Forfatter |
|
Rytmik Branchemedlem

Amforamusik
Bruger siden: 18 Juni 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 589
|
Sendt: 03 December 2006 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, tænk engang. Jeg har vundet i Poul "halvpris" konkurrence. En Dr Revox broadcast tuner. Ikke fordi jeg svarede rigtig i spørgsmålene, men fordi jeg var ærlig....Det er knagme god humor! Er der forresten nogen der ved hvad det er for en tuner?Mvh.
|
Til top |
|
|
kampko Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 213
|
Sendt: 03 December 2006 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
jammen tillykke !!!!!!!!1
__________________ jbl ti10k
crown studio ref 2
xindak xa3250
pc med AUDIOTRAK Prodigy HD2
|
Til top |
|
|
Bumle Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 143
|
Sendt: 03 December 2006 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad har du vundet?
|
Til top |
|
|
Rytmik Branchemedlem

Amforamusik
|
Sendt: 03 December 2006 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bumle skrev:
Hvad har du vundet?
|
|
|
Undskyld-der opstod taste fejl  , men nu skulle det fremgå. Det drejer sig om en konkurrence hos Poul "halvpris". Mvh.
|
Til top |
|
|
Analog Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 236
|
Sendt: 07 December 2006 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja se, det er en af de fineste tunere, der er lavet og formentlig den bedste Revox har lavet. Pudsigt nok er den ikke særlig kendt. Hvis man surfer på nettet efter den, er den ikke særlig berømt. Men den er god nok, når Poul taler om broadcast kvalitet.
Indmaden er samlet som var det et stykke laboratorieudstyr med hver sektion på hver sine print. Den er fra dengang man konstruerede en tuner og ikke bare købte et OEM modul og proppede i sin egen kasse. Lokaloscilatoren er konstrueret sådan at den ikke driver, hvilket var uhørt dengang og stadig usædvanligt - for en analog oscilator. Filteret i mellemfrekvensdelen er helt specielt og ikke bare lavet af standardkomponenter som f.eks. keramiske filtre. I demodulatoren anvendes to stykker nøje afmålt kabel som forsinkelsesled. Det er altså noget helt specielt. Og den både måler og lyder bedre end de fleste nutidige tunere....
Link til artikel, som konstruktøren skrev i Funkschau, da tuneren kom i '69:
http://www.theimann.com/Analog/A76/Funkschau/index.html
I disse DAB tider kan du prøve at sætte en god antenne til din højest retro udseende A76 og høre FM fuldstændig uden sus og støj - i broadcastkvalitet!
Jeg synes i hvert fald, at du roligt kan være glad for den. Pas godt på den! Tillykke!

|
Til top |
|
|
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
Sendt: 07 December 2006 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er super...stort tillykke med den!
|
Til top |
|
|
Rytmik Branchemedlem

Amforamusik
|
Sendt: 07 December 2006 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Analog skrev:
Ja se, det er en af de fineste tunere, der er lavet og formentlig den bedste Revox har lavet. Pudsigt nok er den ikke særlig kendt. Hvis man surfer på nettet efter den, er den ikke særlig berømt. Men den er god nok, når Poul taler om broadcast kvalitet.
Indmaden er samlet som var det et stykke laboratorieudstyr med hver sektion på hver sine print. Den er fra dengang man konstruerede en tuner og ikke bare købte et OEM modul og proppede i sin egen kasse. Lokaloscilatoren er konstrueret sådan at den ikke driver, hvilket var uhørt dengang og stadig usædvanligt - for en analog oscilator. Filteret i mellemfrekvensdelen er helt specielt og ikke bare lavet af standardkomponenter som f.eks. keramiske filtre. I demodulatoren anvendes to stykker nøje afmålt kabel som forsinkelsesled. Det er altså noget helt specielt. Og den både måler og lyder bedre end de fleste nutidige tunere....
Link til artikel, som konstruktøren skrev i Funkschau, da tuneren kom i '69:
http://www.theimann.com/Analog/A76/Funkschau/index.html
I disse DAB tider kan du prøve at sætte en god antenne til din højest retro udseende A76 og høre FM fuldstændig uden sus og støj - i broadcastkvalitet!
Jeg synes i hvert fald, at du roligt kan være glad for den. Pas godt på den! Tillykke!

|
|
|
Ej hvor fedt... Glæder mig meget til at afhente den i næste uge. Tusinde tak for de fine og informative oplysninger.          Så må jeg heller få gjort alvor af at få den radio antenne op. Mvh.
|
Til top |
|
|
Rytmik Branchemedlem

