Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2025 | 06:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: hvilket højttaler kan i anbefale? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hunter1980
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 23:32 | IP-adresse registreret  

peterfk skrev:
Der har været noget snak om at man skal passe på med at købe fra Tyskland og via parallelimport pga. garantien - er der nogen der ved hvordan hifi-hammeren ser ud i det lys? Det er det billigste sted i DK mht. køb af Onkyo 605.

Peter

Faktisk har jeg bestilt min Onkyo TX-SR605 forstærker for en pris 3925,- med fragt fra Tyskland. Jeg har ikke haft mulighed for at afprøve den. Da deres hjemmeside er officiel turde jeg godt at overfører pengene til deres konto, på den måde koster fragten kun 24 Euros uanset vægt til DK. Der er 24 måneders garanti og 14 dages returret ( retur betaler man selv ). Det hele tog mig i alt 5 dage fra penge overførsel til modtagelsen.

Jeg må indrømme at jeg er lige presset for tiden mht flytning til sverige og har travlt med alt muligt andet. Derfor har jeg ikke købt højttalerne.

Min kæreste vil have design højttalere såsom Canton 300 CD serien fordi at den har stil og passer til mit hjem bedre i sverige. http://www.hifi-regler.de/shop/canton/canton_cd_set_der_300e r_serie_aluminium_silber.php
Jeg ved ikke om Canton er noget som i kan anbefale. Desuden fravælges canton subwooferen og køber istedet en SVS subwoofer.

Jeg er mere til Dali sættet som Morten har anbefalet.

Min kæreste foretrækker denne SVS, http://www.lsound.no/nor/index.php?side=info&group=240&a mp;a mp;subgroup=1156&id=427119 men ved ikke om den er god. 

Pludseligt bliver et høttaler sæt meget dyre :S

PS: Jeg har tidligere handlet i Tyskland hvor jeg har bestilt en 37''LCD TV fra en officiel firma. Pengene blev overført til deres konto og fik skærmen som pakke post. Uden problemer. MAN KAN ALTID LÆSE HVAD KUNDER SKRIVER OM HANDLEREN.

Til top Vis hunter1980's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hunter1980

Morten014
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 23:50 | IP-adresse registreret  

Jeg er sikker på at du bliver glad for din nye receiver, og du vil ikke fortryde at du køber en svs. jeg kender ikke til Canton, så dem vil jeg ikke sige noget om. Men jeg ved bare at man generalt skal holde sig fra små dessign højtalere, der er sikkert nogle der er gode nok men jeg har bare ikke hørt dem. Jeg glæder mig til at se hvilke højtalere du vægler, du må ud og lytte når du for tid en dag. Men dali sættet er helt sikkert godt, men igen du skal lytte dig frem til det DU vil have.

Mvh. Morten 

Til top Vis Morten014's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten014

hunter1980
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Oktober 2007 kl. 02:32 | IP-adresse registreret  

Morten014 skrev:

Jeg er sikker på at du bliver glad for din nye receiver, og du vil ikke fortryde at du køber en svs. jeg kender ikke til Canton, så dem vil jeg ikke sige noget om. Men jeg ved bare at man generalt skal holde sig fra små dessign højtalere, der er sikkert nogle der er gode nok men jeg har bare ikke hørt dem. Jeg glæder mig til at se hvilke højtalere du vægler, du må ud og lytte når du for tid en dag. Men dali sættet er helt sikkert godt, men igen du skal lytte dig frem til det DU vil have.

Mvh. Morten

Jeg er allerede glad for min forstærker ( 7-9-13 for at den aldrig går i stykker ). Recieveren er ret stor. Jeg vil tage til Hifi klubben i de kommende dage for at afprøve diverse højttalere. Ledningerne til højttalerne må vnete indtil at jeg flytter sådan at jeg har styr på indretningen og hvor jeg kan tage målene for ledningerne.

For resten, jeg fandt denne højttaler kabel http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=9545&n=10  Nok ikke det bedste der findes på markedet.
Jeg kan se at 2 x 2,50 mm² og de 2,50 mm² er arealet af selve metal kablet ( der er 2 metal kabler i een kabel ), men hvad betyder arealet af hver af disse metal kabler? Betyder det at modstanden formindskes med større areal?

Morten014
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 27 Oktober 2007 kl. 16:22 | IP-adresse registreret  

Det kabel fra HN er godt nok i starten, sådan et bruger jeg også til mine bag højtalere. Det kan du altid udskifte hen af vejen.

Mvh. Morten 
Til top Vis Morten014's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten014

hunter1980
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

Jeg har fundet ud af at det ikke kan betale sig for at købe en SVS subwoofer i USA fordi at de bruger 110 Volt system. Ifølge loven, så er det bedst at holde sig fra SVS fordi forhandleren i Norge indgår i en parallel import af varer.

Til Morten, jeg har overvejet at købe denne subwoofer: SVS PB-10 NSD men ifølge bagsiden
http://www.lsound.no/webedit_images/4346_original.jpg  så skal jeg kun bruge en subwoofer kabel med een Han stik i hver ende.
Jeg har læst mig frem til at subben skal kalibreres og jeg har desvære ingen decibel måler, skal man også til at købe en måler som man bruger een gang i resten af livet?

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 29 Oktober 2007 kl. 08:47 | IP-adresse registreret  

hunter1980 skrev:

Jeg har fundet ud af at det ikke kan betale sig for at købe en SVS subwoofer i USA fordi at de bruger 110 Volt system. Ifølge loven, så er det bedst at holde sig fra SVS fordi forhandleren i Norge indgår i en parallel import af varer.

Øhh parallelimport??? L-Sound står jo netop på http://www.svsound.com/questions-buying-dealers.cfm

Forklar gerne nærmere!

Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

hunter1980
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Oktober 2007 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:
hunter1980 skrev:

Øhh parallelimport??? L-Sound står jo netop på http://www.svsound.com/questions-buying-dealers.cfm

Forklar gerne nærmere!

Hej, jeg fandt faktisk et sted i SVS eller Lsounds hjemmeside ang. parallel import af SVS produkter. Nu kan jeg ikke finde det, ironisk nok.

Jeg ved ikke om du kan huske at cdwow.com blev dømt for parallel import, derfor er deres danske hjemmeside blevet lukket, men man kan sagtens bestille produkter fra deres hjemmeside uden problem, men det er ulovligt.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes