Sendt: 13 Juni 2009 kl. 01:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg går i øjeblikket og fifler med en DIY effektforstærker. I øjeblikket går jeg og samler komponenter sammen og forsøger at planlægge hvad der skal ske. Jeg har for nylig købt et kabinet og begynder nu at tænke på Signal stel / kabinet stel / jord / brum !?
Jeg har set at mange som bygger Effektforstærkere har et 3-polet EURO stik siddende. Men hvad bliver jorden i så falde brugt til? Går den til kabinet stel?
Jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre her.
Hvis jeg både tilslutter signal stel og jord til kabinettet forudser jeg en grim brumsløjfe! 
Hvis jeg kun forbinder jord til kabinet stel er jeg bange for støj. Man vil efter min mening også kunne komme ud for at undgå brum i første omgang, men når man så en dag f.eks stiller cd-afspilleren oven på effektforstærkeren så kommer der "jord" på den og så er der pludselig en brumsløjfe alligevel.
Hvis jeg kun forbinder signal stel til kabinet stel er jeg ikke helt klar over om det er sikkerhedsmæssigt i orden.
Hvad plejer man egentlig at gøre? Lydmæssigt hælder jeg mest til det sidste, men er som sagt ikke helt klar over om det sikkerhedsmæssige vil være ok ?
Erfaringer ?
|