Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 20:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Pink Floyd Project (Part 2) DS Tour 2007 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Søren84
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 04 Juni 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 24 Juli 2007 kl. 19:17 | IP-adresse registreret  

EDIT - Så er det snart tid til Dark Side Tour 2007!

Hej

Jeg har netop idag modtaget billetter til The Wall i Danmark d. 18. august i Haderslev.

Jeg så det fantastiske konceptband Pink Floyd Project første gang på Jelling Festival i år, og inden da anede jeg ikke eksistensen af dem.

Men det var min bedste koncertoplevelse på festivalen, og det var hurtigt klart, at det langt fra var sidste gang, jeg har set dem spille.

Jeg har aldrig haft muligheden for at opleve det rigtige Pink Floyd spille. Kun Roger Waters på Roskilde '06 - og der så jeg ham ikke

Men jeg kender PF's musik rigtig godt, og må sige jeg er dybt imponeret over det danske konceptband. Virkelig tro mod musikken, og bare kanon vel-spillet.

Jeg glæder mig vildt meget til at se dem opføre The Wall.

Er der andre, der skal se dem i Haderslev? Eller måske så dem opføre showet i Fredericia i 2006?

Alle kommentarer om PFP er velkomne i denne tråd

Til top Vis Søren84's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren84

DKsoulman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 24 Juli 2007 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

Det lyder fedt, kender dem ikke, men er vild med The Wall.

Har du nogen links der kan oplyse noget mere?

mvh

Søren84
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 24 Juli 2007 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

www.pinkfloydproject.dk

Her kan du læse om bandet, og se deres koncertplan.

www.thewallidanmark.dk

Her kan du læse om koncerten The Wall.

delinde
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2007
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 24 Juli 2007 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

Har set dem et par gange i Ridehuset i Næstved, og skal se dem igen til efteråret. Jeg må nok sige, at det er en temmelig intens oplevelse på mindre spillesteder, som jeg klart kan anbefale. De spiller et righoldigt udvalg af PF´s bedste og mest koncertvenlige numre, med en nerve og indlevelse ud over det sædvanlige. Jeg var til PF i Parken i 94, hvilket var en banebrydende oplevelse, men PFP har en temmelig overbevisende stil, som selv det rigtige PF ville se som en udfordring at leve op til:-). Der er nok den intime, lille spillesteds-oplevelse, som PF ikke har, men jeg vil sige, at i mangel af den ægte vare er PFP klart en oplevelse værd!

delinde

Til top Vis delinde's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af delinde

delinde
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juli 2007 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

Glemte lige at nævne PFP´s fantastiske genskabelse af Great Gig In The Sky, som virkelig bringer følelserne frem. Især Line Pollas´ præstation bør fremhæves som helt exceptionel og rørende.

delinde

Søren84
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 25 Juli 2007 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

delinde skrev:

Glemte lige at nævne PFP´s fantastiske genskabelse af Great Gig In The Sky, som virkelig bringer følelserne frem. Især Line Pollas´ præstation bør fremhæves som helt exceptionel og rørende.

delinde

Helt enig! Det lyder fantastisk godt.

snod
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 25 Juli 2007 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

Jeg så PFP "performe" The Wall i Fredericia sidste år: Imponerende setup og lyd meget lig PF.

Glæd dig

Til top Vis snod's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af snod

Krog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 25 Juli 2007 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

Ja så må jeg da hellere gøre opmærksom på at Pink Floyd Project giver en (vidst nok) gratis koncert i Svendborg, den 10. August, mener jeg det er...

Jeg så dem også i Odense med en ven for en måneds tid siden, hvor de spillede i Brandts Passage. Hold op det var fedt! Meget bedre end jeg havde turdet håbe på. De er meget tro mod Pink Floyd men alligevel formår de at give musikken deres eget personlige præg - de er virkelig værd at opleve igen, og igen, og igen, og igen....
Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog

Søren84
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 31 Juli 2007 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

Arrangørerne lægger op til at der skal bruges meget strøm til The Wall i Haderslev.. rigtig meget strøm:

http://www.haderslevugeavis.dk/index.php?id=8437&dbid=16 8104&sted=haderslev&no_cache=1

delinde
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 August 2007 kl. 00:54 | IP-adresse registreret  

Hmm tror sgu jeg skal derop en tur den 18. august...er "udstationeret"(landsforvist) i Vojens på det tidspunkt, det kunne være gejl lige at suge en dosis mere inden oktober, når de kommer til Næstved. Nogen der har lidt om spillestedet i Haderslev?

delinde 

Søren84
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 04 August 2007 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

delinde skrev:

Hmm tror sgu jeg skal derop en tur den 18. august...er "udstationeret"(landsforvist) i Vojens på det tidspunkt, det kunne være gejl lige at suge en dosis mere inden oktober, når de kommer til Næstved. Nogen der har lidt om spillestedet i Haderslev?

delinde 

Ikke meget andet end adressen:
http://www.thewallidanmark.dk/haderslev.html

Edit: Kan se der ikke står, hvornår pladsen åbner, men det gør den kl. 18.00. Koncerten starter 21.30.

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Sendt: 08 August 2007 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

Har hørt PFP to gange her i Odense, og de er bestemt et lyt værd! De har osse et fint lysshow, som desværre ikke (af forskellige, gode, grunde) var funktionelt ved den sidste koncert i Odense - den var udendørs, og vejret var meget tvivlsomt næsten til det sidste.

Generelt må vi nok vænne os til, at vil vi høre de ældre solisters/gruppers numre 'live', bliver det i en eller anden form for 'cover'-versioner, spillet af andre. Om ikke andet, så af naturlige årsager .

Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon

Krog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 12 August 2007 kl. 15:23 | IP-adresse registreret  

Krog skrev:
Ja så må jeg da hellere gøre opmærksom på at Pink Floyd Project giver en (vidst nok) gratis koncert i Svendborg, den 10. August, mener jeg det er...

Jeg så dem også i Odense med en ven for en måneds tid siden, hvor de spillede i Brandts Passage. Hold op det var fedt! Meget bedre end jeg havde turdet håbe på. De er meget tro mod Pink Floyd men alligevel formår de at give musikken deres eget personlige præg - de er virkelig værd at opleve igen, og igen, og igen, og igen....

Håber der var andre til koncerten i Svendborg en mig, for det var for mig en uendelig fed oplevelse!

Pink Floyd Project lever op til sit navn.
Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog

Jannik K.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 12 August 2007 kl. 16:32 | IP-adresse registreret  

Krog skrev:
Krog skrev:

Håber der var andre til koncerten i Svendborg en mig, for det var for mig en uendelig fed oplevelse!

Pink Floyd Project lever op til sit navn.

Jeg var der også. Som sagt før, så var det en virkelig fed oplevelse. Synes faktisk at lyden var rigtig god og stemningen på torvet var helt genial. At de så også valgte at åbne med "Shine On You Crazy Diamond" gjorde det ikke ringere.

Dem ville jeg også gerne høre igen.

Til top Vis Jannik K.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jannik K.

Søren84
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 15 August 2007 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

Så er det snart tid til et sansebombardement i Haderslev:
http://www.pinkfloydproject.dk/haderslev.htm

Taget fra siden:
.....The Wall er, ligesom alt andet med Pink Floyds fingeraftryk, en oplevelse, der sigter efter alle sanser og følehorn. Derfor leveres det unikke lydunivers i perfekt kvadrafoni, mikset digitalt ned til mindste detalje.....

Søren84
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 19 August 2007 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

Det var en super fed koncert i går aftes. PFP levede fuldt op til forventningerne med et flot sat op sceneshow med lys, video på storskærme og en rigtig lækker lyd med fede lydeffekter.

Fantastisk performance hele koncerten igennem med en fremførsel af The Wall nok kun ét andet band kunne have gjort bedre.

Især fremførslen af Comfortably Numb med den lange guitar solo var virkelig imponerende.

Søren84
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 06 September 2007 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

Så begynder PFP's Dark Side Tour 2007 her sidst i september. Billetterne ligger klar til koncerten i Vejle i oktober.

http://www.pinkfloydproject.dk/darkside2007.htm

Søren84
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 15:43 | IP-adresse registreret  

Jeg har set PFP 3 gange i år nu, senest i Vejle i torsdags. Super fed koncert hvor man kunne nyde Dark Side Of The Moon live i sin fulde længde. De spillede blandt andet også Shine On You Crazy Diamond, hvilket jeg syntes var noget af det bedste til koncerten, sammen med ekstranummeret Wish You Were Here.

Jeg syntes dog, de spillede for mange numre fra The Wall, savnede et enkelt nummer eller to fra The Division Bell. Første sæt var for mig tæt ved at være en kedelig affære på et tidspunkt.

Lydmæssigt var salen ikke tunet til en rock-koncert af den kaliber. Lyden var generelt god, men blev til tider forvrænget, sammensmeltet og nærmest irriterende. Især Learning To Fly blev hen mod slutningen af nummeret ødelagt af den dårlige akkustik.

Var der andre der var til koncerten i Vejle? Eller har set deres Dark Side Tour et andet sted?

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Sendt: 30 Oktober 2007 kl. 03:27 | IP-adresse registreret  

Jup, så dem i lørdags (27/10) på 'Posten' i Odense. Fin concert, den bedste jeg har set med dem. Lod heller ikke til, at de ny lydtryksregler blev taget overdrevent alvorligt...
Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes