Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2025 | 16:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: dali suite 2.8-Ikon 6. ris og ros ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
pigolo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 09 Maj 2007 kl. 01:04 | IP-adresse registreret  

jeg har et skarpt kig på lige præcis disse 2 højtalere da jeg er dali mand og at det max må koste 8000 kr..

har kun hørt dali Ikon 6 engang i tidernes morgen, så kan ikke rigtig huske lyden så godt..

og har aldrig hørt suite serien før men er helt klart mere vild med ders design end Ikon serien..

spørgsmålet til jer er så..

hvad er jeres indtryk af disse højtalere (fordele og ulemper)

kan det egentlig bedre betale sig at købe de samme højtalere med 5tommer basser når jeg har et værelse på 16 kvm eller vil det blive for dødt i lyden ? (er en bas mand det skal bare ikke blive rumlene)

på forhånd tak og god dag 

PS: ved godt jeg skal lytte på dem først men vil gerne lige have nogle indputs fra jeres side af inden jeg lytter.

Til top Vis pigolo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pigolo

Rockmoroe
Branchemedlem
Branchemedlem
Tweaks & Hifi

Bruger siden: 13 April 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 09 Maj 2007 kl. 03:37 | IP-adresse registreret  

Hejsa, hvis det skulle stå mellem Suite og Ikon, syntes jeg bedst om Ikon. Dette er grundet deres Hybrid diskant, som finder bedre end den diskant der sidder i Suiten.(Men det er jo smag og behag).

Nu ved jeg godt du skriver du er Dali, men når du aligevel er i HiFiklubben, skulle du lige prøve at høre nogle B&W gulv ht. Dette skriver jeg, da du siger du er til Bas, og jeg syntes at B&W ligger en bedre bund end Dali'en.

Ved ikke om det hjælper dig.......  

Alt held og lykke med din søgen de ht der passer dig

Til top Vis Rockmoroe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rockmoroe

urte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 09 Maj 2007 kl. 06:11 | IP-adresse registreret  

Jeg er selv suite fan, jeg synes 2.8 er en dejlig højtaler både til musik og sorround.

Rockmoroe
Branchemedlem
Branchemedlem
Tweaks & Hifi

Sendt: 09 Maj 2007 kl. 06:34 | IP-adresse registreret  

Syntes bestemt også at Suiten er en god ht, men hælder godt nok til Ikon, da jeg er lidt forelsket i dens diskant designet med bånd.....

Munken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004
Sendt: 09 Maj 2007 kl. 08:51 | IP-adresse registreret  

Smag er forskellig. Jeg synes fx. det er underligt at Rockmoroe foreslår BW mht. bas, da jeg netop synes det er der Dali helt klart vinder!!!! (Ikke ment negativt mod Rockmoroe, blot en konstatering om at vi lytter forskelligt)

Suite mod Ikon, er ikke en nemt valg, men vil helt klart mene du skal se på 2,8 og ikon 6, da der mangler noget fylde i 1,7 og ikon 5.

Jeg spiller selv med Suite2.8, og vil ikke skifte den ud med Ikon. Ja Ikon er muligvis mere velopløst i toppen, men i mine ører betyder det også at den bliver mig lidt for lys og pågående. Suiten har en mere afslappet, varm og blød klang, der gør den fantastisk til Rock! (eller rytmisk musik i det hele taget). Suite 2,8 kan jeg lytte på i flere timer, selv med høj vol. (for den kan faktisk spille ret højt) uden at blive lyttetræt overhovedet.

Derudover, vinder den meget, hvis du har planer om at udbygge det til 5,1 - 7,1. Da Suites Center c0.8 er fantastisk! Ved godt den er stor, men der giver altså bare så meget mening at lave en center der er tæt på identisk med fronten.

Men tag dog med i den lokale HFK og lyt på dem mod hinanden.

pigolo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Maj 2007 kl. 09:53 | IP-adresse registreret  

Rockmoroe skrev:

Hejsa, hvis det skulle stå mellem Suite og Ikon, syntes jeg bedst om Ikon. Dette er grundet deres Hybrid diskant, som finder bedre end den diskant der sidder i Suiten.(Men det er jo smag og behag).

Nu ved jeg godt du skriver du er Dali, men når du aligevel er i HiFiklubben, skulle du lige prøve at høre nogle B&W gulv ht. Dette skriver jeg, da du siger du er til Bas, og jeg syntes at B&W ligger en bedre bund end Dali'en.

Ved ikke om det hjælper dig.......  

Alt held og lykke med din søgen de ht der passer dig

hey kockmoroe tak for dit input  

til at starte med så er jeg helt klart også rigtig glad for ideen med en hybrid diskant da det ser fedt ud og spiller en del mere detaljeret.. men er meget bange for at den skal blive for skarp i lyden for det synes jeg at jeg læser mange steder at det er et problem vilket jeg ikke selv vil støde ind i..

med hensyn til B&W højtalere så tror jeg ikke lige det bliver en mulighed da jeg har en NAD forstærker setup og synes at B&W højtalere passer virkelig dårligt klang mæssigt sammen(men selvf min smag hehe)

MVH Pigolo

pigolo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Maj 2007 kl. 10:00 | IP-adresse registreret  

Munken skrev:

Smag er forskellig. Jeg synes fx. det er underligt at Rockmoroe foreslår BW mht. bas, da jeg netop synes det er der Dali helt klart vinder!!!! (Ikke ment negativt mod Rockmoroe, blot en konstatering om at vi lytter forskelligt)

Suite mod Ikon, er ikke en nemt valg, men vil helt klart mene du skal se på 2,8 og ikon 6, da der mangler noget fylde i 1,7 og ikon 5.

Jeg spiller selv med Suite2.8, og vil ikke skifte den ud med Ikon. Ja Ikon er muligvis mere velopløst i toppen, men i mine ører betyder det også at den bliver mig lidt for lys og pågående. Suiten har en mere afslappet, varm og blød klang, der gør den fantastisk til Rock! (eller rytmisk musik i det hele taget). Suite 2,8 kan jeg lytte på i flere timer, selv med høj vol. (for den kan faktisk spille ret højt) uden at blive lyttetræt overhovedet.

Derudover, vinder den meget, hvis du har planer om at udbygge det til 5,1 - 7,1. Da Suites Center c0.8 er fantastisk! Ved godt den er stor, men der giver altså bare så meget mening at lave en center der er tæt på identisk med fronten.

Men tag dog med i den lokale HFK og lyt på dem mod hinanden.

hey Munken

er enig med at bassen i dali klart er bedre end i B&W det er ihvertfald mit indtryk efterhånden hehe..

ok det er rart at vide men havde heller ikke regnet med det havde været nok til mig med små 5 tommer basser ikke fordi de ikke kan give bas de kan bare give nok til mig vil jeg tro.. ville bare lige være sikker i min sag for det ville jo være dumt at gå glip af noget

det er dejligt at høre at du siger lyden læner sig op af den varme for det nemlig det jeg søger da jeg hører en del rock og lign så det er helt klart et stort plus i bogen til suite.. men hvad vil du tro det ville spille sammen med en NAD C162 forforstærker og en NAD C272 effekt ? for det betyder jo også noget om det kan spille sammen hehe..

nu har jeg ikke lige planer om snurrerundt lyd men det er da altid rart af vide at muligheden for et lækkert surround sæt  er der..

Steffeng
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2006
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 09 Maj 2007 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

Har du set højtalerne i virkeligheden? Jeg troede også designet var lækkert indtil jeg så dem, de ser så billige ud at det er helt forfærdeligt.

De har en fantastisk klang, men diskanten er meget kedelig, Ikon derimod har en lidt kedelig klang men en suværen diskant. Hvis du kan få en forstærker med varme i lyden og en cd-afspiller med ditto, så skal du vælge Ikon, hvis ikke så skal du have Suite hvis ikke du skal søge væk fra Dali...

Til top Vis Steffeng's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Steffeng

urte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005
Sendt: 09 Maj 2007 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

Hvis du mener Dali,vil jeg sige det er smag og behag. Jeg synes de stinker langt væk af klasse.

Munken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004
Sendt: 12 Maj 2007 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

Komboen af NAD og Dali spiller fedt. NAD har jo også den lidt varme klang.

Men tag ned og lyt på det...

Rockmoroe
Branchemedlem
Branchemedlem
Tweaks & Hifi

Sendt: 13 Maj 2007 kl. 08:11 | IP-adresse registreret  

NAD og Dali går aldrig helt gal af. Men hensyn designet af Suite serien, kan den grå model godt virker billig. Men vælger man den anden i Kirsebær, bliver den stil-mæssig 100 gange flottere!!! Ved ikke om dette hjælper, men har også hørt at mentoren skulle være en rigtig god ht. som også er udstyret med Hybrid diskanten.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes