Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 21:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: HTPC til Cinemania (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
CSN Teknik
Branchemedlem
Branchemedlem
CSN Teknik

Bruger siden: 24 November 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Sendt: 14 Marts 2006 kl. 10:10 | IP-adresse registreret  

Så blev det min tur til at hoppe på HTPC bølgen

jeg har været ude og købe lidt komponenter til min HTPC nu mangler jeg bare mit nye grafikkrt da det andet jeg købte ikke kunne være i kabinettet, da jeg er vild med mit nye kabinet har jeg måtte gå på kompromi med at strømforsygningen kommer til at sidde uden på kabinettet og kabinettet var designet til et micro ATX bundkort, men efter en tur med en vinkelsliber og en boremaskine, var der lige plads til et ATX bundkort, jeg har købt følgende

OrigenAE HV7-SQ Home Theater Kabinet, Silver

OrigenAE MCE Display og IR til HTPC

Asus A8N32-SLI/Deluxe bundkort

AMD 64 3700+ socket 939 processor

ZALMAN CNPS 7700-CU køler til processor

HDA Digital - X-Plosion 7.1 DTS Connect lydkort

2 stk. dual DDR-RAM PC-3200/400 - 512MB - GEIL

Asus EN6600/TOP/SI/TD/256MB Grafikkort bliver det til kommer imorgen, først købte jeg Asus EN6600GT/Silencer/HTD/256M men på grund af den store køler oven på grafikkortet var det lige 3 cm. for højt

Supra DVI til HDMI adapter så jeg kan forbinde grafik kortet til min Panasonic PTAE 700 via et 12m. Supra HDMI kabel

Samsung Spinpoint / SATA-II / 250GB / P120S / SP2504C Harddisk

Chill Innovation CH-KIT II - Anti Vibration/Noise Kit til at gøre harddisken mere støjfri

Hauppage WinTV HVR-1300 MCE Kit TV kort med DVD-T indgang

LITEON 16x DVD-DREV

LiteOn SHW-16H5S / Hvid / Retail / 'LIGHTSCRIBE' DVD brænder

1 stk. 80x80x25 MM / PAPST 8412 N/2GLE / 12db KABINET KØLER som skulle erstatte den 60mm. standard køler der sad i kabinettet

CHILL INNOVATION CP-520A2 / 520W / LOW NOISE strømforsygning

AKASA PAX MATE PLUS 4 STK TIL FULL-TOWER CASE støjdæmpnings skum til kabinettet

Logitech Cordless Desktop S510 Media Remote trådløst tastatur og mus

sidst men ikke mindst Windows XP Media Center 2005 dansk vers.

Så det jeg mangler er alt den ekstra software som Any DVD, Clone dvd og en ordentlig dvd afspiller software mm.

Er der nogen af jer experter der kan anbefale noget billedforbedringssoftware / decodere som jeg skal bruge og som virker sammen med windows medie edition samt hvad jeg ellers skal bruge som ad on software for at få den perfekte HTPC

Fenris
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Sendt: 14 Marts 2006 kl. 12:14 | IP-adresse registreret  

Any DVD er et ret godt program og jeg kører selv med det. Mit valg stod imellem at flashe mit DVD drev til kodefri eller at prøve Any DVD. Jeg prøvede Any DVD først og bestemte mig for at det ikke var værd at begynde at rode med en flash da jeg udelukkende har haft positive oplevelser med programmet.

Med den CPU som du har i din maskine ville jeg bruge TheaterTek sammen med FFDSHOW. Det er det som vil give dig den bedste kvalitet. 

Til top Vis Fenris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fenris

CSN Teknik
Branchemedlem
Branchemedlem
CSN Teknik

Sendt: 14 Marts 2006 kl. 15:30 | IP-adresse registreret  

TheaterTek er det et betalingsprogram eller kan det bare hentes / findes på nettet, og hvilken version skal jeg vælge. Hvilken dvd afspiller software er den bedste?

Fenris
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Marts 2006 kl. 16:12 | IP-adresse registreret  

Theatertek skal man købe. Der er en trial version som man kan prøve først og der er kun en version af den (altid den nyeste). Du får også NVIDIA's purevideo med i prisen når du køber TheaterTek.

Der er dog også en audio pack som man kan bruge hvis du decoder lyden i din HTPC og så koster programmet lidt mere. Det er dog ikke nødvendigt hvis du bruger din receiver til at decode signalet.

Det kan downloades på www.theatertek.com

EDIT: Jeg er faktisk ikke sikker på at du har behov for den audio pack hvis du har andet software der kan behandle lyden på din HTPC (jeg kører selv min lyd ud digitalt så jeg har ikke nogen erfaring med den del af programmet)

CSN Teknik
Branchemedlem
Branchemedlem
CSN Teknik

Sendt: 14 Marts 2006 kl. 16:19 | IP-adresse registreret  

Jeg regner med at det er HTPCen der skal stå for lyden, den må da være bedre end min 4000kr. Yamaha reciver, også taget i betragtning af det nye HDA lydkort, så tror du ikke at det ville være en god ide at få lydpakken med eller kan den ikke gå i spænd med mit lydkort

Malbjerg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 14 Marts 2006 kl. 16:24 | IP-adresse registreret  

csn1903 skrev:
Jeg regner med at det er HTPCen der skal stå for lyden, den må da være bedre end min 4000kr. Yamaha reciver, også taget i betragtning af det nye HDA lydkort, så tror du ikke at det ville være en god ide at få lydpakken med eller kan den ikke gå i spænd med mit lydkort

Det vil være rart at vide, kunne komme til at stå i samme dilemma...

Malbjerg

Til top Vis Malbjerg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Malbjerg

Fenris
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Marts 2006 kl. 16:26 | IP-adresse registreret  

csn1903 skrev:

Jeg er meget i tvivl. Prøv at hente trial versionen og se hvordan det fungerer med din lyd.

CSN Teknik
Branchemedlem
Branchemedlem
CSN Teknik

Sendt: 14 Marts 2006 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

Ok det gør jeg

Er der andre der har nogle gode forslag

CSN Teknik
Branchemedlem
Branchemedlem
CSN Teknik

Sendt: 16 Marts 2006 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

Så kom grafikkortet endeligt, så er det bare i krig med Windows Media Center

CSN Teknik
Branchemedlem
Branchemedlem
CSN Teknik

Sendt: 27 Marts 2006 kl. 17:00 | IP-adresse registreret  

jeg har næsten fået alt til at virke jeg mangler lidt instillinger i Theater tek og Ffdshow som er de optimale, samt jeg kan godt sætte den i S3 standby på fjernbetjeningen men jeg kan ikke tænde den igen andet end på tænd knappen på kabinettet

Er der nogen der har nogle gode foreslag

KimG
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 27 Marts 2006 kl. 18:50 | IP-adresse registreret  

Det med at tænde igen.... Er remote-modtageren koblet på fx. USB? - Så sæt bios op til at den reagerer på USB-input. Det bør være muligt..

CSN Teknik
Branchemedlem
Branchemedlem
CSN Teknik

Sendt: 28 Marts 2006 kl. 12:36 | IP-adresse registreret  

Hej Kim

Jeg har kigget alle steder i bios og jeg kan ikke finde stedet hvor det er, det er til usb, og mit display går ikke ud i standby så der må vel være strøm på usb porten hele tiden?

CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 Marts 2006 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

Er også næsten lige hoppet på MCE vognen. Dog har jeg bare samlet det hele i et gammelt aflagt kabinet!? vil lige finde ud af, om jeg kan leve med det til hverdag, før jeg køber kabinet.

Hvor har du købt dit OrigenAe..? Jeg kunne godt tænke mig model X15e..! Meenn… 5500,- før man ved om det er noget vil have i længden.

Så det kunne være du havde fundet et billigt sted.

Peter

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 28 Marts 2006 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

@cs1903...StandBy S3 er omtalt mange gange her, blandt andet af undertegnede.....Søg venligst....

Men jeg kunne da godt tænke mig at vide mere om det HDA explosion....Er driverne ikke i samme som på Mystique kortet?

CSN Teknik
Branchemedlem
Branchemedlem
CSN Teknik

Sendt: 28 Marts 2006 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

CPH-R skrev:

Er også næsten lige hoppet på MCE vognen. Dog har jeg bare samlet det hele i et gammelt aflagt kabinet!? vil lige finde ud af, om jeg kan leve med det til hverdag, før jeg køber kabinet.

Hvor har du købt dit OrigenAe..? Jeg kunne godt tænke mig model X15e..! Meenn… 5500,- før man ved om det er noget vil have i længden.

Så det kunne være du havde fundet et billigt sted.

Peter

Jeg fandt mit kabinet hos www.mm-vision.dk, det var ikke specielt billigt men de havde det på lager, så det hoppede jeg på

CSN Teknik
Branchemedlem
Branchemedlem
CSN Teknik

Sendt: 28 Marts 2006 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

Patriarken skrev:
@cs1903...StandBy S3 er omtalt mange gange her, blandt andet af undertegnede.....Søg venligst....

Men jeg kunne da godt tænke mig at vide mere om det HDA explosion....Er driverne ikke i samme som på Mystique kortet?

jeg har læst en masse om S3 syntes ikke de har hjulpet, ang. driver så ved jeg ikke om der er foreskel på dem. men det er et fedt lydkort

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes