Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2025 | 06:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Discount-dvd gode nok (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 07 September 2003 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=217668

Gad godt vide havd udstyr de har testet dette på ? nogle her inde der læser dette blad ?

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

Jannick
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 07 September 2003 kl. 18:05 | IP-adresse registreret  

Ektra bladets anmeldere er journalister.

De kan åbenbart ikke se forskel på billede og godt billede.

Der er mange mennesker der har svært ved at se den store forskel på f.eks en PS2 og en dyrere kvalitets afspiller.

Disse afspillere Ekstra bladet anmelder, vækker ikke lige min tillid.

Thunderhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 07 September 2003 kl. 19:12 | IP-adresse registreret  

Jeg mener at de billige dvd maskine er en god ting , bevares jeg kunne ikke finde på at købe noget under 4000 kr til mit anlæg i stuen men i soveværlset eller sådan noget er det lige meget for mig , der hvor jeg ser det som en rigtig god ting er at det sådan priser der er med til at gøre DVD til standart ikke at det ikke er det men det vil det nok ikke være blivet hvis der ikke var kommet afspillere under 4000 kr
Til top Vis Thunderhawk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thunderhawk Besøg Thunderhawk's Websted

p_porskjær
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 07 September 2003 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

Ja, med mit fjersyn og lyden i det tror jeg ikke at det gør den store forskel på om jeg bruger 400 eller 4000 kroner. Ikke for at sige der nok ikke er forskel - men tingene kan til tider også betragtes i forhold til hvordan de bruges.

Ja - jeg hører mere musik end jeg ser fjernsyn / dvd.

MVH Peter

Til top Vis p_porskjær's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af p_porskjær

Thomas Sillesen
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds.dk

Bruger siden: 29 April 2003
Sendt: 07 September 2003 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke læst artiklen, så det er svært at starte en debat om emnet før man har læst forudsætningerne.

Men hvis en normal forbruger som f.eks en ekstra blads journalist ikke synes der er stor forskel på en dyr og en billig DVD afspiller.... ja så er den dyre efter min mening ikke pengene værd.

Det kan ikke være meningen at man skal være entusiast og beskæftige sig indgående med DVD for at kunne se at et produkt er bedre end et andet.

Det skal være noget der tydeligt ses, det øjeblik man trykker "play" !!! (og det var det åbenbart ikke....)

Thomas Sillesen
Til top Vis Thomas Sillesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Sillesen

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 07 September 2003 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

Thomas Sillesen skrev:

Jeg har ikke læst artiklen, så det er svært at starte en debat om emnet før man har læst forudsætningerne.

Men hvis en normal forbruger som f.eks en ekstra blads journalist ikke synes der er stor forskel på en dyr og en billig DVD afspiller.... ja så er den dyre efter min mening ikke pengene værd.

Det kan ikke være meningen at man skal være entusiast og beskæftige sig indgående med DVD for at kunne se at et produkt er bedre end et andet.

Det skal være noget der tydeligt ses, det øjeblik man trykker "play" !!! (og det var det åbenbart ikke....)

Noget sludder at skrive Thomas. Hvis jeg tester dine produkter på min Clock radio så tror jeg heller ikke der er den store forskel. Det er da klart at hvis de har benyttet et gammelt prosinic 14 tommer tv til test af disse DVDafspiller så er det ingen forskel det tror jeg gerne. Men smæk dem foran min Farudija Scaler og 3 rør projektor så er det mega stor forskel på DVD-afspillere. Fejlen er at brancen heller vil sælge hurtige billige produkter med kort levetid og så bilde folk ind det ikke kan betale sig at gå op i kvalitet. Køb en mobil telefon til 500 idag og smid den væk om 4 måneder når den nye alligevel kommer.

Hvor er fordybelsen og sansen for kvalitet henne ? jurnalister er nogle halv t**ser der heller vil have en hurtig historie istedet for at sætte sig ind i sagerne. Jeg har lige lavet et telefoninterview med en jurnalist fra DR1 radio til en program her i weekenden Harddisken som omhandler MP3 lyd kvalitet. Har har lyttet til noget mp3 på en pc og kunne vist ikke høre forskel men tage bilen og på 1,5 time komme ned til mig og lytte det havd han ikke tid til ????

Hvis vi aldrig finder tid til kvalitet og fordybelse i den historie og de budskaber f.eks. musikere har at fortælle så er det hele sku lige meget så kan vi alle jo nøjes med mp3 overt mobil telefonen

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

Duelund
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: København
Sendt: 07 September 2003 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

Skulle man nu ikket tage det med et gran salt. Så vidt jeg kan se så er der tale om maskiner, der er overskud fra en produktion til mellempris. De købes op billigt og får ændret lidt på udseendet og sælges så billigt under et andet navn.

