| Forfatter |
|
troelskn Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 865
|
| Sendt: 27 Februar 2004 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen - udover mig der har hørt Von Schweikert højtalerne ?
Jeg var nede i lydgalleriet igår og der hørte jeg VR-2.
De er linære fra 25Hz til 20KHz -2DB og utroligt velsammenhængende. Deres lyd er meget transperant og de giver et stort lydbillede. De er ikke helt spillet til og der var en komprimering/hårdhed i mellemtonen. Dette forsvinder dog helt ifølge Kurt hvis de opfører til som VR-1 (stander modellen). Så skal jeg ned at lytte igen
Til den pris (9000 sættet for VR-1 og 22.000 for VR-2) er det klart det bedste jeg har hørt.
__________________ Hvis kunst kræver engagement; Er moderne musik dermed kunst?
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 27 Februar 2004 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
troelskn skrev:
| Dette forsvinder dog helt ifølge Kurt hvis de opfører til som VR-1 (stander modellen) |
|
|
Huh?
|
| Til top |
|
| |
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
| Sendt: 27 Februar 2004 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kim Petersen skrev:
troelskn skrev:
| Dette forsvinder dog helt ifølge Kurt hvis de opfører til som VR-1 (stander modellen) |
|
|
Huh?
|
|
|
Ja han var nok nede og lytte dem sammen med Kurt Kubik ? eller måske Kurt kubik allerede har lyttet dem ?
Men passer denne speaker til Kurt kubik's MIT kabeler han sådanne forguder ? 
|
| Til top |
|
| |
troelskn Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Februar 2004 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt er indehaveren af Lydgalleriet:

Han har lytte til VR-1 som ER tilspillet. __________________ Hvis kunst kræver engagement; Er moderne musik dermed kunst?
|
| Til top |
|
| |
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
| Sendt: 27 Februar 2004 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
troelskn skrev:
|
Kurt er indehaveren af Lydgalleriet:

Han har lytte til VR-1 som ER tilspillet. |
|
|
ak selvfølgelig den kurt Hvordan kan jeg glæmme den flinke fyr
|
| Til top |
|
| |
syska Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 493
|
| Sendt: 20 Marts 2004 kl. 00:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andre der har noget at sige om Von Schweikert højtalere???
|
| Til top |
|
| |
StudioSound Branchemedlem

StudioSound
Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1275
|
| Sendt: 20 Marts 2004 kl. 00:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
naim Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 317
|
| Sendt: 20 Marts 2004 kl. 04:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
troelskn skrev:
|
De er linære fra 25Hz til 20KHz -2DB og utroligt velsammenhængende. Deres lyd er meget transperant og de giver et stort lydbillede. De er ikke helt spillet til og der var en komprimering/hårdhed i mellemtonen. Dette forsvinder dog helt ifølge Kurt hvis de opfører til som VR-1 (stander modellen). Så skal jeg ned at lytte igen
Til den pris (9000 sættet for VR-1 og 22.000 for VR-2) er det klart det bedste jeg har hørt.
|
|
|
Har de andre modeller end VR-1 og 2?
hilsen naim __________________ I wanted the best, I got the best.. KISS
|
| Til top |
|
| |
rune-nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 20 Marts 2004 kl. 09:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Pascal Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 861
|
| Sendt: 20 Marts 2004 kl. 09:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Faktisk er VR-1 og VR-2 deres første højtalere i en "billigere" prisklasse, indtil nu har de kun produceret i prisklassen 50k og op (sådan ca.).
|
| Til top |
|
| |
syska Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 493
|
| Sendt: 20 Marts 2004 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja, har også været nede og lytte til VR-1 og jeg må sige at jeg er totalt overrasket over den store lyd der kommer fra sådan en lille højtaler, og så er WAF effefkten høj på dem.
Han skulle være eneste forhandler af dem i danmark efter hvad han selv siger, og han kan skaffe alle deres modeller fra den svenske grosist.
Man kunne jo altid starte med VR1, til steroe, og så når pengene og pladsen er der, så udvide med VR2 til front og så VR1 til baghøjtaler, og så lige centeren.
Men helt klart en højtaler jeg skal ind og lytte til igen med egen musik for at finde ud af om den kan leve op til min standard....
9k er jo også ganske fin pris, og så er de flotere end mange andre ht'er
// ouT
|
| Til top |
|
| |
Ghammel & Suhr Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1099
|
| Sendt: 21 Marts 2004 kl. 00:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
naim skrev:
troelskn skrev:
|
|
|
Har de andre modeller end VR-1 og 2?
hilsen naim |
|
|
Ultimo marts / primo april skulle hhv. VR-4 HSE og VR-4jr komme til landet.
|
| Til top |
|
| |
troelskn Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Marts 2004 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmmm det ser jo ikke så godt ud det der fra 6moons.com.
Men giv dem et lyt alligevel, det kan godt være at deres markedsføring er falsk, men de kan sku' lave højtalere !
|
| Til top |
|
| |
Pascal Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 861
|
| Sendt: 22 Marts 2004 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er jeg gået glip af et eller andet? Hvad refererer du til troelskn?
|
| Til top |
|
| |
troelskn Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Marts 2004 kl. 13:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Undskyld..... Det her.......
|
| Til top |
|
| |
Martinus Kjelds Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1
|
| Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 00:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Var forbi activhifi i esbjerg for at lure, og 1. gang jeg har stødt på disse (VR1), nu er indtrykkene begrændset, og har ikk hørt noget af mit eget musik over disse, men indpakningen er flot, og finish og terminaler ser tillidsvækkende ud...
Nu har jeg været uheldig med højtaler køb et par gange, og gulvhøjtalere i prisklassen omkring de 5-6K som jeg har købt gennem tiden, har ikk indfriet noget somhelst, og tænkte om jeg ikk skulle tjekke udbudet ud denne her gang og lytte mig godt tilrette inden køb...
Men 9K excl stander er nok lidt over budgettet, men heller ikk sikkert at denne her højtaler er noget for mig, men hen på ugen skal de tjekkes lidt ud...
Valget af en "reol" højtaler er lidt pga af den extra bund jeg har oplevet før (med mindre gulvhøjtalere) bare har givet en mere rodet lyd, men prisen afspejler vel os dette og man kan ikk få det hele i den prisgenre.
Tillægs ?, jeg har fået den ide at supplere dem med en sub i fremtiden hvis man skulle få trang til bund, er der nogen der med held selv spiller i et 2 kanals setup med sub, eller er en større højtaler en bedre løsning?
Og hvilken musik har i spillet over disse, hva ka de li?  __________________ Martinus
|
| Til top |
|
| |
Jørgen Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 355
|
| Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man må da håbe at de lyder bedere end de ser ud  ...Det ligner jo en Dantax højttaler til 1000 Kr. fra Bilka....
|
| Til top |
|
| |
Dejen Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 17 December 2004 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
De spiller MEGET bedre end de ser ud, kan jeg garantere!
Jeg har købt troelkn´s VR-2 sæt - efter han opgraderede til VS (Vienna Strauss, altså). De har voldt mig en del kvaler i forbindelse med mit Rega system, men NU er den der virkelig.
Min bror har just investeret i Audiovector M3 Signature - og i forhold til disse højttalere i samme prisklasse er VR-2´erne overlegne efter min mening;
ALT er åbent, alt gengives meget direkte og jeg er glad for at jeg endelig kan læne mig tilbage, stoppe med at lytte til grejet og bare lade musikken spille.
Det var ventetiden (3 måneder med tilspilning af ny forstærker og CD) værd på alle måder! Også selvom frustrationerne tog overhånd på et tidspunkt og jeg endda overvejede at skifte dem ud (jeg er SÅ glad for jeg lod være).
De skal høres tilspillede - underforstået: også et tilspillet system
|
| Til top |
|
| |
Nørd Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 808
|
| Sendt: 20 December 2004 kl. 09:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg var ude ved en kammerat - der har ejet alverdens højttalere gennem tidens løb - inkl. Vandersteen, Snell E, K og A3i, Rogers LS3/5a.......
Han har købt et sæt VR-1 og kombineret dem med to gode subwoofere - og hold da k.... de spiller godt (også uden subwoofere). De spiller med den samme glathed og selvfølgelighed som Snell A3i - ingen imponatoreffekt - det imponerende er at alt er med uden at noget træder frem på andets bekostning - og så er det man lytter på musik 
Faktisk synes jeg de spiller bedre end Snell A på et punkt - og det er i den nedre mellemtone, hvor Snell A kræver en saftig "bøf" - for ikke at blive dynamisk "tynd". Her har VR-1 bare masser af varme uden at blive ulden.
Den højttaler vil jeg gerne have lavet 
Hilsen
Nørd
|
| Til top |
|
| |
Juel Forum Bruger

Bruger siden: 29 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 62
|
| Sendt: 20 December 2004 kl. 10:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Som et indlæg til Von Schweikert tråden kan jeg bekræfte troelskn opfattelse af VSerne som fantastisk homogene og transparente højtalere med en meget umiddelbar og ´ægte´ måde at præsentere musikken, uanset om det er rock, akustisk, klassisk osv. Selv har jeg et par V.S. VR3 som er en lidt ældre konstruktion (årg.96) men stadig i stand til at udspille det meste andet i prisklassen op til 20K - eller mere... VR3 er lillebror til den legendariske VR4 som er lovprist i en alenlang række af anerkendte hifitidsskrifter, brugerforums etc. VR3 og VR4 deler bestykning i diskant og mellemtone, mens VR3 benytter en lidt mere `ydmyg´ 8" bas bestykning mod VR4´s 10" læg mærke til at ydmyg er i parantes - Min VR3 leverer nemlig en intet mindre end imponerende dybbasformåen i mit 30kvm lytterum.
Jeg kan i høj grad opfordre folk til at høre på Von Schweikert programmet hvis ønsket er en homogen højtaler som performer på alle punkter - og til en i den sammenhæng ganske rimelig pris, ikke mindst hvis de kan findes på second hand markedet...
/juel
|
| Til top |
|
| |