Emne: Sub til stereo, hvilken? ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
Søren P. Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 191
|
Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg leder som sagt efter en "lille" sub til mit værelse! Det er ikke større end 10 kvm, så den skal gerne kunne passe ind der...  Den skal spille sammen med et sæt Dali ikon2. Har selvfølgelig selv kigget lidt på nogle stykker og her er de så: B&W ASW600 System audio SE175 Eller Dali AW8... Prismæssigt vil jeg give omkring de 4000 kr. Det var bare, hvad jeg lige umiddelbart faldt over, men i må MEGET gerne komme med flere bud
|
Til top |
|
|
copman Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 518
|
Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
En Dali SWA8 vil være optimalt til 10 m2. Den spiller iøvrigt lavere i frekvens end SWA12!!
MEN! brug nu god tid til placering og indstilling. En sub kræver noget eksperimenteren
AW8 har ikke så meget effekt (eller er den passiv?). Evt. vil en Audio Pro være et godt bud.
mvh
|
Til top |
|
|
KBAndersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1100
|
Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Søren P. skrev:
Ja jeg leder som sagt efter en "lille" sub til mit værelse! Det er ikke større end 10 kvm, så den skal gerne kunne passe ind der... Den skal spille sammen med et sæt Dali ikon2. Har selvfølgelig selv kigget lidt på nogle stykker og her er de så:
B&W ASW600
System audio SE175
Eller Dali AW8...
Prismæssigt vil jeg give omkring de 4000 kr.
Det var bare, hvad jeg lige umiddelbart faldt over, men i må MEGET gerne komme med flere bud
|
|
|
Jeg vil klart anbefale AudioPro's AceBass2 model... Den kan vælte et hus. Så godt som. Men den er ikke ret stor og er ekstrem hurtig. Den kan du godt finde til ca.kr.4000.-
PS. Jeg har selv en hjemme til "test". __________________ Mvh
Kenneth
|
Til top |
|
|
Søren P. Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 191
|
Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Syntes bare ikke jeg kan se SWA8 på Hifiklubbens hjemmeside? Tror ikke SW8 er passiv, men det er bare en forholdsvis lille 60 watt forstærker der sidder i!
|
Til top |
|
|
Andreas KBH Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 469
|
Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ace bass pro 2 skulle være god har dog ikke selv hørt den  den kan købes fra ny til ca 4000, har dog set et tilbud på 3500 (mener det var en demo) __________________ Venligst Andreas
Back home in a cold country...
|
Til top |
|
|
copman Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 518
|
Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, muligvis er SWA8 kun at finde som brugt. Den skal koste ca. 12-1500 kr. SWA12 produceres stadig.
mvh
|
Til top |
|
|
EPI68 Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 72
|
Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Audioconsult har Ace-bass2 til 4000,-
http://www.audioconsult.dk/
|
|
|
|
audiopro ace-bass 2. Efter mere en 25 år som den førende producent af subwoofere, har audiopro udviklet ace-bass 2. Ace-bass 2 er udstyret med 4 stk. 5” specielt designede basenheder samt en 10” slavebas. Ace-bass 2 bliver drevet af en 500 watts klasse D forstærker med ace-bass styring. Der er der ingen tvivl om at denne subwoofer står med meget få konkurrenter, om overhovedet nogen. Dette er da også er blevet bekræftet ved flere test, senest i det nyeste High-fidelity.
Prisen for dette vidunder er vejledende kr. 6.500,-; vi sælger den for 4000,-
For at skabe et større kendskab til legendariske Ase-Bass2 og samtidigt give Jer bedre mulighed for at glæde sig som slutbrugere, vil vi den næste måned holde den pris. Giv dig selv en på opleveren, både ved film og i særdeleshed musik, ingen vil være i tvivl om valget af subwoofer.
Pris: 6500,00 DKK
| __________________ De Herligste Hilsner
|
Til top |
|
|
BeoFan Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 405
|
Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter anmeldelserne at dømme, så tror jeg også at dette bliver fremtidens klassiker og med ægte 500W digital forstærkning (Klasse D ) så får man effektforstærker og bas for hver eneste krone, og dertil kommer at den vil blive en eftertragtet brugtvare i fremtiden ( er det allerede nu!), så værdi tabet er minimalt, -måske kan man enda tjene på at købe den..
Iøvrigt er den jo også flot designet...
Herunder link til udklip af anmeldeser af ACE BASS 2
http://www.audiopro.se/?id=137&id_product=94
Herunder link til diskustionsforum om ACE bass
http://www.readybb.com/audiopro/viewforum.php?f=11
|
Til top |
|
|
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ærligt talt, så er den Ace Bass 2 noget skrammel.
Det eneste positive man kan sige om den, er at den er både billig og lille.
4 x 5" enheder + slavebas er ikke ligefrem noget som man skal forvente kan levere en kontant og præcis bas.
Køb en B&W eller Dali sub, der får du meget mere for pengene.
|
Til top |
|
|
BeoFan Forum Bruger

|
Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beklager at din opfattelse af lyden er i direkte modstrid med kundernes og anmeldernes erfaringer. alle de test og reviews jeg har kunne finde frem til på nettet (der er efterhånden rigtig mange) er enige,- karaktereren 5 ud af 5 mulige går igen og igen...
Hvilke subwoofer tænker du på fra Dali og B&W?
Leveres deres subwoofere med 5 enheder og 500 ægte Watt og super stram og dyb bas for kun 4000 kroner?, (hvilket iøvrigt stadig er rigtig mange penge, så forslå ikke noget der er dyrere!)
Jeg vil da gerne kigge på alternativer, men intet på markedet kan slå Ace Bass 2 til den pris!
|
Til top |
|
|
Proxi Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 377
|
Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
BeoFan skrev:
jeg vil da gerne kigge på alternativer, men intet på markedet kan slå Ace Bass 2 til den pris! |
|
|
Vil da mene SVS slår Ace Bass 2, hvis man ser pris kontra ydelse. __________________ System Audio/Thorens/Samsung
|
Til top |
|
|
Bassøe Forum Bruger

|
Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
BeoFan skrev:
Beklager at din opfattelse af lyden er i direkte modstrid med kundernes og anmeldernes erfaringer.
Hvilke subwoofer tænker du på fra Dali og B&W?
Leveres deres subwoofere med 5 enheder og 500 ægte Watt og super stram bas for kun 4000 kroner?, (hvilket iøvrigt stadig er rigtig mange penge.) jeg vil da gerne kigge på alternativer, men intet på markedet kan slå Ace Bass 2 til den pris!
|
|
|
Anmelderne skriver, at det er verdens hurtigste bas etc. men der er så lige det problem, at jo lavere du går i frekvens jo "langsommere" vil bassen normalt lyde. Så feks 40 hz lyder ikke specielt hurtigt og nede ved 20 hz lyder det mere som en lavfrekvent rumlen hvilket ikke kan betegnes som specielt hurtigt. Når man når de 60-100 hz så kan man begynde, at tale om "hurtig" bas. Det er i det frekvens område hvor det meste "attack" er i musik og så er vi altså ikke i sub bas området længere. Anmelderne opfatter den så som "hurtig" men er da klart når subben reelt ikke går specielt dybt. Så det jo ingen sag, at lave en "hurtig" sub
Det kunne tyde på, at den her sub ikke går specielt dybt hvilket også er underbygget i en test hvor der var nogle målinger af denne sub. Det viste sig, at den reelt ikke gik særligt dybt. Det var oppe, at vende her på siden for 1 eller 2 år siden.
Hvis man skal se helt objektivt på det, så er den her sub lidt af et designmæssigt misfoster.
De har prøvet, at kombinere "hurtigheden" som man får fra små enheder, her 4 x 5" basser men de kan i sagens natur ikke gå særligt dybt og skal dermed have hjælp af en 10" slavebas. Her falder det så helt til gulvet, da slavebasser ikke er specielt præcise, de fleste slavebasser er faktisk sløvere til, at reagere end hvis det var en basrefleks konstruktion og de har i visse tilfælde problemer nok med sløv og udefineret bas.
Nu nævner du så, at den har 5 enheder og 500 watt som et godt købs argument, men hvad har det med sagen, at gøre? Antallet af enheder og forastærkerkraft skal altså ikke tillægges så meget betydning, bevares det betyder da lidt men en sub med én stor enhed og en mindre forstærker vil sagtens kunne slå 5 enheder og 500 watt hvis den vel og mærke er konstrueret ordentligt.
|
Til top |
|
|
BeoFan Forum Bruger

|
Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mest for pengene?
Jeg påpeger i den forbindelse at ACE bass 2 tilbyder flest stumper og mest effekt for pengene.
Det er en kendsgerning som egentlig ikke bør kunne diskuteres..
Lyden kan diskuteres, men der er de fleste til gengæld enige om at ACE Bass 2 gør arbejdet fremragende( og det stadig til en pris på "kun" 4000 kr.)
Jeg vil give dig ret i at "Antallet af enheder og forstærker kraft skal altså ikke tillægges så meget betydning" men i dette tilfælde gør det altså en forskel, som er meget væsentlig.
Der er altid forbehold og kompromier, hvis man skal opnå en god eller lad kalde det en vellydende bas, i vores lytterum som aldrig er optimal.
Størrelsen på subwooferen er f.eks tit er et problem,, men med ACE bass 2 mener jeg at der er opnået et meget fint forhold imellem alle de kompromier, som er nødvendige at indgå, og så det endelige resultat.
Derfor er det min konklusion da også, at man får mest effekt og baslyd for hver eneste krone i forhold til de nævnte alternativer, og derfor er Ace bass 2 også en subwoofer som lægger sig i front,også når det vil opnå den højeste grad af veldlydende bas, inden for disse kompromiere, som man altså ikke kan tillade sig at se bort fra.
Herunder tillader jeg mig lige nogle at gengive nogle af udsagnene som er fremkommet i forbindelse med AceBass 2, hvor jeg (også her) har svært at genfinde udsagn om manglende og slap bas.- snarere tværtimod. Subben rækker ned til 25 hz og det tror jeg nok er tilfredsstillende for de fleste brugere.
Editors’ choice (2005-04-01) If you find you are lacking in space and need a compact subwoofer that doesn’t compromise on performance then we think we have found just the toy for you.
New Zealand: FFWD, April/May, 2005
Read more » [pdf] »
Fundamental honesty (2005-01-01) Suits both music and home theater: Audio Pro is not trying to hide that a very importent design demand has been to satisfy the music lovers need, but not on the cost of the home theater enthusiast demands.
SWEDEN: High Fidelity, no 1 2005
Read more » [pdf] »
Full speed (2004-12-01) Ace-Bass 2 does so much right for the price, that I give it my warmest recommendation.
NORWAY: Lyd & Bilde, December 2004
Read more » [pdf] »
A real pearl (2004-07-01) Audio Pro has once again made a real pearl of a subwoofer!
SWEDEN: Hemmabio, no 7 2004
Read more » [pdf] »
The fastest subwoofer in the west (2004-06-01) It will give you an addition to your listening experience, no matter what speaker you connect to it below 30.000 SKR. ACE-BASS 2 is actually the fastest subwoofer we have heard within this price range.
NORWAY: DVD & Hjemmekino, no 6 2004
Read more » [pdf] »
A bulls eye (2004-06-01) From what we have listened, Audio Pro has managed very well with their vision of making a small subwoofer which plays a tight, rapid and extremely deep bass.
SWEDEN: Hifi & Musik, no 6 2004
Read more » [pdf] »
|
Til top |
|
|
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Se dig ikke blind på specs. Til og begynde med var AB2 speccet til 18hz, det er nu endret til 26. Realistisk kommer den sig ned til 30 med vinden i ryggen.
Forstærkeren var til at begynde med opgivet til 500 watt, og når AP blev spurgt sagde de at det var 500 watt dynamisk effekt, IHF, det har nu blevet til 500 watt RMS, og det er godt muligt at det stemmer fordi RMS er ikke en standard.
Jeg har haft en AB2, det er en helt ok sub, og det bliver heller ikke så meget bedre i den prisklassen.
__________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
Til top |
|
|
Bassøe Forum Bruger

