Forfatter |
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
Sendt: 14 Juli 2005 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
sad lige og kiggede på avbuzz.com .. og hvad falder man over, blandt Vitus Audio, dCS og det der er bedre.. ser man en DANTAX forstærker, med RØR..
nu er mit kinesiske/japanske, lidt rustent.. nogen der har set denne før?

http://www.avbuzz.com/event/albums/album02/DSCF2518.jpg
|
Til top |
|
|
Nicolai18 Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 908
|
Sendt: 14 Juli 2005 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser da vildt mærkeligt ud, de plejer ikke lavet andet end en god gang billigt l**t, for at sige det meget pænt.
Nicolai __________________ Mine Film
Min Biograf
|
Til top |
|
|
wamba Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1260
|
Sendt: 14 Juli 2005 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
omg, tror jeg ikk på kan være sandt..
|
Til top |
|
|
daniels Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
Sendt: 14 Juli 2005 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det må da være en joke!!
Det er da noget af et hop Dantax har taget der. Gad vide om de vil sælge deres rørforstærkere gennem Bilka.
__________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
Til top |
|
|
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
Sendt: 14 Juli 2005 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dantax laver jo også den hersens high-end serie, som eftersigende skulle være ret interessant ;-) men man ser dem vist ikke så tit i bilka ;-)
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7539
|
Sendt: 14 Juli 2005 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, umiddelbart ser forarbejdningen da meget pæn ud - tror dog at der er mindst et problem med forstærkeren......
NAVNET!!!! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
Sendt: 14 Juli 2005 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
så så, nu ikke så fordomsfuld
nej, helt seriøst, så er det nok bare endnu en kinesisk producent, der haldrig har hørt om danske dantax....
skulle ikke undre mig om Dan betyder et eller andet ekstravegant på mandarin... __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
LouB Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 89
|
Sendt: 14 Juli 2005 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
havde engang et sæt dantax højtalere( en uge )  __________________ Bare jeg havde råd!
|
Til top |
|
|
hald Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 245
|
Sendt: 14 Juli 2005 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
LouB skrev:
havde engang et sæt dantax højtalere( en uge ) |
|
|
Også ser man på din signatur der heddder "Bare jeg havde råd!" .. Du har min dybeste sympati...
__________________ Skaat' - skal vi ikke adoptere en japaner?
Jo! - Så længe det er MARANTZ
Mit Dali, Marantz, DIY setup!
|
Til top |
|
|
kongsumsar Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 78
|
Sendt: 14 Juli 2005 kl. 23:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
produktet findes ikke på dantaxs hjemmeside, men logoet og design ligner jo det rigtige dantax, så jeg tror den er god nok at de nu laver rørforstærkere.
|
Til top |
|
|
MichaelJDK Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 674
|
Sendt: 14 Juli 2005 kl. 23:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved nu heller ikke rigtigt med det navn... men mit 14" Dantax TV virker da fint - efter nu godt 5 år (fik det i gave!), men er lidt enig med Ronin!?
|
Til top |
|
|
Finn29 Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2130
|
Sendt: 15 Juli 2005 kl. 08:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
kan ikke lige huske hele historien MEN
engang i 80'erne gik det ikke så godt for dantax som på det tidspungt "kun" lavede højttalere og af en fornuftig kvalitet. firmaet skiftede kurs og er hvad det er idag, men en el. to mand fra udviklingsafdelingen gik egne veje og laver bla. den tidligere omtalte highend model.
mon ikke det er denne afdeling af dantax som står bag denne amp. __________________ Hilsen Finn / Finn29
<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
|
Til top |
|
|
Spurnaldo Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 191
|
Sendt: 15 Juli 2005 kl. 08:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyder meget rigtigt Finn29
Så ringe er er alle dantax produkter nu heller ikke selvom deres ry er meget blakket - eks. en p2000 er en ganske underholdene højtaler til meget få penge. Men det er i klassen 1000 kr for et sæt gulvhøjtalere jeg snakker om 
|
Til top |
|
|
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
Sendt: 15 Juli 2005 kl. 09:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dantax navnet er formentligt langtfra lige så blakket i østen som det er herhjemme, derovre flokkes køberne om alt hvad der lugter minimalt af skandinavien... Så hvis man kan tage en kineser-forstærker og klaske et Dantax skilt på, og overbevise asiaterne om at der er en dansk finger med i spillet, så betragtes det temmeligt sikkert som et ganske seriøst produkt derovre... __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
Til top |
|
|
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
Sendt: 15 Juli 2005 kl. 09:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja føj, med det navn behøver man da ikke at lytte....
Fordomsfrie musikhilsner...
__________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 15 Juli 2005 kl. 09:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Groove skrev:
Ja føj, med det navn behøver man da ikke at lytte.... |
|
|
Ja, det er meget skægt at hvis det hedder Shanling, Vincent, Cayin, Classic eller noget andet uden forhistorie her til lands, så kan det nemt betragtes som high-end, men hvis samme produkter kommer med et Dantax skilt, så er det pludselig useriøst... __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
Til top |
|
|
Administrator Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
Sendt: 15 Juli 2005 kl. 09:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Groove skrev:
Ja føj, med det navn behøver man da ikke at lytte.... Fordomsfrie musikhilsner... |
|
|
Desværre endnu en dansk mentalitet!  Vi er, incl. mig selv, ofte ALT for hurtige til at dømme et produkt, og særligt uden at have noget at have det i! Og i dette tilfælde er det faktisk useriøst, at hakke på produktet, da ingen har lyttet til den.
|
Til top |
|
|
daniels Forum Bruger

|
Sendt: 15 Juli 2005 kl. 09:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis et firma laver elendig produkter, og der ikke er et eneste lyspunkt i deres produktserie, så er det vel rimeligt at antage, at det næste produkt også er elendigt.
Det har da ikke noget med "dansk mentalitet" at gøre, blot rationel tænkning.
Men man skal selvfølgelig ikke udtale sig negativt om noget man ikke har hørt, men jeg tror ikke nogen kan komme uden om, at Dantax jo ikke er kendt for sin vellyd.
Det kan jo være den næste NAD 3020...
__________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 15 Juli 2005 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
daniels skrev:
Hvis et firma laver elendig produkter, og der ikke er et eneste lyspunkt i deres produktserie, så er det vel rimeligt at antage, at det næste produkt også er elendigt.
Det har da ikke noget med "dansk mentalitet" at gøre, blot rationel tænkning.
Men man skal selvfølgelig ikke udtale sig negativt om noget man ikke har hørt, men jeg tror ikke nogen kan komme uden om, at Dantax jo ikke er kendt for sin vellyd. |
|
|
Det er primært et spørgsmål om at vurdere produktet som helhed, inklusive producenten. At Dantax har lavet (eller rettere lagt navn til) en række ultra-billige plastic-kasser, det kan man sige sig selv intet har med en tung rør-forstærker fra (formentligt) Kina at gøre. Der er ingen grund overhovedet til at trække paralleller mellem denne forstærker og tidligere Dantax produkter. Men ser du et Dantax kombi-surroundsystem til 2999,-, så kan du godt tillade dig at konkludere at det er lige så ringe som alle de andre Dantax kombi-surroundsystemer, uden at lytte på det.
Et andet eksempel kunne vel være Jamo. Når man ser Concert serien (Concert 8/11), så er der vel ingen tvivl hos nogen om at denne serie ikke skal bedømmes ud fra kvaliteten af deres 699,- højttalere? Hvis man gør, så er det absolut fordomsfuldhed. Sony's ES serie skal jo heller ikke bedømmes ud fra kvaliteten af deres 1299,- mikro-anlæg?
__________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
Til top |
|
|
daniels Forum Bruger

|
Sendt: 15 Juli 2005 kl. 10:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu kender vi jo ikke prisen på det pågældende produkt, og det kan jo alu-look (læs:plastik), så intet er sikkert før det dukker op i Bilka, Føtex etc.
Jeg kom jo ikke med nogen konklusion om at det er dårligt, før jeg har lyttet til det: "Men man skal selvfølgelig ikke udtale sig negativt om noget man ikke har hørt, men jeg tror ikke nogen kan komme uden om, at Dantax jo ikke er kendt for sin vellyd."
Men klart en sjov nyhed - specielt hvis den kommer til Danmark.
|
Til top |
|
|