| Forfatter |
|
HansC. Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 709
|
| Sendt: 10 December 2003 kl. 10:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg faldt lige over en artikel i FDM's månedsmagasin "Motor", hvori der testes en Lexus LS430. Herunder nævnes sørme et Mark Levinson stereoanlæg - mon man skal til at se ML i billistbutikkerne??
Er det kun mig som aldrig har set et ML system i en bil?
/HC
|
| Til top |
|
| |
Søren M Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 214
|
| Sendt: 10 December 2003 kl. 10:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Frederik Carøe Branchemedlem

DCA - Duelund Coherent Audio
Bruger siden: 01 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 879
|
| Sendt: 10 December 2003 kl. 10:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
I øvrigt er det ganske morsomt, at en Lexus med mark levinson anlæg er væsentligt billigere end Mark Levinsons store systemer til hjemmet. Viser lidt om, hvilken hobby det er, vi har valgt os.
Mvh.
Frederik
|
| Til top |
|
| |
HansC. Forum Bruger

|
| Sendt: 10 December 2003 kl. 10:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Well.. så blev jeg lidt klogere 
Nu blev valget af min næste bil lidt lettere.... hvis jeg altså sidder med de rigtige tal i aften 
/HC
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9422
|
| Sendt: 10 December 2003 kl. 10:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mener også der var/er Audio Note der lave guldbelagte rør-monoblokke der lige passede i hattehylden på en Jaguar.
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 10 December 2003 kl. 11:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja , de er ved at ødelægge det for dem selv , tænk de kan være så dumme .
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 10 December 2003 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor så meget snobberi!????!..
Hvis de nu syntes at carfi er et interasant markhed hvor der virkelig er nogle vildt syge freaks! der ikke står tilbage for os "stue grejs" freaks!! så why not!!
Det behøver jo ikke at betyde noget negativt for deres alm. hifi grej.
De lader sikkert blot noget teknik og kvalitet fra dette "sive" ned til carfi grejet, så de der ønsker dette kan få noget vildt!!...
Og så tjænes lidt ekstra på dette! og det er jo DET! det hele drejer sig om for et firma der ønsker at få markheds andele mm. og dette er ganske nødvendigt for at overleve!.. uden peneg ingen ny udvikling og ikke noget firma!!.. så der skal tjænes hvor der kan!
Jeg ser intet galt i dette!!..
Kan man lide ML !? så ændre det jo ikke en skid om de så laver clokradioer og gettoblastere samt carfi eller om de så lavede kaffemaskiner også!!...
Det er det utroligste man her inde kan få ondt i røven af!!.. 
mvh. __________________ M.
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 10 December 2003 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
når jeg engang får skrabet penge sammen til en 4-hjulet slæde, skal der da også være et ordentligt anlæg i, der er jo en væsentlig sammenhæng med at have ordentligt hifi og carfi...
mht om Harman Industries ødelægger noget for sig selv ved at lave carfi, synes jeg ikke de gør noget galt, alle starter et eller andet sted, og bliver forhåbentlig bedre med tiden.
|
| Til top |
|
| |
HansC. Forum Bruger

|
| Sendt: 10 December 2003 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
En lille bemærkning... Harman har faktisk lavet noget af det ypperste inden for Carfi. Jeg havde for 40.000 kr. harman/kardon / Acoustic Research i min første bil (12 år siden - før CD var normalt i biler) - og det var virkelig noget som rykkede, ikke kun højt men sandelig også vellydende.
/HC
|
| Til top |
|
| |
Kenneth K. Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 281
|
| Sendt: 10 December 2003 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg trode nu det var Linn der sad i Lexus'erne. Kan de ikke fåes med Linn, det mener jeg bestemt at have set?
Mvh,
Kenneth
|
| Til top |
|
| |
S.B.P. Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 506
|
| Sendt: 10 December 2003 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror ikke det er smart at ML laver carfi, da det går ud over deres status som de er ekstremt afhængige af, ligesom jeg f.eks. heller ikke tror det er smart at Mercedes benytter amerikanske undergrunds rappere i deres markedsføring, da det også her kan gå ud over deres status/renommé..
Begge mærker er hæderkronede selskaber - dette risikerer de at ødelægge ved pludselig at ændre kurs 
|
| Til top |
|
| |
Knoxville Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1708
|
| Sendt: 10 December 2003 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm,
Set ud fra et markedsføringsmæssigt synspunkt, så er det ikke sikkert at det er smart, jeg vil dog alligevel mene at ML i Bilen og ML i stuen er to forskellige ting, og at folk godt kan se forskel på dette....
Det vigtigste argument er dog, at hvis man skal gøre firmaet rentabelt, hvilket jo har været et problem, så må man simpelthen tjene penge hvor det kan lade sig gøre...
Vælger ud fra dette synspunkt at producere dyrt Car-fi, så vil jeg mene at man kunne vælge ting der var værre - giv dem nu en chance... det kunne jo være at det ER super godt... __________________ Med Venlig Hilsen
|
| Til top |
|
| |
Juel Forum Bruger

Bruger siden: 29 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 62
|
| Sendt: 10 December 2003 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som et lille notabene hertil kunne det jo være værd at bemærke at Alpine faktisk i sin tid producerede nogle ret ansete og eftertragtede tapedecks til hjemmestereo!
Vh Juel
|
| Til top |
|
| |
Frederik Carøe Branchemedlem

DCA - Duelund Coherent Audio
Bruger siden: 01 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 879
|
| Sendt: 10 December 2003 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kenneth K. skrev:
Jeg trode nu det var Linn der sad i Lexus'erne. Kan de ikke fåes med Linn, det mener jeg bestemt at have set?
Mvh, Kenneth |
|
|
Linn sidder i Aston Martin.
Mvh.
Frederik
|
| Til top |
|
| |
S.B.P. Forum Bruger

|
| Sendt: 10 December 2003 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Juel skrev:
|
Som et lille notabene hertil kunne det jo være værd at bemærke at Alpine faktisk i sin tid producerede nogle ret ansete og eftertragtede tapedecks til hjemmestereo!
Vh Juel
|
|
|
Men det gør de vel ikke længere? Hvis vi nu forestiller os, at det samme nu skulle ske med ML, så producerer de måske udelukkende carfi om 10 år, og det er vi hifinørder vel ikke interesseret i vel? 
|
| Til top |
|
| |
Juel Forum Bruger

|
| Sendt: 10 December 2003 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Næ egentligt ikke! så det eneste du kan gøre ved det Søren, er jo egentligt at købe noget mere ML grej så situationen ikke opstår
|
| Til top |
|
| |
S.B.P. Forum Bruger

|
| Sendt: 10 December 2003 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Juel skrev:
Næ egentligt ikke! så det eneste du kan gøre ved det Søren, er jo egentligt at købe noget mere ML grej så situationen ikke opstår |
|
|
"LOL" Det må jeg ikke for min bankrådgiver snøft 
|
| Til top |
|
| |
Juel Forum Bruger

|
| Sendt: 10 December 2003 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm..måske skulle man hellere ønske at bankrådgivere uddøde som race indenfor de kommende år. Kunne gøre mange ting her i livet mere enkelt - ikke mindst hifiinvesteringer
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 10 December 2003 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man vil overleve i branchen i dag, så tror jeg det er vigtigt at have et så bredt sortiment som muligt.
Det kan ikke hidse mig op at ML nu også laver bilradioer,har man luksus bil skal man vel også kunne købe et luksus anlæg dertil, hvis man altså går op i det i en bil. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
S.B.P. Forum Bruger

|
| Sendt: 10 December 2003 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
|
Hvis man vil overleve i branchen i dag, så tror jeg det er vigtigt at have et så bredt sortiment som muligt.
Det kan ikke hidse mig op at ML nu også laver bilradioer,har man luksus bil skal man vel også kunne købe et luksus anlæg dertil, hvis man altså går op i det i en bil.
|
|
|
det er såmænd heller ikke fordi det hidser mig op på nogen måde, men jeg tror bare ikke det på længere sigt er det rette valg..
|
| Til top |
|
| |