Forfatter |
|
Marius Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 719
|
Sendt: 06 December 2004 kl. 12:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal købe nogle Speaker Stands til mine baghøjttalere. hvor kan jeg finde nogle der ikke koster så meget?
de skal bruges til Suround så de må gerne være "lidt høye"
feks nogle der "ligner" på de her:
 __________________ "Remember to always be yourself. Unless you suck." - Joss Whedon
|
Til top |
|
|
Marius Forum Bruger

|
Sendt: 06 December 2004 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingen?  __________________ "Remember to always be yourself. Unless you suck." - Joss Whedon
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
Sendt: 06 December 2004 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
tjah.. der ligger jo en del hifi butikker i kbh.. kan du ikke finde noget der? elllers er der kun brugtmarkedet tilbage,,,,
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
cst1967 Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 411
|
Sendt: 06 December 2004 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
2FAST4U Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 120
|
Sendt: 06 December 2004 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har et par org. Dali-stands stående som jeg evt. vil sælge. De er sorte og en ½ meter høje. De står næsten uden ridser (dem der er, er enten nedenunder eller så små de ikke kan ses) Nypris 2200 kr
|
Til top |
|
|
Marius Forum Bruger

|
Sendt: 06 December 2004 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak  @ 2FAST4U Ellers tak.. men de er lidt for "lave"__________________ "Remember to always be yourself. Unless you suck." - Joss Whedon
|
Til top |
|
|
Clifton Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1319
|
Sendt: 07 December 2004 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan kun anbefale min konstruktion. De er ikke særligt dyre og de er virkeligt lette at lave Som anført andetsteds er de lavet uden svejsning, da jeg ikke har det ringeste begreb om sådan noget  __________________ Chuck Norris is the reason why Waldo is hiding.
|
Til top |
|
|
Marius Forum Bruger

|
Sendt: 07 December 2004 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Clifton Er da rimelig Cool de der :-)
Et lille spørgsmål... Kan godt se hvordan "rørene/føderne" er festet i øverst på dine stands, men kan ikke se hvordan de er festet til den nedre plade?
__________________ "Remember to always be yourself. Unless you suck." - Joss Whedon
|
Til top |
|
|
Clifton Forum Bruger

|
Sendt: 07 December 2004 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
"I midten af benet er der en 8 mm gevindstang der er svejset fast i toppen (i midten af flangen, altså). Det er denne bundpladen er spændt fast på. Fødderne er anslagsgummi fra byggemarkedet, men de bliver skiftet til spikes en dag ved lejlighed. Netop fordi benene har flangen er svejsning unødvendigt. De forchromede ben kommer med et "indre" ben der kan skrues ud til en passende højde. Det er derfor der en 8 mm gevindstang svejset ind. Det mener jeg ikke der er i de billigere pulverlakerede ben, men den burde være til at montere i centeret af flangen, vha. en kontramøtrik, uden at svejse. "
Sakset fra http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=10796&g et=last#1010148
Benet ser således ud: (Gevindstangen er længere end bordbenet, hvorfor bundpladen let kan fæstnes)
| |----------------------------------------------------------- - Stålrør | | |########################################### Gevindstang | | |----------------------------------------------------------- - Stålrør |
Giver det mening?
__________________ Chuck Norris is the reason why Waldo is hiding.
|
Til top |
|
|
Marius Forum Bruger

|
Sendt: 07 December 2004 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
Sendt: 07 December 2004 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
2fast4you, ingen salg i forum, hold det til pb...
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
Clifton Forum Bruger

|
Sendt: 07 December 2004 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
De jeg har brugt er fra ikea. Men, det er luksus udgaven. (eller den dyre udgave hvor jeg ikke skulle svejse, om du vil). De bordben jeg har brugt er lidt pebrede (250kr. stk, mener jeg) fordi de består af et ydre og et indre ben. Højden indstilles ved at dreje det indre omkring gevindstangen - der er formonteret. Hvis der ikke er et indre ben er der næppe en gevindstang, så den må du selv montere enten ved at svejse eller ved at spænde den fast der hvor det er meningen at benene monteres i bordet. Så vidt jeg husker er det forboret et hul i de bordben jeg har set i ikea, men du må ikke hænge mig op på det. __________________ Chuck Norris is the reason why Waldo is hiding.
|
Til top |
|
|
Marius Forum Bruger

|
Sendt: 07 December 2004 kl. 12:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
roundsound Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
Sendt: 07 December 2004 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville købe de Audio Magic efterligninger der er til salg her på sitet.
Jeg har selv de originale af slagsen. Og det er en vildt god og meget tung stander.
Prøv evt. at presse prisen lidt. De står til 800kr, hvilket jeg synes er lidt i overkanten for en kopi. Men de er rigtig fede.
Mvh. JBL
|
Til top |
|
|
Clifton Forum Bruger

|
Sendt: 07 December 2004 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige præcis. Det er de øverste. Med dem er der ikke meget der kan gå galt. Du skal bare være opmærksom på at du skal skære flangerne ned så de kan stå ved siden af hinanden.
Du kan på billedet ane, at jeg har fjernet ca. 1 cm. der hvor rørerne står ved siden af hinanden. Det passer lige med en bøjning i stålet. Hvis dine HT'er er større end mine, eller du laver en større topplade, kan det selvfølgeligt være lige meget, men jeg synes nu det ser pænest ud når rørerne står tæt.

__________________ Chuck Norris is the reason why Waldo is hiding.
|
Til top |
|
|