Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 02:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: 15m Forlænger kabel til pioneer 50" ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Rollaboy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Februar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 18 April 2006 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

Hej Gutter..

Jeg har gået og kigget på sådan et pioneer 50" plasma model pdp-504hde men det er sådan at det skal hænge på væggen og selve boksen skal stå ved siden af min sofa. Problemet er bare at der skal bruges et kabel på 15 meter. Det er jo ikke så lidt..

Og på pioneers hjemmeside kan jeg kun se 10 meter og så er det noget optisk halløj på 30 meter som koster kassen.

Men har så luret efter info på hvad det er for noget kabel. I manualen står der bare "system kabel". Det ligner DVI og HDMI kabel men der står ikke noget så kan jo ikke være sikker.

Men tænkte på om man kunne købe nogle andre kabler istedet for pioneers egne. Har luret inde på avconnection.dk på nogle supra kabler i hdmi og i dvi. De koster knapper men hvis jeg kunne bruge sådan to kabler istedet så ville problemet være løst, for de kan fåes i 15 meter.

Er der nogen der kender noget til det? Ville gerne vide mig sikker inden jeg køber skærmen.

Mvh Michael

Til top Vis Rollaboy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rollaboy

Bajads
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2005
Sendt: 19 April 2006 kl. 00:26 | IP-adresse registreret  

Ved ikke om det er nogen hjælp, men du kan prøve her:

http://shop.klik1stik.dk//group.asp?group=218&sub=0

Rollaboy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 April 2006 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

Hej

Tak for linket. Men ville blive glad hvis nogen vidste om det overhovedet kan lade sig gøre.. Køber ik bare kabler uden at vide om jeg har brug for det..

Ingen andre der har været ude for samme problemstilling?

Rollaboy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 April 2006 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

Har fundet ud af at kablet der er tale om er MBR eller DFP.. Kan ik helt finde ud af det.. Man må da kunne gøre noget...

Bajads
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 April 2006 kl. 11:40 | IP-adresse registreret  

Hvad med at sende en mail til Pioneer eller ringe til dem

Jeg har været inde og kigge i manualen til dette tv, for mig ligner det et digitalt DVi stik i den ene ende. Og hvis det hvide kabel skal forbindes til det hvide stik i begge ender, ja så må der være tale om DVI til DVI stik dual link kabel.

Mere præcist dette her: http://shop.klik1stik.dk//product.asp?product=668&sub=0& amp;page=1

Og det sorte kabel ligner et HDMI kabel, med det er meget svært at se inde på Pioneers hjemmeside. Så igen, prøv at kontakte dem.

Rollaboy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 April 2006 kl. 16:31 | IP-adresse registreret  

Hej

Det sorte kabel er IKKE hdmi. Det er det andet der. MBR eller DFP. ligner hinanden. Ved ik hvad forskellen er.

Men ville være nemmere hvis man vidste hvad pioneer kablet og de stik bliver brugt til.. hvorfor er der to kabler. er 1 ikke nok osv?

Men er også 100 på at det der DVI sagtens kan forlænges. Men mere det andet der. Ka ik finde kabler længere end 2 meter til DFP.

Tror DFP er et gammelt stik som blev brugt en årgang til pc skærme men som vist ikke slog igennem og derfor ik blev brugt.. De er jo gået fra vga over til dvi på skærmene efterhånden.

Men mon jeg kan få noget hjælp fra pioneer? De vil vel bare sige jeg ska købe det der mega sæt med optisk osv til 30 meter. Men koster 13000 kr og vil være helt overdrevet at bruge resourcer på.

Her kan man se et billede af kablet så man kan se hvordan et DFP stik ser ud: http://www.cable4pc.com/dvi-916.htm 

Bajads
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 April 2006 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

Hej igen

Selvfølgelig vil de ikke sige det hos Pioneer, for de er jo også interesseret i at sælge dig en skærm. Tror bare at de ikke vil gøres ansvarlig hvis det ikke virker.

Så kom nu afsted med den mail...

PS. Du kan jo altid levere et evt. kabel retur, det har man jo lov til.

Rollaboy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 April 2006 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

Har skrevet en mail til dem.. Det kan de ikke hjælpe med. De henviser til det kabel på 10 meter.

Ja hej.. Det er ikke nok.. Min stue er indrettet med en sofa på den ene side og 2 lånestole hvor mit rack så står imellem de to. Laver jeg ikke bare sådan lige om hehe. Det er kanon biograf.. Og ser alt for nice ud.

Nu har jeg rodet meget med elektronik osv så kan godt lodde og sådan.

Mon man kan købe det 10 meter kabel og så forlænge det på en eller anden måde? Evt sætte det sammen med det 3 meter der følger med..

Men ja spørgsmålet er jo om det hvide kabel også er hvidt i den anden ende.. eller om de går på kryds så det er hvidt i den ene ende og sort i den anden.. Hmm...

Rollaboy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 April 2006 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

Har siddet og luret lidt på nettet.

I følge den her tegning: http://www.plasma.com/pioneerplasmatv/smallimages/PDA-H04.jp g 

Så er det DVI kablet som bliver kørt gennem optisk kabel og noget adapter halløj.

MBR kablet som pioneer kalder det bliver så ført alene (foroven). Dette sæt (PDA-H04) kan man vist ikke købe mere.

Det nye sæt hedder PDA-H05 og ser således ud så man ikke skal køre MBR kablet for sig ved siden af: http://www.pioneer-eur.com/eur/product_detail.jsp?product_id =11103&taxonomy_id=62-490 

Men nu er jeg jo ikke interesseret i nogle af de der optiske setup da de koster kassen og vil være helt overdrevet da det kun drejer sig om et par meter ekstra end de 10. Men med den øverste tegning må det næsten stå klart at DVI og MBR kablerne ikke har noget med hinanden at gøre så de kunne evt godt trækkes særskildt?

Er der nogen idéer til hvordan jeg får forlænget det MBR kabel?

DVI kabler kan jeg sagtens få i 15 meter så det er ikke noget problem. Men Jeg kan ikke finde MBR eller DFP eller hvad det hedder i længere end 2 meter da det normalt bare bliver brugt til pc skærme.

Er der evt et sted hvor man kan få special lavet kabler eller kunne jeg mon selv bikse noget sammen?

Rollaboy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 April 2006 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

Her er et tydeligt billede af kablet som viser DVI og DFP og endnu bedre at de er særskildt så det er bare at finde en måde at få fat i et 15 meter dfp kabel på. dvi kablet er ik noget problem.

http://www.plasmahouse.com/mmplasmahouse/Images/PDAH03-LARGE .JPG

Rollaboy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 April 2006 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg siddet og funderet lidt.. Kan man mon ik gøre sådan her:

Købe 2 stk 15 meter DVI kabler. Bruge det ene i stikket fra DVI til DVI.

Og så købe 2 stk adaptere DFP til DVI og sætte i skærm og reciever og så sætte DVI kabel imellem?

Har fundet den her. Ovre til højre. anden øverst: http://www.vpi.us/adapters.html 

Rollaboy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 April 2006 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

Det må kunne lade sig gøre.. Er Lindy ikke rimelig kendt?

Ku være fedt hvis jeg ku finde en forhandler i dk. Det må være den her jeg ska have fat i http://www.lindy.com/us/productfolder/04/41221/index.php 

Rollaboy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 April 2006 kl. 14:16 | IP-adresse registreret  

Hehe løsningen har ligget og luret lige foran næsen på mig

Fandt den her hos av connection så nu er det jo bare at bestille to af dem plus to dvi kabler..  http://av-connection.com/Functions/ProductDetails.asp?Produc tNo=06-074&VersionNo=0 

Men hvad type dvi kabler skal det så være egentlig? Du snakkede noget om dvi dual link?

Håber det virker. Hvis i har nogen andre forslag så bare sig til..

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 22 Juli 2006 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

Jeg melder mig lige på her...

Hvad koster Pioneers 10 meter løsning ?????

Og hvad skal man bestille for selv at lave alternativet - 2 adaptere DFP > DVI, smt 2 stk dvi kabler...

Jeg skal kun bruge 5 meter....

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 22 Juli 2006 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

< = value=2 name=ItemID> < = value=3 name=ItemID>
DFP/MDR/HPC20 - DVI monitor adapter (DFP han - DVI-D hun)  1 stk  Der er mindst 1 stk. på lager og kan normalvis leveres inden for 1 arbejdsdag.   159,00 DKK
06-075  DVI - DFP/MDR/HPC20 monitor adapter kabel (DVI-D han - DFP hun)  1 stk  Varen er på lager hos leverandøren, og kan normalvis leveres inden for 2-5 arbejdsdage fra danske leverandører, og inden for 5-10 dage ved udenlandske.   159,00 DKK
10-082  DVI-D Monitor Kabel, Dual Link  5 meter  Der er mindst 1 stk. på lager og kan normalvis leveres inden for 1 arbejdsdag.   2 stk 358,00 DKK

Emballage og ekspeditionsgebyr  5,00 DKK  
  Forsendelses omkostninger (momsfri)  50,00 DKK  

Total   731,00 DKK

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes