Forfatter |
|
xtort Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 337
|
Sendt: 08 Maj 2006 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
er der nogen af jer derude, der har erfaring med enten HDA Digital X-PLOSION 7.1 DTS CONNECT eller Creative Sound Blaster X-Fi Platinum?
jeg står nemlig for at skulle udskifte lydkortet i min HTPC, der i øvrigt stort set kun bruges til afspilning af MP3er (og aldrig spil) og er lidt i tvivl om hvilke af de to kort, jeg skal vælge...
på forhånd, tak, ulrik
|
Til top |
|
|
xtort Forum Bruger

|
Sendt: 09 Maj 2006 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
kan se, at der er flere indlæg om sound blaster kortet, men er der ingen, der har erfaringer med HDA Digital X-PLOSION 7.1 DTS CONNECT, specielt ifb. med afspilning af MP3er?
\ulrik
|
Til top |
|
|
sslarsen Forum Bruger

Bruger siden: 20 April 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 69
|
Sendt: 09 Maj 2006 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa Jeg overvejer selv at købe dette kort. Og det jeg ved er at det kan lave alt om til Dolby Digital eller DTS signal også mp3 filer. Så alt bliver lavet om til fuld digital DTS/DD når du sender det til forstærker. Se en test af den mindre udgave der dog ikke kan lave om til DTS men "kun" DD. http://www.tweakup.dk/article/633/dk/
__________________ Søren
Pioneer PDP-LX508D (ISF kalibreret)
Pioneer DVR-LX60D
Pioneer VSX-LX70
KEF KHT-3005
Playstation 3
DM800S HD
DM7000S
|
Til top |
|
|
xtort Forum Bruger

|
Sendt: 09 Maj 2006 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
tak, lige hvad jeg behøvede! 
\ulrik
|
Til top |
|
|
Fenris Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Status: Offline Indlæg: 802
|
Sendt: 09 Maj 2006 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der kommer eftersigende et nyt kort fra Auzentech i 3. kvartal og det skulle være rigtig godt. Desværre er der ikke mange informationer ude omkring det andet end at det vil bygge på C-media 8788 chippen, som lyder ganske revolutionerende.
Måske at det er værd at vente på det. Det bliver dog nok ikke billigere end X-Plosion.
Kortet hedder Auzentech HDA OXYGEN.
|
Til top |
|
|
xtort Forum Bruger

|
Sendt: 09 Maj 2006 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
tak for tippet - nu må vi så se, om min tålmodighed holder...
|
Til top |
|
|
DenUkendteFisk Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 160
|
Sendt: 09 Maj 2006 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvilket kort du har lige pt. Men hvis det er et Sound Blaster live eller audigy så kunne dette måske være interessant?
__________________ Don't ever argue with an idiot, he will bring you down to his level and beat you with experience
|
Til top |
|
|
xtort Forum Bruger

|
Sendt: 09 Maj 2006 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
nej, desværre er det ikke et sound blaster, bare et trust (det skulle bare være billigt og have digital udgang, den gang jeg købte det)...
|
Til top |
|
|
Pict Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3
|
Sendt: 09 Maj 2006 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har rent faktisk både X-Plosion kortet samt et X-Fi kort. Efter en del udskiftning er det end sådan at X-Plosion kortet sidder i mit mediacenter.
Det er simpelthen X-Fi kortet overlegent når det drejer sig om afspildning af musik, i film lægger jeg ikke mærke til den store forskel.
Ovenstående er vuderet ved digital udgang, de analoge har jeg ikke rigtigt haf brug for.
|
Til top |
|
|
xtort Forum Bruger

|
Sendt: 09 Maj 2006 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Patriarken Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 957
|
Sendt: 09 Maj 2006 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa Nu har jeg ikke selv x-plosion...Men HDA Mystique....Der bruges de samme drivere til begge kort though. Auzentech, HDA, Bluegears eller hvad nu....... De kan sgu ikke finde ud af at lave noget der er stabilt mht drivere. Jeg har i længere tid måttet bruge Turtle Beach drivere til mit HDA kort for at få en nogenlunde lydkvalitet. C-media som laver reference driverene til X-plosion + Mystique er nogle KÆMPE nossefår. Hvis man analyserer de drivere så vil man finde ud af at det HELE(encoding) foregår i software (DDL+DTS-connect) og at det er lappeløsninger hele vejen igennem. Det er ganske enkelt tilfældigt om man fx får bass redirection på DDL eller om der kommer spontane Kloakeffekter på... Jeg er sikker på at x-plosion + Mystique hardwaremæssigt er i topklasse men driverne der er den største gang l**t jeg til dato har set (og det siger ikke så lidt hvis jeg selv skal sige det) Disse kort kort skulle ikke have været på markedet med de elendige drivere. MHT Creative.... så stinker deres drivere også for hårdt......der er næsten kun audiotrak tilbage.... mvh Anders
__________________ DK's bedste HTPC Forum
|
Til top |
|
|
xtort Forum Bruger

|
Sendt: 10 Maj 2006 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
xtort Forum Bruger

|
Sendt: 14 Maj 2006 kl. 16:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Patriarken skrev:
Jeg har i længere tid måttet bruge Turtle Beach drivere til mit HDA kort for at få en nogenlunde lydkvalitet.
|
|
|
har du et direkte link til driverne?
på forhånd tak,
ulrik
__________________ 'stue bio' (denon, podspeakers, clic)
film
|
Til top |
|
|
Patriarken Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 957
|
Sendt: 15 Maj 2006 kl. 07:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa Som jeg skrev bruger jeg Turtlebeach Driverne til mit HDA mystique. Mystique kortet bruger cmedia 8768+ lydchippen(samme som Turtle Beach Montego og Terratec Aureon PCI), mens Xplosion bruger cmedia 8770 chippen. Jeg tror ikke at Turtle Beach Montego DDL Driverne virker til 8770 (Selvom cmuda3.sys er den samme i både TB montego og HDA Explosion) Problemet er at Turtle Beach har lavet deres egen Gui og kontrol software og der er INGEN mulighed for at vælge DTS-connect (da denne funktion ikke findes på TB Montego Kortet.) Bruger også ander *.inf til selve driveren i øvrigt. C-medias drivere er en standard pakke der virker til mange forskellige kort however, lidt alla nvidias forceware, bare ti gange dårligere. Derfor skrev jeg det der med at de bruger samme driver. Men du kan da prøve om du kan få den til at virke. ftp://ftp.voyetra.com/pub/tbs/mtgoddl/mtgoddl1.exe Du skal SELV pege på denne driver når du installerer den. Installeren laver et eller andet check (der ligger en chipdetect.exe i installeren, hvilket vil gøre at driveren ikke iværksættes) mvh Anders
__________________ DK's bedste HTPC Forum
|
Til top |
|
|
Madman Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 374
|
Sendt: 15 Maj 2006 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
DenUkendteFisk skrev:
Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvilket kort du har lige pt. Men hvis det er et Sound Blaster live eller audigy så kunne dette måske være interessant?
|
|
|
Det kort ser meget spændende ud, jeg har haft store problemer med at få alt lyden over til min reciver og det ser ud til at det kort vil løse det, tak for info.
|
Til top |
|
|
xtort Forum Bruger

|
Sendt: 15 Maj 2006 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Patriarken skrev:
Hejsa
Men du kan da prøve om du kan få den til at virke. ftp://ftp.voyetra.com/pub/tbs/mtgoddl/mtgoddl1.exe
|
|
|
når jeg lige får det sat op (engang i næste uge), giver jeg det lige et forsøg - men mange tak for dit input på forhånd! 
\ulrik
__________________ 'stue bio' (denon, podspeakers, clic)
film
|
Til top |
|
|