Forfatter |
|
Go4it Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1186
|
Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Squeezeboxen fra Slimdevices har på kort tid fået en del omtale, og det ikke uden grund. Der er tale om et Wi-Fi produkt, som virker ved at den trådløst modtager lyden fra en PC, der har fået musikken rippet ind på harddisken. Squeezeboxen har et stort display der b.la. kan vise navn på album og det aktuelle nummer. Netradio er også en mulighed, og ikke mindst "Potcast". Jeg har selv fået min "Box" op at spille i sidste uge - og er vildt imponeret over den meget høje lydkvalitet - og ikke mindst den smarte brugerflade. Min er i hvert fald kommet for at blive
|
Til top |
|
|
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it skrev:
Squeezeboxen fra Slimdevices har på kort tid fået en del omtale, og det ikke uden grund. Der er tale om et Wi-Fi produkt, som virker ved at den trådløst modtager lyden fra en PC, der har fået musikken rippet ind på harddisken. Squeezeboxen har et stort display der b.la. kan vise navn på album og det aktuelle nummer. Netradio er også en mulighed, og ikke mindst "Potcast". Jeg har selv fået min "Box" op at spille i sidste uge - og er vildt imponeret over den meget høje lydkvalitet - og ikke mindst den smarte brugerflade. Min er i hvert fald kommet for at blive |
|
|
Øhh hvorfor denne tråd? 
Jeg synes bare det er dejligt at høre du er tilfreds med den, men hvad er egentlig din tanke med tråden, som du ser er der mange SB tråde?
Måske det er at "samle" alle trådene under ét, hvilket jeg kun kan bifalde
|
Til top |
|
|
Go4it Forum Bruger

|
Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
Go4it skrev:
Squeezeboxen fra Slimdevices har på kort tid fået en del omtale, og det ikke uden grund. Der er tale om et Wi-Fi produkt, som virker ved at den trådløst modtager lyden fra en PC, der har fået musikken rippet ind på harddisken. Squeezeboxen har et stort display der b.la. kan vise navn på album og det aktuelle nummer. Netradio er også en mulighed, og ikke mindst "Potcast". Jeg har selv fået min "Box" op at spille i sidste uge - og er vildt imponeret over den meget høje lydkvalitet - og ikke mindst den smarte brugerflade. Min er i hvert fald kommet for at blive |
|
|
Øhh hvorfor denne tråd? 
Jeg synes bare det er dejligt at høre du er tilfreds med den, men hvad er egentlig din tanke med tråden, som du ser er der mange SB tråde?
Måske det er at "samle" alle trådene under ét, hvilket jeg kun kan bifalde |
|
|
Som du selv er inde på, så var det ligesom at "samle" det hele lidt - og den eneste tråd jeg kan finde her på hifi4all, er tråden der hedder "Fælleskøb af Sq...." Og da det ikke er aktuelt med et fælleskøb længere, er det en "uheldig" overskrift - da overskriften er gået hen og blevet "off topic" - hvis du forstår...
|
Til top |
|
|
rattanhuset Forum Bruger

|
Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it skrev:
rattanhuset skrev:
Go4it skrev:
|
|
Øhh hvorfor denne tråd? 
Måske det er at "samle" alle trådene under ét, hvilket jeg kun kan bifalde
|
|
|
Som du selv er inde på, så var det ligesom at "samle" det hele lidt - og den eneste tråd jeg kan finde her på hifi4all, er tråden der hedder "Fælleskøb af Sq...." Og da det ikke er aktuelt med et fælleskøb længere, er det en "uheldig" overskrift - da overskriften er gået hen og blevet "off topic" - hvis du forstår... |
|
|
Super, det synes jeg er fint. Der er dog noget som jeg endnu ikke har fattet, men så kan jeg jo være den første spørger i tråden 
Du skriver at SB "snakker sammen" med pcén trådløst. Betyder det så at det er via Blue tooth eller?
|
Til top |
|
|
zuluDK Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1490
|
Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, det foregår via trådløset netværk (WLAN).
|
Til top |
|
|
Kasper B. P. Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 215
|
Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er også mere end tilfreds med min SB3. Det er den bedste elektronik investering jeg har gjort i _meget_ lang tid.
__________________ /Kasper
|
Til top |
|
|
rattanhuset Forum Bruger

|
Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
zuluDK skrev:
Nej, det foregår via trådløset netværk (WLAN). |
|
|
Oki tak, så tror jeg den er feset ind, selv hos mig. Så må jeg se om jeg kan få det WLAN til at fungerer, det driller en del nemlig. 
|
Til top |
|
|
Bonné Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 359
|
Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klart bedste stykke underholdnings elektronik jeg har købt, de sidste 10 år !
Vellydende, velfungerende, og vigtigst: den giver musik samlingen nyt liv og mening.
MVH
Bonné
|
Til top |
|
|
Kasper B. P. Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 215
|
Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bonné skrev:
vigtigst: den giver musik samlingen nyt liv og mening. |
|
|
Lige nøjagtigt :-)
Det lyder helt åndssvagt, men jeg har faktisk haft min SB et godt stykke tid, og først her i sidste uge prøvede jeg "Random Mix" - funktionen, og det er da for fedt :-)
Det eneste jeg mangler, det er et nemt program til at oprette playlister, og en funktion så man kan "rate/bedømme" de enkelte musiknumre. Bose har et system der hedder uMusic, og der trykker man plus eller minus på fjernbetjeningen, også laver systemet en slags "random mix playliste" med de numre man har sagt ja til at høre igen. __________________ /Kasper
|
Til top |
|
|
Go4it Forum Bruger

|
Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bonné skrev:
Klart bedste stykke underholdnings elektronik jeg har købt, de sidste 10 år !
Vellydende, velfungerende, og vigtigst: den giver musik samlingen nyt liv og mening.
MVH
Bonné |
|
|
Ja Squeezeboxen er det bedste der er sket for mig igennem de 30 år jeg har haft interesse for musik (ICEpower er også noget der har betydet en del). "Transporteren" kan også blive et spændende bekendskab!
|
Til top |
|
|
Go4it Forum Bruger

|
Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Månedsbladet "HighFidelity" har i det seneste nr. en ok artikel om hvordan man "ripper" en CD. Der er en del muligheder: bl.a. "Easy CD-DA Extractor", der koster 35 Euro. Fordelen med dette program er at man kan "rippe" direkte til "Flac" - altså det skulle være en del mere enkelt at gå til end EAC, som er berygtet for at være ret svært at få til at fungere 100%. Jeg kunne godt forstille mig at et program som EAC oa. snart får denne mulighed, da behovet for noget godt & funktionelt software er steget meget på det sidste (går jeg ud fra)
http://www.poikosoft.com/
|
Til top |
|
|
rattanhuset Forum Bruger

|
Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it skrev:
Månedsbladet "HighFidelity" har i det seneste nr. en ok artikel om hvordan man "ripper" en CD. Der er en del muligheder: bl.a. "Easy CD-DA Extractor", der koster 35 Euro. Fordelen med dette program er at man kan "rippe" direkte til "Flac" - altså det skulle være en del mere enkelt at gå til end EAC, som er berygtet for at være ret svært at få til at fungere 100%. Jeg kunne godt forstille mig at et program som EAC oa. snart får denne mulighed, da behovet for noget godt & funktionelt software er steget meget på det sidste (går jeg ud fra)
|
|
|
Det er et rigtig godt lille program som jeg selv har og bruger indimellem 
|
Til top |
|
|
Go4it Forum Bruger

|
Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
[QUOTE=Go4it]
Det er et rigtig godt lille program som jeg selv har og bruger indimellem  |
|
|
Det eneste som HF ligesom skriver imellem linierne, er at det måske ikke er lige så godt til at "rippe" som EAC! Men jeg vil da gerne betale 225,- for en enkelt måde at rippe hele min CDsamling på (vi snakker om mange timer "rip" + kompression)
|
Til top |
|
|
rattanhuset Forum Bruger

|
Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it skrev:
rattanhuset skrev:
[QUOTE=Go4it]
|
|
|
Det eneste som HF ligesom skriver imellem linierne, er at det måske ikke er lige så godt til at "rippe" som EAC! Men jeg vil da gerne betale 225,- for en enkelt måde at rippe hele min CDsamling på (vi snakker om mange timer "rip" + kompression) |
|
|
Jeg har kun prøvet i FLAC én gang, og det gik nu meget smertefrit, så det kan du efter min mening roligt gøre. 
|
Til top |
|
|
Go4it Forum Bruger

|
Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
Go4it skrev:
rattanhuset skrev:
[QUOTE=Go4it]
|
|
|
Det eneste som HF ligesom skriver imellem linierne, er at det måske ikke er lige så godt til at "rippe" som EAC! Men jeg vil da gerne betale 225,- for en enkelt måde at rippe hele min CDsamling på (vi snakker om mange timer "rip" + kompression) |
|
|
Jeg har kun prøvet i FLAC én gang, og det gik nu meget smertefrit, så det kan du efter min mening roligt gøre.  |
|
|
Jeg vil nu prøve et par albums med dette program - det kan være at det er bedre end mit amatør set up af EAC...
|
Til top |
|
|
Flim Forum Bruger

Bruger siden: 07 November 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 88
|
Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 08:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også sat EAC op med AccurateRip samt Flac, så jeg skal bare trykke på en knap, og så kommer der præcise og fejlfrie FLAC-filer ud i den anden ende. Ikke noget med at de først skal laves til wav og så til flac. Nej - her ordner den det hele på en gang.
Lovely!
|
Til top |
|
|
Mark.S Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 531
|
Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 09:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har, ligesom Flim, også sat EAC op til at rippe og encode til FLAC i én omgang, så umuligt er det altså ikke. Jeg har også prøvet Easy CD-DA, og selvom det er nemt at bruge, er kvaliteten af ripsne slet ikke på højde med EAC, hvis CD'en har lidt ridser. __________________ Mit setup:
FLAC, Hercules DJ Console, Densen Beat B-100, Qln Signature MK. II
|
Til top |
|
|
zuluDK Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1490
|
Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
EAC + FLAC + AccurateRip er en virkelig god kombination, som alle (efter min mening), der ripper deres CD'er, burde bruge.
AccurateRip sammenligner en hash-værdi for den rippede WAVE-fil med hash-værdien i en database, og man får så at vide om ens egen hash-værdi passer med den hash-værdi i databasen eller ej.
http://www.accuraterip.com/
|
Til top |
|
|
Eriek Branchemedlem

Jebra Audio
Bruger siden: 07 August 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 360
|
Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aften jeg er også enehaver af SB3 den står dog stille lige nu da jeg er ved at få lavet en ny strømforsyning hvilket skulle hæven den i lydkvalitet.
Min gl. afspiller er en Pioneer dvd dv 656A til 4000, den er så senere blevet modiificeret forskellige steder. SB3 eren overhaler efter min mening dvden med længder. Det første jeg bemærkede var et stabilt lydbilled samt ro og atter ro. Lyttevinduet blev udvidet i alle dimintioner. Der er ikke nogen toneområder som stikker af. Lyden er varm (behagelig) og alligevel detaljeret. Om den er hifi mæssigt korrekt tja nogen vil sikkert sige nej, men en ting er sikkert jeg kan lytte på musik i timer uden at blive lyttetræt. For mig er SB3 en klar opgradering.
Jeg har indtil videre brugt Itunes lossless til at rippe mine cder med, men har lige downloaded EAC og Flack, jeg er bare lidt i tvivl om hvad det er jeg skal bruge, jeg har Flack frontet og Flack 1.12a jeg ved ikke hvilket af de to programmer jeg skal bruge og hvordan jeg i det hele taget indstiller flack og selve EAC er heller ikke lige til. Men det lykkedes vel på et tidspunkt, hvis nogen har et godt råd er jeg modtagelig.
mvh.Eriek
|
Til top |
|
|
harmonic Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 817
|
Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad gør man når man har en MAC ?  __________________ Linn sonus faber og andet godt
|
Til top |
|
|