Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 21:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: nt (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 18
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 05 September 2009 kl. 16:20 | IP-adresse registreret  

TRÅDEN ER LUKKET!

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

Asklepios
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2008
Lokalitet: København
Sendt: 05 September 2009 kl. 16:51 | IP-adresse registreret  

Bliver spændende at høre hvordan det kommer til at spænde af...! Men med den clock og DAC (i dCS'en), så er det vel ikke helt ringe?

Simon

B&O, ProAc, Rega & Sonos

Atlas
Til top Vis Asklepios's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Asklepios

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 05 September 2009 kl. 16:53 | IP-adresse registreret  

.

Asklepios
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 September 2009 kl. 01:04 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:

Asklepios skrev:
Bliver spændende at høre hvordan det kommer til at spænde af...! Men med den clock og DAC (i dCS'en), så er det vel ikke helt ringe?

Nej det kan vel ikke gå helt galt!

Vi må være profeter - for galt er det ikke...

Mvh.

Bliver spændende at høre dine erfaringer, leder selv efter en god streeaming-løsning hvor man ikke går på kompromis med lyden! Havde tænkt på Transporter, som har fået mange fine ord med på vejen... Det er dog bare en noget dyrere løsning...  Tilgengæld skulle DAC'en være god, og den har jo digitale indgange - hvem siger to fluer med et smæk??

Simon

B&O, ProAc, Rega & Sonos

Atlas

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 06 September 2009 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

Asklepios skrev:
Milu skrev:

Asklepios skrev:

Nej det kan vel ikke gå helt galt!

Vi må være profeter - for galt er det ikke...

Mvh.

Bliver spændende at høre dine erfaringer, leder selv efter en god streeaming-løsning hvor man ikke går på kompromis med lyden! Havde tænkt på Transporter, som har fået mange fine ord med på vejen... Det er dog bare en noget dyrere løsning...  Tilgengæld skulle DAC'en være god, og den har jo digitale indgange - hvem siger to fluer med et smæk??

Ja, Transporter var også i mine tanker, en rigtig lækker sag, futurisk design. Men ja prisen er lidt pebret til forsøg.
Olive er også utrolig smukke synes jeg, men jeg ved ikke hvad de kan.
Sooloos (Meridian) er nok min favorit, men for dyr for mig tror jeg.

Der kommer mere om lidt...

Mvh.

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 06 September 2009 kl. 13:45 | IP-adresse registreret  

nt

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 06 September 2009 kl. 14:23 | IP-adresse registreret  

Hvorfor 24/96?

Hvorfor er jeg så opsat på 24/96?
Og her vil jeg lige pointere at det reélt er filer der er native 24/96 og ikke upsamplet til 24/96.

Jeg smækker lige et par tal op:

En almindelig CD der er FLACet 16/44.1 fylder ca. 300 MB
En "plade"/fil der er FLACet 24/96 fylder ca. 1100 MB

En 16/44.1 FLAC fil der afspilles vil streame med ca. 600-1000 kbps
En 24/96 FLAC fil der afspilles vil streame med ca. 2600 kbps (Fejl rettet: FLAC 2600, WAV 4600)

Og der er naturligvis stor forskel.

De øverste tal er selvfølgelig kun eksempler, eksempler der afhænger af kompromering og data osv.

Udbudet af 24/96 er ikke stort, men der en en del i den klassiske genre.

Mvh.

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008
Sendt: 06 September 2009 kl. 14:55 | IP-adresse registreret  

Hej Milu
Meget spændende forsøg Jeg fik ikke lige fat i hvor FLAC-filen bliver pakket ud - sker det også i PopPulsen?
Til top Vis Encore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Encore

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 06 September 2009 kl. 15:00 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:

Hvorfor 24/96?

Hvorfor er jeg så opsat på 24/96?Og her vil jeg lige pointere at det reélt er filer der er native 24/96 og ikke upsamplet til 24/96.

En almindelig CD der er FLACet 16/44.1 fylder ca. 300 MBEn "plade"/fil der er FLACet 24/96 fylder ca. 1100 MB

En 16/44.1 FLAC fil der afspilles vil streame med ca. 600-1000 kbpsEn 24/96 FLAC fil der afspilles vil streame med ca. 4600 kbps

De øverste tal er selvfølgelig kun eksempler, eksempler der afhænger af kompromering og data osv.

Mvh.

Hvor får du alle dine native 24/96k filer fra? der er da ikke et mega udbud af den slags derude endnu...
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 06 September 2009 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

Encore skrev:
Hej Milu
Meget spændende forsøg Jeg fik ikke lige fat i hvor FLAC-filen bliver pakket ud - sker det også i PopPulsen?

Foreløbig sker det fra min lille MSI Wind netbook, altså båd hardisken og afkodning her, og det er Foobar2000 der står for det det.

Men planen er evt. en Qnap ts-439 Pro Turbo nas. Denne har nærmest en MSI Wind indbygget - nej ikke helt, men sidder en tilsvarrende processor, Atom, og USB porte så måske den kan fungere som udpakker og afsender? Tja...

Mvh.

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 06 September 2009 kl. 15:13 | IP-adresse registreret  

Sjoenne skrev:
Milu skrev:

Hvorfor 24/96?

Hvorfor er jeg så opsat på 24/96?Og her vil jeg lige pointere at det reélt er filer der er native 24/96 og ikke upsamplet til 24/96.

En almindelig CD der er FLACet 16/44.1 fylder ca. 300 MBEn "plade"/fil der er FLACet 24/96 fylder ca. 1100 MB

En 16/44.1 FLAC fil der afspilles vil streame med ca. 600-1000 kbpsEn 24/96 FLAC fil der afspilles vil streame med ca. 4600 kbps

Mvh.

Hvor får du alle dine native 24/96k filer fra? der er da ikke et mega udbud af den slags derude endnu...

Indtil jeg får en NAS, så er det dem man gratis kan prøve fra www.2L.no de har nogle gratis numre man kan download. Jeg kan selvfølgelig ikke lige finde linket med prøverne - men de er derude.
Linn har og high res. download.
Bis synes jeg at ha' stødt på.
Men ja, det plejer som regel at være klassik musik der i første omgang får gavn af det - ligesom SACD.
Men jeg har ikke gjort det store ud af at søge efter det endnu - men det kommer.

Mvh.

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 06 September 2009 kl. 15:24 | IP-adresse registreret  

Her var linket:

http://www.2l.no/hires/index.html

Der er noget gods i de downloads.

Mvh.

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 September 2009 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:

Encore skrev:
Hej Milu Meget spændende forsøg Jeg fik ikke lige fat i hvor FLAC-filen bliver pakket
ud - sker det også i PopPulsen?

Foreløbig sker det fra min lille MSI Wind netbook, altså båd hardisken og afkodning her, og det er Foobar2000 der står for
det det.

Nu har jeg ikke lige regnet på dine kbps-tal, men det betyder jo så at det er den udpakkede FLAC-fil du sender trådløst, og det
er jo cirka dobbelt så mange data som selve FLAC-filen. Men det fungerer altså, kan jeg forstå.

Jeg går selv og vender forskellige muligheder for at komme over på en NAS-server af en slags, formentlig kombineret med en
Linn Sneaky, som så vil kunne fjernstyres fra en iPodTouch. Men det er også muligt jeg bare lader en gammel bærbar være
server og så bruger en ekstern harddisk.

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 September 2009 kl. 17:08 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:

Men planen er evt. en Qnap ts-439 Pro Turbo nas. Denne har nærmest en MSI Wind indbygget - nej ikke helt,
men sidder en tilsvarrende processor, Atom, og USB porte så måske den kan fungere som udpakker og afsender? Tja...

Mvh.

Nu er jeg ikke så meget inde i hvad de forskellige NAS-modeller kan og ikke kan. Hvad kan Qnap'en ift. fx en ReadyNAS med
tilsvarende processorkraft?

Asklepios
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 September 2009 kl. 18:27 | IP-adresse registreret  

Encore skrev:
Milu skrev:

Men planen er evt. en Qnap ts-439 Pro Turbo nas. Denne har nærmest en MSI Wind indbygget - nej ikke helt,
men sidder en tilsvarrende processor, Atom, og USB porte så måske den kan fungere som udpakker og afsender? Tja...

Mvh.

Nu er jeg ikke så meget inde i hvad de forskellige NAS-modeller kan og ikke kan. Hvad kan Qnap'en ift. fx en ReadyNAS med
tilsvarende processorkraft?

Det er en anmeldelse af Qnap'en på recordere, den skulle være rigtig god. Den kan ALT, og skulle være nem at gå til. Desuden er har den meget processorkraft, så f.eks. Squezecenter kan afvikles (det skulle være en af de tungere aplikationer at køre) tilfredsstillende uden udfald.
Jeg er ikke ekspert på området, det er anmelderen på recordere dog - så det er kun lige hvad en teknik-tosse som jeg er kommet frem til!

Simon

B&O, ProAc, Rega & Sonos

Atlas

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 06 September 2009 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

Encore skrev:
Milu skrev:

Encore skrev:
Hej Milu Meget spændende forsøg Jeg fik ikke lige fat i hvor FLAC-filen bliver pakket
ud - sker det også i PopPulsen?

Foreløbig sker det fra min lille MSI Wind netbook, altså båd hardisken og afkodning her, og det er Foobar2000 der står for
det det.

Nu har jeg ikke lige regnet på dine kbps-tal, men det betyder jo så at det er den udpakkede FLAC-fil du sender trådløst, og det
er jo cirka dobbelt så mange data som selve FLAC-filen. Men det fungerer altså, kan jeg forstå.

Jeg går selv og vender forskellige muligheder for at komme over på en NAS-server af en slags, formentlig kombineret med en
Linn Sneaky, som så vil kunne fjernstyres fra en iPodTouch. Men det er også muligt jeg bare lader en gammel bærbar være

Du siger noget, men der er ingen forsinkelser, forstyrrelser eller andet drilleri, det er uhyre stabilt. Jeg har ikke oplevet noget endnu. 
Betydelig mere stabilt end mellem min pc og router.

Ja ipod touch kunne jeg også godt tænke mig, uha det er smart - men det kan jeg vist ikke sætte sammen med en alm. pc.

Ja Linn Sneaky er lækker, den skulle dog have elendig brugerflade, har jeg læst.
Tilgengæld kan den vist arbejde med en samplingsfrekvens 192 khz.

Mvh.

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 06 September 2009 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

Ja de Qnap skulle være ret gode - men om de er bedre end andre? Jeg ved det ikke. Men ja de får gode test rundt omkring, men det bedste, for mig er, at de skulle være nemme at arbejde med.

Min idé kunne være:

Qnap ts-439 NAS server
2 x 1 TB Western Digital 10EADS harddiske
N-draft router (D-link?)

Meningen er så, at jeg vil køre NAS systemet for sig selv, altså holde det væk fra internette som ekstra sikkerhed.
Styresystemet ville så stadig være min Netbook - indtil en eller anden fortalte mig, at jeg kunne køre Foobar2000 (eller andet) på en smart lille dims.
Det er nok ikke muligt, så det ender nok med endnu en lille Netbook der kun skal spille musik.

Mvh.

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 September 2009 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:
Encore skrev:
Milu skrev:

Encore skrev:
Hej Milu Meget spændende forsøg Jeg fik ikke lige fat i hvor FLAC-filen bliver pakket ud - sker det
også i PopPulsen?

det det.

Nu har jeg ikke lige regnet på dine kbps-tal, men det betyder jo så at det er den udpakkede FLAC-fil du sender
trådløst, og det er jo cirka dobbelt så mange data som selve FLAC-filen. Men det fungerer altså, kan jeg forstå. Jeg går selv
og vender forskellige muligheder for at komme over på en NAS-server af en slags, formentlig kombineret med en Linn
Sneaky, som så vil kunne fjernstyres fra en iPodTouch. Men det er også muligt jeg bare lader en gammel bærbar være

Du siger noget, men der er ingen forsinkelser, forstyrrelser eller andet drilleri, det er uhyre stabilt. Jeg har ikke oplevet
noget endnu. Betydelig mere stabilt end mellem min pc og router.

Ja ipod touch kunne jeg også godt tænke mig, uha det er smart - men det kan jeg vist ikke sætte sammen med en alm.
pc.

Ja Linn Sneaky er lækker, den skulle dog have elendig brugerflade, har jeg læst.Tilgengæld kan den vist arbejde med en
samplingsfrekvens 192 khz.

Mvh.

Jo, faktisk - hvis jeg har forstået det rigtigt - så kan man styre sin Linn Sneaky med iPodTouch vha. en lille applikation til
iPodTouch der hedder Songbook. Det skulle også fungere selvom om serversoftwaren, fx TwonkyMedia, kører på en PC-
baseret platform. Så vidt jeg kan læse mig til har Songbook også lidt bedre brugerinterface en Linns egen GUI.

Dog er Linn lige barslet med en nye brugerflade, som skulle være mere tidssvarende. Samtidig har de også udviklet en ny
software, eller måske rettere firmware (hvis jeg har forstået det rigtigt) til selve afspilleren, og om Songbook så stadig virker
med denne ved jeg ikke. Men fordelen ved Linn'en er netop at den går til 192 kHz. Jeg har tidligere haft en på prøve, og
dens digitaludgang er KLASSER bedre end Sq.boxens.

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 06 September 2009 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

Én ting er sikker, det går stærkt inden for det her! Pyha!

Det med Ipod Touch vil jeg lige tjekke ud.

96 khz er min dacs begrænsning.

Mvh.

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 September 2009 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:

Én ting er sikker, det går stærkt inden for det her! Pyha!

Det med Ipod Touch vil jeg lige tjekke ud.

96 khz er min dacs begrænsning.

Mvh.

Indtil videre er 96 kHz også begrænsningen på min DAC, men der skulle komme en firmware-opdatering så den kan klare 192
kHz. Spørgsmålet er så hvor meget mere der er at vinde med 192 kHz ift. 96 kHz. Problemet med 16bit og 44.1 kHz er jo at det
er så tæt på det teoretiske minimumskrav at det med virkelighedens begrænsninger har været svært at omsætte til god lyd.

Mht. Sneaky'en, så har jeg skrevet til Flemming fra Streamtech. Han er ved at undersøge med Linns ansvarlige for Tyskland og
Skandinavien hvornår Sneaky'en vil begynde at shippe med den nye firmware. Men ellers kan man formentlig opgradere.

Side af 18 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes