Forfatter |
|
Rosinmanden Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 23
|
Sendt: 04 Oktober 2003 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg går og overvejer at skifte min "gamle" DVD afspiller ud med en der kan optage
Indtil videre har jeg kig på to; nemlig Philips DVDR-70 og Panasonic DMR-E50. Er der nogen der har kendskab til disse, og hvis ja, hvilken anbefales så?
-Daniel
|
Til top |
|
|
Woody1 Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 25
|
Sendt: 14 Oktober 2003 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Daniel
Både Philips og Panasonic kan anbefales. DVD-R70 optager på DVD+R/RW og DMR-E50 på DVD-R/DVD-RAM. De kan begge optage op til max. 6 timer pr. skive.
Panasonic's DVD-Ram format er ikke særlig kompatibel - kan så vidt jeg ved kun afspilles på Panasonic's egne DVD-afspillere. Dog kan man jo bare brænde i DVD-R som er kompatilbel med de fleste DVD afspillere på markedet. Panasonic har også en fed funktion - den såkaldt "Time Slip funktion" der gør at man kan optage og afspille samtidig. D.v.s at du kan forskyde en udsendelse i tv med f.eks 10 minutter.
Phílips's DVD+R/RW system er kompatibel til mange afspillere på markedet. Du kan ikke lave "Time Slip" med dette system. DVD+RW skiverne er noget billigere end DVD-Ram skiverne - ca. halv pris.
Billed og lydmæssig er de meget ens. Dog kan Philips ikke afspille JPEG (Mener at Panasonic kan dette - du må dog ikke hænge mig på på dette). Begge klar VCD og SVCD.
Valget må komme lidt an på hvilken optage system som man finder mest velegnet til sit behov.
Hilsen
Søren 
|
Til top |
|
|
bikeman.dk Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 51
|
Sendt: 14 Oktober 2003 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Daniel,
Har du tænk på en dvd optager med harddisk, som der bliver diskuteret i nogle af de andre tråde.
Jeg startede også sådan som du gør nu, men jeg nåede frem til at det ville være smart med en hdd til at optage diverse film og andet som bare skal ses en gang og så slettes igen.
Jeg havde kig på NorthQ 7100, men det er sat lidt i bero, indtil jeg hører nogen der har succes med den. Lige nu er jeg mest varm på Pioneer dvr 5100 som jeg håber at se på KT-Radio's hifi messen i Odense her i weekenden.
Den kan også overføre film fra hdd'en til dvd, hvis det er noget som skal gemmes, tages med i byen eller lignende.
/Christian
|
Til top |
|
|
Rosinmanden Forum Bruger

|
Sendt: 15 Oktober 2003 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svarene
Jeg har dog allerede købt en ny dvd afspiller/optager. Valget faldt på Panasonic DMR-E50, da den var lidt billigere, samt at den var kodefri til at starte med(i hvertfald det sted hvor jeg købte den). Udover det har den også fået udelukkende gode anmeldelser.
"smart med en hdd til at optage diverse film og andet som bare skal ses en gang og så slettes igen."
Det er heller ikke noget problem med en dvd brænder. Jeg har optaget et par film, som kun skulle ses en gang, og som jeg så slettede bagefter. Hvis jeg ville gemme dem kunne jeg bare spille dem over på en dvd-R.
Jeg startede faktisk med at ville købe en dvd med harddisk, men gik hurtigt væk fra det igen, da dem der lå i min prisklasse(United 4080 og NorthQ 7100), har fået dårlige anmeldelser(især herinde), og jeg ville ikke gi´ 3000-4000kr. for noget der ikke dur optimalt.
Jeg havde også kig på den nye Kiss DP-558(Som først kommer i december), men den lå på en pris omkring de 6000kr. hvilket er mere end jeg vil gi´.
Den der Pioneer ser også god ud, men er alt alt for dyr for mig.
Jeg havde sat et loft på 4000kr., hvilket kom til at passe meget godt da jeg betalte 3998kr. for den hos nbradio, kodefri og med gratis forsendelse.
-Daniel
__________________ Fraaa-aaank.......Fraa-aank.....Frank
|
Til top |
|
|
bikeman.dk Forum Bruger

|
Sendt: 15 Oktober 2003 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Daniel,
Tillykke med købet. Den lyder faktisk ret interessant. Hvordan med støjen ? Der er nok ikke det antal blæsere der skal til med en hdd, så den er vel nærmest støjfri. Kan man høre dvd-ram drevet. Er det rigtigt forstået at der er 2 drev i den. Et til dvd-ram og et til dvd-rw. hvordan kopierer man ellers ?
Jeg har noteret den og håber at Panasonic har den med på KT's hifi-messe her i weekenden.
/Christian
|
Til top |
|
|
Rosinmanden Forum Bruger

|
Sendt: 15 Oktober 2003 kl. 16:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er 100% støjfri!
Man kan lige ane en svag brummen hvis man sidder ca. 10cm. foran den, og hvor tit er det lige man gør det?
Der er kun 1 drev i den. Hvis man vil kopiere noget fra en dvd til en anden, skal man altså også havde to dvd afspillere.
|
Til top |
|
|
flemmings Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 49
|
Sendt: 18 Oktober 2003 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige opdaget et 'nyt' mærke. Det har både HDD og kan brænde DVD'er og er ikke så dyrt. Understøtter DivX - også ved optagelse! Men jeg aner ikke, om det er kvalitet...
Se: http://www.avindustries.net
|
Til top |
|
|
HIFI_n00b Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juni 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 157
|
Sendt: 18 Oktober 2003 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Rosinmanden Forum Bruger

|
Sendt: 18 Oktober 2003 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den kiggede jeg også på til at starte med, men fandt ud af at der ikke er indbygget tv-tuner, så jeg gik hurtig væk fra den igen
|
Til top |
|
|
Jannik Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 595
|
Sendt: 18 Oktober 2003 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rosinmanden skrev:
Den kiggede jeg også på til at starte med, men fandt ud af at der ikke er indbygget tv-tuner, så jeg gik hurtig væk fra den igen |
|
|
Du har nok den sejeste hjemmeside jeg længe har set...! http://www.bikeman.dk/
|
Til top |
|
|
bikeman.dk Forum Bruger

|
Sendt: 20 Oktober 2003 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jannik (med "k")
Rart at høre du synes om den.............
Nå spøg til side. Da jeg skiftede mit alm. tdc. internetabonnement ud med webspeed(også tdc.) kunne mine e-mail adresser IKKE flyttes med. Meget træls. Derfor fik jeg så lavet et domæne som jeg bruger til e-mails. Så opstår det problem ikke igen. Men en dag får jeg nok taget mig sammen til at få lavet noget på siden.
Jeg går faktisk mere op i cykling end i hifi, deraf navnet. Der er dog ikke noget som at smide sig i sofaen til noget god musik efter 100 km på cyklen. Så det er faktisk en rigtig god kombination.
Christian
|
Til top |
|
|