Forfatter |
|
Den Blå Fisk Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 629
|
Sendt: 06 Februar 2007 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sandsynligvis i et øjebliks momentan sindssyge, besluttede jeg, at mine nyindkøbte højttalere og tilhørende standere, skulle forenes ved hjælp af dobbeltklæbende tape. Tapen var oprindeligt hjemslæbt for at agere støtte for diverse uoverskuelige plakater med kladistiske stamtræer, men det afholdt mig ikke fra, at se en tydelig sammenhæng mellem tapen og HIFI.
GØR DET ALDRIG!!
Efter et smut forbi en velassorteret kæledyrsforretning på vej hjem fra arbejde, var jeg blevet den lykkelige ejer af 6 kg tørret sand, beregnet til skødefjerkræ. Nu skulle der dælme hældes sand i fars højttalerstandere.
Det tog mig 20 minutter at rykke højttalere og standere fra hinanden og yderligere en times tid, at få taperesterne af, inden jeg stille og roligt, med myoser i skuldrene, hold i nakken og hudløse fingerspidser, kunne hælde fjerkræsandet i standerne.
Nu står mine højttalere på spikes.
Der er selvfølgelig ingen af jer, der kunne drømme om at bruge dobbeltklæbende tape til den slags, men skulle nogen alligevel have haft den tanke, så GLEM DET! DUM IDE!
|
Til top |
|
|
don dario Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
Sendt: 06 Februar 2007 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den Blå Fisk skrev:
<P =Msonormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><FONT face="Times New Roman" size=3>Sandsynligvis i et øjebliks momentan sindssyge, besluttede jeg, at mine nyindkøbte højttalere og tilhørende standere, skulle forenes ved hjælp af dobbeltklæbende tape. Tapen var oprindeligt hjemslæbt for at agere støtte for diverse uoverskuelige plakater med kladistiske stamtræer, men det afholdt mig ikke fra, at se en tydelig sammenhæng mellem tapen og HIFI.
<P =Msonormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><FONT face="Times New Roman"> <?:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /><o:p></o:p>
<P =Msonormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><FONT face="Times New Roman" size=3>GØR DET ALDRIG!!
<P =Msonormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><FONT face="Times New Roman"> <o:p></o:p>
<P =Msonormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><FONT face="Times New Roman" size=3>Efter et smut forbi en velassorteret kæledyrsforretning på vej hjem fra arbejde, var jeg blevet den lykkelige ejer af 6 kg tørret sand, beregnet til skødefjerkræ. Nu skulle der dælme hældes sand i fars højttalerstandere.
<P =Msonormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><FONT face="Times New Roman"> <o:p></o:p>
<P =Msonormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><FONT face="Times New Roman" size=3>Det tog mig 20 minutter at rykke højttalere og standere fra hinanden og yderligere en times tid, at få taperesterne af, inden jeg stille og roligt, med myoser i skuldrene, hold i nakken og hudløse fingerspidser, kunne hælde fjerkræsandet i standerne.
<P =Msonormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><FONT face="Times New Roman" size=3>Nu står mine højttalere på spikes.
<P =Msonormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><FONT face="Times New Roman" size=3>Der er selvfølgelig ingen af jer, der kunne drømme om at bruge dobbeltklæbende tape til den slags, men skulle nogen alligevel have haft den tanke, så GLEM DET! DUM IDE! |
|
|
Årh din stakkel:-)
Men tak for rådet!! men ville nok ikke gøre det men nu ved vi det da!! hehe
MVH
Don
|
Til top |
|
|
woammo Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 89
|
Sendt: 06 Februar 2007 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spikes duer ikke hos mig. Prøv med et vaskeskind - det kobler godt af, klæber ikke og laver ikke mærker. __________________
|
Til top |
|
|
Pihl Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 977
|
Sendt: 06 Februar 2007 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
prøv Blue Tack (abe snot / elefant snot) eller hvad det nu kaldes, det du´r
__________________ Hilsen Pihl
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
Sendt: 06 Februar 2007 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
brug lugtfri petroleum til at fjere tape på lakerede overflader - på ubehandlet træ - well that sucks
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
StudioSound Branchemedlem

StudioSound
Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1275
|
Sendt: 07 Februar 2007 kl. 10:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft brugt en type hvor man kan lade en lille snip hænge ud, hvis der hives i den slipper tapen, voila, fungerer fint.
Jeg har i anden sammenhæng prøvet at delaminere krydsfinér med dobbeltklæb, så det er noget der kan tage ret godt ved :)
Karsten __________________ www.studiosound.dk
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 07 Februar 2007 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det fandt jeg ud af! Tapen kunne dog forsigtigt rulles/nuldres af, så der er ikke sket noget med højttalerne.
Synes i øvrigt, det lyder bedre nu. Om det så er sandet eller spikes, der gør det, tør jeg ikke sige endnu. Der skal eksperimenteres lidt i weekenden.
|
Til top |
|
|
p.las Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1271
|
Sendt: 07 Februar 2007 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
har brugt noget danalim som minder om tykkegummi.Kan genbruges igen og igen og.....................
|
Til top |
|
|
Clifton Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1319
|
Sendt: 07 Februar 2007 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pihl skrev:
prøv Blue Tack (abe snot / elefant snot) eller hvad det nu kaldes, det du´r |
|
|
Det brugte jeg da jeg havd stander højttalere, works like a charm
|
Til top |
|
|
NADali Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 434
|
Sendt: 07 Februar 2007 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sømpistoler og højtalere er heller ikke en god kombi  __________________ KUBIKKENS VIDNER AF 3. SEPTEMBER 2007
|
Til top |
|
|
sheep Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 328
|
Sendt: 07 Februar 2007 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andre gode forslag end elefant snot og vaskeskind ? Står nemlig selv og skal finde en løsning til mine Helicon 300
__________________ BeoLab 12-2
B&O playmaker
PANASONIC TXP50-VT20E
|
Til top |
|
|
Seeker Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 439
|
Sendt: 08 Februar 2007 kl. 11:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pihl skrev:
prøv Blue Tack (abe snot / elefant snot) eller hvad det nu kaldes, det du´r |
|
|
Pædagog tyggegummi __________________ Sony DA50ES - Sanyo Z4 - Xbox(XBMC)
Infinity Kappa 80 - B&W CDM C SE
TaraLabs PhaseIII/TFA - Kameleon 8
|
Til top |
|
|
Seeker Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 439
|
Sendt: 08 Februar 2007 kl. 11:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
sheep skrev:
Andre gode forslag end elefant snot og vaskeskind ? Står nemlig selv og skal finde en løsning til mine Helicon 300 |
|
|
Man kunne overveje noget så utraditionelt som højtalerfødder (læs SD fødder eller ligen den). Alternativt de der små selvklæbende filt puder man bruger under ting som man ikke ønsker skal risse gulve (jeg bruger dem i forvejen til bord og sofaer) Tredj-ternativt så kunne man jo corner markedet og købe dem billigt i en IT butik, hvor de bruges til afkobning af Maxi-tower kabinetter (fx: har de dem hos vCore til 40,- sættet )
|
Til top |
|
|
sheep Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 328
|
Sendt: 08 Februar 2007 kl. 23:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fik noget elefant snot lignende klister med fra hfk i dag da jeg var nede og hente min cd afspiller - det vil jeg prøve så snart jeg har fået lidt fyld i standerne
__________________ BeoLab 12-2
B&O playmaker
PANASONIC TXP50-VT20E
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 13 Februar 2007 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå, men I får lige slutningen på historien med.
Efter at have prøvet næsten alt fra ammeindlæg over kork og Blue Tact til skruetvinger, er jeg nu blevet enig med mig selv om, at de skal blive stående på spikes. Det fungerer bedst i min opsætning, synes jeg.
|
Til top |
|
|