NB: Spiller selv på et sæt Helicon 300, der bestemt også er en dejlig højttaler, men måske ikke så upfront, som du gerne vil have det. Har ikke lyttet på MKII'eren, men ville da gøre det, hvis jeg var dig. God jagt!!

Til top Vis JRolLbs's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JRolLbs

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Juni 2008 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

floe skrev:
Halløjsa!

Da jeg er på udkig efter et sæt standerhøjttalere og mangler idéer til hvilke jeg bør have i kikkerten, søger jeg Jeres hjælp. Med fare for at spørgsmålet er blevet stillet før i forum, undskylder jeg på forhånd såfremt dette er tilfældet

Mit rum er ikke vanvittigt stort og jeg har efterhånden indset at gulvhøjttalere ikke er vejen frem hjemme hos mig. Derfor søger jeg en stander af fornuftig kvalitet. Budgettet ligger på ca 30.000 gerne et par klik under. Jeg søger helst nyt, men er også åben overfor brugt, såfremt der findes noget favorabelt, der rent faktisk er til at opstøve.

Jeg er glad for upfront lyd, med masser af detaljerigdom over hele spektret, dog uden at gå på kompromis med musikaliteten.

Jeg har selv kigget på Monitor Audio PL100 og Gamut L3, som begge falder i min smag. Er der andet indenfor prisrammen jeg bør give et lyt. Gerne med en kort beskrivelse af lyden fra kasserne

På forhånd tak

Floe

Mit rum er ikke vanvittigt stort og jeg har efterhånden indset at gulvhøjttalere ikke er vejen frem hjemme hos mig.

dine Baby Grand er ellers en fin HT

men du skal have dem længere ud fra væggen

og den i hjørnet længere væk fra side væg

prøv at købe skumgummi pøller i Ikea (Ø25x800 69kr) og sæt dem i hjørnet

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Juni 2008 kl. 22:03 | IP-adresse registreret  

Jakobsen skrev:

floe skrev:
Halløjsa!

På forhånd tak

Floe

Mit rum er ikke vanvittigt stort og jeg har efterhånden indset at gulvhøjttalere ikke er vejen frem hjemme hos mig.

dine Baby Grand er ellers en fin HT

men du skal have dem længere ud fra væggen

og den i hjørnet længere væk fra side væg

prøv at købe skumgummi pøller i Ikea (Ø25x800 69kr) og sæt dem i hjørnet

BBG er en fin højttaler ja. Og den er heller ikke decideret for stor til mit rum. Jeg er bare ikke meget for deres tilbagelænede lyd.

De skal ikke længere væk fra væggen herhjemme. Jeg har eksperimenteret en del med dem efterhånden, og jeg var også noget overrasket da jeg fandt ud af at de rent faktisk spiller bedst som de står nu kun godt 20 cm fra bagvæggen.

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 23 Juni 2008 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

læs det seneste nummer af Stereophile. De tester en lille KEF Reference standerht og er begejstrede.
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 23 Juni 2008 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

JBL LSR 6332.

hvis du spørger rigtigt pænt mener jeg at henrikb bor i nærheden af kbh og han plejer at være villig til at give en demo.

Dongo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2004
Sendt: 23 Juni 2008 kl. 23:41 | IP-adresse registreret  

Du skylder dig selv at  lytte til Epos M12i.

De kan oven i købet erhverves for godt halvdelen af dit budget, så det er masser af råderum til at erhverve nogle gode standere til dem, og ditto kabler.

Delefiltret er ganske unikt idet det kun består af en (tal:1) komponent: En højkvalitetskondensator foran diskanten.

Der er således intet filter foran bassen, da delingen her foretages rent mekanisk, hvorfor forstærkeren har maksimalt styr med enheden, og det høres! Her er virkelig hul igennem til musikken.

Lyden: Dynamik og præsision uden at give køb på musikalitet.

5 stjerner af 5 mulige i maj nummeret af "What Hi*Fi":

"The M12's DNA has always been stamped with blistering speed, forceful dynamics and the kind of surefooted timing that makes all but the very best of the competition sound as precise as a drunk at a party. (...)  the speakers tear through the recording with breathtaking agility and  a clarity of purpose that's hard to beat at this price - or any price come to that"

Jeg kunne ikke være mere enig.

M.v.h.
Til top Vis Dongo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dongo

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Juni 2008 kl. 23:47 | IP-adresse registreret  

Dongo skrev:
Du skylder dig selv at  lytte til Epos M12i.

De kan oven i købet erhverves for godt halvdelen af dit budget, så det er masser af råderum til at erhverve nogle gode standere til dem, og ditto kabler.

Delefiltret er ganske unikt idet det kun består af en (tal:1) komponent: En højkvalitetskondensator foran diskanten.

Der er således intet filter foran bassen, da delingen her foretages rent mekanisk, hvorfor forstærkeren har maksimalt styr med enheden, og det høres! Her er virkelig hul igennem til musikken.

Lyden: Dynamik og præsision uden at give køb på musikalitet.

5 stjerner af 5 mulige i maj nummeret af "What Hi*Fi":

"The M12's DNA has always been stamped with blistering speed, forceful dynamics and the kind of surefooted timing that makes all but the very best of the competition sound as precise as a drunk at a party. (...)  the speakers tear through the recording with breathtaking agility and  a clarity of purpose that's hard to beat at this price - or any price come to that"

Jeg kunne ikke være mere enig.

M.v.h.

Den Epos ser bestemt heller ikke dum ud Forhandler i DK?

Dongo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2004
Sendt: 23 Juni 2008 kl. 23:54 | IP-adresse registreret  

København kan jeg se i din profil, så er det lette og hurtige svar "Lydbutikken"på Frederiksberg Allé, lige ved Kingosgade.

Ud fra deres hjemmeside at dømme kan man kun med sikkerhed sige, at de har forrige model M12.2. Jeg hørte da også selv M12i i UK, men mon ikke de har dem hos Lydbutikken, ellers må det da være lige oppe over...
Til top Vis Dongo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dongo

Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes