Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2025 | 22:55   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Erfaringer med Meadowlark (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
OleJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 25 Oktober 2004 kl. 11:12 | IP-adresse registreret  

Jeg regner med inden for en månedstid eller to at skulle have en demo af Meadowlark Osprey, men vil gerne høre om der er nogen som har erfaring med disse Meadowlark højttalere (ud over Kiro). Styrker og svagheder...
Til top Vis OleJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af OleJ

faithful
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2004
Sendt: 11 November 2004 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

Kør op til Studiosound lidt syd for Gilleleje (aftal tid med Karsten) i stedet for at høre alle disse meget kloge mennesker herinde på dette forum.

Du vil ikke blive skuffet og Karsten presser ikke på.

Mvh

Michael

Til top Vis faithful's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af faithful Besøg faithful's Websted

solu
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 11 November 2004 kl. 23:51 | IP-adresse registreret  

Til faithful:

Fedt at ikke syntes vores mening er værd at høre på, men du kan alligevel ikke lade være med at komme med din egen: "Du vil ikke blive skuffet og Karsten presser ikke på." - det er humor LOL

Til OleJ:

Jeg har selv Kestrell II og de spiller virkelig godt! Med det mener jeg, at de på mange punkter spiller som en ht. til det dobbelte. Diskant, mellemtone og perspektiv er virkelig i en klasse for sig, hvorimod bassen selvfølgelig ikke er den dybeste og mest påtrængende, der er trods alt kun to enheder i den. Grundet transmissionslinjen er bassen dog alligevel imponerende dyb, men stadig uden stort punch. Et kæmpe plus for mig er, at basrefleksen sidder foran, højttaleren kan derfor placeres tæt på væggen og er ikke særlig følsom for hjørner, perfekt i en mindre stue/værelse.

Jeg hører meget gerne fra dig, når du har lyttet til Osprey (gerne kontra Kestrell II).

faithful
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2004
Sendt: 12 November 2004 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

til Solu

Jeg tror Du misforstår min mening med den kommentar. Du har speakeren og udtaler dig derfor selvklart om noget Du nu med rette har dannet dig en mening om. Jeg har også haft Kestrel II og tilbragt en del tid hos hyggelige  Karsten, der ikke presser på og hvor jeg i  timevis har lyttet til hele Meadowlark serien - så jeg ved i lighed med dig lidt om det aktuelle emne.

Det jeg efterhånden er meget træt af, er den halve snes navlebeskuende små nidkære genganger drenge (jeg siger med vilje ikke mænd), der sidder dagen lang foran deres computer - hjemme i kælderværelset hos mor og far - og skal finde på noget nyt at gøre sig kloge på i det aktuelle forum, i stedet for at komme ud og arbejde lidt. Mange af dem - både med og uden Tomos knallert - har så mange imbacile indlæg i dagligt om alskens ting, som de ofte rakker ned på og forsøger at latterliggøre, mens de skamroser deres egne gamle tweakede Denon og Nad spille, eller hvad der nu  kan blive råd til. Imens får Nordost, Eben og mange flere den ene nedladende kritik efter den anden, mens der bliver snakket om "prut" og "min far er stærkere end din far" m.v. Simpelthen nogle latterlige narrehatte, som man mest af alt har lyst til at invitere med hen i den lokale bokseklub til en hyggeaften med lidt meningsudvekslinger.CryOuch

Nogle af disse latterlige små mennesker har mere end 5 daglige indlæg på forummet- i månedsvis, hvis ikke årevisDead. En af dem "truede" med at ta´ en let genkendelig T-shirt på og bære den synligt til KT messen, men  gjorde det vist desværre ikke. Det ku´ ellers ha´ været sjovt, at få lov at hilse på sådan en rigtig "highend-ekspert" og få drøftet lidt Nad 3020 tuning. Måske man ku´ få nogle gode råd om knallert tuning ved samme lejlighed. Hvis man spurgte pænt, ku´ man vil slippe for alt for meget af vedkommendes analfikserede ævl.

Nå drenge  jeg er klar!!!!!!!!!

Og "MILU"Clap spar mig nu denne gang for dit "UHAdada MICTOR" ævl.

PS:Hvem var det nu, der havde ret med hensyn til ulovlig kopiering af artikler i HF?

Mvh

Michael Corvenius

Til top Vis faithful's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af faithful Besøg faithful's Websted

sam25
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 12 Marts 2004
Sendt: 12 November 2004 kl. 14:06 | IP-adresse registreret  

Endelige nogen der tør sige det som det er.

Det er ufatteligt hvad der findes af hi-fi eksperter, her inde. Det er vist kun på Brøndbys station om søndagen, der findes flere eksperet. -Bare om hvordan der skal spilles fodbold.

Fælles for dem er, at de er tilskuer, og ikke en skid mere. Og har så ondt i R. over, at der er nogen der har drevet det til lidt mere, end lidt hobby lodning og faktisk lever af det.

Til top Vis sam25's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sam25

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 12 November 2004 kl. 14:38 | IP-adresse registreret  

STOP NU, inden I får ødelagt endnu en tråd..
Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

OleJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 12 November 2004 kl. 14:47 | IP-adresse registreret  

Lad det endelig ikke udvikle sig for min skyld! Jeg ville bare høre om erfaringer fra folk der allerede har lyttet/købt

Jeg håber der er lidt mere punch i Osprey end du beskriver i Krestel II. Ikke at jeg skal klaskes op ad væggen, men bassen må godt kunne mærkes...

Jeg håber også at jeg snart får tid til at få hørt dem...

Mvh. Ole

Til top Vis OleJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af OleJ

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 12 November 2004 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

OleJ skrev:

Lad det endelig ikke udvikle sig for min skyld! Jeg ville bare høre om erfaringer fra folk der allerede har lyttet/købt

Jeg håber der er lidt mere punch i Osprey end du beskriver i Krestel II. Ikke at jeg skal klaskes op ad væggen, men bassen må godt kunne mærkes...

Jeg håber også at jeg snart får tid til at få hørt dem...

Mvh. Ole

Hej Ole

Jeg har Nighthawk og jeg klager bestemt ikke over mangler - Osprey er tættere på Nighthawk end Kestrel når snakken går på bas-gengivelse. Med den frontvendte udluftning skal der bare arbejdes lidt med placeringen for at få maksimalt udbytte af højttalerens egenskaber, for det er bestemt ikke for at de ikke kan spille bass. Da jeg besøgte Karsten var lokalet ikke optimalt til højttalere der luftede ud på forsiden, og oplevelsen blev noget anderledes end hjemme i min egen stue, men Karsten var opmærksom på det - tiden var bare ikke til de store omflytninger på grejet!

Stang
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004
Sendt: 12 November 2004 kl. 17:24 | IP-adresse registreret  

faithful skrev:

til Solu

Jeg tror Du misforstår min mening med den kommentar. Du har speakeren og udtaler dig derfor selvklart om noget Du nu med rette har dannet dig en mening om. Jeg har også haft Kestrel II og tilbragt en del tid hos hyggelige  Karsten, der ikke presser på og hvor jeg i  timevis har lyttet til hele Meadowlark serien - så jeg ved i lighed med dig lidt om det aktuelle emne.

Det jeg efterhånden er meget træt af, er den halve snes navlebeskuende små nidkære genganger drenge (jeg siger med vilje ikke mænd), der sidder dagen lang foran deres computer - hjemme i kælderværelset hos mor og far - og skal finde på noget nyt at gøre sig kloge på i det aktuelle forum, i stedet for at komme ud og arbejde lidt. Mange af dem - både med og uden Tomos knallert - har så mange imbacile indlæg i dagligt om alskens ting, som de ofte rakker ned på og forsøger at latterliggøre, mens de skamroser deres egne gamle tweakede Denon og Nad spille, eller hvad der nu  kan blive råd til. Imens får Nordost, Eben og mange flere den ene nedladende kritik efter den anden, mens der bliver snakket om "prut" og "min far er stærkere end din far" m.v. Simpelthen nogle latterlige narrehatte, som man mest af alt har lyst til at invitere med hen i den lokale bokseklub til en hyggeaften med lidt meningsudvekslinger.CryOuch

Nogle af disse latterlige små mennesker har mere end 5 daglige indlæg på

forummet- i månedsvis, hvis ikke årevisDead. En af dem "truede" med at ta´ en let genkendelig T-shirt på og bære den synligt til KT messen, men  gjorde det vist desværre ikke. Det ku´ ellers ha´ været sjovt, at få lov at hilse på sådan en rigtig "highend-ekspert" og få drøftet lidt Nad 3020 tuning. Måske man ku´ få nogle gode råd om knallert tuning ved samme lejlighed. Hvis man spurgte pænt, ku´ man vil slippe for alt for meget af vedkommendes analfikserede ævl.

Nå drenge  jeg er klar!!!!!!!!!

Og "MILU"Clap spar mig nu denne gang for dit "UHAdada MICTOR" ævl.

PS:Hvem var det nu, der havde ret med hensyn til ulovlig kopiering af artikler i HF?

Mvh

Michael Corvenius

Til top Vis Stang's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stang

Oldred
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. red.

Bruger siden: 25 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 12 November 2004 kl. 18:48 | IP-adresse registreret  

faithful skrev:

Hvis man spurgte pænt, ku´ man vil slippe for alt for meget af vedkommendes analfikserede ævl.

Michael Corvenius

Første ud af tre advarsler hermed givet til MC og SAM25. Uanset hvor meget I føler jer provokeret, skal tonen holdes - dog er en vis portion oplagt humor velkommen i sparsom mængde. Tredie advarsel medfører lukning af konto.

Til top Vis Oldred's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oldred

solu
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 November 2004 kl. 19:05 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

Jeg har Nighthawk og jeg klager bestemt ikke over mangler - Osprey er tættere på Nighthawk end Kestrel når snakken går på bas-gengivelse.

Hvor dejligt at høre!! Troede det var en ukendt højttaler. Men jeg mener helt ærligt, at Kestrell II kan batle mod andre højttalere til 20-30k. Jeg kan derfor knapt forestille mig, hvordan en Nighthawk lyder?? Nu ved jeg at du har haft mange andre ht., så fortæl fortæl!! Er det den som pengene skal spares sammen til?

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Sendt: 12 November 2004 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

-

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

solu
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 November 2004 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:

UHAdada MICTOR, det er ligefør det er pinligt at eje et af dine kabler...

For øvrigt, er dit nye logo "Kend Dem På Knækket"?

Mvh.

Øhh, hvad går det ud på? Har du haft en dårlig oplevelse som du vil dele, eller er du kommet til at sende en privatbesked forkert?

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 12 November 2004 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

-

solu
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 November 2004 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:

...

Gerne og nej...

Det tænkte jeg nok. Hvis vi alle skulle skrive om hvad vi ikke kan lide, så blev det hurtigt kedeligt. Hvis der var ét kabel som var bedst, havde vi nok alle det. Så snak med Michael og fri os andre for det, tak  Evt. skriv lidt om Meadowlark, som Ole har oprettet tråden for.

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 12 November 2004 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

-

solu
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 November 2004 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:
solu skrev:
Milu skrev:

UHAdada MICTOR, det er ligefør det er pinligt at eje et af dine kabler...

For øvrigt, er dit nye logo "Kend Dem På Knækket"?

Mvh.

Øhh, hvad går det ud på? Har du haft en dårlig oplevelse som du vil dele GERNE eller er du kommet til at sende en privatbesked forkert? NEJ

Fint, så opret en tråd hvor Mictor kontra dit eget favorit kabel diskuteres - men vi diskuterer altså lige Meadowlark. Det fører jo ikke til andet, end en lukket tråd at blande den slags.

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: København
Sendt: 12 November 2004 kl. 19:46 | IP-adresse registreret  

Trådens emne er "Erfaringer med Meadowlark" hold den venligst!
Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 14 November 2004 kl. 14:43 | IP-adresse registreret  

solu skrev:
Ronin skrev:

Jeg har Nighthawk og jeg klager bestemt ikke over mangler - Osprey er tættere på Nighthawk end Kestrel når snakken går på bas-gengivelse.

Hvor dejligt at høre!! Troede det var en ukendt højttaler. Men jeg mener helt ærligt, at Kestrell II kan batle mod andre højttalere til 20-30k. Jeg kan derfor knapt forestille mig, hvordan en Nighthawk lyder?? Nu ved jeg at du har haft mange andre ht., så fortæl fortæl!! Er det den som pengene skal spares sammen til?

Om Nighthawk er den der skal spares sammen til, skal jeg ikke kunne sige, og der er jo mange gode højttalere i prisklassen. Det kommer jo an på om du kan lide dem, men der er slet ingen tvivl om at de mindre modeller også giver valuta for pengene. Det store spørgsmål er altid om man kan lide lyden eller ej - smag og behag, som du ved!

Husk at kigge vores anmeldelsesside igennem for interessante emner!

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Sendt: 14 November 2004 kl. 14:57 | IP-adresse registreret  

Vil helt klart os anbefale turen op til karsten, dog havde Nighthawk ikke optimale betingelser da jeg var der, men der er kommet et stort udvalg og timepiece og continuum bør bestemt os have et lyt deroppe..
Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes