Emne: Trådløs/AirPlay kvalitet? ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Grandmuul Branchemedlem

Bruger siden: 10 August 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 242
|
| Sendt: 04 Marts 2015 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa,
Jeg har et system bestående af Pioneer Elite stereo forstærker samt 2xTotem Sttaf højtalere (bor i Canada, Canadisk mærke)
Super lækkert system, har også en pladespiller sat til som jeg bruger en del.
Her kommer det helt store spørgsmål.
Jeg vil gerne streame musik fra min iPad og min iPhone, og få det bedst mulige resultat ud af det! Jeg har overvejet at starte med at bruge
"Tidal" som streamer FLAC filer, i stedet for MP3.
Så skal jeg bare have fundet en måde at få det over til forstærkeren på.
Overvejer flg.:
Apple Airport Express - Jack->phono kabel til AUX indgangen
Apple TV - Cambridge DacMagic - phono->phono til AUX indgangen (Jeg har en DacMagic i Danmark som jeg kunne tage med herover)
En billig AirPlay adaptor, som denne - http://www.amazon.co.uk/WiFi-Audio-Music-Receiver-Adapter/dp /B00IHGMGNI
Jeg vil gerne opnå en lyd hvor jeg fuldstændigt undgår tab. Jeg tænker at eftersom at det er et digitalt signal der bliver lavet analogt, er det
bedste vel at hente min DAC herover. Med mindre at DAC'en i Airport Express er ligeså god, hvilket jeg kan tvivle lidt på?
Er der andre og bedre alternativer?
Mvh
Jeppe
|
| Til top |
|
| |
exciter Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1443
|
| Sendt: 06 Marts 2015 kl. 00:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Af de løsninger du lister op, er Apple TV - Cambridge DacMagic - phono->phono til AUX indgangen den bedste, men hvorfor ikke skifte apple tv ud
med airport express, den har også digital out.
Airport express har den fordel at den ikke resampler til 48 khz som apple tv gør, om det i praksis kan høres skal jeg ikke kunne sige.
Hvis du går op i formater med højere opløsning end cd kvalitet, vil jeg anbefale f.eks. bluesound som afspiller istedet.
|
| Til top |
|
| |
Thomas Bidstrup Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 267
|
| Sendt: 06 Marts 2015 kl. 09:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ifølge Ken Rockwells målinger er der
absolut ingen grund til at sætte en ekstern DAC efter en Airport Express.
Folk indenfor hifi har generelt svært ved at acceptere, at vi skriver 2015, og at digital teknologi har været mestret til perfektion
i flere årtier. Der er absolut ingen forskel på ydelsen af den DAC-chip, som sidder i en mobiltelefon og den der sidder i en hifi-
super-duper-eksotisk-mester-DAC i et tungt kabinet med store forgyldte stik.
Du har garanteret set diskussioner om jitter, støj, bits-er-bits og meget andet. For nyligt har der været diskussion om "lyden" af
netværkskabler
Jeg vil anbefale dig at købe en Airport Express og et kabel med 3,5mm jack i den ene ende og 2x RCA i den anden ende.
|
| Til top |
|
| |
beobrian Branchemedlem

B&O
Bruger siden: 10 September 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 416
|
| Sendt: 06 Marts 2015 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Må meget undskylde men trådløs audio streaming så peger alt på Sonos, og i dit tilfælde en Sonos Connect, du får her den fedeste player (Software)
med den største alsidighed i musiktjenester du kan få ind. Samtidig er den mega stabil og ingen udfald, skulle du imod al forventning få udfald, skal du
have en Sonos Boost på som skaber et Sonos Audio netværk i dit netværk, og dermed, de bedst mulige vilkår overhovedet.
Airplay er desværre bare ikke stabilt nok, bliver det forhåbentlig.
|
| Til top |
|
| |
Grandmuul Branchemedlem

|
| Sendt: 06 Marts 2015 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svarerne.
Exciter, har godt kigget på Bluesound, men jeg synes satme at det er en dyr løsning!!
Thomas, okay, det var jeg sgu ikke klar over.. Jeg troede der var stor forskel på en ekstern DAC og en DAC i en telefon eller en Airport Express.
men har dog aldrig lyttet på det. Jeg prøver lige at læse den artikel der :)
Brian, som jeg kan se det så er Bluesound en væsentlig bedre løsning end Sonos. Jeg vil også helst undgå Sonos appen, jeg kan LANGT bedre lide
at bruge Spotifys og Tidals egne apps. Jeg har ikke behov for "multi room" og alt muligt geil. Jeg skal bare have lyden fra min iPad og iPhone ud
over mine højtalere trådløst, på den bedst mulige måde, til fornuftige penge :)
|
| Til top |
|
| |
Eriek Branchemedlem

Jebra Audio
Bruger siden: 07 August 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 360
|
| Sendt: 06 Marts 2015 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, en ting du lige skal have med hvis du ikke ved. AirPort Express jack udgang er både analog og optisk ved brug af en lille adapter, hvilket giver dig
en klart bedre til følge. Det kræver naturligvis en optisk indgang på din pre. Jeg har kørt med denne løsning i et par år, med både Iphone, Ipad og
Mac uden problemer, dette både med Spodify, Wimp Hifi og musik fra Mac med Bitperfect.
|
| Til top |
|
| |
kimC Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 06 Marts 2015 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas Bidstrup skrev:
Ifølge Ken Rockwells målinger er
der
Folk indenfor hifi har generelt svært ved at acceptere, at vi skriver 2015, og at digital teknologi har været mestret til perfektion
i flere årtier. Der er absolut ingen forskel på ydelsen af den DAC-chip, som sidder i en mobiltelefon og den der sidder i en hifi-
Du har garanteret set diskussioner om jitter, støj, bits-er-bits og meget andet. For nyligt har der været diskussion om "lyden" af
netværkskabler
Jeg vil anbefale dig at købe en Airport Express og et kabel med 3,5mm jack i den ene ende og 2x RCA i den anden ende. |
|
|
Skal jeg forstå det sådan at det eneste der afgør kvaliteten af lyden er DAC-chippen???? Altså det eneste???
|
| Til top |
|
| |
Mortus Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 263
|
| Sendt: 26 Marts 2015 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
kimC skrev:
Thomas Bidstrup skrev:
Ifølge Ken Rockwells målinger er
der
netværkskabler
Jeg vil anbefale dig at købe en Airport Express og et kabel med 3,5mm jack i den ene ende og 2x RCA i den anden ende. |
|
|
Skal jeg forstå det sådan at det eneste der afgør kvaliteten af lyden er DAC-chippen???? Altså det eneste??? |
|
|
Det, Thomas Bidstrup skriver, er vel nærmest det stik modsatte: at der netop ikke er forskel på DAC-chippen i en Airport Express og en (dyr) ekstern DAC. Om det er rigtigt, er jeg ikke i stand til at bedømme, men jeg har dog også læst flere steder, at DAC'en i en Airport fungerer glimrende.
Der er dog et ret væsentligt forbehold, som jeg synes, at Thomas Bidstrup elegant springer hen over. Brug af Airportens DAC forudsætter, at man forbinder den til sin forstærker via et minijack-phono- kabel, og det vil klart være det svage led efter min overbevisning. En ekstern DAC har rigtige RCA-udgange, så du kan forbinde Airporten til DAC via et optisk (mini-toslink) kabel, og så ellers forbinde DACen til forstærkeren med alm. signalkabler. Det vil klart være den mest optimale løsning af de muligheder, der er skitseret.
Havde apple nu udstyre deres Airport med RCA-udgange, så var diskussionen en anden...
|
| Til top |
|
| |
Frankie Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 December 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 749
|
| Sendt: 26 Marts 2015 kl. 14:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas Bidstrup skrev:
Ifølge Ken
Rockwells målinger er der
Folk indenfor hifi har generelt svært ved at acceptere, at vi skriver 2015, og at digital teknologi har været mestret til
perfektion
i flere årtier. Der er absolut ingen forskel på ydelsen af den DAC-chip, som sidder i en mobiltelefon og den der sidder i en
hifi-
Du har garanteret set diskussioner om jitter, støj, bits-er-bits og meget andet. For nyligt har der været diskussion om "lyden"
af
netværkskabler
Jeg vil anbefale dig at købe en Airport Express og et kabel med 3,5mm jack i den ene ende og 2x RCA i den anden ende.
|
|
|
Bull S....
|
| Til top |
|
| |
Grandmuul Branchemedlem

|
| Sendt: 31 Marts 2015 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har købt en billig DAC nu, som midlertidig løsning. Det var en DAC til ca. 250kr som jeg købte på Amazon. Jeg har en kammerat der kommer
forbi med en DacMagic her om et par uger, hvor vi laver en blind test. Så må vi se om vi kan høre forskel :)
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|