| Forfatter |
|
henby Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 52
|
| Sendt: 22 Oktober 2005 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg er i gang med seriøse overvejelser om at udskifte mit surround anlæg til noget "rigtigt" stereo, men på den anden side kan jeg endnu ikke få mig selv til at smide mit surround på porten. Derimod er jeg villig til at nedprioriterer surround for til gengæld at hæve niveauet på stereodelen.
Det jeg søger er en stereoforstærker med en indgang hvor man kan køre uden om forforstærker og volumekontrol del når der skal ses film og evt koncerter. Det betyder ikke så meget om det er en integreret forstærker eller et forstærkersæt, da det meste af elektroniken bliver sat på et rack indbygget i en skunk inkl surround, dvd osv. Det eneste der kommer til at stå "rigtigt" fremme er forstærker, cd og evt tuner, så det gør ikke noget at det også er pænt
Bugdet for forstærker, cd og en evt tuner: 15-20k
|
| Til top |
|
| |
henby Forum Bruger

|
| Sendt: 08 November 2005 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg hiver lige et emne op fra gemmeren da det stadig er aktuelt for mig.
Det viser sig at Densen har den omtalte indgang, men er der andre??
|
| Til top |
|
| |
CHTT Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1281
|
| Sendt: 08 November 2005 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv været samme seperationsvej (men har nu gennemført skilsmissen ) og med stor fornøjelse brugt en Denon PMA2000IV , der netop blev valgt pga. main-in funktionen, der kunne vælges via fjernbetjeningen: nemt og bekvemt.(funktionen findes kun på model IV, ikke tidligere). De nye PMA1500AE (7K) og PMA2000AE (12k) har begge denne funktion og fås med matchende CD spillere.
Siden har jeg også haft en Marantz PM17mk.III forbi: den havde en switch på bagsiden: samme princip med main-in der laver integreret forstærker om til en effektforstærker. Blot her på Marantz'en var det knap så betjeningsvenligt. __________________ AVI + Squeezebox
|
| Til top |
|
| |
henby Forum Bruger

|
| Sendt: 08 November 2005 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder til at det måske ikke er helt så umulig en opgave alligevel, dog har Denons forstærkerer de sidste 6-8 år ikke rigtigt i mit hoved stået for den kvalitet til prisen de tidligere gjorde (havde selv Denon for ca 10 år og det lever endnu hos min mor). Men det skader jo ikke at liste forbi hifiklubben og se om de nye modeller kan ændre på den opfattelse.
Marantz må jeg lige kigge på, ville bare gerne have at tingene var lidt mere enkelt og at pengene blev brugt på god lyd. Har ikke brug for tonekontroller, loudness osv
|
| Til top |
|
| |
Finn29 Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2130
|
| Sendt: 09 November 2005 kl. 03:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Classe CP-50 har også dette loop
__________________ Hilsen Finn / Finn29
<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 09 November 2005 kl. 10:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej...
Jeg ved at Mark Levinson No.38/380 (pre-amp) har den ønskede funktion. Hér kaldet "SSP Line".
Hilsen
Nilau
|
| Til top |
|
| |
Finn29 Forum Bruger

|
| Sendt: 09 November 2005 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du vælger et forstærkersæt "for/effekt" kan man sætte både sorrunddekoder og forforstærker, til samme effektforstærker evt. med en Y splitter (sluk den du ikke bruger) eller hvis det er et balanceret sæt kan man køre forforstærker balanceret og dekoderen via RCA hvis effekten har en omskifter for dette. Ellers kan der alternativt laves en omskifterboks. __________________ Hilsen Finn / Finn29
|
| Til top |
|
| |
henby Forum Bruger

|
| Sendt: 09 November 2005 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det med Y-splitteren vil aldrig blive aktuelt inden for mine vægge. 1: lydkvaliteten skal være i orden. 2: Man må ikke kunne komme til at ødelægge noget i ren uvidenhed, da der også er andre end mig der betjener anlægget ind i mellem. Hvis det kommer til det bliver det noget med at jeg laver en omskifter boks i god kvalitet.
Men allerhelst ville jeg gerne have at man skal sætte indgangsvælgeren på Main In, tænde surrounden og så er der filmlyd.
|
| Til top |
|
| |
henby Forum Bruger

|
| Sendt: 09 November 2005 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Desuden er både Classé og ML lidt over min prisklasse medmindre man er heldig at finde noget brugt
|
| Til top |
|
| |
McAllan Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1279
|
| Sendt: 09 November 2005 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
@henby
Ja, det kan de fleste NAD og mange andre, men Thule IA75 er mig bekendt
den eneste, hvor du han gøre det via fjernbetjeningen og ikke skal rodde med omskiftere bagpå etc. - SMART
Lidt som mit stereo/surround (se linket i min signatur) - det er bare lidt mere "manuelt", men ideen er lidt den samme
__________________ (\_/) Mvh Morten
(O.o) Se mit HiFi & Snurre her! (ej opdateret)
(> < ) PPAv2 - DIY bøf-forst.
|
| Til top |
|
| |
henby Forum Bruger

|
| Sendt: 09 November 2005 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det var jo smartest hvis man kunne skifte indgangen på fjernbetjening. Men jeg bryder mig ikke om Thule lyden, syntes den er så flad og kedelig. Hørte den i samme ombæring som jeg hørte noget Rega og det er bare meget mere MIG.
NAD tiltaler mig ikke rigtigt 
|
| Til top |
|
| |
Bent L Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 994
|
| Sendt: 09 November 2005 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Henby
Gamut D3 pre har det du søger, ligger måske lidt over bugetet?
Bypass-functions: The XLR input is sent directly to XLR output, and all other circuits are bypassed. This allows a CD player or DAC with level control to drive the power amplifiers directly, without moving cables. The other bypass function is intended for home theatre use, so the surround processor output for Main L&R can pass through the D3.
The dual mono GamuT D3 is the natural pivot point for any high-end system. The clarity and musicality will satisfy even the most critical connoisseur. It can accommodate an FM tuner or other secondary sources, and still keep a direct path for the CD or SACD signal
http://www.gamutaudio.com/ __________________ Hilsen Bent
|
| Til top |
|
| |
Finn29 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 November 2005 kl. 09:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
henby skrev:
| Desuden er både Classé og ML lidt over min prisklasse medmindre man er heldig at finde noget brugt |
|
|
hvis du har mod på at handle udenlands kan en cp-50 fås til mellem 5-8k alt efter stand og alder. __________________ Hilsen Finn / Finn29
|
| Til top |
|
| |
Finn29 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 November 2005 kl. 09:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
McAllan skrev:
@henby
Ja, det kan de fleste NAD og mange andre, men Thule IA75 er mig bekendt den eneste, hvor du han gøre det via fjernbetjeningen og ikke skal rodde med omskiftere bagpå etc. - SMART 
Lidt som mit stereo/surround (se linket i min signatur) - det er bare lidt mere "manuelt", men ideen er lidt den samme 
|
|
|
Classe cp-50 kan du også skifte via remoten __________________ Hilsen Finn / Finn29
|
| Til top |
|
| |
Finn29 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 November 2005 kl. 10:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
henby skrev:
|
Ja, det var jo smartest hvis man kunne skifte indgangen på fjernbetjening. Men jeg bryder mig ikke om Thule lyden, syntes den er så flad og kedelig. Hørte den i samme ombæring som jeg hørte noget Rega og det er bare meget mere MIG.
NAD tiltaler mig ikke rigtigt 
|
|
|
Alt andet lige , kan du bruge en hvilken som helst amp, via AUX , kræver bare at du en gang for alle finder det nivo volumen skal stå på for at matche souroundforstærkeren. eneste ulempe er at man SSKKAALL huske at skrue ned inden man skifter til anden lydkilde. __________________ Hilsen Finn / Finn29
|
| Til top |
|
| |
rc-delta Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 11 November 2005 kl. 10:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv Classic 6.6, hvor der er en omskifter bagpå; det fungerer OK. Ellers er Musical Fidelity A3.5 og Atoll IN200 (begge fjernbetjent, tror jeg, se Tape Connections side) muligheder, samt Odyssey Audios Cyclops (Odyssey Audio Danmark) plus de allerede nævnte.
|
| Til top |
|
| |