Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 14:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Revel Ultima Salon 2 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Batman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 20 November 2009 kl. 12:11 | IP-adresse registreret  

Er der mon nogen i dette forum der har personlige erfaringer med den meget roste Revel Ultima Salon 2?

http://www.revelspeakers.com/products/product.asp?product=27

Til top Vis Batman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Batman

Batman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 20 November 2009 kl. 23:27 | IP-adresse registreret  

Hmm, prisen gør jo nok at det ikke ligefrem vrimler med dem i de danske hjem...

Men prædikatet "bedste højtaler uanset pris" (The Absolute Sound) kan ellers nok pirre nysgerrigheden.

Ilcommamdante
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2009
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 21 November 2009 kl. 00:13 | IP-adresse registreret  

Tja, jeg har hørt dem, lyden er absolut godkendt, men de kan ikke rende fra de er amerikanske på godt og ondt, ikke de mest analytiske højtallere jeg har hørt, men når først musikken spiller er der dømt luftguitar(så er spørgsmålet om man er til det) og indlevelse i musikken, jeg overvejer dem faktisk stadig til mit nye stereo setup.

PS. Pas på hvilket grej du parrer dem med, f.eks. tror jeg ikke Marantz o.lign. vil kører godt sammen(for mudret lyd???). 

Til top Vis Ilcommamdante's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ilcommamdante

Batman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 November 2009 kl. 00:29 | IP-adresse registreret  

Ilcommamdante skrev:

Tja, jeg har hørt dem, lyden er absolut godkendt, men de kan ikke rende fra de er amerikanske på godt og ondt, ikke de mest analytiske højtallere jeg har hørt, men når først musikken spiller er der dømt luftguitar(så er spørgsmålet om man er til det) og indlevelse i musikken, jeg overvejer dem faktisk stadig til mit nye stereo setup.

PS. Pas på hvilket grej du parrer dem med, f.eks. tror jeg ikke Marantz o.lign. vil kører godt sammen(for mudret lyd???). 

De beskrives flere steder som værende ultra-neutrale - men det er måske ikke nødvendigvis det samme som analytiske -?. Du har nok ret i at de er temmelig kræsne m.h.t elektronikken - de er jo bl.a tunge at drive. I alle de anmeldelser jeg har læst blev de parret med absolut topklasse elektronik.

Batman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 November 2009 kl. 00:36 | IP-adresse registreret  

Ilcommandante, kan du huske hvad for noget elektronik de var spændt for da du hørte dem? Jeg må forøvrigt tilstå at jeg absolut er til luftguitar og musikalsk indlevelse.

Ilcommamdante
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2009
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 21 November 2009 kl. 03:19 | IP-adresse registreret  

Jeps, de var spændt bagefter et par Vincent efffektslæder(af de store, nr. husker jeg ikke), forforstærker var også Vincent, men CD var fra Eera og pladespiller var Music Hall(en af de dyre), beklager jeg kan simpelthen ikke huske præcis hvad Eera'en og Music Hall'en var for et nr.!.

Du skrev:

De beskrives flere steder som værende ultra-neutrale - men det er måske ikke nødvendigvis det samme som analytiske -?. Du har nok ret i at de er temmelig kræsne m.h.t elektronikken - de er jo bl.a tunge at drive. I alle de anmeldelser jeg har læst blev de parret med absolut topklasse elektronik

Ok, neutrale er de sådan set, men som jeg skrev tidligere er det også amerikanske højtalerer, hvad skal jeg skrive?? - de skærer måske lige det skingre af diskanten og lader mellemtone og bas tage over, lad være med at se det som et negativt tegn, for når de først spiller, så spiller de så du lader dig medrive af musikken og ikke teknikken, men mit eneste minus er at de spiller faktisk bedst HØJT, så er du udelukkende til stille ballader o.lign. er der måske andre der vil passe bedre.

Egentligt er det noget ævl jeg skriver ovenover, men nu ville jeg skrive det absolut mest negative jeg kunne komme på om dem, det ændre ikke på at de stadig er på listen herhjemme(nr.2) over højtalerer der kunne komme i mit nye stereo setup.       

Til top Vis Ilcommamdante's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ilcommamdante

Batman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 November 2009 kl. 11:09 | IP-adresse registreret  

Tak for responset IlCommandante - man fristes selvfølgelig tll at spørge om hvad du har stående som nr 1 på din liste ? (Et gæt kunne være "Vienna - the Music"?)

P:S. De tidligere modeller fra Revel blev jo ofte beskyldt for at være "ubarmhjertigt afslørende" så mindre velindspillet programmateriale ikke var decideret behageligt at høre. Det har man vist nok i de nye modeller taget lidt til efterretning.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes