| Forfatter |
|
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
| Sendt: 25 Maj 2010 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er Dire Straits koncerten "Alchemy" fra 1983 udkommet på Bluray. Billedkvaliteten er ikke noget at råbe hurra for og kan ikke bære at blive blæst op på et stort lærred. Det skyldes formodentlig råmaterialets kvalitet. Lyden er derimod rigtig god. Vi er vel efterhånden blevet vant at køre multikanallyden på koncert- videoer, men pcm sporet er særdeles godt (især over min EMM labs konverter ). Koncerten byder på forrygende udgaver a. bla. "Sultans of Swing", "Tunnel of Love" og "Telegraph Road".
Som bonus materiale er der gamle optagelser med bandet - og en meget ung Mark Knopfler og broderen David. Virkelig underholdende. Hans talent var meget tidligt uomtvisteligt.
Alt i alt et par timers rigtig god underholdning.
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 25 Maj 2010 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wow, den skal jeg vist have købt
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 Maj 2010 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kan ikke lade være med at more sig over den unge, tynde og ret vilde Mark Knopfler med svedebånd om panden - sammenlignet med den nu en del rundere og meget mere laid back'ed ældre udgave. Men selvfølgelig skal jeg da høre ham "Under Broen" den 11. juni  .
|
| Til top |
|
| |
Zakken Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 765
|
| Sendt: 25 Maj 2010 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, der var gang i den gode Mark dengang. De dage er længe forbi.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 Maj 2010 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zakken skrev:
Ja, der var gang i den gode Mark dengang. De dage er længe forbi. |
|
|
Men han spiller dog stadigvæk Dire Straits numre ved sine koncerter - og de er ikke blevet ringere.
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2168
|
| Sendt: 25 Maj 2010 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alchemy er en god dobbelt CD som jeg har hørt meget, og som er fremragende, men billeder kan jeg ikke helt se hvad vi skal bruge til. Men Dire Straits kunne godt udgive en CD, med alle de studienumre der ikke er med på de seks oprindelige CD'er. De findes på singler og maxier og er oftest ikke udgivet i et nutidigt format. 
Men det er helt igennem fint at udgive alt Dire Straits på alle de formater der kan sælges, det fortjener musikken. Man kunne faktisk få Dire Straits komplet på DCC engang. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 Maj 2010 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hermann. skrev:
|
Alchemy er en god dobbelt CD som jeg har hørt meget, og som er fremragende, men billeder kan jeg ikke helt se hvad vi skal bruge til. Men Dire Straits kunne godt udgive en CD, med alle de studienumre der ikke er med på de seks oprindelige CD'er. De findes på singler og maxier og er oftest ikke udgivet i et nutidigt format. 
Men det er helt igennem fint at udgive alt Dire Straits på alle de formater der kan sælges, det fortjener musikken. Man kunne faktisk få Dire Straits komplet på DCC engang.
|
|
|
Men bonus materialet på BD'en (som vist også er på dvd'en) er ret interessant IMO.
MK har vel spillet "Sultans of Swing" mere end 1000 gange og laver selvfølgelig lidt om på den af og til. På BD'ens bonusmateriale kan man høre koncertudgaver der ligger tæt på den oprindelige version. Der er også en glimrende udgave af "Down to the Waterline"
|
| Til top |
|
| |
ThomasScherrer Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 Maj 2010 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 110
|
| Sendt: 27 Maj 2010 kl. 11:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har alle DS skiver på CD og Alchemy live er desværre den værste, elendig lyd kvalitet og ringe timing og ringe live præstationer, sorry jeg behøver ikke eje den på DB..
Hør hellere alle deres studie albums og kom i himlen, det er godt nok guf
|
| Til top |
|
| |
Ilcommamdante Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 157
|
| Sendt: 27 Maj 2010 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan huske da jeg fik Alchemy på lp i sin tid, det var vidst en af de få lp'er jeg nåede at slide op - fremragende med en rigtig god stemning.
Kunne være at man skulle overveje den på blue-ray.
|
| Til top |
|
| |
CarrotMan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3141
|
| Sendt: 31 Maj 2010 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har købt SE DVD'en og den er bestemt ikke skidt - selvom jeg har både Alchemy-albummet og studieskiverne i forvejen (og Knopfler's solalbums,
og hans soundtracks, og ....  )
/U. __________________ DIY-blog
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 Juni 2010 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige fundet lidt guf i gemmerne...
En Dire Straits koncert fra Basel i Schweiz vistnok i starten af 90'erne. Optaget fra DR1 på S-VHS bånd og overført til dvd.
En absolut fed (og lang) koncert med ganske fremragende lyd. Steelguitaristen Paul Franklin er helt eminent her.
Det var faktisk den koncert der fik mig til at forbinde min fine Panasonic s-vhs maskine til mit beskedne stereoanlæg. Det var noget af en åbenbaring i forhold til TV'ets egenlyd . Efter denne oplevelse gik det derudaf med surround og store effektforstærkere og efterhånden hele svineriet - skøøønt!
|
| Til top |
|
| |