| Forfatter |
|
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 27 November 2007 kl. 07:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja.... Vinyl Strikes Back 
Jeg syntes ikke det sker så meget mere med CDafspiller - er det medie gået i stå !!
Hvor der imod pladespiller køre der ud af - med nye modeller og nye pickuper o.s.v !
|
| Til top |
|
| |
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
| Sendt: 27 November 2007 kl. 07:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den påstand er vist grebet ud af den blå luft....
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

|
| Sendt: 27 November 2007 kl. 07:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
lars37 skrev:
Den påstand er vist grebet ud af den blå luft.... |
|
|
Hva syntes du da der sker med CDafspiller og dens udvikling ?
Jeg kunne huske der var en der sage (Regas nye Apollo CDafspiller) skulle give pladespiller dø stødet !
Min Apollo er forlængs røjet ud af vinduet 
Hva med SACD ??
|
| Til top |
|
| |
lars37 Forum Bruger

|
| Sendt: 27 November 2007 kl. 10:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
CD-afspilleren og for den sags skyld DVD-afspilleren er dødsdømt. Om få år streames alt lyd og billede ned i uhørt høj kvalitet, hvis det er det man ønsker. Linn har allerede erkendt dette med deres vanvittig dyre Klimax DS.
Ramkredse er sikkert et godt bud på et medie til transport af lyd og billede som et fast medie, hvis man skal flytte lyd- og billedefiler fysisk.
Din pladespiller kan vel overleve i meget begrænset omfang som et nostalgisk hyggeapparat for nørder, der synes alt var bedre i gamle dage. Men jeg tvivler på, at der er et marked om få år for nyudgivelser på plademediet. Pladespilleren vil dø...
Derfor regner jeg ikke med at skifte min Thule Audio DVA 250 Digit2 ud - den gør det fantastisk og det er efter min mening spild af penge at købe en nyere og dyrere afspiller til faste medier, eftersom faste medier er døende....
I vores kommende hus vil der være 26 netudtag, der vil forsyne alle rum med fremtidens lyd og billede.
Blot min ydmyge holdning til emnet..
Lars
|
| Til top |
|
| |
lexus Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1037
|
| Sendt: 27 November 2007 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
hva har du egenligt lyttet til.....???
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 27 November 2007 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er vel flere faktorer i at pladespillerne p.t. oplever deres helt store renaissance, og cd-fronten måske virker lidt stillestående...
For det første kommer det vel an på hvem der anskuer det således. Du, King, går meget op i vinyl, og det er derfor det eneste saliggørende. Husk i den sammenhæng dog også at du har ofret langt mere på vinyl frontend end du nogensinde har gjort på cd, og en sammenligning med Apollo - uanset Rega's og andres påstande - er fuldstændigt ude af proportioner.
For det andet er vinyl-bevægelsen meget stærkere rent engagementsmæssigt, det kan der vel ikke være tvivl om. Det er forhandlerne også, de er selvfølgelig gode til at push'e "det nye guld" og få varerne bragt frem i bevidstheden på markedet.
For det tredie er der mange der synes vinylplader er sjovt, både fordi det bare er sjovere at have et stort cover og noget som ens venner måske bliver lidt imponeret over, men også fordi det er mere hands-on - man føler måske man er mere i kontakt med musikken. Charmen er også en stor del af begejstringen.
For det fjerde synes jeg da også at vinyl lyder bedre, men også jeg har en dyrere vinyl frontend end nogen cd-afspiller jeg har haft, og mit valg beror både på at jeg mener lyden er bedre, men også pga. charmen og den store pladesamling jeg har opbygget siden mine unge år.
For det femte sker der ikke det store med cd-afspillere fordi man ikke kan få så meget mere ud af det - måske 
|
| Til top |
|
| |
flpdk Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 919
|
| Sendt: 27 November 2007 kl. 12:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
lars37 skrev:
|
CD-afspilleren og for den sags skyld DVD-afspilleren er dødsdømt. Om få år streames alt lyd og billede ned i uhørt høj kvalitet, hvis det er det man ønsker. Linn har allerede erkendt dette med deres vanvittig dyre Klimax DS.
Ramkredse er sikkert et godt bud på et medie til transport af lyd og billede som et fast medie, hvis man skal flytte lyd- og billedefiler fysisk.
Din pladespiller kan vel overleve i meget begrænset omfang som et nostalgisk hyggeapparat for nørder, der synes alt var bedre i gamle dage. Men jeg tvivler på, at der er et marked om få år for nyudgivelser på plademediet. Pladespilleren vil dø...
Derfor regner jeg ikke med at skifte min Thule Audio DVA 250 Digit2 ud - den gør det fantastisk og det er efter min mening spild af penge at købe en nyere og dyrere afspiller til faste medier, eftersom faste medier er døende....
I vores kommende hus vil der være 26 netudtag, der vil forsyne alle rum med fremtidens lyd og billede.
Lars
|
|
|
Hvis du skal kunne klare fremtidens lyd- og billedinformationer, håber jeg det er lysleder du installerer i huset. __________________ Mvh Flemming
|
| Til top |
|
| |
Kasper, TC Branchemedlem

Tapeconnection
Bruger siden: 27 Marts 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 264
|
| Sendt: 27 November 2007 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
king skrev:
|
Ja.... Vinyl Strikes Back 
Jeg syntes ikke det sker så meget mere med CDafspiller - er det medie gået i stå !!
Hvor der imod pladespiller køre der ud af - med nye modeller og nye pickuper o.s.v !
|
|
|
Det var da noget af en påstand... Salgstallene taler vel for sig selv. Godt nok er de faldende for cder men der er godt nok langt op fra LP.
Og nu tror jeg så stadig at der er en del der nok vil betegne cd'en som et overlegent medie(eksempelvis mig) så helt død er cd'en nok ikke.
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 27 November 2007 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er helt sikke at fremtiden tilhøre seames alt lyd og billede ned i uhørt høj kvalitet og LP. CD, SACD, DVD-Audio, DVD, HD-DVD og Blu-ray tid er
ved at ringe ud for disse formater, Linn har vist vejen, så det er lidt dumt at købe en af de fyskis billde og lyd media, så bruge hele penge på en
god internet opkobling og værre fremtids sikkeret (gerne med lysleder hel vejen)
Der er sikke at nogle af formater ville leve lidt længe en andre.
|
| Til top |
|
| |
lars37 Forum Bruger

|
| Sendt: 27 November 2007 kl. 13:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
flpdk skrev:
lars37 skrev:
|
Lars
|
|
|
Hvis du skal kunne klare fremtidens lyd- og billedinformationer, håber jeg det er lysleder du installerer i huset.
|
|
|
Jeg har tænkt mig at bede elektrikeren om at trække kablerne i tomrør....
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 27 November 2007 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
For rigtig mange ikke-audiofile har DVD-afspilleren overtaget CD-afspillerens rolle - når nu den kan spille CD'er er tanken at det er fjollet at bruge plads på to visuelt og for de fleste lydmæssigt identiske produkter. Så når der ikke er så meget opmærksomhed omkring CD afspillere er det fordi hardware producenterne godt ved at der er flere penge i DVD afspillere.
Hvad angår "next generation" i form af downloads m.m., så HÅBER jeg virkelig at det bliver tilgængeligt med tiden, men jeg kunne godt have mine tvivl om hvor udbredt det bliver. De fleste mennesker er desværre godt tilfredse med Mp3 eller lignende i halvdårlig kvalitet - det er ofte en balance mellem lydkvalitet, og hvor mange sange man kan/vil klemme ned på en bærbar afspiller.
Fra udbyderens side vil der formentlig ikke være den store gulerod for at tilbyde musikken i højere kvalitet end tilfældet er idag hvis ikke tilstrækkeligt mange forbrugere efterspørger det - det koster jo penge i form af serverplads og båndbredde at tilbyde det, og hvor mange forbrugere er villige til at betale ekstra for det? __________________ Pioneer VSX-859 - Carver 753x - Energy RVS - Technics SL-1210mkII/Denon DL110 - Panasonic BD35 - Toshiba HD-XE1 - Pioneer CLD-D704 - LG 50PS8000 - Panasonic AE500
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 27 November 2007 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
king skrev:
|
|
|
|
Hvad synes du da der sker med pladespillerens udvikling ?
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 27 November 2007 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stanley skrev:
king skrev:
|
|
|
|
|
|
De er da ved at gå over/tilbage til noget der minder om mellemhjulsdrift flere steder.
Teres:
VPI:
Nederste eksempel ligger sig vel nærmere op ad TD-124 som en slags mellemting.
Udvikling kan man nok ikke kalde det?
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 27 November 2007 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
lars37 skrev:
flpdk skrev:
lars37 skrev:
|
Lars
|
|
|
Hvis du skal kunne klare fremtidens lyd- og billedinformationer, håber jeg det er lysleder du installerer i huset.
|
|
|
Jeg har tænkt mig at bede elektrikeren om at trække kablerne i tomrør....
|
|
|
Kunne godt være man skulle til at spekulere i de baner, jeg står selv for at skulle bygge indenfor de næste par år. Med netudtag mener du da sådanne lokalnetværksstik man eks. kobler en PC til ? Jeg tror ikke man behøver lyslederkabler når standarden i dag for netværkskommunikation er 100Mbit/s __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

|
| Sendt: 27 November 2007 kl. 18:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stanley skrev:
king skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Ikke andet en hver gang jeg lytter på en CDafspiller - tænker jeg (er de ikke nået videre med lyden fra en CDer) 
|
| Til top |
|
| |
Kasper, TC Branchemedlem

Tapeconnection
|
| Sendt: 27 November 2007 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
king skrev:
Stanley skrev:
king skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Ikke andet en hver gang jeg lytter på en CDafspiller - tænker jeg (er de ikke nået videre med lyden fra en CDer) 
|
|
|
Måske ikke de rigtige maskiner du lytter til... Eller skiver... Eller måske er du bare mere til vinyl.. Men det er jo ikke det samme som at det er gået i stå.
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

|
| Sendt: 27 November 2007 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kasper, TC skrev:
king skrev:
Stanley skrev:
king skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Måske ikke de rigtige maskiner du lytter til... Eller skiver... Eller måske er du bare mere til vinyl.. Men det er jo ikke det samme som at det er gået i stå.
|
|
|
Jammen så må du Kasper jo sige hvilken CDer og CDafspiller jeg skal lytte på ??
Ps... jeg har hørt rigtig mange 
|
| Til top |
|
| |
Kasper, TC Branchemedlem

Tapeconnection
|
| Sendt: 27 November 2007 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
king skrev:
Kasper, TC skrev:
king skrev:
Stanley skrev:
king skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jammen så må du Kasper jo sige hvilken CDer og CDafspiller jeg skal lytte på ??
Ps... jeg har hørt rigtig mange 
|
|
|
Så kunne noget jo tyde på at du synes vinyl er bedst.
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 27 November 2007 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det bedste ved LP er , når man køber en LP får man 2 for en pris.
Side 1 også side 2 for 0kr
|
| Til top |
|
| |
quad Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1002
|
| Sendt: 27 November 2007 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
Det bedste ved LP er , når man køber en LP får man 2 for en pris.
Side 1 også side 2 for 0kr |
|
|
 + et cover man har en chance for at tyde...........efter de 40 __________________ So long and thanks for all the fish.
|
| Til top |
|
| |