| Forfatter |
|
fisterolfert Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 64
|
| Sendt: 26 November 2005 kl. 08:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja har så haft mit pioneer plasma i ca. 1 1/2 mdr og har lige set at jeg tilsyneladene har fået burnin Tv2 logoet ses (især ved lys baggrund) og det er så kommet efter alm tv kiggeri og selvom at tv2 flytter logoet fra side til side mellem hvert program, så det har højse været på en time til halvanden.De burde lige gøre opmærksom på plasma producenterne at man åbenbart ikke kan bruge en plasma til at se tv på i over en time uden burnin.
Udover det har jeg oz efter at ha spillet ps2 fået brændt et speedometer fast selvom skærmen aldrig med speedometeret aldrig har stået på skærmen i mere end 20 min ad gangen før der så har været andre billeder på.
Disse ting ses som nævnt mest ved et lyst billede på skærmen derfor tænkte jeg om der er nogle billeder man kan bruge til at "rense" skærmen med og om det ER burnin eller om man kan håbe det går væk igen, tvèt har nu kørt 3-4 timer efter jeg opdagede det og det er der stadig
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 26 November 2005 kl. 09:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og du har husket at sætte brightness og contrast langt ned under de første 200 timer?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 November 2005 kl. 09:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved ik om man kan sige de er langt nede men de er da under midten og med hensyn til spillet står den på spil mode som jo er designet til det med ret lavt lys og kontrast. Man ska jo oz lige ku se hva der sker.
Men det er bare lidt underligt at det først kommer nu hvor jeg er på ca. 200 timer
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 26 November 2005 kl. 09:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det er lidt surt. Og indbrændingen er ikke blot "retention" - men den er vedvarende?
|
| Til top |
|
| |
NriK Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1780
|
| Sendt: 26 November 2005 kl. 10:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det forsvinder hvis du sætter den med helt hvid skærm ( f.eks. fra en test DVD) Hvis det ikke er væk efter ½-1 time, så lad den køre natten over
|
| Til top |
|
| |
Demonio Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 129
|
| Sendt: 26 November 2005 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
hey jdg1 hvad har du sat til Contrast og brightness til på din phd8? Min er på Contrast: 20 & Brightness: 0 - er det for højt?
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 26 November 2005 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Demonio skrev:
| hey jdg1 hvad har du sat til Contrast og brightness til på din phd8? Min er på Contrast: 20 & Brightness: 0 - er det for højt? |
|
|
Det lyder meget højt!
Det kommer selvfølgelig helt an på hvilket udstyr du har tilsluttet.
Jeg regulerer brightness og contrast på min scaler, hvorfor alle indstillingerne er nulstillede på tv'et.
På scaleren står contrast på 0 og brightness på 2 (8 ved dvd, da min dvd er lidt "mørk").
Har du indstillet efter DVE? Jeg kan ikke forestille mig, at du har contrast på 20 efter (korrekt) kalibrering med DVE.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 November 2005 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved ikke om det er retention eller permanent burnin har haft det kørende hele dagen men det er der stadig. Med hensyn til det med at køre med helt hvid skærm er der så nogen der ved hvor man kan købe sådan en test dvd?
|
| Til top |
|
| |
Demonio Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 129
|
| Sendt: 26 November 2005 kl. 16:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
DVE? Nope.. ved ikke hvordan man bruger det, det er en CD-Rom man putter i DVDafspilleren og indstiller der efter ik?
Kontrast er nu sat til 0 og brightness til 2, ser fint ud, men det så nu noget bedre ud med højere kontrast Jeg har sat Colour til 0 og Sharpness til 5, er det fint eller burde jeg også sætte dem ned?
Jeg har sikkert været heldig at der ikke er sket noget, havde kørt med den anden opsætning 3 uger i træk, dog uden noget tegn på burn-in 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 November 2005 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har prøvet med dve men kan ikke lige finde et test billede med helt hvid skærm håber der er nogen der ude der kender sådan en dvd eller evt en film hvor der er helt hvid skærm på et tidspunkt?
|
| Til top |
|
| |
pekr Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2005
Status: Offline Indlæg: 158
|
| Sendt: 27 November 2005 kl. 08:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan du ikke brænde en picture CD, altså en CD med nogle JPG. Så kan du bare gemme et hvidt billede i paint.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 November 2005 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo tak for tippet det er gjordt
Syntes os at alt andet end tv2 logoet er forsvundet indtil vidre!
|
| Til top |
|
| |
pekr Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2005
Status: Offline Indlæg: 158
|
| Sendt: 27 November 2005 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har selv samme skærm, og det er godt nok ærgeligt hvis dit TV2 logo ikke forsvinder, vi må krydse finger.
|
| Til top |
|
| |