Forfatter |
|
OleJ Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 84
|
Sendt: 25 Oktober 2004 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg regner med inden for en månedstid eller to at skulle have en demo af Meadowlark Osprey, men vil gerne høre om der er nogen som har erfaring med disse Meadowlark højttalere (ud over Kiro). Styrker og svagheder...
|
Til top |
|
|
faithful Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2004
Status: Offline Indlæg: 11
|
Sendt: 11 November 2004 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kør op til Studiosound lidt syd for Gilleleje (aftal tid med Karsten) i stedet for at høre alle disse meget kloge mennesker herinde på dette forum.
Du vil ikke blive skuffet og Karsten presser ikke på.
Mvh
Michael
|
Til top |
|
|
solu Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 419
|
Sendt: 11 November 2004 kl. 23:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til faithful:
Fedt at ikke syntes vores mening er værd at høre på, men du kan alligevel ikke lade være med at komme med din egen: "Du vil ikke blive skuffet og Karsten presser ikke på." - det er humor 
Til OleJ:
Jeg har selv Kestrell II og de spiller virkelig godt! Med det mener jeg, at de på mange punkter spiller som en ht. til det dobbelte. Diskant, mellemtone og perspektiv er virkelig i en klasse for sig, hvorimod bassen selvfølgelig ikke er den dybeste og mest påtrængende, der er trods alt kun to enheder i den. Grundet transmissionslinjen er bassen dog alligevel imponerende dyb, men stadig uden stort punch. Et kæmpe plus for mig er, at basrefleksen sidder foran, højttaleren kan derfor placeres tæt på væggen og er ikke særlig følsom for hjørner, perfekt i en mindre stue/værelse.
Jeg hører meget gerne fra dig, når du har lyttet til Osprey (gerne kontra Kestrell II). __________________ Roder med digital afspilning
|
Til top |
|
|
faithful Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2004
Status: Offline Indlæg: 11
|
Sendt: 12 November 2004 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
til Solu
Jeg tror Du misforstår min mening med den kommentar. Du har speakeren og udtaler dig derfor selvklart om noget Du nu med rette har dannet dig en mening om. Jeg har også haft Kestrel II og tilbragt en del tid hos hyggelige Karsten, der ikke presser på og hvor jeg i timevis har lyttet til hele Meadowlark serien - så jeg ved i lighed med dig lidt om det aktuelle emne.
Det jeg efterhånden er meget træt af, er den halve snes navlebeskuende små nidkære genganger drenge (jeg siger med vilje ikke mænd), der sidder dagen lang foran deres computer - hjemme i kælderværelset hos mor og far - og skal finde på noget nyt at gøre sig kloge på i det aktuelle forum, i stedet for at komme ud og arbejde lidt. Mange af dem - både med og uden Tomos knallert - har så mange imbacile indlæg i dagligt om alskens ting, som de ofte rakker ned på og forsøger at latterliggøre, mens de skamroser deres egne gamle tweakede Denon og Nad spille, eller hvad der nu kan blive råd til. Imens får Nordost, Eben og mange flere den ene nedladende kritik efter den anden, mens der bliver snakket om "prut" og "min far er stærkere end din far" m.v. Simpelthen nogle latterlige narrehatte, som man mest af alt har lyst til at invitere med hen i den lokale bokseklub til en hyggeaften med lidt meningsudvekslinger. 
Nogle af disse latterlige små mennesker har mere end 5 daglige indlæg på forummet- i månedsvis, hvis ikke årevis . En af dem "truede" med at ta´ en let genkendelig T-shirt på og bære den synligt til KT messen, men gjorde det vist desværre ikke. Det ku´ ellers ha´ været sjovt, at få lov at hilse på sådan en rigtig "highend-ekspert" og få drøftet lidt Nad 3020 tuning. Måske man ku´ få nogle gode råd om knallert tuning ved samme lejlighed. Hvis man spurgte pænt, ku´ man vil slippe for alt for meget af vedkommendes analfikserede ævl.
Nå drenge jeg er klar!!!!!!!!!
Og "MILU" spar mig nu denne gang for dit "UHAdada MICTOR" ævl.
PS:Hvem var det nu, der havde ret med hensyn til ulovlig kopiering af artikler i HF?
Mvh
Michael Corvenius
|
Til top |
|
|
sam25 Lukket konto

Konto lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 298
|
Sendt: 12 November 2004 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|

