| Forfatter |
|
Ugge Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 259
|
| Sendt: 07 Februar 2008 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har været i Fona, hvor jeg fik en demo af BOSE's Lifestyle 18 DVD-system. Har altid været skeptisk over for små højtalere, men synes dog at det er utrolig god lyd de små satelitter leverer!
http://www.bose.eu/EU/en/home-entertainment/home-cinema/prem ium-dvd-system/LS18/index.jsp
Samtidig med det er jeg lidt på udkig efter et sådan system med små højtalere (nuværende er denon 2805 med dali blue surround) da det andet fylder meget.
Så dog også at BOSE har en cool multirums funktion der sammen med fjernbetjeningen gjorde det hele mere genialt.
Jeg overvejer derfor at skifte mit nuværende system ud med sådan et BOSE lifestyle 18, men ville gerne høre om i evt har alternativer til bose's system???
Og mit andet spørgsmål lyder, kan man få en fjernbetjening der kan bruges til bose's systemer og derudover bruges til diverse andre infrarød apperater, så som lcd-tv m.m.???
ugge out! __________________ AWESOME!
|
| Til top |
|
| |
abel Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 566
|
| Sendt: 07 Februar 2008 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bose er lækkert og småt. Du skal nok ikke forvente direkte High-End lyd derfra. Det er mere sammenligneligt med Sony og alle de andre mini-
surround-systemer. Så hvorfor ikke se lidt på dem. Sony har et system (kan ikke huske hvad det hedder - men smut på sony.dk) der har højttalere
på størrelse med golfbolde - her kan selv ikke Bose være med....
__________________ /Abel
|
| Til top |
|
| |
djaan Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 380
|
| Sendt: 07 Februar 2008 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
huh, det er altså ikke helt ufarligt at starte en tråd om bose herinde! brug evt. søgefunktionen
__________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=52967&KW=dj aan
|
| Til top |
|
| |
mts13 Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 22
|
| Sendt: 07 Februar 2008 kl. 23:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
KEF laver også små højtalere der kan give noget god lyd. syntes da lige du skal se hvad der findes der :)
|
| Til top |
|
| |
xiuxiu Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 225
|
| Sendt: 08 Februar 2008 kl. 23:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
er absolut ikk imponeret af boses lyd iforhold til hvad man ellers kan få til samme pris, men indrømmer det ser super ud og fylder nada. havde selv kig på bose da jeg skulle ha nyt anlæg men valgte istedet onkyo 805 selvom den fylder som en halv tank :)
__________________ Mvh Thomas
Vienna Acoustics BBG
April Stello AI500
Logitech Squeezebox Touch
Yamaha YSP-2200
Audiotrak Prodigy Cube
Sennheiser 580
|
| Til top |
|
| |
quad Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1002
|
| Sendt: 09 Februar 2008 kl. 00:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
BOSE, er det godt??
NEJ, ikke til musik! Men hvis man har fantasi, findes der anvendelses muligheder. __________________ So long and thanks for all the fish.
|
| Til top |
|
| |
Ugge Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Februar 2008 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Nu skal det jo siges at det ikke var ment til musik, men mere til biograf lyden. Havde i sinde at købe noget godt stereo ved siden, i stedet for stereo/surround anlæg. Men selve bose's funktioner gør at jeg hælder lidt til det. Bl.a. fjernbetjening der kan styres fra andre rum m.m. og roommate funktioner. Så hvis i mener i kan henvise til nogle fede systemer med lignende funktioner og de 2 krav:
- kompakt
- god film lyd
så må i hellere end gerne det i stedet for at sige hvad bose's anlæg ikke kan osv 
out __________________ AWESOME!
|
| Til top |
|
| |
Arcadian Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 20
|
| Sendt: 13 Februar 2008 kl. 10:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Ugge
Hvis du kun skal bruge det til surround, hvorfor er det så vigtigt at du kan styre den fra et andet rum?
Jeg ville hellere vælge et B&W M1 system: http://hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/systemer/bw_mini_ theatre_hoejttalersystem_mt-10.htm
Så kan du vælge lige præcis den surround reciever du har lyst til, og vil få en væsentlig bedre lyd. Det lyder meget bedre end Bose!!!
Bose tager mange penge for deres navn, det for man ikke meget kvalitet for. Så kan man som Abel siger, ligeså godt købe sony yamaha eller lignende. Det er ligeså godt som Bose.
.::Arcadian::.
|
| Til top |
|
| |
Ugge Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Februar 2008 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm kunne være jeg skulle overveje det som en mulighed, men vil gerne have noget med multirums funktion og samtidig i lækkert kompakt design. Er der nogen der kan komme med nogle forslag af recievere/forstærkere der så? der opfylder nogle af de krav?
takker på forhånd  __________________ AWESOME!
|
| Til top |
|
| |
ladjo Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 16 Februar 2008 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bortset fra lyden står til diskution, så spørger du om Bose anlæget kan betjenes af andre fjernbetjeninger.
Ja, det kan det men det er ikke nødvendigt da Boses fjernbetjening kan programeres til at tage næsten alle andre TV/enheder. __________________ Venlig hilsen
Lars
|
| Til top |
|
| |
Red King Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 552
|
| Sendt: 16 Februar 2008 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
quad skrev:
BOSE, er det godt??
NEJ, ikke til musik! Men hvis man har fantasi, findes der anvendelses muligheder.  |
|
|
ENIG
|
| Til top |
|
| |
Ugge Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Februar 2008 kl. 01:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
ladjo skrev:
|
Bortset fra lyden står til diskution, så spørger du om Bose anlæget kan betjenes af andre fjernbetjeninger.
Ja, det kan det men det er ikke nødvendigt da Boses fjernbetjening kan programeres til at tage næsten alle andre TV/enheder.
|
|
|
Det vil sige at der også er infrarød i bose's fjernbetjening der gør at man kan indstille den til alt?
Og igen er der nogen forslag til en surround forstærker/reciever der kan bruges sammen med B&W's højtaler system som tidligere forslået? gerne med roomfunktion og pænt simpelt design? __________________ AWESOME!
|
| Til top |
|
| |