| Forfatter |
|
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 23 Juni 2008 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløjsa! Da jeg er på udkig efter et sæt standerhøjttalere og mangler idéer til hvilke jeg bør have i kikkerten, søger jeg Jeres hjælp. Med fare for at spørgsmålet er blevet stillet før i forum, undskylder jeg på forhånd såfremt dette er tilfældet  Mit rum er ikke vanvittigt stort og jeg har efterhånden indset at gulvhøjttalere ikke er vejen frem hjemme hos mig. Derfor søger jeg en stander af fornuftig kvalitet. Budgettet ligger på ca 30.000 gerne et par klik under. Jeg søger helst nyt, men er også åben overfor brugt, såfremt der findes noget favorabelt, der rent faktisk er til at opstøve. Jeg er glad for upfront lyd, med masser af detaljerigdom over hele spektret, dog uden at gå på kompromis med musikaliteten. Jeg har selv kigget på Monitor Audio PL100 og Gamut L3, som begge falder i min smag. Er der andet indenfor prisrammen jeg bør give et lyt. Gerne med en kort beskrivelse af lyden fra kasserne  På forhånd tak  Floe
__________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
Batemandk Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 990
|
| Sendt: 23 Juni 2008 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Floe,
Har du lagt øre til L3'erne? Hvis ikke, ligger jeg da gerne stue til.. Jeg er jo meget farvet, så gider ikke sige min favorit ..
Mvh Tim __________________ Noget vellydende :p
Anything in parenthesis can (not) be ignored.
Stuen
|
| Til top |
|
| |
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
| Sendt: 23 Juni 2008 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Bass Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 309
|
| Sendt: 23 Juni 2008 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
JM Lab Mini Utopia evt. Micro Utopia flankeret af en Velodyne DD15.
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Juni 2008 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Batemandk: Jamen det er da ikke umuligt at jeg kunne tænke mig at kigge forbi til et lyt  Jeg har dog hørt L3 før, og det er sød musik  Batman: Takker for tippet. Højttalerne skal, uanset valg, spille sammen med min Densen B-150, som jeg er yderst tilfreds med  Den skal ingen vegne
__________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
| Sendt: 23 Juni 2008 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Juni 2008 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Thomas Sillesen Branchemedlem

Nerds.dk
Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1596
|
| Sendt: 23 Juni 2008 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øhh...du har Densen...og ved ikke ved der sælger Focal JM Lab i DK ? tager du xxx på os ?  __________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
| Til top |
|
| |
gæst Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 529
|
| Sendt: 23 Juni 2008 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
AVI ADM9
Det her siger vist alt:
"Even without the digital call to arms, this little active speaker would
be a real star. It delivers a sound far bigger and more powerful than
you would expect, with the sort of musical accuracy and honesty that
you don't get at a grand and you might struggle to find even at £5,000."
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Juni 2008 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Juni 2008 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Thomas Sillesen Branchemedlem

Nerds.dk
Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1596
|
| Sendt: 23 Juni 2008 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Indlæg rettet grundet reklame!
__________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
| Til top |
|
| |
JRolLbs Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 234
|
| Sendt: 23 Juni 2008 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har altid gerne villet høre en Aurum Cantus Volla - hvis bare den højttaler spiller halvt så godt, som den ser ud! Er personligt også ret glad for båndiskanter, hvor Volla'ens skulle være noget af det bedste. Ved ikke, om den forhandles i DK, men der er jo heller ikke så langt til Sverige fra KBH.. Kan købes her:
http://www.goldenagemusic.se/swe/hifi/index.html
NB: Spiller selv på et sæt Helicon 300, der bestemt også er en dejlig højttaler, men måske ikke så upfront, som du gerne vil have det. Har ikke lyttet på MKII'eren, men ville da gøre det, hvis jeg var dig. God jagt!!
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Juni 2008 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
Halløjsa!
Da jeg er på udkig efter et sæt standerhøjttalere og mangler idéer til hvilke jeg bør have i kikkerten, søger jeg Jeres hjælp. Med fare for at spørgsmålet er blevet stillet før i forum, undskylder jeg på forhånd såfremt dette er tilfældet 
Mit rum er ikke vanvittigt stort og jeg har efterhånden indset at gulvhøjttalere ikke er vejen frem hjemme hos mig. Derfor søger jeg en stander af fornuftig kvalitet. Budgettet ligger på ca 30.000 gerne et par klik under. Jeg søger helst nyt, men er også åben overfor brugt, såfremt der findes noget favorabelt, der rent faktisk er til at opstøve.
Jeg er glad for upfront lyd, med masser af detaljerigdom over hele spektret, dog uden at gå på kompromis med musikaliteten.
Jeg har selv kigget på Monitor Audio PL100 og Gamut L3, som begge falder i min smag. Er der andet indenfor prisrammen jeg bør give et lyt. Gerne med en kort beskrivelse af lyden fra kasserne 
På forhånd tak 
Floe
|
|
|
Mit rum er ikke vanvittigt stort og jeg har efterhånden indset at gulvhøjttalere ikke er vejen frem hjemme hos mig.
dine Baby Grand er ellers en fin HT
men du skal have dem længere ud fra væggen
og den i hjørnet længere væk fra side væg
prøv at købe skumgummi pøller i Ikea (Ø25x800 69kr) og sæt dem i hjørnet
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Juni 2008 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jakobsen skrev:
floe skrev:
Halløjsa!
Da jeg er på udkig efter et sæt standerhøjttalere og mangler idéer til hvilke jeg bør have i kikkerten, søger jeg Jeres hjælp. Med fare for at spørgsmålet er blevet stillet før i forum, undskylder jeg på forhånd såfremt dette er tilfældet 
Mit rum er ikke vanvittigt stort og jeg har efterhånden indset at gulvhøjttalere ikke er vejen frem hjemme hos mig. Derfor søger jeg en stander af fornuftig kvalitet. Budgettet ligger på ca 30.000 gerne et par klik under. Jeg søger helst nyt, men er også åben overfor brugt, såfremt der findes noget favorabelt, der rent faktisk er til at opstøve.
Jeg er glad for upfront lyd, med masser af detaljerigdom over hele spektret, dog uden at gå på kompromis med musikaliteten.
Jeg har selv kigget på Monitor Audio PL100 og Gamut L3, som begge falder i min smag. Er der andet indenfor prisrammen jeg bør give et lyt. Gerne med en kort beskrivelse af lyden fra kasserne 
På forhånd tak 
Floe
|
|
|
Mit rum er ikke vanvittigt stort og jeg har efterhånden indset at gulvhøjttalere ikke er vejen frem hjemme hos mig.
dine Baby Grand er ellers en fin HT
men du skal have dem længere ud fra væggen
og den i hjørnet længere væk fra side væg
prøv at købe skumgummi pøller i Ikea (Ø25x800 69kr) og sæt dem i hjørnet |
|
|
BBG er en fin højttaler ja. Og den er heller ikke decideret for stor til mit rum. Jeg er bare ikke meget for deres tilbagelænede lyd. De skal ikke længere væk fra væggen herhjemme. Jeg har eksperimenteret en del med dem efterhånden, og jeg var også noget overrasket da jeg fandt ud af at de rent faktisk spiller bedst som de står nu kun godt 20 cm fra bagvæggen.  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 23 Juni 2008 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
læs det seneste nummer af Stereophile. De tester en lille KEF Reference standerht og er begejstrede.
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 23 Juni 2008 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
JBL LSR 6332.
hvis du spørger rigtigt pænt mener jeg at henrikb bor i nærheden af kbh og han plejer at være villig til at give en demo. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Dongo Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 89
|
| Sendt: 23 Juni 2008 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skylder dig selv at lytte til Epos M12i. De kan oven i købet erhverves for godt halvdelen af dit budget, så det er masser af råderum til at erhverve nogle gode standere til dem, og ditto kabler. Delefiltret er ganske unikt idet det kun består af en (tal:1) komponent: En højkvalitetskondensator foran diskanten. Der er således intet filter foran bassen, da delingen her foretages rent mekanisk, hvorfor forstærkeren har maksimalt styr med enheden, og det høres! Her er virkelig hul igennem til musikken. Lyden: Dynamik og præsision uden at give køb på musikalitet. 5 stjerner af 5 mulige i maj nummeret af "What Hi*Fi": "The M12's DNA has always been stamped with blistering speed, forceful dynamics and the kind of surefooted timing that makes all but the very best of the competition sound as precise as a drunk at a party. (...) the speakers tear through the recording with breathtaking agility and a clarity of purpose that's hard to beat at this price - or any price come to that"
Jeg kunne ikke være mere enig. M.v.h.
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Juni 2008 kl. 23:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dongo skrev:
Du skylder dig selv at lytte til Epos M12i.
De kan oven i købet erhverves for godt halvdelen af dit budget, så det er masser af råderum til at erhverve nogle gode standere til dem, og ditto kabler.
Delefiltret er ganske unikt idet det kun består af en (tal:1) komponent: En højkvalitetskondensator foran diskanten.
Der er således intet filter foran bassen, da delingen her foretages rent mekanisk, hvorfor forstærkeren har maksimalt styr med enheden, og det høres! Her er virkelig hul igennem til musikken.
Lyden: Dynamik og præsision uden at give køb på musikalitet.
5 stjerner af 5 mulige i maj nummeret af "What Hi*Fi":
"The M12's DNA has always been stamped with blistering speed, forceful dynamics and the kind of surefooted timing that makes all but the very best of the competition sound as precise as a drunk at a party. (...) the speakers tear through the recording with breathtaking agility and a clarity of purpose that's hard to beat at this price - or any price come to that"
Jeg kunne ikke være mere enig.
M.v.h.
|
|
|
Den Epos ser bestemt heller ikke dum ud  Forhandler i DK? __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
| Til top |
|
| |
Dongo Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 89
|
| Sendt: 23 Juni 2008 kl. 23:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
København kan jeg se i din profil, så er det lette og hurtige svar "Lydbutikken"på Frederiksberg Allé, lige ved Kingosgade.
Ud fra deres hjemmeside at dømme kan man kun med sikkerhed sige, at de har forrige model M12.2. Jeg hørte da også selv M12i i UK, men mon ikke de har dem hos Lydbutikken, ellers må det da være lige oppe over...
|
| Til top |
|
| |