Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 12:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Sony KDL32S3000K med støj (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Rikke79
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 16 November 2007 kl. 00:41 | IP-adresse registreret  

Hej med jer.

Efter længe at have undersøgt hvilken fladskærm der skulle invisteres i, faldt valget på et sony KDL32S3000K. Det blev købt hos PC Netto d.23-08-2007. Efter at have været glad for fladskærmen i ca. 2 måneder begyndte der pludselig at komme en summende lyd fra det. Nu summer det bare det bare der ud af, specielt når der er billed på skærmen, så summer det ekstra højt. Det vil sige, hvis TV'et er på av og er uden billed, bliver summen mindre. Det skal her til siges at det ikke er sådan en lille diskret summen, den kan høres hvis tv'et ikke er skruet højt op.

Jeg kontakter selvfølgelig pc netto og det bliver sendt til reparation. Da jeg efterfølgende afhenter det er det med den besked at der ikke er blevet lavet noget på det, da det er blevet sammenlignet med andre fladskærme og at det er et akseptabelt støjniveau. Jeg kan ikke se andre muligheder ens at tage tv'et med hjem. Har efterfølgende lyttet til vores andet LCD TV og et der er magen til vores eget og der kommer ingen støj fra dem.

Er det sådan at der er nogen af jer der har oplevet ligende problem med dette tv? Eller muligvis ved hvad denne summen kan skyldes? Eller har forslag til hvad jeg kan gøre???

Håber at i kan hjælpe.

Mvh Rikke

Til top Vis Rikke79's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rikke79

Clinton
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 16 November 2007 kl. 03:42 | IP-adresse registreret  

Nu skriver du ikke hvilken forbindelse, du har imellem din signalkilde og tv. Hvis det er analog, kan det være støj fra netkabler. Hvis dette er tilfældet, skal du sørge for, at holde 230 volt og signalkabler adskilt. Jeg ved ikke om det løser problemet. 

Audiovector M1
Audiovector AV3C
System Audio 1070
Til top Vis Clinton's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clinton

Dief
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 16 November 2007 kl. 05:02 | IP-adresse registreret  

Clinton skrev:
Nu skriver du ikke hvilken forbindelse, du har imellem din signalkilde og tv. Hvis det er analog, kan det være støj fra netkabler. Hvis dette er tilfældet, skal du sørge for, at holde 230 volt og signalkabler adskilt. Jeg ved ikke om det løser problemet. 

Tror nu mere det ville give forstyrelser på billedet, det Rikke nævner er jo en brummen fra fjernsynet, hvilket jo er lyd-siden. Men det er da et forsøg værd at adskille alle dine signalkabler fra 230V kabler og strømforsyninger, da de som Clinton nævner kan forstyrre signalkablerne, men du har jo nok kun signalkabler der skal overføre billede-signalet, oder was?? Ellers prøv at tage alle stik ud af fjernsynet, undtagen forsyningsstikket. Prøv at tænd fjernsynet og hør så om det stadig brummer. 

En anden ting: Er det både når du ser en DVD-film og når du ser alm. fjernsyn at det brummer??

Jeg har hørt om folk der klager over summe-lyd fra fladskærme før. Mit giver også en lille smule lyd fra sig når det er tændt, det er nærmest en lille pive og brumme-lyd, men det er ikke generende. Tror for mit vedkommende det skyldes trafo-støg, og det skulle være forskelligt fra fjernsyn til fjernsyn hvor meget de piver/brummer, også selv om det er samme model.

Håber du kommer af med fejlen.

Dief

Til top Vis Dief's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dief Besøg Dief's Websted

Rikke79
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 November 2007 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

Hej Clinton.

Vi har kabel tv og ser digitalt da der er tuner i tv'et. Men der er lige meget støj på analog og digitalt. 230 v kabler er adskilt fra signalkabler og det summer selvom der ikke er koblet nogen kabler til overhovedet andet end strømforsygningen. Så det er desværre ikke der problemet ligger.

Hej Dief

Jep, har kun signalkabler der skal overfører billede-signal og ja det brummer både når jeg ser tv og dvd. Lidt støj er ok men, ikke så det er overdøvende.

Ved man hvorfra støjen kommer på fladskærmene. Har hørn noget om at det kan være strømforsygningen???

Tak for rådene. Vh Rikke

Dief
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 November 2007 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

Så tror jeg kun det kan være transformatoren som sidder ved strømforsyningen eller eventuelle blæsere/ventilatorer til at holde skærmen nede i temp. hvis der altså er sådan nogle i skærmen. Det er de eneste ting jeg kan komme i tanke om, der kan brumme hvis du kun har strømforsyningsstikket i TV'et.

Transformator støj forekommer tit, jeg har det fx heldigvis kun i min loddemaskine. Jeg mener faktisk man kan få stikdåser som skulle forhindre (eller delvist forhindre) noget af trafostøjen. De koster lidt penge (vil skyde på en plovmand, eller sådan) og er vist specilet egnet til hifi brug. Jeg ved desværre ikke så meget om dem, men man kan måske søge på dem.

Mvh

Dief

Til top Vis Dief's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dief Besøg Dief's Websted

Dief
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 November 2007 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

Fandt da en side her, håber den kan hjælpe:

http://www.lcaudio.dk/index.php?page=314

Der står faktisk noget i linket om, at industri-brugsgenstande, så som køleskabe eller andre husholdnings-apparater, kan forårsage støj i andre elektronik-apparater i hjemmet. Sådan et støjfilter som der vises der, skulle kunne tage støjen. Det kunne jo også forklare hvorfor der ikke er blevet foretaget noget ved dit fjernsyn, da det blev sendt til rep. Du kunne jo derfor evt. prøve at slukke for køleskab, fryser.... og div. for lige at se om det kunne hjælpe?? Det er nemlig ikke sikkert det gør, da strømnettet i sig selv kan have meget støj.

Krydser fingre for dig.

Fandt også lige denne her:

http://www.hifi-musik.dk/?page=viewtopic&t=2471?sid=d232 a38907efa8aaee38cf05005678b7

Dief

Rikke79
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 November 2007 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

Hej Dief.

Tusind tak for al din hjælp. Jeg tror du har ret i at det er blæserne eller transformatoren der larmer. Det er lidt mystisk men problemet er faktisk løst. Gik ind i menuen og roede lidt rundt. Da jeg skruede helt ned for baggrundslyset forsvandt lyden næsten helt. Den er nu på et acceptabelt niveau. Så nu er jeg igen glad for fladskærmen. Hvem havde troet at det kunne løses så let.

Mvh Rikke

Dief
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 November 2007 kl. 00:10 | IP-adresse registreret  

Det var da rart.....

Fortsat god fornøjelse med TV'et.

Dief

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes