| Forfatter |
|
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
| Sendt: 18 November 2003 kl. 10:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved godt, at dette emne ikke direkte relaterer sig til hifi, men jeg vover pelsen alligevel. Jeg har en nyere Blaupunkt radio. I den senere tid har jeg fået det problem, at der kommer forstyrelse ind på specielt P3 og Radio 2 - men også på næsten alle øvrige stationer, når jeg kører i min bil. Jeg bor i Århus området! Jeg troede først, at jeg havde et problem med radioen, men så har jeg talt med andre folk og de kunne fortælle det samme. Jeg kunne komme med vilde teorier såsom de nye 3G antenner og lign. som kunne være skyld i problemerne. Har andre oplevet lignende med deres bilradio for nylig ?
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
| Sendt: 18 November 2003 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
At give G3 eller GSM teknologien skylden for dårlig FM modtagelse er en sand overdrivelse. Det er 2 VIDT forskellige frekvensområder og de har ingen indflydelse på hinanden. Nu laver Blaupunnkt både gode og dårlige radioer, men check lige din antenne ud og forbindelsen til denne. Ofte er det bygningerne der skærmer for en god modtagelse, og helt galt kan det også gå hvis man kører forbi en del bybusser har jeg erfaret.
Om det så også er gældende når man racer afsted på en toptunet Tomos fra Kurt Kubicks værksted, det ved jeg faktisk ikke. Lada og den gamle Trabant Turbo Edition Deluxe II skulle efter sigende havde nogle elendige Blaupunkt kopi-radioer monteret. Kører du Lada? 
Er der nogen der har et kvalificeret bud på hvad det reelt er der går galt?
|
| Til top |
|
| |
kisyla Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 128
|
| Sendt: 18 November 2003 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvordan giver dine forstyrrelser sig til udtryk?? mangler du signal eller er der mislyde?? for den sidste er typisk fejlinstallerring som giver sig til kende ved brummen og snurren, noget der tit følger bilens omdrejninger tit er det fordi man har stømkabler og højtalerledning liggende tæt op af hinanden eller en dårlig stelforbindelse !!
håber på en lidt mere detaljeret uddybning af dit problem
|
| Til top |
|
| |
lars37 Forum Bruger

|
| Sendt: 18 November 2003 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
kisyla skrev:
hvordan giver dine forstyrrelser sig til udtryk?? mangler du signal eller er der mislyde?? for den sidste er typisk fejlinstallerring som giver sig til kende ved brummen og snurren, noget der tit følger bilens omdrejninger tit er det fordi man har stømkabler og højtalerledning liggende tæt op af hinanden eller en dårlig stelforbindelse !!
håber på en lidt mere detaljeret uddybning af dit problem |
|
|
Nej, det er simpelthen skratten som kommer og går. Det er en twinceiver(dobbel antenne), Blaupunkt Bremen, som skulle være noget af det ypperste indenfor bilradio. Jeg kan både trække tyske og svenske stationer ind, så det er ikke signalstyrken, der er problemet. Spørgsmåler er om der er evt. atmosfæriske problemer i Århusområdet. Min nabo og en kollega har de samme problemer.
|
| Til top |
|
| |
lars37 Forum Bruger

|
| Sendt: 18 November 2003 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
lars37 skrev:
kisyla skrev:
håber på en lidt mere detaljeret uddybning af dit problem |
|
|
Nej, det er simpelthen skratten som kommer og går. Det er en twinceiver(dobbel antenne), Blaupunkt Bremen, som skulle være noget af det ypperste indenfor bilradio. Jeg kan både trække tyske og svenske stationer ind, så det er ikke signalstyrken, der er problemet. Spørgsmåler er om der er evt. atmosfæriske problemer i Århusområdet. Min nabo og en kollega har de samme problemer. |
|
|
Min "Lada" er en Golf 4 GTI Turbo fra 1998. Jeg har prøvet at skifte antenneforstærkeren uden noget bedre resultat.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 18 November 2003 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
JEg har faktisk lidt af det samme problem - det lyder lidt som at kanalerne er ved at falde ud og radioen er nød til at opdatere dem. Så kører de normalt i et stykke tid og falder så ud igen med lidt skratten osv. Oplever det primært på P3! Plejer aldrig at have det problem, men det har været meget i det sidste stykke tid!
__________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
micjen Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 478
|
| Sendt: 18 November 2003 kl. 14:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
they are coming!
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
| Sendt: 18 November 2003 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
micjen skrev:
they are coming! |
|
|
Ja, det lyder som en russisk støjsender af typen Kreml-KT32 der er meget berygtet. Jeg er derfor alvorligt bange for at vi om få dage vil se Aarhus belejret af tidligere russiske soldater.
Det kunne også tænkes at Sky Radio har købt en håndfuld af typen KT-31 for at genere DR mest muligt efter fogedsagen om P5 navnet.
Duk Jer, de kommer.... 
|
| Til top |
|
| |
lars37 Forum Bruger

|
| Sendt: 19 November 2003 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeps, det er lige præcis hvad jeg mener, Ronin. Hamrende irriterende!
|
| Til top |
|
| |