|
Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du siger den rækker ned til 25 hz, hvis man nu målte på den ville det hurtigt være tydeligt, at den IKKE går så langt ned, var også det der kom frem her på siden da subben blev diskuteret, hvilket jeg også har nævnt. Specifikationer fra en producent skal ALTID tages med et gran salt.
Endvidere så er det klart de ikke synes den er langsom, det meste "attack" ligger jo i 60-100 hz området som jeg har nævnt før og der vil små 5" enheder give en meget hurtig og præcis bas. Slavebassen vil kun have en effekt i den dybeste bas og der har subben netop ikke noget output af betydning så slavebassen vil aldrig nå, at have en specielt stor effekt på lyden.
|
Til top |
|
|
Proxi Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 377
|
Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
BeoFan skrev:
Mest for pengene?
Jeg påpeger i den forbindelse at ACE bass 2 tilbyder flest stumper og mest effekt for pengene.
Det er en kendsgerning som egentlig ikke bør kunne diskuteres.. |
|
|
Vil jeg mene det kan. Man kan da ikke argumentere for et produkt ved at sige: "tilbyder flest stumper og mest effekt for pengene". Hvis man ser sådan, så er der jo også grund til at købe Bilka sæt. Der får men jo mange dele, og noget der ligner 7×250W, og en sub på 1000W. (Overdrivelse fremmerforståelsen). Men jo har hørt at Ace Bass 2 er en god sub, men har også hørt den "falder i" nogen steder, hvor fx SVS ikke gør. __________________ System Audio/Thorens/Samsung
|
Til top |
|
|
BeoFan Forum Bruger

|
Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 00:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det denne subwoofer, vi taler om?
Jeg erkender at frekvenskurven er ualmindelig flot, og fabrikantens anbefaling fejler da heller ikke noget
Som alternativ er jeg da bestemt villig til at kigge på denne også, prisen er umiddelbart rimelig,hvis man kunne købe den til amerikaner pris(kun 429 dollar,eklusivt alt) men til prisen 5300 danske kr. inkl porto, moms og fragt fra eneforhandleren i Skandinavien http://www.lsound.no/nor/index.php?side=info&group=602&a mp;a mp;a mp;subgroup=240&id=1432 er den alt, alt for dyr, i forhold til ACE bass 2!
Til brug til rum mellem 10 kvm (Søren P i starten af tråden og undertegnede til omkring 25kvm) var det i denne klasse, der skulle vælges en favorit, men da prisen bliver urimelig høj i forhold til alternativet, så er der igen kun Ace Bass 2 tilbage i førerfeltet.
RMS er da iøvrigt en helt almindelig og gammel standardíseret målemetode,og hvis alle benytter denne målemetode ,er det umiddelbart da let at sammenligne effekten. Bilka og andre forhandlerere, er da også for nogle år tilbage, begyndt at opgive reelle effekt opgivelser (efter pres fra forbrugerorganisationer)og derfor ser man helleraldrig ikke mere opgivelser op 1000 watt fra en plastic radio, Nu opgives de alle i RMS målinger og det sidste anlæg jeg så på, var faktisk fra LIDL og var på 13 watt, og det virker umiddebart meget troværdigt.
Nedenstående billeder er hugget herfra http://www.svsound.com/products-sub-box-10isd.cfm
SVS 10" NSD Woofer

- High-temp, SVS aluminum voice coil with mil-spec polyimide insulation and former
- Dual progressive poly-cotton spiders with integrated power leads
300 Watt RMS Built-In BASH Amplifier
Front firing cabinet with compliant floor fittings
Response Curve

|
|
|
Til top |
|
|
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3134
|
Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 01:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Søren P. skrev:
Ja jeg leder som sagt efter en "lille" sub til mit værelse! Det er ikke større end 10 kvm, så den skal gerne kunne passe ind der... Den skal spille sammen med et sæt Dali ikon2. Har selvfølgelig selv kigget lidt på nogle stykker og her er de så:
B&W ASW600
System audio SE175
Eller Dali AW8...
Prismæssigt vil jeg give omkring de 4000 kr.
Det var bare, hvad jeg lige umiddelbart faldt over, men i må MEGET gerne komme med flere bud
|
|
|
Og nu tilbage til tråden 
hej Søren.
Jeg vil anbefale dig at lytte til SE175. den spiller rigtig godt, synes jeg. Og så har den mulighed for at skifte mellem refleks eller lukket, ved at dreje foden. Det tror jeg kan være hensigtsmæssigt i et rum på 10 kvm.
Elektroniksnakken ovenfor betyder ikke nødvendigvis noget som helst for lyden. 
mvh
Brok __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
Til top |
|
|
BeoFan Forum Bruger