Amforamusik
|
Sendt: 07 December 2006 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
Den er super...stort tillykke med den! |
|
|
Tak ska´ du ha´. Nu skal der måske høres lidt P1 og jazz koncerter. Mvh.
|
Til top |
|
|
Analog Forum Bruger

|
Sendt: 07 December 2006 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan også kigge ind på www.revoxonline.ch og klikke dig frem til den.
Den har i øvrigt BNC stik til antennen. Phonostikkene sidder meget tæt, så de tykke entusiastkabler bliver svære at få i der.
Så må vi bare håbe, at lyden også falder i din smag. Hvis du har sus og støj er der noget galt. Der skal ikke meget signal til, før den bliver tavs og med en god antenne skulle den gerne blive helt stille. Prøv at sammenligne med en tilfældig moderne FM tuner, hvor mange stationer den kan tage langs skalaen, og hvilken der har mest baggrundsstøj på et halvgodt signal.

|
Til top |
|
|
Rytmik Branchemedlem

Amforamusik
|
Sendt: 07 December 2006 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Analog skrev:
Du kan også kigge ind på www.revoxonline.ch og klikke dig frem til den.
Den har i øvrigt BNC stik til antennen. Phonostikkene sidder meget tæt, så de tykke entusiastkabler bliver svære at få i der.
Så må vi bare håbe, at lyden også falder i din smag. Hvis du har sus og støj er der noget galt. Der skal ikke meget signal til, før den bliver tavs og med en god antenne skulle den gerne blive helt stille. Prøv at sammenligne med en tilfældig moderne FM tuner, hvor mange stationer den kan tage langs skalaen, og hvilken der har mest baggrundsstøj på et halvgodt signal.

|
|
|
Tak endnu engang. Jeg trode faktisk at de nutidige tuner var blevet mere følsomme og dermed krævede mindre signal? Du har nogle gode indspark, der skal afprøves, så snart den installeret. Jeg poster et par billeder, når det er kommet op og køre.  Mvh.
|
Til top |
|
|
Analog Forum Bruger

|
Sendt: 07 December 2006 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er egentligt ikke mit indtryk, at gennemsnitlige moderne tunere er specielt følsomme eller forvrængningsfri. Der er ikke så meget sport i dem mere. De fleste består jo af et færdigkøbt tunermodul på størrelse med en æske tændstikker eller i bedste tilfælde en pakke cigaretter i det ene hjørne af kassen. Og så er der ikke så meget mere i det. Det er ikke som den gamle revox, der er konstrueret fra bunden. Og med umage. Jeg synes den er bedre end det meste, selvom jeg langt fra har prøvet hvad som helst, men nu må du jo se, hvad du selv synes. Sørg nu for at lytte til nogen programmer, der bliver sendt i høj kvalitet, som f.eks. DR's egne optagelser på P2 (så er det lige det med, om den også går med musiksmagen). Radio 100's smadrede MP3 filer er ikke lige anledningen til at falde i svime over, hvor fint et signal, der faktisk kan slippe hele vejen igennem radioen.
I øvrigt er den jo fra før trådløse netværk og den slags djævelskab. Min trådløse router giver faktisk lidt fuglefløjt i den, så hvis du har sådan noget, skal du måske slukke for den slags, mens du prøver den.

|
Til top |
|
|
Rytmik Branchemedlem

Amforamusik
|
Sendt: 08 December 2006 kl. 08:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, spændende bliver det ihvertfald. Tak for tippet med den trådløse.  Det er vel mest P2 der skal høres. Er det ikke der de spiller jazz og klassisk? Endda live! Mvh.
|
Til top |
|
|
Analog Forum Bruger

|
Sendt: 08 December 2006 kl. 10:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
Sendt: 08 December 2006 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
-KP- Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 737
|
Sendt: 08 December 2006 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Din heldige sjover - Tillykke herfra
|
Til top |
|
|
Rytmik Branchemedlem

Amforamusik
|
Sendt: 08 December 2006 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
-KP- skrev:
Din heldige sjover - Tillykke herfra  |
|
|
Tak ska´du ha´. Læg lige mærke til det sjove element! Jeg vandt pga. min ærlighed. Desværre kunne jeg ikke svare rigtig på alle spørgsmål.  Mvh.
|
Til top |
|
|
Rytmik Branchemedlem

Amforamusik
|
Sendt: 08 December 2006 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Endnu engang tak - Analog.  Mvh.
|
Til top |
|
|
don dario Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
Sendt: 08 December 2006 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
tillykke rytmik!! ja så må du i gang med THE VOICE...hehe
|
Til top |
|
|
Rytmik Branchemedlem

Amforamusik
|
Sendt: 08 December 2006 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
don dario skrev:
tillykke rytmik!! ja så må du i gang med THE VOICE...hehe |
|
|
Tak! Ja, der skal lyttes noget radio, og mon ikke vi kan komme i julestemning med alle de hyggelige programmer op til jul? Ellers er der jo den berømte nytårskoncert!  Mvh.
|
Til top |
|
|
Rytmik Branchemedlem

Amforamusik
|
Sendt: 13 December 2006 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
øv øv øv...Skulle ellers til Århus igår eller idag, men fik influenza. Der røg den torsdagskoncert, som jeg havde glædet mig til at høre i radioen, imorgen.  Mvjh.
|
Til top |
|
|