Endelige nogen der tør sige det som det er.
Det er ufatteligt hvad der findes af hi-fi eksperter, her inde. Det er vist kun på Brøndbys station om søndagen, der findes flere eksperet. -Bare om hvordan der skal spilles fodbold.
Fælles for dem er, at de er tilskuer, og ikke en skid mere. Og har så ondt i R. over, at der er nogen der har drevet det til lidt mere, end lidt hobby lodning og faktisk lever af det.
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
Sendt: 12 November 2004 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
STOP NU, inden I får ødelagt endnu en tråd..
|
Til top |
|
|
OleJ Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 84
|
Sendt: 12 November 2004 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lad det endelig ikke udvikle sig for min skyld! Jeg ville bare høre om erfaringer fra folk der allerede har lyttet/købt
Jeg håber der er lidt mere punch i Osprey end du beskriver i Krestel II. Ikke at jeg skal klaskes op ad væggen, men bassen må godt kunne mærkes...
Jeg håber også at jeg snart får tid til at få hørt dem...
Mvh. Ole
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7539
|
Sendt: 12 November 2004 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
OleJ skrev:
Lad det endelig ikke udvikle sig for min skyld! Jeg ville bare høre om erfaringer fra folk der allerede har lyttet/købt
Jeg håber der er lidt mere punch i Osprey end du beskriver i Krestel II. Ikke at jeg skal klaskes op ad væggen, men bassen må godt kunne mærkes...
Jeg håber også at jeg snart får tid til at få hørt dem...
Mvh. Ole
|
|
|
Hej Ole
Jeg har Nighthawk og jeg klager bestemt ikke over mangler - Osprey er tættere på Nighthawk end Kestrel når snakken går på bas-gengivelse. Med den frontvendte udluftning skal der bare arbejdes lidt med placeringen for at få maksimalt udbytte af højttalerens egenskaber, for det er bestemt ikke for at de ikke kan spille bass. Da jeg besøgte Karsten var lokalet ikke optimalt til højttalere der luftede ud på forsiden, og oplevelsen blev noget anderledes end hjemme i min egen stue, men Karsten var opmærksom på det - tiden var bare ikke til de store omflytninger på grejet! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
Stang Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 45
|
Sendt: 12 November 2004 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
faithful skrev:
til Solu
Jeg tror Du misforstår min mening med den kommentar. Du har speakeren og udtaler dig derfor selvklart om noget Du nu med rette har dannet dig en mening om. Jeg har også haft Kestrel II og tilbragt en del tid hos hyggelige Karsten, der ikke presser på og hvor jeg i timevis har lyttet til hele Meadowlark serien - så jeg ved i lighed med dig lidt om det aktuelle emne.
Det jeg efterhånden er meget træt af, er den halve snes navlebeskuende små nidkære genganger drenge (jeg siger med vilje ikke mænd), der sidder dagen lang foran deres computer - hjemme i kælderværelset hos mor og far - og skal finde på noget nyt at gøre sig kloge på i det aktuelle forum, i stedet for at komme ud og arbejde lidt. Mange af dem - både med og uden Tomos knallert - har så mange imbacile indlæg i dagligt om alskens ting, som de ofte rakker ned på og forsøger at latterliggøre, mens de skamroser deres egne gamle tweakede Denon og Nad spille, eller hvad der nu kan blive råd til. Imens får Nordost, Eben og mange flere den ene nedladende kritik efter den anden, mens der bliver snakket om "prut" og "min far er stærkere end din far" m.v. Simpelthen nogle latterlige narrehatte, som man mest af alt har lyst til at invitere med hen i den lokale bokseklub til en hyggeaften med lidt meningsudvekslinger. 
Nogle af disse latterlige små mennesker har mere end 5 daglige indlæg på

forummet- i månedsvis, hvis ikke årevis . En af dem "truede" med at ta´ en let genkendelig T-shirt på og bære den synligt til KT messen, men gjorde det vist desværre ikke. Det ku´ ellers ha´ været sjovt, at få lov at hilse på sådan en rigtig "highend-ekspert" og få drøftet lidt Nad 3020 tuning. Måske man ku´ få nogle gode råd om knallert tuning ved samme lejlighed. Hvis man spurgte pænt, ku´ man vil slippe for alt for meget af vedkommendes analfikserede ævl.
Nå drenge jeg er klar!!!!!!!!!
Og "MILU" spar mig nu denne gang for dit "UHAdada MICTOR" ævl.
PS:Hvem var det nu, der havde ret med hensyn til ulovlig kopiering af artikler i HF?
Mvh
Michael Corvenius
|
|
|
|
Til top |
|
|
Oldred Forum Bruger

Tidl. red.
Bruger siden: 25 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1424
|
Sendt: 12 November 2004 kl. 18:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
faithful skrev:
Hvis man spurgte pænt, ku´ man vil slippe for alt for meget af vedkommendes analfikserede ævl.
Michael Corvenius
|
|
|
Første ud af tre advarsler hermed givet til MC og SAM25. Uanset hvor meget I føler jer provokeret, skal tonen holdes - dog er en vis portion oplagt humor velkommen i sparsom mængde. Tredie advarsel medfører lukning af konto.
|
Til top |
|
|
solu Forum Bruger

|
Sendt: 12 November 2004 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
Jeg har Nighthawk og jeg klager bestemt ikke over
mangler - Osprey er tættere på Nighthawk end Kestrel når snakken går på
bas-gengivelse.
|
|
|
Hvor dejligt at høre!! Troede det var en ukendt højttaler. Men jeg
mener helt ærligt, at Kestrell II kan batle mod andre højttalere til
20-30k. Jeg kan derfor knapt forestille mig, hvordan en Nighthawk
lyder?? Nu ved jeg at du har haft mange andre ht., så fortæl fortæl!!
Er det den som pengene skal spares sammen til?
__________________ Roder med digital afspilning
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
Sendt: 12 November 2004 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
solu Forum Bruger

|
Sendt: 12 November 2004 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
UHAdada MICTOR, det er ligefør det er pinligt at eje et af dine kabler...
For øvrigt, er dit nye logo "Kend Dem På Knækket"? 
Mvh. |
|
|
Øhh, hvad går det ud på? Har du haft en dårlig oplevelse som du vil
dele, eller er du kommet til at sende en privatbesked forkert?
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

|
Sendt: 12 November 2004 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
-
|
Til top |
|
|
solu Forum Bruger

|
Sendt: 12 November 2004 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det tænkte jeg nok. Hvis vi alle skulle skrive om hvad vi ikke kan lide, så blev det hurtigt kedeligt. Hvis der var ét kabel som var bedst, havde vi nok alle det. Så snak med Michael og fri os andre for det, tak Evt. skriv lidt om Meadowlark, som Ole har oprettet tråden for. __________________ Roder med digital afspilning
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

|
Sendt: 12 November 2004 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
-
|
Til top |
|
|
solu Forum Bruger

|
Sendt: 12 November 2004 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
solu skrev:
Milu skrev:
UHAdada MICTOR, det er ligefør det er pinligt at eje et af dine kabler...
For øvrigt, er dit nye logo "Kend Dem På Knækket"? 
Mvh. |
|
|
Øhh, hvad går det ud på? Har du haft en dårlig oplevelse som du vil dele GERNE eller er du kommet til at sende en privatbesked forkert? NEJ
|
|
|
|
|
|
Fint, så opret en tråd hvor Mictor kontra dit eget favorit kabel
diskuteres - men vi diskuterer altså lige Meadowlark. Det fører jo ikke
til andet, end en lukket tråd at blande den slags.
|
Til top |
|
|
Administrator Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
Sendt: 12 November 2004 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Trådens emne er "Erfaringer med Meadowlark" hold den venligst!
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7539
|
Sendt: 14 November 2004 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
solu skrev:
Ronin skrev:
Jeg har Nighthawk og jeg klager bestemt ikke over mangler - Osprey er tættere på Nighthawk end Kestrel når snakken går på bas-gengivelse.
|
|
|
Hvor dejligt at høre!! Troede det var en ukendt højttaler. Men jeg mener helt ærligt, at Kestrell II kan batle mod andre højttalere til 20-30k. Jeg kan derfor knapt forestille mig, hvordan en Nighthawk lyder?? Nu ved jeg at du har haft mange andre ht., så fortæl fortæl!! Er det den som pengene skal spares sammen til?
|
|
|
Om Nighthawk er den der skal spares sammen til, skal jeg ikke kunne sige, og der er jo mange gode højttalere i prisklassen. Det kommer jo an på om du kan lide dem, men der er slet ingen tvivl om at de mindre modeller også giver valuta for pengene. Det store spørgsmål er altid om man kan lide lyden eller ej - smag og behag, som du ved!
Husk at kigge vores anmeldelsesside igennem for interessante emner! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
Sendt: 14 November 2004 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil helt klart os anbefale turen op til karsten, dog havde Nighthawk ikke optimale betingelser da jeg var der, men der er kommet et stort udvalg og timepiece og continuum bør bestemt os have et lyt deroppe..
|
Til top |
|
|