|
Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 02:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det de denne lille subwoofer fra System audio SE175 ,du tænker på? (på 380 Watt IMPULS???)
Hvad mon det er i RMS?
Ved 8 ohm? ved 4 ohm? 10-20 -50 watt?.Vælg selv 
Det er absolut umuligt at læse nogen steder, hvilken effekt forstærkeren reelt afgiver, men vi får til gengæld gentagende gange oplyst, at den kan afgive op til 380 watt, og det er jo en direkte latterlig wattopgivelse, jævnfør debatten om Bilkas og andres tidligere urealistiske wattopgivelser.
Dette firma, har ikke ønsket at rette sig ind efter de regler, der gælder for branchen, og alene denne usaglige fremhævelse af urealistiske watt, og hemmeligholdelse af de reelle tal gør, at man bør holde sig langt væk, - så ønsker firmaet ikke at blive taget seriøst, men har kun konfirmander og andre, som desværre ikke ved bedre, som målgruppe!
Frekvensgang: 30 - 160 Hz (+(- 3 dB),
Tjaa,-det kan man dårligt kalde en subwoofer, når den ikke engang kan nå de 30 hz , og det til en pris på 3999 kroner !
Specielt i dette tilfælde betyder "elektroniksnakken" særdeles meget, og det kan derfor undre, at "Brok" opfordrer os til at se bort fra det!
Beklager,- dur ikke...

http://64.233.183.104/search?q=cache:dJLMHN1YMCQJ:www.hifish oppen.dk/lyd/hoejttalere/system_audio/system_audio_se175_373 _da.html+SE175+pris&hl=da&gl=dk&ct=clnk&cd=5
|
Til top |
|
|
BeoFan Forum Bruger

|
Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 14:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
For lige at opsummere de forslåede subwoofere egenskaber som jeg opfatter dem.
B&W ASW600
- Bas: 10" enhed med kevlar/papmembran
- Forstærker: 150 W forstærker
- Type: Lukket kabinet
- Frekvensgang: 26-180 Hz ( 3 dB)
- Vægt: 19,5 kg
Er efter min mening en noget forældet konstruktion, med begrænset ydeevne pga af den lave effekt og den er da også udgået af forhandlernes sortiment.Men meget populær model, som tilfredstillede langt de fleste brugere, da den i sin tid kom frem.
System audio SE175
Se ovenstående indlæg, ordinær subwoofer, virker samlet set, ikke seriøs nok i forhold til konkurenterne
Dali AW8
- 8” bas
- 60 Watt forstærker
- Frekvensgang: 40-150Hz
- Delefrekvens: 35-150Hz
- Vægt: 11,3 kg
Kan end ikke kaldes en subwoofer, da den ikke siger en lyd under 40 Hz! og med 60 watt til rådighed, kan den hurtigt få åndenød. Dårligt køb
SVS 10" NSD Woofer
Virker proffesonelt og i en god kvalitet med rimelig effekt, prisen er desværre bare alt for høj, til at gøre sig gældende i denne gruppe.
Ace bass2.
Forstærker effekt: 500 W rms
Bas element: 4 stk. 5 1/2” långslagig
Slavebas: 10”
Frekvensområde : 25-100 Hz , 3 DB
Vægt: 15,2 kg
Anderledes design, relativ ny teknologi og og den eneste med 500 ægte watt til rådighed gør den overlegen, og helt uden åndenød , og gør efter min mening stadig denne subwoofer til langt det bedste køb i denne gruppe. Kunne dog godt tænke mig at vægten var en anelse højere. Høj gensalgsværdi!
|
Til top |
|
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|