Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2024 | 10:10   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Dynavox VR-70E II mod for dummies (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Maerkedahl
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Oktober 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 48
Sendt: 02 Juni 2015 kl. 13:36 | IP-adresse registreret  

Hej Kære Hifi-fans!

Jeg har netop erhvervet mig to stk Dynavox VR-70E II og med glæde og kildren i fingrene læst BoPtiljudrop's fantastisk spændende tråd om, hvorledes denne kinesiske ged skal barberes.

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=73054&P N=0&TPN=1

Lige nu spiller den ene bare på mine B&W DM604s3. På trods af folks meninger rundt omkring på nettet om, at de ikke skulle være særligt impedanslineære, så lyder det sgu godt, må jeg sige. Masser af luft på vokal og akustiske instrumenter, Diana Krall, Katrine Madsen, Silvia Droste, Ruthie Foster, Doug MacLeod og Keb' Mo' er pludselig kommet helt ind i stuen! Dog er bassen, som andre også påpeger, lidt flad og mellemtonen er lidt for in-your-face punchy.

Derfor tænker jeg at disse to slæder skal moddes! Desværre har jeg dårlig holdt på en loddekolbe før, så jeg håbede lidt på dels at kunne puste lidt luft i denne efterhånden 6 år gamle tråd. Derudover tænkte jeg også, at dette kunne være en mulighed for at blive skolet lidt på noob-niveau.

Så vidt jeg kan se, så ender anbefalingen på tre modifikationer:

1: Man kan fjerne lav-pasfiltret (C20 og R38). Hvordan gør man det i praksis? Skal man bare lodde C20 eller R38 af, eller hvordan?

2. Dernæst anbefales det, at man fjerner en række elektrolytter i strømforsyningen og erstatter dem med JJ caps 500 uf/500 V en passende 1uF foliekondensator parallelt på hver. Hvad ligger der i "passende"? Kan nogen evt. sende links til, hvor man køber stumperne, så man er sikker på at få det rigtige?

3. Til sidst anbefales det at skifte volumenpotmetret til et 50 kOhm Alps. Findes der nogen, der kan foreslå, hvor man skal købe det?

1 og 3 synes jeg umiddelbart virker overkommelige, selv for en nybegynder, som mig. Dog kan jeg forstå man skal være lidt forsigtig med 1, i tilfælde af, at trafoerne ikke er af samme kvalitet, som den Tube Mania målte på. Søren Jensen har i stedet skiftet C20 fra 100pF til 0,47pF silver mica. Er dette mere sikkert? I så fald, er der så nogen, der kender en sælger?

I tilfælde af, at dette ender med at blive for stor en mundfuld, er der så nogen, der kender nogen på Sjælland, der ville kunne lave disse ting, enten for eller sammen med mig? Jeg ville jo helst gerne lære lidt også :-D

Håber I kan tåle lidt mere rør-snak. Jeg vil også gerne høre om rør-erfaringer. Søren Jensen anbefalede tilbage i 2009 det russiske 6L6-rør 6p3s-e, men hvordan ligger det i dag? Jeg synes ikke jeg kan finde en EU-forhandler, så måske man bare skulle lave et fællesindkøb, så post-danmark importgebyret bliver så relativt småt som muligt?

Anyways and sincerely,

Rasmus
Til top Vis Maerkedahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Maerkedahl
 
Morgenstjerne
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 03 August 2012
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 680
Sendt: 02 Juni 2015 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Morgenstjerne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morgenstjerne
 
Maerkedahl
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Oktober 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 48
Sendt: 02 Juni 2015 kl. 14:04 | IP-adresse registreret  

Så vidt jeg kan se, så er det 6P3S, men er det det samme som 6P3S-E?

Der er også nogen der hedder 6P3S I, men i teksten skriver de 6P3S-E...:

http://www.tubeampdoctor.com/de/shop_Sonstige_Markenroehren_ Endstufenroehren_Pentoden/Sovtek_5881_6L6WGC_6P3S_E_Russia_S ov_553
Til top Vis Maerkedahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Maerkedahl
 
Maerkedahl
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Oktober 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 48
Sendt: 02 Juni 2015 kl. 14:06 | IP-adresse registreret  

Hmm, mine links virker sgu heller ikke. Gad vide, hvorfor det går galt?
Til top Vis Maerkedahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Maerkedahl
 
Morgenstjerne
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 03 August 2012
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 680
Sendt: 02 Juni 2015 kl. 14:16 | IP-adresse registreret  

Hvis du er lidt mere flittig med Google er der en del info derude, f.eks.:
http://www.tubes.ru/techinfo/HiFiAudio/6p3s.html

__________________
PRaT er nr.1!
Til top Vis Morgenstjerne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morgenstjerne
 
Maerkedahl
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Oktober 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 48
Sendt: 02 Juni 2015 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

Yes, den viser de også på TAD, men igen, jeg er totalt noob, så tallene siger mig ikke så meget Der satser jeg på, at kunne trække på alle jer eksperters erfaringer
Til top Vis Maerkedahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Maerkedahl
 
Maerkedahl
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Oktober 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 48
Sendt: 02 Juni 2015 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

I mellemtiden er det sgu lykkedes mig at finde de der JJ caps, som BoP snakker om her:

http://www.jjtubes.eu/tc-509-500uf-500v?search=TC%20509

Nogen, der har erfaring med den sælger?
Til top Vis Maerkedahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Maerkedahl
 
Maerkedahl
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Oktober 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 48
Sendt: 02 Juni 2015 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Maerkedahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Maerkedahl
 
Maerkedahl
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Oktober 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 48
Sendt: 02 Juni 2015 kl. 14:47 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Maerkedahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Maerkedahl
 
erlingt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 December 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1532
Sendt: 02 Juni 2015 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

Med udgangspunkt i egne erfaringer, så vil jeg klart anbefale:
1) - du lodder blot den ene ende løs på R38, og trækker benet op af printet, så er filtret deaktiveret.
2) - væk med de grimme serieforbundne elektrolytter. Jeg satte selv lidt mere kapacitet i - 1.500uF i alt.

Når dette er på plads, skal du til at lege med "tube rolling"

Jeg er, så du nok også har set i tråden, varm fortaler for de russiske 6p3s-e. Find dem evt. på ebay,. Køb et par stykker ekstra,
hvis der skulle være en smutter i mellem, jeg har læst mig til, at kvaliteten ikke er den samme som for 6 år siden, hvor jeg
købte stort ind.
Dem jeg har kører stadig fint, det ene sæt nærmer sig nu 2.000 timers problem fri drift. Vær opmærksom på, at de skal spille
en 50-100 timer inden de lukker helt op. Så du skal ikke blive skuffet ved første lyt, giv dem tid til at brænde ind. (Se den
oprindelige tråds side 19 ff)

Indgangsrørene (6U8A/ECF82) skal du også prøve at lege med - det er faktisk dem, som har den største betydning for lyden. Så
ud på nettet og find nogle forskellige du kan prøve af. (Vi skrev lidt om det på side 17 i den gamle tråd).

Forøvrigt sjovt, at få den gamle tråd op igen. Jeg har stadig min VR70 - dog ikke i det daglige setup, her er den blevet erstattet
af et Dynaco ST-70 VTA kit - men jeg skal da en af dagene have fyret op under den kinesiske hyggepejs igen.

Skriv endeligt om dine oplevelser her.


__________________
"What this country needs is a good 5 watt amplifier!" (Paul Klipsch)
Til top Vis erlingt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erlingt
 
Maerkedahl
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Oktober 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 48
Sendt: 02 Juni 2015 kl. 18:58 | IP-adresse registreret  

erlingt skrev:
Med udgangspunkt i egne erfaringer, så vil jeg klart anbefale:
1) - du lodder blot den ene ende løs på R38, og trækker benet op af printet, så er filtret deaktiveret.
2) - væk med de grimme serieforbundne elektrolytter. Jeg satte selv lidt mere kapacitet i - 1.500uF i alt.


Super fedt erlingt!
1) lyder ligetil, så det skal jeg nok kunne klare med din beskrivelse. Tak for den

2) Nu har jeg ikke haft den åben endnu, men er de seriforbundne lytter de fire på den hvide printplade på biledet nedenfor? Kan du huske hvilke du
købte? Satte du så dem som på diagrammet for neden? Hvis man nu går ud fra det, kan man så bare sætte tre JJ caps på 500uf op, som på
diagrammet?

Jeg kan næsten ikke vente med at få pillet ved dem! Jeg synes allerede den ene jeg har sat op spiller fremragende. Har lige hørt Jushua Redman -
Hide and seek fra Freedom in the groove. Her spiller sax'en og klaveret unisont. Det har jeg aldrig lagt mærke til før, fordi klaveret er så dæmpet,
men med rørslæden står det lysende klart frem. Fantastisk! Hvad kan det ikke blive til?





erlingt skrev:
Med udgangspunkt i egne erfaringer, så vil jeg klart anbefale:
Jeg er, så du nok også har set i tråden, varm fortaler for de russiske 6p3s-e. Find dem evt. på ebay,. Køb et par stykker ekstra,
hvis der skulle være en smutter i mellem, jeg har læst mig til, at kvaliteten ikke er den samme som for 6 år siden, hvor jeg
købte stort ind.
Dem jeg har kører stadig fint, det ene sæt nærmer sig nu 2.000 timers problem fri drift. Vær opmærksom på, at de skal spille
en 50-100 timer inden de lukker helt op. Så du skal ikke blive skuffet ved første lyt, giv dem tid til at brænde ind. (Se den
oprindelige tråds side 19 ff)

Indgangsrørene (6U8A/ECF82) skal du også prøve at lege med - det er faktisk dem, som har den største betydning for lyden. Så
ud på nettet og find nogle forskellige du kan prøve af. (Vi skrev lidt om det på side 17 i den gamle tråd).


Ja, tube rolling er næste naturlige trin. Men jeg er sgu ikke helt sikker på, hvordan man justerer bias. Det er jeg imidlertid NØDT til at lære, nu hvor
jeg både har fået rør på guitar- og stereoanlægget. Jeg læste en tråd tidligere, hvor der blev gennemgået, hvordan man skal gøre på en ST70, men
det er ikke helt det samme på Dynavox'en, er det? Erlingt, ville du kunne tage et billede, hvor du indikerer, hvilket "hul" man skal stikke "den røde"
dims fra éns voltmeter ned i? Eller endnu bedre, lave en youtube-video? Det er der sgu sjovt nok ikke nogen andre der har gjort, as far as I know...

erlingt skrev:
Forøvrigt sjovt, at få den gamle tråd op igen. Jeg har stadig min VR70 - dog ikke i det daglige setup, her er den blevet erstattet
af et Dynaco ST-70 VTA kit - men jeg skal da en af dagene have fyret op under den kinesiske hyggepejs igen.

Skriv endeligt om dine oplevelser her.


Jamen, endelig. Jeg synes bare det er mega fedt at kunne få hjælp, når man som jeg er så håbløst bagefter, hvad hifi DIY angår
Til top Vis Maerkedahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Maerkedahl
 
Maerkedahl
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Oktober 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 48
Sendt: 02 Juni 2015 kl. 19:01 | IP-adresse registreret  

Hmm, jeg kan vist ikke få billederne til at virke, men de er stadig i den originale tråd på side 1 og 22 hhv...

Indmad:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=73054&P N=0&TPN=1

Diagram:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=73054&P N=0&TPN=22
Til top Vis Maerkedahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Maerkedahl
 
erlingt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 December 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1532
Sendt: 02 Juni 2015 kl. 20:54 | IP-adresse registreret  

Nej, der er noget bøvl med billeder for tiden - det er ikke dit problem; men en fejl på sitet.

Udskiftningen af lytter i strømforsyningen er lidt tricky, da der sidder 2 på hovedprintet og 2 på det lille ekstra hvide print, som
alle 4 skal disconnectes. Herefter skal du så sætte et passende antal nye ind - f.eks. 2 stk 500 uF. Jeg har 5 stk 300 uF sat i min,
de er limet fast under plinten ved siden af det hvide print og forbundet til hovedprintet med et par kraftige kabler. De nye lytter
forbindes til + og - fra ensretterdioderne. Hent inspiration fra BoPtiljudrop's projekt (side 22), undlad dog drosselspolen.

Johh, justering af bias er samme princip som på en ST-70.
Den sorte målepind forbindes til et godt stelpunkt og den røde sættes ned i det røde målepunkt ved siden af det udgangsrør, som
man skal justere. Herefter justeres der gennem hullerne til trimmerene foroven på plinten. Det kræver en sikker hånd, for der
skal ikke drejes meget på trimmerene.
Idéen med en video er god, den vil jeg overveje; men jeg har ikke lige tiden til det i den nærmeste fremtid. Så jeg håber du kan
klare det ud fra min forklaring.
Når du justerer bias, skal du gøre det flere gange pr. rør, for når du ændre for et af rørene, så ændre de andre sig lidt. Så det er
flere gange små justeringer pr. rør, til alt er på plads.

Det er meget vigtigt for både lyden og rørenes holdbarhed, at bias er justeret korrekt. Jeg vil anbefale noget der ligner 30-35 mA
(måles som 300-350 mV i målepunkterne).

__________________
"What this country needs is a good 5 watt amplifier!" (Paul Klipsch)
Til top Vis erlingt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erlingt
 
Maerkedahl
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Oktober 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 48
Sendt: 03 Juni 2015 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg lavet første mod. Jeg havde sgu lidt svært ved at se, hvilken modstand, der var R38, så jeg løftede benet på C20. Som BoP skrev, så giver
det virkelig noget.

I mellemtiden fik jeg studeret diagram og indmad lidt nærmere. Så vidt jeg kan se, så er C1 og C2 de store lytter, der stikker op til rørene. Ifølge
BoPs diagram på side 1 i den oprindelige tråd, så skulle der være to identiske lytter nede i maskinrummet. Kan det passe, at det er de to blå på den
hvide printplade, erlingt? De er i hvert fald også 470uf/250V. Ifølge BoPs tråd, så skal man også fjerne C7, R41 og R42, samt to foliekondensatorer på
470uf/250V. Hvis dette er de to gule kondensatorer på det hvide print, så har de en anden værdi i mine forstærkere. Her er det 685J (6.8uf) 400V.
Kan der være fejl i diagrammet? Jeg er 90% sikker på de er serieforbindelse med de to blå, som flankerer dem...
Til top Vis Maerkedahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Maerkedahl
 
erlingt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 December 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1532
Sendt: 04 Juni 2015 kl. 17:54 | IP-adresse registreret  

Super godt - ja, det er nok rigtigt, at det er lettest at finde c20 og husk også dens makker i den anden kanal ;)

Du har helt ret med de store lytter - der er ialt 4 store blå. 2 på hovedprintet og 2 på det hvide ekstra print. De gule er
foliekondensatorer, som sidder parallelt med de store blå. Værdierne varierer lidt fra diagram til diagram, så det kan være
kineserene ikke har været helt præcise med hvad de har brugt; men det har heller ikke nogen betydning for så vidt angår de
gule parallelt med de store blå.

C7 og modstandende R41 og R42 SKAL du lade blive der. Modstandenes formål er at aflade de store lytter, så der ikke bliver
stående højspænding på dem efter der er slukket - med fare for et 400v rap over fingrene, når man piller.

Nu er det lang tid siden, jeg har haft den åbnet; men jeg kigger lige på billederne i den oprindelige tråd. Det jeg ville gøre i dag,
var helt fjerne det hvide print og lodde de 2 store blå på hovedprintet ud. Herefter sætte 1 - 3 500 uF 500v lytter ind i stedet
(eller noget tilsvarende som giver 1000-1500uF 500v). Lime dem fast under plinten og tilslutte dem med minus til den grønne
ledning fra det hvid print og plus til den røde. De sorte ledninger til printet, skal bare fjernes, de er midtpunktet, som ikke skal
bruges.

Forøvrigt så jeg lige de ovenstående indlæg vedr. udgangsrør 6P3S-E, og det er helt korrekt -E udgaven, du skal have fat i.
Kendes på den tynde plastsokkel. Du behøver ikke betale ekstra for parrede rør, da Dynavox'en har individuelt bias justering.

__________________
"What this country needs is a good 5 watt amplifier!" (Paul Klipsch)
Til top Vis erlingt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erlingt
 
erlingt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 December 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1532
Sendt: 04 Juni 2015 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

Forøvrigt er de 6P3S-E rør som Tube Amp Doctor sælger ikke de originale fra 80'erne, men en ny produktion. Om de lyd- og
holdbarhedsmæssigt lever op til de originale, tør jeg ikke udtale mig om. Men prisen er jo ikke afskrækkende, og ved køb hos
TAD i Tyskland, så kommer der ikke ekstra med moms og told, og der er vel en form for garanti.

Alternativt kan de originale stadig støves op på ebay; men sælgerene har da godt nok fundet ud af værdien på deres rør :) Ved
vores storindkøb for 6 år siden, slap vi med 40 kr pr rør. Jeg kan se, at der er en sælgere i Bulgarien, som jo også er EU og
derfor moms og toldfrit (http://www.ebay.com/itm/6P3S-E-6-3-5881-6L6GA-OSW3108-RUSSI AN-STRONG-MATCHED-
DIFFERENCE-0-TUBE-/271451543186?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=i tem3f33c5d692)

Der er også sådan et sæt her i Ukraine http://www.ebay.com/itm/2x-6P3S-E-6L6-6L6GS-Tubes-NIB-OTK-GO LD-/221775525165?
pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item33a2d9f52d

Og husk endeligt, vi handler ikke med Putins Rusland :D

__________________
"What this country needs is a good 5 watt amplifier!" (Paul Klipsch)
Til top Vis erlingt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erlingt
 
Maerkedahl
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Oktober 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 48
Sendt: 05 Juni 2015 kl. 14:37 | IP-adresse registreret  

erlingt skrev:
Super godt - ja, det er nok rigtigt, at det er lettest at finde c20 og husk også dens makker i den anden kanal ;)

Du har helt ret med de store lytter - der er ialt 4 store blå. 2 på hovedprintet og 2 på det hvide ekstra print. De gule er
foliekondensatorer, som sidder parallelt med de store blå. Værdierne varierer lidt fra diagram til diagram, så det kan være
kineserene ikke har været helt præcise med hvad de har brugt; men det har heller ikke nogen betydning for så vidt angår de
gule parallelt med de store blå.

C7 og modstandende R41 og R42 SKAL du lade blive der. Modstandenes formål er at aflade de store lytter, så der ikke bliver
stående højspænding på dem efter der er slukket - med fare for et 400v rap over fingrene, når man piller.

Nu er det lang tid siden, jeg har haft den åbnet; men jeg kigger lige på billederne i den oprindelige tråd. Det jeg ville gøre i dag,
var helt fjerne det hvide print og lodde de 2 store blå på hovedprintet ud. Herefter sætte 1 - 3 500 uF 500v lytter ind i stedet
(eller noget tilsvarende som giver 1000-1500uF 500v). Lime dem fast under plinten og tilslutte dem med minus til den grønne
ledning fra det hvid print og plus til den røde. De sorte ledninger til printet, skal bare fjernes, de er midtpunktet, som ikke skal
bruges.

Forøvrigt så jeg lige de ovenstående indlæg vedr. udgangsrør 6P3S-E, og det er helt korrekt -E udgaven, du skal have fat i.
Kendes på den tynde plastsokkel. Du behøver ikke betale ekstra for parrede rør, da Dynavox'en har individuelt bias justering.


Okay? Så man behøver ikke foliekondensatorer parallelt på de nye lytter? Hvilken funktioner har de forskellige kondensatorer egentlig i denne
sammenhæng?
Til top Vis Maerkedahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Maerkedahl
 
erlingt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 December 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1532
Sendt: 06 Juni 2015 kl. 08:52 | IP-adresse registreret  

Foliekondensatoren sætter man over de store lytter for at reducere lytternes ESR - emnet kan du google, og så få en weekend til at
gå mat blive klogere på det emne :)

Du kan fint sætte en foliekondensator direkte over de ny lytter - min tanke var bare, at C7 vel egentligt varetager den
funktionalitet; men for at være helt sikker på, at du har gjort det korrekt, så sæt en ekstra over de nye lytter også.

__________________
"What this country needs is a good 5 watt amplifier!" (Paul Klipsch)
Til top Vis erlingt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erlingt
 
Bofa
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 01 August 2014
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 148
Sendt: 06 Juni 2015 kl. 10:28 | IP-adresse registreret  

erlingt skrev:
Du behøver ikke betale ekstra for parrede rør, da Dynavox'en har individuelt bias justering.


Bare husk at der er fejl ved diagrammet i "pejs" tråden ved bias forsyningen, dioderne vender forkert !
Til top Vis Bofa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bofa
 
Maerkedahl
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Oktober 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 48
Sendt: 07 Juni 2015 kl. 08:53 | IP-adresse registreret  

Bofa skrev:

erlingt skrev:
Du behøver ikke betale ekstra for parrede rør, da Dynavox'en har individuelt bias justering.
Bare husk at der er fejl ved
diagrammet i "pejs" tråden ved bias forsyningen, dioderne vender forkert !


Ah! Jeg synes sgu også der var noget galt 😃
Til top Vis Maerkedahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Maerkedahl
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes