Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2025 | 09:25   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Densen DVDMagic (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
falk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2003
Status: Offline
Sendt: 23 Januar 2004 kl. 11:03 | IP-adresse registreret  

på hvilken måde adskiller denne tingest sig fra en "gryphon - the exocist??

Jeg ejer sådan en gryphon ting, og jeg vil tro det er små 10-12 år siden jeg købte den, så er det ikke bare gammel vin på nye plastik skiver?

http://www.gryphon-audio.dk/content/product.asp?ProductID=23

Til top Vis falk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af falk

brorlille
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 23 Januar 2004 kl. 11:14 | IP-adresse registreret  

hej

nej, ny profit på gamle idéer

krydsmads

Til top Vis brorlille's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brorlille

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 23 Januar 2004 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

HEHE LOL ja det lyder simpelt og nemt men hvorfor søren var i så ikke kommet på ideen ?

Oki det må jo betyde at der kommer en DVD-afspiller fra densen NU ? eller hvad ?

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

Thomas Sillesen
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds.dk

Bruger siden: 29 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 23 Januar 2004 kl. 11:22 | IP-adresse registreret  

Hej Falk,

Vi udviklede vores originale DeMagic ca. samtidig med at Gryphon udviklede deres Excocist.

De 2 produkter blev introduceret ca. samtidig.

I sin tid var det ved at rode med en Audioquest cartridge demagnetiser vi fandt ud af at man kunne opnå bedre lyd ved at sende signalet igennem systemets signalvej.

Audioquesten var meget simpel, en enkelt sinus. Vi begyndte imidlertid en rimeligt målrettet udvikling, og i den forbindelse benyttede vi os af digitalt skabte signaler brændt på CD Rom, da dette gav os mulighed for at prøve forskellige signaler, og kombinationer af disse. Og vi fandt ud af at bedste resultat var en kombinationer af signaler der udnyttede en algoritme, der i løbet af tidsforløbet af pladen, bl.a. udnyttede dobler effekten, og skabte et forløb der behandlede alle hørbare frekvenser.

Vi er af den opfattelse at DeMagic teknologien, er bedre end de mere simple metoder med en enkelt sinus. Samtidig har det den fordel at det behandler HELE signalvejen, fra CD til højttaler.

Den nye DVDMagic, er et udtryk for at vi fik rigtig mange forespørgsler på en DVD udgave. Der er derfor tale om den kendte DeMagic teknologi udviklet til 5+1 brug.

Vi har valgt en ret agressiv prissætning på begge produkter der afspejler at vores målsætning ikke har været at skabe et dyrt tilbehørsprodukt, men derimod et billigt værktøj som enhver kan prøve uden at blive ruineret.

Med venlig hilsen 

Thomas Sillesen
Til top Vis Thomas Sillesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Sillesen

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 23 Januar 2004 kl. 11:30 | IP-adresse registreret  

jeg er i hvertfald blevet tændt på at prøve denne dims... især efter en skuffende oplevelse med statmat.

og til 200kr, jeg har lavet mange fejlkøb til 200kr så en til ville nok ikke gøre nogen skade.

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 23 Januar 2004 kl. 11:36 | IP-adresse registreret  

statmat er det der der man sprayer på cdskiven før brug ? det koster jo 500kr per flaske men hvad er der anderledes ved statmat end den billige antistatiske vindusspray fra Axax til 14.95 ?
Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

anda
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 23 Januar 2004 kl. 11:59 | IP-adresse registreret  

Statmat er en plastfolie disc med noget kulfibermateriale i til at lægge oven på CD'erne. Den skulle fjerne statisk elektricitet. Jeg har ikke prøvet den men jeg synes den virker alt for "flimsy" til at jeg vil putte den i min CD afspiller. Jeg bruger til gengæld DeMat som er en disc af et gummimateriale som udover at fjerne statiske ladninger også resonansdæmper CD'en og som i kraft af at være sort også absorberer lys på samme måde som den velkendte grønne tusch gør. Den har nemlig en lille kant, der går ned over CD'ens yderkant. Den synes jeg til gengæld virker ret godt. Og til 150 kr. er der ikke den store fare ved at prøve.

Mvh

Anders D

Til top Vis anda's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af anda

CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 23 Januar 2004 kl. 12:32 | IP-adresse registreret  

anda skrev:

Statmat er en plastfolie disc med noget kulfibermateriale i til at lægge oven på CD'erne. Den skulle fjerne statisk elektricitet. Jeg har ikke prøvet den men jeg synes den virker alt for "flimsy" til at jeg vil putte den i min CD afspiller. Jeg bruger til gengæld DeMat som er en disc af et gummimateriale som udover at fjerne statiske ladninger også resonansdæmper CD'en og som i kraft af at være sort også absorberer lys på samme måde som den velkendte grønne tusch gør. Den har nemlig en lille kant, der går ned over CD'ens yderkant. Den synes jeg til gengæld virker ret godt. Og til 150 kr. er der ikke den store fare ved at prøve.

Mvh

Anders D

Jeg vil godt advare mod at komme ekstra ting og sager ned i sin CD eller DVD!!!!.. jeg har haft mange diskussioner med godtroende kunder der kommer med nedslidte løbeværk, fordi de lægger ekstra vægt ned sammen med pladen! De motor der bruges er lavet på måde så de sammen med magnet klampen, ikke behøves noget bund-leje, og desuden virker magnet klampen ikke som den skal når folk øger plade tykkelsen. En plade køre ikke med et fast omdrejnings tal! Den ændre sig efter hvor på pladen man er, dette afhjælpes på ingen måde, ved at øge pladens vægt.

Prøv at sætte et scop på udgangen! Og se hvor meget forvrigningen stiger, når man lægger ekstra vægt i maskinen. Og man begynder at køre meget håre på eye patten. Og de mekaniske dele.

En CD maskine, bliver ikke bedre ved at benytte analog teori fra pladespiller.

Peter

Til top Vis CPH-R's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CPH-R

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Sendt: 23 Januar 2004 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

CPH-R skrev:
anda skrev:

Mvh

Anders D

Jeg vil godt advare mod at komme ekstra ting og sager ned i sin CD eller DVD!!!!.. jeg har haft mange diskussioner med godtroende kunder der kommer med nedslidte løbeværk, fordi de lægger ekstra vægt ned sammen med pladen! De motor der bruges er lavet på måde så de sammen med magnet klampen, ikke behøves noget bund-leje, og desuden virker magnet klampen ikke som den skal når folk øger plade tykkelsen. En plade køre ikke med et fast omdrejnings tal! Den ændre sig efter hvor på pladen man er, dette afhjælpes på ingen måde, ved at øge pladens vægt.

Prøv at sætte et scop på udgangen! Og se hvor meget forvrigningen stiger, når man lægger ekstra vægt i maskinen. Og man begynder at køre meget håre på eye patten. Og de mekaniske dele.

En CD maskine, bliver ikke bedre ved at benytte analog teori fra pladespiller.

Peter

Nu vejer en statmat vel 0,1gram eller mindre, så den store vægtforøgelse er det ikke.

Men det at nogen lægger en ekstra cd oven på, kan jeg ikke forstå. Det er da min forståelse at de ikke kan være godt for hverken lyden eller afspilleren.

CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003
Sendt: 23 Januar 2004 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

DeMat gummimåtten vejer en del mere end en Statmat, så i det
tilfælde har Peter nok ret. Til gengæld virker statmat'en også kraftigt
resonansdæmpende. En kammerats (10 år gamle) Onkyo-cdspille vil
kun læse 3-4 ud af 10 cd'ere uden DeMat. Med DeMat kan den faktisk
læse alt hvad man kommer i den

/U.
Til top Vis CarrotMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CarrotMan Besøg CarrotMan's Websted

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Sendt: 23 Januar 2004 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

CarrotMan skrev:
DeMat gummimåtten vejer en del mere end en Statmat, så i det
tilfælde har Peter nok ret. Til gengæld virker statmat'en også kraftigt
resonansdæmpende. En kammerats (10 år gamle) Onkyo-cdspille vil
kun læse 3-4 ud af 10 cd'ere uden DeMat. Med DeMat kan den faktisk
læse alt hvad man kommer i den

/U.

hmm... underligt.

jeg har set DeMat måtten en enkelt gang, så jeg kender ikke så meget til den... (endnu)

CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003
Sendt: 23 Januar 2004 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

Lidt underligt er det, men jeg tror der er en forklaring: Jeg går ud fra
at servo-kredsløbet i afspilleren er defekt. Hvis man stabiliserer
rotationen så skal servoen ikke korrigere ret meget og så opgiver
den ikke at læse skiven? Anywho, det er ikke hans primære afspiller,
men det er da meget rart at man kan få den til at virke på den måde
når der nu ikke kan skaffes reservedele til den

/U.
Til top Vis CarrotMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CarrotMan Besøg CarrotMan's Websted

waal
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 Maj 2003
Sendt: 23 Januar 2004 kl. 23:53 | IP-adresse registreret  

Thomas Sillesen skrev:

Hej Falk,

Vi udviklede vores originale DeMagic ca. samtidig med at Gryphon udviklede deres Excocist.

De 2 produkter blev introduceret ca. samtidig.

I sin tid var det ved at rode med en Audioquest cartridge demagnetiser vi fandt ud af at man kunne opnå bedre lyd ved at sende signalet igennem systemets signalvej.

Audioquesten var meget simpel, en enkelt sinus. Vi begyndte imidlertid en rimeligt målrettet udvikling, og i den forbindelse benyttede vi os af digitalt skabte signaler brændt på CD Rom, da dette gav os mulighed for at prøve forskellige signaler, og kombinationer af disse. Og vi fandt ud af at bedste resultat var en kombinationer af signaler der udnyttede en algoritme, der i løbet af tidsforløbet af pladen, bl.a. udnyttede dobler effekten, og skabte et forløb der behandlede alle hørbare frekvenser.

Vi er af den opfattelse at DeMagic teknologien, er bedre end de mere simple metoder med en enkelt sinus. Samtidig har det den fordel at det behandler HELE signalvejen, fra CD til højttaler.

Den nye DVDMagic, er et udtryk for at vi fik rigtig mange forespørgsler på en DVD udgave. Der er derfor tale om den kendte DeMagic teknologi udviklet til 5+1 brug.

Vi har valgt en ret agressiv prissætning på begge produkter der afspejler at vores målsætning ikke har været at skabe et dyrt tilbehørsprodukt, men derimod et billigt værktøj som enhver kan prøve uden at blive ruineret.

Med venlig hilsen 

Vil det sige at signalvejen i jeres produkter er magnetiserbare ? og derfor kræver regelmæssig afmagnetisering for at overholde specifikationerne ?

Taler vi mc pick-up'er hvor spolerne er viklet på magnetiserbart kernemateriale tjener Audioquests "dims" samme formål som afmagnetiseringsspolen til en båndoptager.

Waal

Til top Vis waal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af waal

falk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2003
Sendt: 24 Januar 2004 kl. 18:33 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:

HEHE LOL ja det lyder simpelt og nemt men hvorfor søren var i så ikke kommet på ideen ?

??? huh - jeg stillede såmænd blot et spørgsmål, som sillesen er så flink at svare på - hvorfor disse negative "vibrationer"?

Thomas Sillesen skrev:

jeg er ikke helt med - er det kun Audioquesten der er en enkelt sinus, eller er gryphonen også af denne simpler type?

ps: efter lidt betænkningstid forstod jeg endelig hvad du mente med "hele signalvejen"
Til top Vis falk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af falk

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes