Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2025 | 10:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Van den Hul kabler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 41
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 09 Januar 2004 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

Hejsa!

Har du nogen erfaringer med professorens kabler, så hører mange sikkert gerne nærmere.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 09 Januar 2004 kl. 11:38 | IP-adresse registreret  

Er det ikke noget med at der er HUL igennem ? og det passer perfekt til DALI HUGGET i bunden ?

Men lidt kedeligt med samme HUG i bunden på alle plader i længden ?

Lån mig nogle af kablerne så vil jeg da gerne sige noget om dem ?

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Sjælland
Sendt: 09 Januar 2004 kl. 11:40 | IP-adresse registreret  

Ja, de sutter løg  magen til slask og sovs skal man lede længe efter

-og Dali ... ??? Er det Salvador Dali 

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

thomas_ls
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 Januar 2004 kl. 11:41 | IP-adresse registreret  

Jep, lad os få nogle erfaringer på bordet!

Lidt om ham fra legendspeakers.com

Internal wiring is top-notch quality too, with the inclusion of van den Hul silver-plated cable and gold-plated bi-wireable speaker terminals, Legend Acoustics hasn't cut any corners or skimped at all in the design of the Kamas. Professor van den Hul, of obvious Dutch extraction, is well noted in the UK and Europe for the rather excellent loudspeaker cables and interconnects that his company produces. To find them included in a loudspeaker's design is simply an added bonus to the sonic architecture.

http://www.legendspeakers.com.au/kamavl.htm

Til top Vis thomas_ls's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thomas_ls

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 09 Januar 2004 kl. 11:42 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:

Er det ikke noget med at der er HUL igennem ? og det passer perfekt til DALI HUGGET i bunden ?

Men lidt kedeligt med samme HUG i bunden på alle plader i længden ?

Lån mig nogle af kablerne så vil jeg da gerne sige noget om dem ?

Nej! det er ikke helt rigtigt og så alligevel.
Han har lavet kabler der er så forskellige, at man ikke blot kan kategorisere dem allesammen. som VdH.

Hvis du har mod på at prøve nogen af dem jeg har, så er du velkommen. Du kan også prøve Furukawa, Fletcher m.m. om du vil.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 09 Januar 2004 kl. 11:42 | IP-adresse registreret  

Alex E Nielsen skrev:

Yepper HUL kablerne er designet til at fylde alle HULLER ud i musikken så den bliver helt ens og linier næsten som at lytte til en tone generatoer  magen til spartelmasse skal man lede længe efter LOL

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 09 Januar 2004 kl. 11:44 | IP-adresse registreret  

Alex E Nielsen skrev:

Øhhh!
Meget har jeg hørt, men slask??
Det er vist 1. gang jeg hører det nævnt i forbindelse med ham.
Tror du ikke du tænker på noget andet?

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 09 Januar 2004 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:

Alex E Nielsen skrev:

Yepper HUL kablerne er designet til at fylde alle HULLER ud i musikken så den bliver helt ens og linier næsten som at lytte til en tone generatoer  magen til spartelmasse skal man lede længe efter LOL

Hælløw!
Jeg mener ikke man lige kan finde et VdH kabel der gør således.
Selvom der findes et utal af forskellige slags, der lyder temmeligt forskelligt.

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Januar 2004 kl. 11:49 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Alex E Nielsen skrev:

Øhhh!
Meget har jeg hørt, men slask??
Det er vist 1. gang jeg hører det nævnt i forbindelse med ham.
Tror du ikke du tænker på noget andet?

Næ, næ ... det er skam professor Hul jeg skriver om, de kabler kan slet ikke bruges ! De er fyldet med sovs, snask og klask, de lyder som en forkølet Hollandsk bonde efter en økologisk druktur, nix-bixen de dur ikke.

Men hvis du vil have sovs og slask så for min skyld gerne

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 09 Januar 2004 kl. 11:53 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Jonas bojer skrev:

Alex E Nielsen skrev:

Hælløw!
Selvom der findes et utal af forskellige slags, der lyder temmeligt forskelligt.

Fanget haha der fik jeg dig  kan du ikke se de små grine hoveder efter hver sætning ?

Kurt jeg har jo slet ikke testet disse kabler  men ville lige lave sjov med dig . Jeg vil gerne i næste uge låne 2 typer VDH signal kabler som jeg vil teste mellem CDafspilleren og forforstærkeren både på min måde og sætte ind metoden.

Lasse Pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Januar 2004 kl. 12:09 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Hejsa!

Har du nogen erfaringer med professorens kabler, så hører mange sikkert gerne nærmere.

Har kun prøvet hans kulkabler - og dem kan jeg sgutte lide! De spiller tørt, faktisk så tørt så man let føler sig som en udmagret kamel.

/Lasse

Til top Vis Lasse Pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lasse Pedersen

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 09 Januar 2004 kl. 12:13 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Jonas bojer skrev:

Alex E Nielsen skrev:

Hælløw!

Fanget haha der fik jeg dig  kan du ikke se de små grine hoveder efter hver sætning ?

Kurt jeg har jo slet ikke testet disse kabler  men ville lige lave sjov med dig . Jeg vil gerne i næste uge låne 2 typer VDH signal kabler som jeg vil teste mellem CDafspilleren og forforstærkeren både på min måde og sætte ind metoden.

He He!
Man må gerne lave lidt fis med mig, hvis man kan komme afsted med det, men fakta er, at VdH laver så mange forskellige slags kabler, med næsten ligesåmange forskellige lydmæssige resultater, at der godt kan være et gran af sandhed i det du skriver. Det kan godt frustrere lidt, og derfor kan man ikke bare anbefale VdH. Det kan ligeså godt ende med noget "Karl Kedeligt" noget.

Netop "Karl Kedelig" mener jeg man kan klandre hans Carbonfiber kabler for, slet ikke for slask, som Alex er inde på. Og jeg mener oven i købet Alex har haft MIT kabler, og det niveau er alle VdH´s kabler langt forbi med en behagelig margin, fra det billigste til det kedeligste.

Mit eget indtryk er, at de hybride er noget småkedelige, forstået på den måde, at der ligger en eller anden ferskhed over det hele. I sidste ende kunne det godt være elktroniklyd, men den er der også når man sætter det ind, så jeg tror det ikke.

Til gengæld er nogle af metalkablerne nærmest frygtindgydende. Dynamikken og den frekevensmæssige spændvidde af dynamikken er ganske enestående for enkelte modeller, som iøvrigt slet ikke behøver at være de dyreste. Det er lidt af en skelsættende oplevelse at prøve.

Du kan i øvrigt få lov at prøve topmodellen MC silver, D501, SCS6 biwire HT kabel, men jeg er bange for bananerne ikke passer. Der er også Furukawa, Fletcher og lidt andet forskelligt.

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 09 Januar 2004 kl. 12:23 | IP-adresse registreret  

Lasse Pedersen skrev:

Kurt von Kubik skrev:
Hejsa!

Har kun prøvet hans kulkabler - og dem kan jeg sgutte lide! De spiller tørt, faktisk så tørt så man let føler sig som en udmagret kamel.

/Lasse

Jeg tror ikke vi kan blive voldsomt uenige om det, men det er jo også nærmest det modsatte af slask, skulle jeg mene.

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Januar 2004 kl. 12:32 | IP-adresse registreret  

Jeg driller dig bare lidt Professor Søren Van Den Hul Kubik -og ja jeg er ikke til Van Den Hul, har prøvet og er et overstået emne for mig.

og nej jeg har ikke MIT og bestemt heller ikke Dali

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 09 Januar 2004 kl. 18:41 | IP-adresse registreret  

Alex E Nielsen skrev:

Jeg driller dig bare lidt Professor Søren Van Den Hul Kubik -og ja jeg er ikke til Van Den Hul, har prøvet og er et overstået emne for mig.

og nej jeg har ikke MIT og bestemt heller ikke Dali

Hejsa Alexis!
Jeg forstår ikke helt, at VdH er et overstået kapitel for dig.
Jeg fornemmer nemlig, at du alene har forsøgt dig med Carbonfiberfiduserne, som jeg også er bakket ud af for en tid siden.
Metalkablerne som der stadig fås en del af, er helt anderledes interessante, og det vil være synd og skam på forhånd at udelukke disse. De har mere dynamik end noget andet kabel jeg kender. Ligegyldigt hvad du hægter på efter disse, så vil du opleve dynamikbegrænsning af betydelig størrelse, ved overgang til alt muligt andet.
Prøv selv.

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 10 Januar 2004 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

Har prøvet Van Den Hull MC Silver. samt VDH MC The Sorce.

Prøvede det for nogle år siden i en lille test af en stak forskellige kabler, blandt andet div. VDH, Furukawa FA11S & FA21 samt Silk-MST, Taralabs RCS Mster Gen2, RCS Reference Gen2 & RCS Prime, div Audioquest, Kimber PBJ, KCAG & SilverStreak, Signal Master Lifline, Gryphon Guideline, Stripline2000 & Micro Teflar, Rennasance, Monster samt div Supra, Isoda, Hitachi, Cord, Nordost mf.

Begge VDH. kabler var lidt for lyse i klangen, ( med mit udstyr samt et par andre anlæg, og efter min smag / opfattelse )  men bestred en utrolig åben og dynamisk gengivelse..

MC Silver især! dette kabel var lige noggle klasser bedre end The Sorce, begge bestred samme generelle klang filosofi og egenskaber, men Silver havde bare mere af det hele!.. og især meget mere styr over tingene.

Sjask og hvad ved jeg samt ensformig gengivelse ydret af nogle her inde kan jeg slæt ikke genkende!! det er meget rent & dynamisk, med god kontrol og bund..

Her er detaljering og microdynamik i overflod, her kan VIRKLIG tales om HUL IGENNEM!!...

MEN!! igen lidt for agresivt og for lys grund klang på det meste udstyr, med rør eller lidt varmere / mørkere klingende udstyr vil det gøre lykke og åbne helt op!..

LcAudio, Marklevinson, Densen, Denon, Audiolab, Linn, Classe, NAD & Electrocompaniet var inget godt match her!.. her var der for meget top og for lys gengivelse.

Audioreserch, OVC & Audionote, samt Holfi gik det bedre med.. her kom balance i tingene og Holfi lukkede faktisk et par detaljer igennem!! samt viste lidt af de af Jonas så højt satte forskelle..

MEN!! som sagt med det rette udstyr eller højtalere, ( til bedømmelsen her blev brigt relativ neutrale højtalere der lod udstyret råde i stort omfang )

På det rette udstyr er disse VDH kabler klart oppe blandt det bedste.

( MEN!! ADVARSEL!! hold jer langt fra deres kulfiber baserede kabler!! de er stik modsat!!)

mvh. 

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

PINK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 10 Januar 2004 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

Et lille tilskud til tråden. Jeg har i årevis brugt VdH MC D501 kablet fra pick-up arm til riaa, og jeg må lidt tilstå 'jeg elsker det'. Åbent i lyden med en dejlig top. Så for mig er VdH stadig med på vinylfræseren !

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 12 Januar 2004 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

miju skrev:

Har prøvet Van Den Hull MC Silver. samt VDH MC The Sorce.

Prøvede det for nogle år siden i en lille test af en stak forskellige kabler, blandt andet div. VDH, Furukawa FA11S & FA21 samt Silk-MST, Taralabs RCS Mster Gen2, RCS Reference Gen2 & RCS Prime, div Audioquest, Kimber PBJ, KCAG & SilverStreak, Signal Master Lifline, Gryphon Guideline, Stripline2000 & Micro Teflar, Rennasance, Monster samt div Supra, Isoda, Hitachi, Cord, Nordost mf.

Begge VDH. kabler var lidt for lyse i klangen, ( med mit udstyr samt et par andre anlæg, og efter min smag / opfattelse )  men bestred en utrolig åben og dynamisk gengivelse..  Det forstår jeg godt nok ikke?? Silver er slet ikke lys, mange vil nærmere vurdere den som en lille kende fyldig, The Source husker jeg ikke for godt, men den er i min hukommer en del grovere i mælet.

MC Silver især! dette kabel var lige noggle klasser bedre end The Sorce, begge bestred samme generelle klang filosofi og egenskaber, men Silver havde bare mere af det hele!.. og især meget mere styr over tingene.

Sjask og hvad ved jeg samt ensformig gengivelse ydret af nogle her inde kan jeg slæt ikke genkende!! det er meget rent & dynamisk, med god kontrol og bund.. Ja! Sjask og snask er ikke det man tænker på først med de kabler.

Her er detaljering og microdynamik i overflod, her kan VIRKLIG tales om HUL IGENNEM!!... Med Silver (som er lavet af kobber) er hullet ualmindelig bredt i frekvensomfang og dynamik.

MEN!! igen lidt for agresivt og for lys grund klang på det meste udstyr, med rør eller lidt varmere / mørkere klingende udstyr vil det gøre lykke og åbne helt op!.. Det er det jeg ikke forstår, de er nærmere lidt fyldige, med en lille smule "køn" karakter, lidt rundhåndet sonoritet, men der er dælemig højt til loftet, men aggressiv - nix! Det kommer andre steder fra. Jeg smider jævnligt disse kabler på, for at "føle" mig lidt frem. Og jeg kender dem særdeles godt, og kan næsten i enhver sammenhæng sige, hvad der vil ske.

LcAudio, Marklevinson, Densen, Denon, Audiolab, Linn, Classe, NAD & Electrocompaniet var inget godt match her!.. her var der for meget top og for lys gengivelse. Her vil jeg lige kommentere, sammen med NAD, f.eks. 218 er Silver fremragende, S serien er slet ikke neutrale, så her vil et neutralt kabel ikke gøre sig så smukt. Denon har så mange forskellige apparater, der fremtræder helt forskelligt lydmæssigt, at det ikke kan siges som du gør, 3560 befinder sig i hvert tilfælde glimrende med Silver. Electrocompaniet er et lotterispil, han har lavet alt fra skod til glimrende. Mange af de tidlige var, bortset fra driftssikkerheden, glimrende amps.

Audioreserch, OVC & Audionote, samt Holfi gik det bedre med.. her kom balance i tingene og Holfi lukkede faktisk et par detaljer igennem!! samt viste lidt af de af Jonas så højt satte forskelle..

MEN!! som sagt med det rette udstyr eller højtalere, ( til bedømmelsen her blev brigt relativ neutrale højtalere der lod udstyret råde i stort omfang )

På det rette udstyr er disse VDH kabler klart oppe blandt det bedste.

( MEN!! ADVARSEL!! hold jer langt fra deres kulfiber baserede kabler!! de er stik modsat!!) Til dels rigtigt, men det skal sættes op i det rette perspektiv. Det VdH´s kulkabler gør er mange gange mere acceptabelt end f.eks. det som NO gør. Ligesom at VdH carbon har langt mere potentiale i sig end f.eks. MIT, Monster el. lign. Men når der nu findes Bertram og den slags, så ville jeg dog prøve dem først, før jeg besluttede mig.

mvh. 

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 12 Januar 2004 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

PINK skrev:

Et lille tilskud til tråden. Jeg har i årevis brugt VdH MC D501 kablet fra pick-up arm til riaa, og jeg må lidt tilstå 'jeg elsker det'. Åbent i lyden med en dejlig top. Så for mig er VdH stadig med på vinylfræseren !

Hej Pink!
D501 er netop skabt til dette formål, men det er også et fremragende linelevel kabel. Pas godt på det, jeg bruger dem over det meste.

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 12 Januar 2004 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

Tjaa... det er blot mine indtryk!! vi kan dog hurtigt blive enige om at det er et fremragende kabel!!...

Man skal lede længe efter noget med mere "hul igennem" 

Også selv om jeg ikke finder at det passer helt optimalt ind i mit sammenhænge...

Men husk! der er jo en grund til at jeg ikke har skildt mig af med dette kabel! 

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

Side af 41 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum