| Forfatter |
|
Kduus Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 117
|
| Sendt: 25 December 2004 kl. 23:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan godt sætte den direkte til forstærkeren men så skal du have et delefilter også skal den ud fra en af dine frontudgange. Der er masser af folk herinde der har bygget sub, så der skulle være gode chance for at der er noget brugbart stof, bla. til udregning af et basrelfeks rør og alt andet. __________________ Mit stereo setup
Det er bedre at have styr på basserne end at have basser på styret
|
| Til top |
|
| |
Vega!! Forum Bruger

Bruger siden: 31 Maj 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 99
|
| Sendt: 26 December 2004 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok...
er der ikke nogle flere som vil hjælpe og skøre det ud i papa for mig sige mig hvilket størelse bas relfex rør og hvordan man kobler en sub til sin denon. og så har jeg fået at vide at der skal en spole eller et delefilter ind i den. hvordan gør mand det?
|
| Til top |
|
| |
primere Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2004 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 26 December 2004 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Öhhh du ska nok ikke kobble din guitar till ditt anlaegg! Du behöver såmaend ett speciellt "filter" till de der ellers så kan jeg love dig for att du får ballade din forstarker bliver kun ett smukt lysshow! Nu hved jeg godt nok ikke hvad du har for forstarker !
Men du ska i hvert fald vare forsiktig med det der! Held og lykke! __________________ Spis det der spises kan ellers ikke!
|
| Til top |
|
| |
Vega!! Forum Bruger

|
| Sendt: 26 December 2004 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
hejsa
jeg har en denon avr 3802. hvad for et filter er det du mener?
|
| Til top |
|
| |
primere Forum Bruger

|
| Sendt: 26 December 2004 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen 
Jeg er ikke sikker på hvad det heder på dansk eller hvor man kan köbe det i Danmark men hvis du går in i din lokale instrument handlare så kan han hjaelpe dig!  __________________ Spis det der spises kan ellers ikke!
|
| Til top |
|
| |
Vega!! Forum Bruger

|
| Sendt: 26 December 2004 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
er det et filter til min subwoofer eller min el guitar?
|
| Til top |
|
| |
Cyanide55 Forum Bruger

Bruger siden: 29 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 26 December 2004 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bas-refleks dimension og hvordan sub til Denon lol
Måske er du klogere end du selv tror, ..... måske er du bare et fjols.....
Med Venlig Hilsen John K. __________________ It takes a big man to cry, but it takes a bigger man to laugh at that man.....
|
| Til top |
|
| |
brianm Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 656
|
| Sendt: 26 December 2004 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Du skrev tidligere at du havde haft en anden sub koblet til din denon, og at det virkede. Det har sikkert været det man kalder en "aktiv sub". Dvs at den har indbygget forstærker. Den sub du har bygget med cerwin vega enheden, er det man kalder en "passiv sub". Dvs at den ikke har en forstærker indbygget. For at få den til at spille, skal du have en forstærker til at trække den. Denne forstærkers input skal du så koble til din denons sub-output. Så vil du få lyd i vega'en. det signal der kommer ud af suboutput på denon'en er et meget svagt signal, som IKKE kan trække en højttaler. Så der er faktisk ingen vej uden om at købe en forstærker til den. Hvis du kobler den på som fronthøjttaler, vil du jo ikke få lyd i stereo. Du vil jo kun kunne høre den ene højttaler plus noget brum som subben laver..
mvh
|
| Til top |
|
| |
roundsound Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
| Sendt: 26 December 2004 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er ked af at sige det, men du skulle nok have købt en aktiv sub i elgiganten i stedet for at rode dig ud i noget du tilsyneladende slet ikke har forstand på.
Håber at du finder en løsning.
|
| Til top |
|
| |
primere Forum Bruger

|
| Sendt: 26 December 2004 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg taler om din el guitar!
__________________ Spis det der spises kan ellers ikke!
|
| Til top |
|
| |
bøje Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 550
|
| Sendt: 26 December 2004 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja du skulle nok købe dig en færdig bygget Aktiv Subwoofer brugt eller ny for de samme penge som CV bassen samt materialer har kostet dig, istedet for en subw. bas enhed til autostereo.
Mvh. Crede
|
| Til top |
|
| |
Vega!! Forum Bruger

|
| Sendt: 27 December 2004 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok tak for alle svarene så jeg skal altså have en forstærker sat ind i subben, så var det derfor at der ikke kom nogen lyd da jeg satte den til denonens sub udgang
men hvad med spole og dele filter er der en der vil fortælle mig hvad det er? og hvor skaffer man ind indbygget forstærker henne? jeg skal nok få styr på det hele i sidste ende bare vendt og se med lidt hjælp selvfølgelig
nederst på denne siden er der nogle subwoofer dele filter er det sådan en jeg skal have til min subwoofer? http://www.danskdiscoteknik.dk/htdisco.htm
nååå ja nu tror jeg godt jeg ved hvad det er i mener jeg så engang en eltax atomic subwoofer hvor der var nogle drejer knapper omme bag på, det er sådan noget i mener ikke?
eller er det sådan noget her? http://www.danskdiscoteknik.dk/forstark.htm
|
| Til top |
|
| |
Vega!! Forum Bruger

|
| Sendt: 27 December 2004 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
nogen der ved hvad ffor en jeg skal bruge
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 28 December 2004 kl. 08:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når du bruger din Denons sub-udgang, behøver du ikke et eksternt filter på subben! Surround-amps har nemlig allerede indbyggede filtre mellem sub og satelitter. Så du skal 'blot' have en forstærker til at trække subben, eventuelt med equalising.
|
| Til top |
|
| |
Vega!! Forum Bruger

|
| Sendt: 28 December 2004 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
og hvad/hvordan ser sådasn en ud?
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 28 December 2004 kl. 13:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
den er allerede indbygget i din forstærker, tjek evt manualen hvis du selv vil indstille det helt perfekt.
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Vega!! Forum Bruger

|
| Sendt: 28 December 2004 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
øhh, nu er jeg helt rundt på gulvet, altså skal jeg købe en forstærker, eller kan jeg sagtens tilslutte subben til denonen nu? manualen fatter jeg brik af, de forklarer ikke særlig meget oom hvordan man sluttet den til. altså man kan kun slutte subben til med sådan to stik som er rød/hvid. og på min sub kan man kun slutte til emd kover ledninger. hvad skal jeg så gøre nu, skal jeg ud og købe noget eller skal jeg sætte den til, i så fald hvordan?
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 29 December 2004 kl. 03:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan købe en såkaldt plate-amp, som er en 'løs' forstærker beregnet til indbygning i en sub. Så trækker du kablet fra Denonens sub-udgang ned til den relevante indgang på amp'en, og kobler så subben på amp'ens th-terminal. Sådanne amps har forøvrigt osse næsten altid både filtre og EQ-mulighed indbyggede.
En anden mulighed er at få fat i en almindelig effekt-amp, eventuelt brugt, og så bruge den. Den vil ikke have EQ'ing og filtre, men det sidste behøver du som sagt heller ikke, såfremt din Denon ER en surround-amp. EQ'ingen kan sikkert osse godt undværes.
|
| Til top |
|
| |
Vega!! Forum Bruger

|
| Sendt: 29 December 2004 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
oki og hvor kan jeg købe det henne?
|
| Til top |
|
| |
Vega!! Forum Bruger

|
| Sendt: 29 December 2004 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg forstår godt det med at koble ampen og terminalen osv. men den amp jeg skal bruge til min subwoofer, hvor skaffer jeg sådan en henne på internettet?
|
| Til top |
|
| |