Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 20:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: DVD lyd contra CD lyd (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 10 Marts 2008 kl. 17:51 | IP-adresse registreret  

Hvor god vil en DVD afspiller som Denon DVD 2800 m2 eller DVD 2900 være til at afspille musik CDer i forhold til en cd afspiller som f.eks Denon dcd 1450.

Spørgsmålet er aktuelt fordi der er mange gode brugte DVD afspillere til salg, fordi de skiftes ud med en med indbygget harddisk f.eks fra Sony. Mine egne DVD har været Daewoo og Lumatron, de var elendige til musik, min nuværende Sony 710 harddisk recorder er acceptabel men meget dårligere end Denon 1450.

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 19 Marts 2008 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

Du skal mindst dobbelt op i pris før en DVD lyder ligeså godt som en CD-afspiller 

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 22 Marts 2008 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

Hermann. skrev:

Hvor god vil en DVD afspiller som Denon DVD 2800 m2 eller DVD 2900 være til at afspille musik CDer i forhold til en cd afspiller som f.eks Denon dcd 1450.

Spørgsmålet er aktuelt fordi der er mange gode brugte DVD afspillere til salg, fordi de skiftes ud med en med indbygget harddisk f.eks fra Sony. Mine egne DVD har været Daewoo og Lumatron, de var elendige til musik, min nuværende Sony 710 harddisk recorder er acceptabel men meget dårligere end Denon 1450.

Det afhænger jo klart af hvad krav du stiller til musikken. En DVD2900 spiller ret så fornuftig, og er i mine ører lidt bedre end de nyere modeller 2910 og 2930. Til gengæld er de nye så bedre på videodelen. Jeg vil altid holde på, at man bør holde snot og skidt for sig, og finde en afspiller til det dedikerede formål. Altså en cd-afspiller til lyd og en dvd til filmsiden. Min gamle DCD 1420 banker en DVD2930, så den bliver stående indtil den skal skiftes med en anden cd-afspiller.

The bottom line; vil du også kunne optage og have den bedste performance på både lyd og billed, så ender du altså op med 3 afspillere.

Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz

Gonzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 22 Marts 2008 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

Hermann. skrev:

Min erfaring er at en dedikeret CD afspiller lyder langt bedre til prisen end en DVD afspiller. Brugte en 2910 i en periode, hvilket ikke var sagen. Den havde slet ikke samme perspektiv som min Thule CD 150 B. Købte en Shanling CD T 80 over ebay til 3300 (ny), hvilket slog dem begge langt af banen. Jeg skal ikke afvise at der fåes DVD afspillere der lyder godt, men der skal sikkert blødes en del mere for at det lyder godt.

Mvh. Gonzo

Til top Vis Gonzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gonzo

Boegedal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2007
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 15 September 2008 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

Hej rødder...

Jeg ved godt det er en gammel tråd, men 'faldt' lige over den...

Jeg har en Denon DVD-A11, og den er rigtig fed som ren CD-afspiller, der er også gjort rigtig meget ud af lyd siden... Den er så lækkert lavet, bundsolid, 13 kg vellyd, nok den sidste af sin klasse bygget som en russisk kampvogn...

mvh. Jan

Nakamichi LX-5
Dali Suite Rear 0.8
Til top Vis Boegedal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boegedal

EyeOfBeauty
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 15 September 2008 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

Når jeg anvender min Denon DVD 2200 til at afspille CD skiver bliver de meget varme - 60-70 grader vil jeg tro - kan ikke forestille mig det er gavnligt for skiverne at de bliver så varme!

Min Sony ES CD spiller dem uden opvarmning overhovedet!

Tror skiverne på længere sigt tager skade da det jo kun er et stykke plastic. De kan ikke have gavn af den opvarmning ret mange gange!!!

Hilsen EyeOfBeauty

Til top Vis EyeOfBeauty's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af EyeOfBeauty

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes