Forfatter |
|
Erik D Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 786
|
Sendt: 27 August 2003 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej !!
Jeg skal hjælpe en kammerat med at finde en DVD afspiller, og der er opsat følgende krav:
* Skal være Denon * Prisleje: 2000-3000
Jeg har fundet DVD700 og DVD900, der begge koster 1999 i Hifiklubben, men hvad er forskellen på de to ?
Nogle der har hørt/set disse to afspillere i A/B test ?
Det er også påfaldende, at det koster 700 at få DVD900 gjort kodefri, mens det kun koster 300 for DVD700 - nogen der kender grunden ?
Alternativt er der jo brugtkøb, f.eks. er DVD2800 set til 3000 - det lyder jo som et godt tilbud, men hvordan er det med slidtage på bevægelige dele ? - tør man købe sådan noget brugt ?
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9389
|
Sendt: 27 August 2003 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
En DVD900 larmer, så hold dig fra den medmindre den skal stå langt fra hvor du sidder, eller i et skab. En DVD700 larmer ikke, ellers er en 700 mere kompatibel med markedts formater (f. eks. WMA).
En DVD700 skal software opgraderes, hvor en 900 skal hardwareopgraderes.
|
Til top |
|
|
Grandmuul Branchemedlem

Bruger siden: 10 August 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 242
|
Sendt: 27 August 2003 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige købt en brugt DV717, som er 3 år gammel, og den funger perfekt.. måtte slippe 1200,-
Hvor skal det være Denon? Efter min mening vil du kunne få en noget bedre afspiller for de penge. Pioneers DV565A som kommer om 14 dage i butikkerne, mener jeg sparker røv på både 700 og 900.. DVD-audio/SACD samt component udgang... ret fed DVD
Ellers så tag en DVD2800mkII fra denon, til til 550€ + 12€ i fragt.. ca. 4000, men så får du også en ny, god DVD, som koster en hel del mere i dk (7000).. www.digitalo.de
eller evt. denon DVD1600 til ca. 2000, halv pris i forhold til dk. den kan du få på http://www.klostermann-multimedia.de/
både DVD700 og 900 fås til ca. 1500 på www.preissuchmachine.de og derfra kan du så finde forhandleren.. tror faktisk det er digitalo der har dem til den pris...
|
Til top |
|
|
Erik D Forum Bruger

|
Sendt: 27 August 2003 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen:
Tak for svaret !
Det lader til at 700'eren er bedste køb, men hvordan er de to afspillere, mht. billede og lyd ? - måske du bare har været uheldig, med en larmende 900, eller er det er det generelt problem ved den model ?
Grandmuul: Det skal være Denon, da kammeraten ønsker at bevare systemet i samme mærke. Han er heller ikke så varm på køb i Tyskland - det kan jo ende som værende meget besværligt, i tilfælde af garantirep.
|
Til top |
|
|
HIFI_n00b Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juni 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 157
|
Sendt: 27 August 2003 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eller hvad med KiSS afspillerne? De er rigtig fede både designmæssigt og ydelsesmæssigt! KiSS DP 500 til 2300 (den ejer) eller noget i den retning  .
|
Til top |
|
|
Jannick Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1319
|
Sendt: 27 August 2003 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Han kunne jo prøve at vente lidt til de nye Denon DVD-afspillere kommer. __________________ MVH Jannick Petersen
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9389
|
Sendt: 27 August 2003 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er alle modeller der larmer (højfrekvent lyd, når skiven snurrer), har selv set støjmålinger på de to modeller. Det er dog ikke værre en at normalt lydniveau sagtens kan overdøve støjen, men ved lave niveauer kan det høres. De skulle iøvrigt være ens både med lyd og billede.
DVD1600 er også en fin maskine (klart bedre end de andre to), men er udgået, så den kan nok være svær at finde.
|
Til top |
|
|
Erik D Forum Bruger

|
Sendt: 27 August 2003 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jannick skrev:
Han kunne jo prøve at vente lidt til de nye Denon DVD-afspillere kommer. |
|
|
Hvornår gør de det ?
|
Til top |
|
|
Jonnravn Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 473
|
Sendt: 27 August 2003 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville personligt aldrig købe en Denon DVD. Jeg kender flere der har eller har haft Denon DVD afspillere, og der har aldrig været andet en bøvl med dem alle!
|
Til top |
|
|
Jannik Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 595
|
Sendt: 27 August 2003 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
En DVD1600 kan fåes i tyskland til omkring de 3000 og så er den med DVD-A.
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
Sendt: 27 August 2003 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Erik D skrev:
Jannick skrev:
Han kunne jo prøve at vente lidt til de nye Denon DVD-afspillere kommer. |
|
|
Hvornår gør de det ?
|
|
|
Nu går jeg og venter meget spændt på Denons DVD-1400, som i følge HifiKluben i Odense skulle komme på tirsdag.
jeg har hørt og set dens 'storebror' DVD-2900 som HK har i samme butik, billedet er virkelig pænt, og lyden var ok, jeg brød mig ikke umiddelbart om den lyd der kom fra højttalerne, men det tror jeg mere er højttalernes skyld (Dali et eller andet) og subben spillede for meget bas. men det lyder altid anderledes hjemme hos én selv.
DVD-1400 vil komme til at koste ca 4000kr. og kunne afspille stort set alt; cd/cd-r/cd-rw/DVD-V/DVD-A/DVD-R/DVD-RW/MP3/SACD/HDCD og så videre... så vidst jeg er blevet informeret...
der skulle også komme endnu en model i samme serie senere på efteråret, mener den hedder DVD-2400. og kommer til at koste omkring 6000.
Men tag ned og lyt til den, HifiKlubben holder et lille arrangement i forbindelse med deres nye katalog, på tirsdag kl 1900...
- Witzel
|
Til top |
|
|
Jannick Forum Bruger

|
Sendt: 27 August 2003 kl. 18:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonnravn skrev:
Jeg ville personligt aldrig købe en Denon DVD. Jeg kender flere der har eller har haft Denon DVD afspillere, og der har aldrig været andet en bøvl med dem alle!
|
|
|
Hmmm... Det forhindre dog ikke mig i at få fat i en Denon DVD.
Jeg tror jeg snart køber en Denon DVD-2800MKII, eller også venter jeg på de nye Denon'er. __________________ MVH Jannick Petersen
|
Til top |
|
|
tChAd Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 260
|
Sendt: 28 September 2003 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denon DVD1600 DVD-afspiller findes til 1999 ,- i HiFiKlubben nu!
KiSS afspillere er der for mange bugs i. De kan ikke lave deres firmware godt nok.
|
Til top |
|
|
whatz Branchemedlem

Hififreaks
Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 352
|
Sendt: 28 September 2003 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
HIFI_n00b skrev:
Eller hvad med KiSS afspillerne? De er rigtig fede både designmæssigt og ydelsesmæssigt! KiSS DP 500 til 2300 (den ejer) eller noget i den retning . |
|
|
Design mæssigt? De er da pisse grimme.
Og ydelsesmæssigt? PC-Link er en genial idé og det eneste som virker i den dvd-afspiller, resten er elendigt også CRASHER den konstant.
|
Til top |
|
|
Audi A3 Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 833
|
Sendt: 28 September 2003 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis din kammerat kan undvære visning af JPEG billeder, afspilning af WMA og hvad der ellers er kommet til de sidste 2 år er Denon DVD-1600 en fin afspiller. Til 1999 er det faktisk et rigtigt godt bud på en kvalitets DVD.
Du skal ikke være bange for at en Denon DVD skal hyppigere til rep. end andre mærker. Det med børnesygdomme på DVD afspillere har de fleste etablerede mærker været udsat for.
Min fætter har en Denon DVD-1600 sammen med en Denon AVC-2802 og 6 Dali ht. Så vidt jeg husker 2 stk. 8008 og 3 stk. 6006 til bag + en center. Det er et set-up der giver rigtigt meget lyd og billede for pengene.
Det med at købe i udlandet og spare lidt kan være meget fristende, men husk at det kan være fandens besværligt og dyrt i den lange ende. Nævn for Hi-Fi Klubben hvad du kan købe til andre steder, og som regel kan du få slået lidt af prisen eller få et ok kabel med. 
|
Til top |
|
|
Jannik Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 595
|
Sendt: 28 September 2003 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
DVD-1600 fåes nu til ca. 2.000, hvilket jo er meget billigt. Køb dog grejet i tyskland det er jo meget billigere.
|
Til top |
|
|
Skov Forum Bruger

Bruger siden: 14 Maj 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 139
|
Sendt: 28 September 2003 kl. 18:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg tænker også på at købe dvd afspiller i den pris klasse du snakker om og har set lidt på denon dvd-1600 den kan ikke afspille svcd særlig godt det hakker jeg har kun prøvet med en slags skiver men de siger i hifiklubben den godt kan men der skal prøves med forskelige skiver.
det koster 800kr at få den gjordt kodefri nogen der ved om den skal software eller hardware opgraderes noget man kan gøre selv?
|
Til top |
|
|
Erik D Forum Bruger

|
Sendt: 29 September 2003 kl. 09:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg endte med at bestille DVD-1600 til 2800, incl kodefri. Det er en rigtig fed maskine til prisen - tak for Jeres hjælp 
Skov: det koster 800 fordi det er en hardware upgrade.
|
Til top |
|
|
Jannick Forum Bruger

|
Sendt: 29 September 2003 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|