Kvaliteten er som den var. Fortjeneste for køber et sted imellem 2-3 tusinde kroner. Tålmodighed lønner sig.

mvh  Steen Duelund

Til top Vis Duelund's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Duelund

Thomas Sillesen
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds.dk

Bruger siden: 29 April 2003
Sendt: 07 September 2003 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

Jonas,

Som jeg nævnte så kender jeg ikke forudsætningerne.

Men jeg vil tro de har tilsluttet disse DVD afspillere til et ganske ordinært TV. Og hvis der ikke er en forskel på billede eller lyd, er det da spild af penge at købe den dyre...

Der kan så være andre kvaliteter der får forbrugeren til at bruge flere penge, og jeg nævner i flæng... funktionalitet, design, garanti, tilslutningsmuligheder etc...

Thomas Sillesen
Til top Vis Thomas Sillesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Sillesen

Kim F.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 07 September 2003 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

Jeg vil mene at denne lille kopi fra artiklen siger det samme som Thomas så udemærket fremsatte:

"TESTEN
Ekstra Bladet har købt fem af de billigste DVD-afspillere for at undersøge, om der er kvalitet for de få penge.

Og det er der. Alle fem maskiner leverer et flot billede og et væld af funktioner i remoterne.

Testen er ikke udført af eksperter. Vi har bedømt, hvad man som almindelig forbruger selv kan se på skærmen og de funktioner, som remoten tilbyder.

Vi har ikke sammenlignet de formater, som maskinerne kan afspille. De kan alle det vigtigste. DVD-film, musik-cd, MP3 og JPEG-skiver nede fra fotohandleren. Vil du mere end det, så kig på de dyre hylder.

GODT KØB
Forhandlere af langt dyrere maskiner erkender, at almindelige forbrugere ofte vil få deres behov opfyldt med de billigste DVD-afspillere.

- Der kan gøres mange billige og gode køb. Man kan få enorm valuta for pengene.

Men man kan også være uheldig, siger Hans Kr. Pedersen, direktør for Laserdisken i Aalborg.

- Maskinerne kan stort set det samme. De enkelte komponenter, som afspillerne er bygget af, er ofte de samme. Men de store mærkevarefabrikanter tjekker hver enkelt komponent. Det gør de billige ikke.

- Kan forbrugeren se forskel på tv-skærmen?

- De færreste vil kunne skelne den billige fra de lidt dyrere.

Især hvis man kommer direkte fra sin gamle VHS-video. Så er kvalitetsspringet voldsomt selv til en billig DVD, siger Hans Kr. Pedersen.

- Hvis du ikke er entusiast, men bare gerne vil med på den digitale bølge og få et langt bedre billede end på video, så kan du sagtens klare dig med en DVD til under 1000 kroner, siger Robert Vanglo, redaktør på PC World."

Til top Vis Kim F.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim F.

Madhouse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 September 2003 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

Nu dækker denne artikel jo ikke voldsomt meget, den er i det hele taget utrolig mangelfuld. Der står for eksempel ikke hvilke maskiner de bliver testet mod og hvad prisklasse de dyre lå i. Herudover står der heller ikke hvilke kriterier de brugte til at vurdere billedet ud fra.

En grund til at købe en god DVD er hvis man vil bruge den som CD-afspiller. Der er ofte meget at hente hvis man ligger en ekstra slat penge på disken.

Lasse Pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 September 2003 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

Muhahahaha - jeg bliver mere glad for min nyindkøbte Lumatron til 489.- bobs!

Tænk på alle de penge jeg har sparet!!!!

/Lasse

Til top Vis Lasse Pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lasse Pedersen

Kim F.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 07 September 2003 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

Lasse Pedersen skrev:

/Lasse

Ja.. Og du går næsten slet ikke glip af noget!

Til top Vis Kim F.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim F.

Schrammelll
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 07 September 2003 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

De fleste af os herinde er villige til at betale for en vis kvalitet, hvorimod hr. og fru Danmark ikke kan spare nok penge, og det ikke kan blive billig nok.
Det handler om den interesse. De "almindelige" forbrugere køber sikkert dvd-maskiner med samme omtanke som jeg ville købe en brødrister. "Den skal riste brød!", "Den skal vise film!" færdig...

Som Kim F. også udpeger har de fra Ekstra Bladet købt 5 billige maskiner og set på deres indbyrdes "kvalitet" i forhold til hinanden! De har ikke sammenlignet dem med dyrere afspillere.

Jeg tror nu stadigvæk min næste DVD-afspiller bliver en Denon DVD2900 selvom den koster lidt mere end kr. 399,-

Man får hvad man betaler for...!
(og sådan har det altid været)

Til top Vis Schrammelll's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Schrammelll

R.P.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 September 2003 kl. 01:37 | IP-adresse registreret  

Der er heller ikke nævnt et ord om holdbvarheden på disse produkter!

Hvis de holder garangtiperioden ud er man nok yderst heldig

Jeg har hørt masser af eksempler på hvad der sker med disse lowcost produkter efter kort tid.
Der er bare nok for lidt der retunerer produktet når det fejler, i stedet smider de det ind på børneværelset.

Sjovt nok viser min gamle panasonic 350 afspiller stadig flere film om daen på børneværelset, den har virkelig gjort det godt.

falk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2003
Sendt: 08 September 2003 kl. 09:42 | IP-adresse registreret  

De glemmer at nævne en rimelig vigtig ting med de billige DVDafspillere. Langt fra allesammen kan spille alle dvd film. Nogle menu systemer virker ikke med de billigste, og nægter at spille dem. Min søsters 600kr denver kan ikke spille 3 af deres dyrt inkøbte dvd'ere (husker ikke hvilke)...

Til top Vis falk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af falk

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 September 2003 kl. 10:01 | IP-adresse registreret  

Lasse Pedersen skrev:

/Lasse

Ja ja, nu skal man jo ikke tro på alt hvad Ekstra Bladet skriver.

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 September 2003 kl. 10:03 | IP-adresse registreret  

falk skrev:

De glemmer at nævne en rimelig vigtig ting med de billige DVDafspillere. Langt fra allesammen kan spille alle dvd film. Nogle menu systemer virker ikke med de billigste, og nægter at spille dem. Min søsters 600kr denver kan ikke spille 3 af deres dyrt inkøbte dvd'ere (husker ikke hvilke)...

Jeg syntes det er helt utroligt at de i det hele taget kan køre rundt til de penge

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 September 2003 kl. 10:05 | IP-adresse registreret  

Schrammelll skrev:

De fleste af os herinde er villige til at betale for en vis kvalitet, hvorimod hr. og fru Danmark ikke kan spare nok penge, og det ikke kan blive billig nok.
Det handler om den interesse. De "almindelige" forbrugere køber sikkert dvd-maskiner med samme omtanke som jeg ville købe en brødrister. "Den skal riste brød!", "Den skal vise film!" færdig...

Som Kim F. også udpeger har de fra Ekstra Bladet købt 5 billige maskiner og set på deres indbyrdes "kvalitet" i forhold til hinanden! De har ikke sammenlignet dem med dyrere afspillere.

Jeg tror nu stadigvæk min næste DVD-afspiller bliver en Denon DVD2900 selvom den koster lidt mere end kr. 399,-

Man får hvad man betaler for...!
(og sådan har det altid været)

En meget vigtig pointe, de har nemlig KUN samlignet biliige maskiner, hvis testen skulle have været en smule seriøs så havde man sammenlignet dem direkte med en fesk.10.000 kroners maskine.

falk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2003
Sendt: 08 September 2003 kl. 10:25 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:

En meget vigtig pointe, de har nemlig KUN samlignet biliige maskiner, hvis testen skulle have været en smule seriøs så havde man sammenlignet dem direkte med en fesk.10.000 kroners maskine.

Ja sjovt nok er alle spillerne lige gode eller dårlige om man vil - det kan vel ikke overraske nogen...

Til top Vis falk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af falk

frederik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 April 2003
Sendt: 08 September 2003 kl. 10:32 | IP-adresse registreret  

Jeg synes, det er en snobbet attitude, der bliver lagt for dagen.

Hvorfor ikke glædes over, at DVD maskiner kan købes for så få penge, da det alt andet lige tvinger kvalitetsmaskinerne ned i pris.

I øvrigt har jeg selv en DV-737 og en united, bevares der er da forskel, men på den 14 tommer, som united'en er sat til, er det umuligt at konstatere.

Det glædelige er sa, at vi sandsynligvis om få år kan købe billige maskiner, der er ligeså gode som eller bedre end det, de dyre maskiner kan tilbyde i dag.

Så skal vi bare nå computerniveau, med klart bedre produkter hver 6 måned.

Mvh.

Frederik

Til top Vis frederik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af frederik

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum