| Forfatter |
|
finn52 Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1380
|
| Sendt: 03 Marts 2005 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen her der har hørt Panasonic DVD-S97 ?????
I seneste nummer af det svenske HiFi og musik skamroser de lyden, og mener den kan spille lige op med langt dyrere CD-afspillere.
|
| Til top |
|
| |
Nicolai18 Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 908
|
| Sendt: 03 Marts 2005 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg er også en af fortalerne for "ren" cdafspiller.
jeg har aldrig hørt en DVD som spillede op med en CD i samme pris klasse. der er ganske enkelt flere ting at bruge pengene til i en DVD afspiller og dermed bliver de dele som der sidder i jo af en dårligere kvalitet end i en ren cd afspiller. som et godt eksempel på noget jeg har hørt og hvor jeg faktisk troede lidt på dvd maskinen. det var en denon DVD 2900 op med en Denon DCD 1650AR og en Denon DCD s10mk2.. begge cdafspillere var DVD 2900 langt overlegen på alle punkter, dog skal det siges at DVD 2900 spiller rigtig godt, især af en DVD maskine.
de 3 maskiner jeg testede blev teste på 3 forskellige setups,
sæt nr 1:Denon AVR 3803, dali 850 og taralabs kabler hele vejen rundt.
Sæt nr 2: Onkyn Integre series forstærker og Inifinity kappa 9,2 højttalere.
Sæt nr 3: marantz 8500(mener jeg den hedder) surroundforstærker samt en marantz mk17 samt et sæt dls 55...
på alle systemerne var Denon DCD s10mk2 vinder med 1650'eren lige i hælene. DVD 2900 som sidste mand, dog med et godt resultat...
Nicolai __________________ Mine Film
Min Biograf
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 03 Marts 2005 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan da komme med mine erfaringer..
af cd spillere jeg selv har ejet og haft hjemme..
Rega Planet ny version
Gryphon tabu
audio research cd1
opera audio consonance
dette er cd spillere der med undtagelse af rega er meget dyre.. (købte regaen for at kunne spille dårlige optagelser)
dvd afspillere
Harman Kardon dvd30
en sony og denver jeg ik kender model navnene på
og United 5064M (det skal være denne model)
united er mere neutral end nogen af de overstående !! den har en lille tendens til ik at få det optimale ud af hård rock (om det er optagelserne eller united skal jeg lade være usagt)
men ellers er den de ovenstående cd og især dvd afspillerne overlegne på lydsiden. elendigt billede, men bliver den nu heller ik brugt til..
at der findes cd spillere der er bedre er der ingen tvivl om, men så er de sku gode, for united 5064 gør ik noget forkert.
hvorfor kan den så (i mit setup) baske cd spillere til 130 gange prisen ? der er ik brugt gode komponenter, eller modificeret på nogen måde (endnu) men hvor de fleste producenter går efter at kunne blive genkendt på lyden og ramme den størst mulige målgruppe er united pænt ligeglade, bare det kan spille er det godt nok..
så tror en blanding af held og dovenskab har ramt en heldig sammensætning.. til 250 kr jeg betalte for en spritny burde alle prøve den, jeg har hørt 4 cd spillere der er bedre, og det er ik meget de er bedre. den billigste der er bedre var en denon s10 der var på besøg i går.. men igen det var de helt små pilfinger marginaler..
og nej mener ik dvd afspillere er bedre end cd spillere.. kun lige denne model jeg har oplevet det med. alene netkabler har jeg for 36 x flere penge end den afspiller 
|
| Til top |
|
| |
Glady Forum Bruger

Bruger siden: 07 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 76
|
| Sendt: 04 Marts 2005 kl. 00:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21: De udtagelser kommer du kun med fordi du ikke har nærlyttet nok til Denver eller resten af dit anlæg bliver " underdog" min ven lol...
Jeg er nok personligt ikke helt så kræsen, og også p.g.a. plads hensyn vil jeg kun have en afspiller. Ved dog endnu ikke om det bliver Denon 3910 eller Pioneer 868, men Marantz kunne også blive et alternativ
Skal lige siges at jeg forløbig bruger en gammel Sony 725D og ja det er ikke kvalitets HiFi, men overstående må jo være et skridt opad uanset hvad...
|
| Til top |
|
| |
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 04 Marts 2005 kl. 08:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan vi ikke få nogle mere detailjerede facts omkring den United.
De DVD'er jeg har set indvendig ligner alle nogle der kommer fra samme fabrik og bliver branded efterfølgende (front, navn, fjernbetjening):
Centerplaceret drev
Blåt display til venstre
SMPS forsyning til venstre
Hovedprint til højre
Udgange med Wolfson DACS og op-amps lige efter applicationsnotes
Til Finn:
Ja, der er sku´stor forskel på 2 kanal og 5.1 lyden! Tak for det fif...
__________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
finn52 Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1380
|
| Sendt: 05 Marts 2005 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er nogen interesseret i selv at prøve United 5064M, kan jeg oplyse, at nogle Føtex / Bilka / A-Z er leveringsdygtige i dette "verdens ottende vidunder" udi musikgengivelse. Pris: en "plov". Angiveligt 200kr. under "normalprisen".
Så det.............
|
| Til top |
|
| |
Nikoceci Forum Bruger

Bruger siden: 06 Februar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 9
|
| Sendt: 06 Marts 2005 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, der er mange forskellige holdninger omkring dette emne. Jeg går selv og overvejer, om jeg skal købe en ny cd-afspiller eller blot holde mig til DVD. Forvirringen blev komplet efter at have spurgt både i Tape Connection og Hifi-klubben. Hos TC fik jeg beskeden, at enhver cd-afspiller til ca. 3k vil banke alle DVD-afspillere i prisklassen op til 10k, når det gælder stereo lyd. Dette fik mig næsten overbevist om at investere i en ny cd-afspiller. I Hifi-klubben fik jeg dog det modsatte svar, da jeg her fik at vide, at lyden i DVD-afspillere er bedre - lidt underligt eftersom Hifi-klubben indtil for ca. 1-1½ siden havde samme holding som TC. Holdningsskiftet kan naturligvis skyldes, at DVD-afspillerne er blevet bedre, men det kan også skyldes, at efterspørgslen efter rene cd-afspillere efterhånden er så lav, at Hifi-klubben 100% satser på DVD-afspillere, uanset hvad der egentlig lyder bedst. Så kan man altid diskutere, om det er seriøs rådgivning ?
Jeg har i hvert fald ikke fået det lettere i mine overvejelser - er desværre snarere blevet mere forvirret 
|
| Til top |
|
| |
-jan- Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 467
|
| Sendt: 06 Marts 2005 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Groove skrev:
|
En Min CD i bilen æden næsten alt, kan en skive ikke spilles her er den MEGET slem. Det tyder på low-fi drev spiller alt? Omvendt ved jeg en urenset laseroptik ikke bare stopper, den degraderes langsomt og kan tilføre underligt støj til signalet og til sidst hakke slemt. Det tyder på at de bedste track egenskaber giver bedst lyd....confused?  |
|
|
Det kan nu også være omvendt. Jeg har en 3-400 Kr. lumatron DVD, samt en ældre NAD CD afspiller som begge har problemer med afspilning af nogle af mine helt gamle/brændte CDér men min nye Pioneer 868 afspiller dem alle upåklageligt.
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 06 Marts 2005 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nikoceci skrev:
|
Ja, der er mange forskellige holdninger omkring dette emne. Jeg går selv og overvejer, om jeg skal købe en ny cd-afspiller eller blot holde mig til DVD. Forvirringen blev komplet efter at have spurgt både i Tape Connection og Hifi-klubben. Hos TC fik jeg beskeden, at enhver cd-afspiller til ca. 3k vil banke alle DVD-afspillere i prisklassen op til 10k, når det gælder stereo lyd. Dette fik mig næsten overbevist om at investere i en ny cd-afspiller. I Hifi-klubben fik jeg dog det modsatte svar, da jeg her fik at vide, at lyden i DVD-afspillere er bedre - lidt underligt eftersom Hifi-klubben indtil for ca. 1-1½ siden havde samme holding som TC. Holdningsskiftet kan naturligvis skyldes, at DVD-afspillerne er blevet bedre, men det kan også skyldes, at efterspørgslen efter rene cd-afspillere efterhånden er så lav, at Hifi-klubben 100% satser på DVD-afspillere, uanset hvad der egentlig lyder bedst. Så kan man altid diskutere, om det er seriøs rådgivning ?
Jeg har i hvert fald ikke fået det lettere i mine overvejelser - er desværre snarere blevet mere forvirret 
|
|
|
Det kan jo osse skyldes, at Denon ikke laver CD-afspillere i den tunge ende mere og kun DVD-maskiner i denne kategori. Så er det jo dejligt bekvemt at anbefale dig DVD-maskinen fremfor CD-afspilleren  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 06 Marts 2005 kl. 16:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2063
|
| Sendt: 06 Marts 2005 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
De afspillere ser sgu flotte ud! Noget bedre bygget end dem som HiFiklubben tager hjem.
/Præsten __________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
| Til top |
|
| |
Nikoceci Forum Bruger

Bruger siden: 06 Februar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 9
|
| Sendt: 06 Marts 2005 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det kan naturligvis være noget af forklaringen, men nu forhandler Hifi-klubben jo også andre mærker end Denon. F.eks. forhandler de også Cambridge Audio, hvor deres topmodel inden for cd-afspillere (Azur 640C) har høstet mange roser i flere reviews, hvor den endda testes imod noget dyere mærker/modeller. På trods af dette blev jeg nærmest frarådet at købe denne afspiller, da den ifølge sælgeren præsterer engelsk lyd, som igen skulle forstås som en tynd kop the. Dels lyder det underligt i forhold til de lovende tests, men hvis den spiller så "dårligt", hvorfor for f... handler Hifi-klubben så med den 
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 06 Marts 2005 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja de burde lige kunne tage nogle af dem hjem!
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 06 Marts 2005 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
Ja de burde lige kunne tage nogle af dem hjem!
|
|
|
Det hænger nok en del sammen med om der overhovedet er salg i dem, og det har Hifi Klubben nok vurderet at det er der ikke.
Der er jo ingen pointe i at tage dem hjem bare for at folk kan komme og kigge på dem.... __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 07 Marts 2005 kl. 08:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nikoceci: Mjaa, lige meget hvor gode Cambridge nu er, så vil jeg nok påstå at de ikke kommer i nærheden af eks. Denons 20-30K rene cd afspillere. En ting er at de ikke har dem hjemme, men at de slet ikke nævner at Denon rent faktisk har nogle fornuftige high end cd afspillere er en anden ting.
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1513
|
| Sendt: 07 Marts 2005 kl. 09:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skrev:
"Groove skrev:
"Spørgsmålet er hvad årsagen til forskellene er?
Drev? Analoge udgange? Andet?"
Det vil jeg også gerne vide......
Det må da være nogen herinde med den nødvendige ekspertise, som kan forklare det til os mindre kompetente brugere....... "
Jeg savner stadigvæk en tilbundsgående forklaring på forskelle,og årsager til forskelle mellem en CD og en DVD afspiller. Gider de kompetente bruger af forrummet at komme med en saglig forklaring på emnet????? 
|
| Til top |
|
| |
Adam Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004
Status: Offline Indlæg: 296
|
| Sendt: 07 Marts 2005 kl. 09:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nikoceci skrev:
Ja, det kan naturligvis være noget af
forklaringen, men nu forhandler Hifi-klubben jo også andre mærker end
Denon. F.eks. forhandler de også Cambridge Audio, hvor deres topmodel
inden for cd-afspillere (Azur 640C) har høstet mange roser i flere
reviews, hvor den endda testes imod noget dyere mærker/modeller. På
trods af dette blev jeg nærmest frarådet at købe denne afspiller, da
den ifølge sælgeren præsterer engelsk lyd, som igen skulle forstås som
en tynd kop the. Dels lyder det underligt i forhold til de lovende
tests, men hvis den spiller så "dårligt", hvorfor for f... handler
Hifi-klubben så med den  |
|
|
Der er stor forskel på meninger fra sælger til sælger. En enkelt sælger repræsenterer sjældent en hel kædes holdning.
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 07 Marts 2005 kl. 10:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
keyvan skrev:
|
Jeg skrev:
"Groove skrev:
"Spørgsmålet er hvad årsagen til forskellene er?
Drev? Analoge udgange? Andet?"
Det vil jeg også gerne vide......
Det må da være nogen herinde med den nødvendige ekspertise, som kan forklare det til os mindre kompetente brugere....... "
Jeg savner stadigvæk en tilbundsgående forklaring på forskelle,og årsager til forskelle mellem en CD og en DVD afspiller. Gider de kompetente bruger af forrummet at komme med en saglig forklaring på emnet????? 
|
|
|
Det har et eller andet at gøre med den clockfrekvens medierne, hhv. CD og DVD, aftastes med. En CD-spilles clock skal kun håndtere 1 frekvens og er derfor mere nøjagtigt end hvis den som i en DVD-maskine skulle kunne håndtere flere frekvenser, det er sådan jeg har forstået den primære forskel på de 2  . Derudover kan videokredsløbende, hvis disse ikke kan slåes fra, have en negativ indvirkning på lydkvaliteten __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1513
|
| Sendt: 07 Marts 2005 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige læst i forum-ordbogen hvad en clockfrekvens betyder. "Hastigheden hvormed en bus er i stand til at behandle data"
Men jeg forstår stadigvæk ikke clockfrekvensens indflydelse på lyden. 
Hvordan kan videokredsløbende have en negativ indvirkning på lydkvaliteten, hvis disse ikke kan slåes fra??
|
| Til top |
|
| |
SteenS Udelukket fra forum

Udelukket pga. dobbeltprofiler (Groove)
Bruger siden: 12 Januar 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 66
|
| Sendt: 07 Marts 2005 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er mange fordomme og lumre interesser i denne sag , derfor er det ekstra befriende når en billig United basker "ægte" CD-afspillere 
Så kan man snakker herfra og til verdens ende, resultaterne viser vejen. Der vil stadig være en del "storytelling" i bedste Linn stil, men på sigt holder det ikke og antallet af "gammel komunister" vil dø hastigt ud 
Hvorfor ikke bare glæde sig over GOD LYD TIL FOLKET! 
|
| Til top |
|
| |