Forfatter |
|
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
Bruger siden: 02 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1404
|
Sendt: 23 Januar 2008 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kunne jeg jo sikkert godt få arrangeret med dem på et tidspunkt 
Nej de kræver ikke den store effekt, men ekstra effekt ville kun gøre godt. Synes sagtens, der kan høres forskel på, hvad man spænder for dem. Måske IA60'eren ville kunne gøre det godt. Ej bliver det noget, bliver det nok IA100 eller en brugt Primare.
Har du prøvet det link jeg sendte? Der skulle du da meget gerne kunne se ALLE mine billeder  __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
Til top |
|
|
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
Sendt: 23 Januar 2008 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Mathias Jo sørme så jeg kan godt se billederne.- i øvrigt mange lækre billeder! og fornuftigt at du har valgt HT som passer til rummet.
Synes bare ikke jeg plejer at kunne se dem når jeg er inde på siden  Kan godt se det bliver en presser hvis du skulle have de dejlige HPM inde på værelset! hvad med i det nye rum du fik????- Tror du vil fortryde det hvis du skiller dig af med dem? Har du overvejet noget vintagegrej til dine SA'er? (Din sølvsuper kan nok ikke helt tilfredsstille dig)- du ved vel hvad jeg vil anbefale
|
Til top |
|
|
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
|
Sendt: 23 Januar 2008 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak skal du have  - Det kan du normalt heller ikke. Men hvis du gemmer det link det jeg sendte, kan du se mit via linket.
HPM'erne står fint placeret på gulvet under mine SA'er lige pt. Jeg regner også med at holde dem et stykke tid endnu. Er jo temmelig glad for dem (og for deres mellemtone )
Tja lidt har jeg faktisk, men ved dog ikke helt hvad jeg kunne tænke mig? 
__________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
Til top |
|
|
Roky Forum Bruger

|
Sendt: 23 Januar 2008 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
Sendt: 23 Januar 2008 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Roky Forum Bruger

|
Sendt: 23 Januar 2008 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg tog det hele med et gran salt, men så snart Tandberg'en tænder og den efter 5-6 sekunder laver det magiske "DIK" er man solgt- Ikke kun er den så meget federe end Denon'en den har også meget mere overskud og spilleglæde. Var nu egentlig meget glad for den Denon (NOT  ) sådan en fætter kommer aldrig inden for dørene igen  Nu er jeg på Vintage vognen i allerbedste selskab med Tandberg!
|
Til top |
|
|
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
|
Sendt: 23 Januar 2008 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja nu må vi se hvad det hele bliver til. Et nyt fladskærms TV er også højt på ønskelisten 
- Men tjekker da lig ebay en ekstra gang eller to __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
Sendt: 23 Januar 2008 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Roky skrev:
Ja jeg tog det hele med et gran salt, men så snart Tandberg'en tænder og den efter 5-6 sekunder laver det magiske "DIK" er man solgt- Ikke kun er den så meget federe end Denon'en den har også meget mere overskud og spilleglæde.
Var nu egentlig meget glad for den Denon (NOT ) sådan en fætter kommer aldrig inden for dørene igen
Nu er jeg på Vintage vognen i allerbedste selskab med Tandberg!
|
|
|
Jae, selv er jeg jo også på vintage vognen, men tror ikke det blir tandberg der kommer her.. igen - i hvert fald ikke 1040. __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
Til top |
|
|
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
Sendt: 23 Januar 2008 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har jeg sagt at din Tandberg er fed? Nå, men anyway, nu siger jeg det lige igen...
|
Til top |
|
|
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
Sendt: 24 Januar 2008 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
MathiasFB skrev:
Hej Henrik.
Det ser sgu ikke helt tosset ud. Iøvrigt en rigtig fin TR2080'er, hvor jeg dog personligt, må nøjes med en Sølvsuper 12 
Må se om ikke, vi kan finde en dag, hvor jeg kan få en lytter på de Dali'er der  |
|
|
Mathias:Hvis du er tilfreds med din Sølvsuper 12,så kan jeg oplyse at Sølvsuper generelt er de 'svageste' modeller fra Tandberg.Så du kan roligt bevæge dig dybere ind i Tandberg  Det kan blive endnu bedre  Men det handler jo om at være tilfreds,og er du det,så er det bare __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
Til top |
|
|
Roky Forum Bruger

|
Sendt: 24 Januar 2008 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej LouBP
Nej det er vel heller ikke den stærkeste fra Tandberg. Men den er jo også designet til at spille med nogle små letfrevne højtalere.
Kan fortælle dig at min TR2080 ikke har nogen åndenød! den har alt inklusive en spilleglæde i topklasse
|
Til top |
|
|
Roky Forum Bruger

|
Sendt: 24 Januar 2008 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
Har jeg sagt at din Tandberg er fed? Nå, men anyway, nu siger jeg det lige igen...  |
|
|
Mange tak
Den ser efter gennemrensningen fuldstændig ud som ny.
Næsten hver eneste aften kigger jeg som det sidste inden jeg falder i søvn på den og tænker: for pokker hvor er det fedt at jeg har en Tandberg TR20** som andre i 1978 gik rundt og drømte om.
At den så er fuldt på højde/bedre end mange andre forstærkere i dag gør mig bare endnu gladere. Den bund, mellemtone, diskant og spilleglæde/design VS pris tror jeg ikke man finder magen til nogen steder.
|
Til top |
|
|
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
|
Sendt: 24 Januar 2008 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er en meget lille model. Men den egner sig perfekt til et lille stereo anlæg, i f.eks. et køkken eller et arbejdsværelse, idet der kun er linieindgang til FM 
Det job den udgør lige pt. er dog kun som "pynt"  __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
Til top |
|
|
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
|
Sendt: 01 Februar 2008 kl. 10:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tilbagemelding fra vores lyttetimer d. 29.1.2008
Efter nogle rigtig hyggelige timer i selskab med Roky, er det vist på sin ret, at jeg kommer med en lille vurdering af hans fantastiske anlæg Vi startede i ”familiens stue”, hvor jeg hurtigt fik øje på de fine Trapez XI’er. Jeg var dog ved at falde bagover, da jeg drejede blikket over på receiveren Tandberg TR2075 MKII. Puha den så godt ud. I perfekt stand med en undtagelse af lidt skrift der var slidt af det blå glas da den i sin tid blev renset og rengjort. Vi fik varmet anlægget op, og mit førstehåndsindtryk var, at lyden mindede mig en del om mine egne højttalere, Pioneer HPM-110. Vi lyttede dog kun i 5-10 min. da jeg ikke kunne vente længere med at høre Roky’s eget anlæg.
Roky’s musikanlæg:
Det første jeg fik øje på selvfølgelig den flotte Tandberg TR2080. Den så en anelse mere ”moderne” ud end TR2075 MKII’eren, og dette skyldes formodentligt de lidt mørke farver frem for den kendte blå. Jeg forsøgte desperat at lede efter skrammer på TR2080’eren, men uden succes. Den var jo nærmest perfekt – rent kosmetisk (so far). Eneste minus var to mikroskopiske ridser på frontrammen. Jeg var forelsket! 
Roky havde på forhånd ladet anlægget stå tændt i et par timer, så det var ”varmet op” til vores lytteseance. Vi lagde ud med min egen CD med Big Fat Snake. Det er nemlig den CD, jeg oftest har hørt her på det sidste, så på den måde havde jeg en god mulighed for at ”sammenligne”.
Både rent lydmæssigt, men også at se på, var Cd-afspilleren Denon DCD 1500AE en fornøjelse at være i selskab med Med sin kampvægt i omegnen af 50kg er det nok ikke den nemmeste, for de langfingrede at løbe med 
Tandberg TR2080 havde et super fast jerngreb i Dali Ikon 6’erne. Ved høj lydstyrke var bassen meget stram, hvilket bestemt falder i min favør. Det var tydeligt for mig at se, at TR2080 besad en kæmpe strømstyrke, og effekt kan man jo aldrig få nok af. Lyden virkede varm og forholdsvis lys at lytte til. Da CD Dire Straits - Brothers in arms kom på, levede højttalerne for alvor op. De egner sig perfekt til denne type musik, da de bl.a. er utrolig detaljerede.
Herunder har jeg lavet en lille vurdering med lidt + og – parametre :
Dali Ikon 6
Diskant:
+
Følger med lydstyrken uden at forvrænge det mindste, og kan dermed spille utrolig højt.
-
Lidt for skarp i længden, belaster øret en smule.
Mellemtone:
+
Utrolig detaljeret og klar i lyden. En sand fornøjelse at lytte til! Præger lydbilledet en del, hvilket kun er en fordel.
-
Bas:
+
Stram bas som virker forholdsvis hurtig. Meget afslappende og varm i lyden.
-
Ikke vildt præcis, har en tendens til at flade lidt ud ved lav lydstyrke.
Design:
+
Lækkert slankt design. Fede terminaler.
-
Evt. bedre materiale valg af finér
Alt i alt var det et super fint anlæg, som Roky kan være meget stolt af. Dog kunne han godt lige forære mig den Denon DCD 1500AE til en plov 
Næste skridt være en tur hjem til mig 
Mvh Mathias __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
Til top |
|
|
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
Sendt: 01 Februar 2008 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyder som om det var en sjov lytteoplevelse, men må nok sige at han har prakket dig en lille løgn på hvis han siger at den Denon vejer 50 kg!  Nok nærmere 7-8 stykker...
|
Til top |
|
|
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
|
Sendt: 01 Februar 2008 kl. 12:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var sgu også meget sjovt 
Arg ved da godt at den ikke vejer 50kg  __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
Til top |
|
|
Roky Forum Bruger

|
Sendt: 01 Februar 2008 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ej skal lige understreges at han "Mathias" selv opfandt den lille løgn - bare for at pointerer at den er rimelig tung.
Det var en rigtig hyggelig dag
|
Til top |
|
|
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
Sendt: 24 Februar 2008 kl. 23:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Roky skrev:
Overvejede i lang tid at købe det hele brugt, men grundet pladsmangel ("overkill at hænge en kæmpe effektbamse ovenover min seng" når jeg ikke har ret meget plads) og et stort ønske om at komme godt ind i hifiverdenen valgte jeg at købe nyt. |
|
|
Kan du så rette denne unøjagtighed!!! __________________
Guide til billedupload
|
Til top |
|
|
Roky Forum Bruger

|
Sendt: 25 Februar 2008 kl. 09:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sveske skrev:
Roky skrev:
Overvejede i lang tid at købe det hele brugt, men grundet pladsmangel ("overkill at hænge en kæmpe effektbamse ovenover min seng" når jeg ikke har ret meget plads) og et stort ønske om at komme godt ind i hifiverdenen valgte jeg at købe nyt.
|
|
|
Kan du så rette denne unøjagtighed!!!  |
|
|
Ja det er ved at være længe siden der er kommet en opdate i tråden, og nu står det meste jo på vintage
Og nu har jeg jo en kæmpe effektbamse 
Opdate kommer en af de følgende dage....
|
Til top |
|
|
2-mas Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 863
|
Sendt: 26 Februar 2008 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
du har da også andet at vise og fortælle om end den store effektbamse, ikke ?
|
Til top |
|
|