Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2025 | 09:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Icepower og Densens DeMagic CD. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Basil
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Sendt: 04 August 2004 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

Hej

Her er et spørgsmål som jeg længe selv har undret mig over:

Afmagnetiseringscd`er, såsom Densens DeMagic CD må ikke bruges i forbindelse med Icepowermoduler/forstærkere, står bl.a. i eAR manual.

Hvorfor dog ikke?  Ved brug af denne cd i mine Zappulse moduler er der ingen tegn på unoder, overbelastning/selvsving.

Mvh Basil.

Til top Vis Basil's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Basil

Peter-AR
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Branche medlem

Bruger siden: 08 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 04 August 2004 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

Der er i brugermanualen på ingen måde henvist til Densens DeMagic ikke må bruges, men der står:

Do NOT amplify audio test CD.s, computer CD.s or audio test signals (for example sinus or square waves) or other test signals.

The eAR power amplifier is a music amplifier, which is never running hot when playing music.

Certain test signals can overheat internal components and must be avoided.

Forklaringen er at man kan igennem længere tid kan overophede output Zobel filtret, hvis der gengives frekvenser større end 100kHz.
Det er forstærkeren ikke beregnet til.

Forresten, så bruger jeg selv en CD med FLAT PINK NOISE, når en NY forstærker skal tilspildes. Det gør helt og aldeles store underværker. Blot i løbet af en eller få timer kan man nemt høre forskel, MEGET bedre bas, de høje octav er lidt langsommere til at bløde op. Når det skal være rigtig godt, så lader jeg en helt NY forstærker køre i 4 uger konstant med FLAT PINK NOISE CDen.

Jeg aner ikke hvad DeMagic CDen består af, men jeg kan sige at FLAT PINK NOISE er meget godt. Hvis man ikke har en sådan CD, så brug støj fra en FM tuner. Denne type støj er også godt til tilspilning, idet hvidstøjen fra FM radioen dækker det meste af det hørbare område.

Med venlig hilsen,
Peter, AR

Til top Vis Peter-AR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter-AR Besøg Peter-AR's Websted

StudioSound
Branchemedlem
Branchemedlem
StudioSound

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Øerne
Sendt: 04 August 2004 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

Peter-AR skrev:
Der er i brugermanualen på ingen måde henvist til Densens DeMagic ikke må bruges, men der står:

Do NOT amplify audio test CD.s, computer CD.s or audio test signals (for example sinus or square waves) or other test signals.

The eAR power amplifier is a music amplifier, which is never running hot when playing music.

Certain test signals can overheat internal components and must be avoided.

Forklaringen er at man kan igennem længere tid kan overophede output Zobel filtret, hvis der gengives frekvenser større end 100kHz.
Det er forstærkeren ikke beregnet til.

Forresten, så bruger jeg selv en CD med FLAT PINK NOISE, når en NY forstærker skal tilspildes. Det gør helt og aldeles store underværker. Blot i løbet af en eller få timer kan man nemt høre forskel, MEGET bedre bas, de høje octav er lidt langsommere til at bløde op. Når det skal være rigtig godt, så lader jeg en helt NY forstærker køre i 4 uger konstant med FLAT PINK NOISE CDen.

Jeg aner ikke hvad DeMagic CDen består af, men jeg kan sige at FLAT PINK NOISE er meget godt. Hvis man ikke har en sådan CD, så brug støj fra en FM tuner. Denne type støj er også godt til tilspilning, idet hvidstøjen fra FM radioen dækker det meste af det hørbare område.

Med venlig hilsen,
Peter, AR

Det med tilspilning ved brug af flat pink noise lyder meget fornuftigt, og er også anbefalet af andre producenter. Dog er der mig bekendt ikke mange CD afspillere der kan levere 100kHz og derover?

Mvh,

Karsten

Til top Vis StudioSound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StudioSound Besøg StudioSound's Websted

Aksa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 04 August 2004 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

Jeg har brugt Densen DeMagic på min ICEpower i årevis uden problemer.

Men den er selvfølgelig heller ikke modificeret ...

"Life is too short for over-expensive hi-fi pretending to be high-end"
Til top Vis Aksa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aksa

Peter-AR
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Branche medlem

Bruger siden: 08 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 04 August 2004 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

Så tror jeg ikke der sker noget med at bruge Densen's DeMagic - der sker som sagt heller ikke noget hvis man bruger FLAT PINK NOISE CD'er.

MEN brug ikke en 100kHz tone eller derover, ved relativt høj styrke, for det kan ingen forstærker tåle med et Zobel filter til fjernelse af modulationsfrekvensen.

Aksa, det har altså intet med modifikationer at gøre, men man skal ikke forsøge med div. tone-generatorer eller SACD-test-CD-er, der har KONSTANTE toner i dette område.

Og jeg lytter forresten mest til SACD, heller ingen problemer her!
Den nye SACD med Diana Krall er i øvrigt helt fantastisk.

Til top Vis Peter-AR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter-AR Besøg Peter-AR's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes