Tilbage til HIFI4ALL.DK 1. juni 2025 | 06:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Er mit tv defekt? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 01 Oktober 2004 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

Hej et andet spørgsmål er så, er mit tv defekt? Det flimmer meget i toppen ved blå himmel eller hvide flader. Hvad kan jeg i så fald gørr? Måske er det bare 100hz der gør det...
Jeg tænker også på om min scart indgang er defekt. Er der nogle der kan hjælpe?

Jeg tror ikke jeg kan leve med dette! Så må jeg tilbage til 50Hz.

Til top Vis Raskolnikov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raskolnikov

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 02 Oktober 2004 kl. 00:45 | IP-adresse registreret  

Raskolnikov skrev:

Hej, jeg har lige købt sådan en fætter ( får den dog ikke før næste fredag.)
De havde 32" modellen i Kvicly idag. Jeg spurgte efter en fjernbetjerning da jeg gerne ville se billedet. Det var selvfølgelig zoomet helt vildt! Jeg prøvede lige at lege med det lidt, gik ind i menuen hvor man kan vælge mellem 100hz og 100hz fordobling. Er der nogle der ved hvad dette er? Jeg prøvede at slå det til at billedet bleve meget skarpere i forhold til de andre modeller bla. en Panny PSP11 32" , men måske blev det også lidt mere digitalt.  

Hed funktionen ikke helt præcist Dobbelt Linier, eller Dobbelt Antal?

Raskolnikov skrev:
Jeg har set nogle steder at der står Progressive scan...men det kan jo ikke passe! Der er jo ingen Component indgang! Hvad er det så? En form for linedoubler?

Du kan sagtens have progressive scan uden at kunne modtage det fra afspilleren. Men hvad Dobbelt Linier funktionen _helt_ præcist gør, det har jeg endnu ikke kunnet finde ud af. Men når du viser NTSC får du valgmuligheden Progressive Scan, og når du viser PAL får du muligheden Dobbelt Linier (sådan er det i hvert fald på de større modeller).

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Oktober 2004 kl. 12:10 | IP-adresse registreret  

Ok. Tak. Dvs at prosgressive scan laver et kunstigt Progressive billede ud af et alm. interlaced RGB billede?

Jeg skal ud og hente det på fredag! Glæder mig så meget! Har valgt at købe 32" modellen istedet...det var ikke meget dyrer...

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Oktober 2004 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

Hej Igen. Så fik jeg Philips PW 8609 32" hjem. Jeg har lige et par spørgsmål jeg håbede du kunne svare på-: Ude i Elgiganten havde de et tv magen til, skriften på dette tv ( altså OSD i hjørnet ) var ikke gult men gråt. Derudover fadede det væk efter noget tid, hvad jeg syntes var stillet. Kan man selv ændrer dette et sted? Fordi hos mig er det gult...
En anden ting er at jeg syntes at den flimmere lidt i tilfælde med meget hvidt. F.eks. i starten af Star Wars med de hvide gange. Er det noget du har hørt om før? Mit Panasonis SP1 gjorde det også!
.Jeg tænker på at dette måske kan skyldes mit scart kabel. Lurer lidt på et Techlink aligevel..

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Oktober 2004 kl. 10:56 | IP-adresse registreret  

Så bed jeg tænderne sammen og bestilte et tech link kabel til 500kr! Glæder mig og håber at det hjælper,,,,

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Oktober 2004 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

Er der nogle der kan hjælpe? Er det normalt det som tvet gør? Mit gamle 4:3 Thomsen 50 hz. havde ikke sådan problemmer! Hvorfor fanden skal det være så svært at finde et tv...

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 10 Oktober 2004 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

Hvordan definerer du den flimmer?

Mange nyere tv kan lave alle mulige sjove ting fordi der blandt er så meget tryk på lys og farve i forhold til ældre apparater - nyere tv opfører sig anderledes på mange måder!

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Oktober 2004 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

Det ligner som sagt et dårligt signal på alm. tv, men dette er dvd RGB! Det er store vertikale streger der kører oven fra og ned! Jeg har prøvet alt, skiftet scart, slået DNR fra/til. Kørt kontrast op / ned. Jeg har prøvet at skrue ned, prøvet at skifte pal/ntsc/multi. Prøvet at skifte fra RGB-S-video-Video----Intet hjælper og det er ved både R1 og R2 mat. Derudover kan jeg ikke se en forskel når jeg skifter til dobbelt linjer på R1 mat. der sker kun noget ved R2 Pal! Er det også rigtigt? Man kan se det i billeder med himler og hvide flader og dem er der sku mange af i film! Det går helt amok i starten af Star Wars a new hope hvor stormtrooperne kommer ind og der er røg. Det ligner en gammel vhs! Lige der,,,,

Hvad er der galt! Det lyder da som om der er noget galt eller ser 100hz sådan ud på denne model??

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 10 Oktober 2004 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

Det lyder godt nok som et teknisk problem - har du prøvet med en anden DVD-afspiller?

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Oktober 2004 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

Nej, men min Denon 2200 lavede ikke disse problemmer på mit gamle tv som lige fik byttet idet det også var defekt! Der var billederøret sunket. Det var et Panasonic PSP1 28" 50Hz. Det er da utroligt at man skal købe to tv der er defekte!!!

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Oktober 2004 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

Jeg lånte lige en anden dvd af min nabo. En denver. Det underlige er at der sker en forandring med billedet når jeg skifter fra 100 hz til dobbelt linjer her! Selv ved ntsc mat. Nu hakker billedet bare ved panoreringer. Jeg prøvede at sætte min Denon til Pal istedet for multi. Så hakker billedet, men nu kan jeg skifte mellem 100Hz og Dob Linjer. Nu forstår jeg igenting! Hvis jeg bruger den anden dvd er linjer væk...men det er ikke 16:9 længere, det samme hvis jeg gør det på min Denon linjerne forsvinder næsten, men det er heller ikke 16:9! Jeg skal vidst bare have byttet dette tv i en fart!

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 10 Oktober 2004 kl. 23:54 | IP-adresse registreret  

Det kunne godt tyde på det - det lyder meget underligt, men det er selvfølgelig også svært at vejlede, når man ikke sidder og ser fænomenet!

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Oktober 2004 kl. 00:01 | IP-adresse registreret  

Ok, jeg tænker også på om det kunne være min afspiller. Med denveren forsvinder det helt, jeg har en mistanke om at den kører Pal 60...det skulle min Denon jo også gøre. Anyway så har jeg fået lavet noget i 2200 hos HFK. Der var et problem med at den ikke kunne finde den rette værdi for RGB. Måske en modstand eller noget er røget....Jeg kan så bare ikke forstå hvorfor jeg ikke lagde mærke til det på mit Panasonic 28"! For det er meget tydeligt nu.

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 18:56 | IP-adresse registreret  

Fænomenet er opklaret. Jeg var ude i butikken idag med min dvd afspiller. Inden vi overhovedet fik sat den til fortalte ekspedienten at hans fjernsyn havde samme problem. Det var en tideligere model. Han forklaret at strømfosyningen er for lille og den ikke kan klare kontrast godt. Ganske rigtigt, jeg prøvede flere tv derude og kun de små 100Hz modeller fra Philipsen havde problemet! Det er godt nok utroligt at Philips vil sælge sådan noget! Jeg endte med at købe et 32' Scenium wz410b med dolby, 100hz, skiftelig 'ramme', da jeg syntes at det stod bedst. Det var på tilbud til 6K så det var ok, syntes jeg. Nu må vi se om det her tv ikke har nogle mangler!

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes