Forfatter |
|
_classy_girl Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2
|
Sendt: 20 Oktober 2003 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Jeg ku' godt bruge nogle gode råd vedr. køb af en billig kodefri DVD-player, uden køb af extra fjernbetjening og uden RCE-forhindringer (= kodefri til reg. 1 og 2) - findes en sådan under en tudse? Jeg synes det er lidt af en jungle for en helt alm. tøs... 
pf tak...
|
Til top |
|
|
Rosinmanden Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 23
|
Sendt: 20 Oktober 2003 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Du kan få en Mustek V56S dvd afspiller(kodefri, macrovisionfri og som er i stand til at afspille RCE beskyttet film) til kr.995 hos www.mm-vision.dk.
Jeg kender dog ikke mærket, så det er måske en god ide at læse nogen anmeldelser først
Udover det, skulle en Nintaus N9901 være en rigtig god maskine. jeg har set den til kr.995 et par steder, men der var de desværre udsolgt, men prøv at lede alligevel, det kan være du er heldig
-Daniel
__________________ Fraaa-aaank.......Fraa-aank.....Frank
|
Til top |
|
|
mploug Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 114
|
Sendt: 22 Oktober 2003 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg kunne også godt tænke mig at få nogle råd her vedr. køb DVD-afspiller. Jeg fandt f.eks. følgende side:
http://www.dvdafspiller.com
Her kan man bl.a. købe Amitech til 900 kr. og Cyberhome knap 600 kr., men er de gode nok til alm brug ?
Hilsen Martin
|
Til top |
|
|
whatz Branchemedlem

Hififreaks
Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 352
|
Sendt: 22 Oktober 2003 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du ikke har et alt for kritisk øje er de da glimrende.
|
Til top |
|
|
S.B.P. Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 506
|
Sendt: 23 Oktober 2003 kl. 01:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
_classy_girl skrev:
Hej!
Jeg ku' godt bruge nogle gode råd vedr. køb af en billig kodefri DVD-player, uden køb af extra fjernbetjening og uden RCE-forhindringer (= kodefri til reg. 1 og 2) - findes en sådan under en tudse? Jeg synes det er lidt af en jungle for en helt alm. tøs... 
pf tak...
|
|
|
Hej og velkommen til! Du er den eneste kvinde jeg endnu har set på dette forum (medmindre der er kvinder der giver sig ud for at være mænd hmmmm..)
Lidt firkantet sagt er der ikke den store forskel på de billige dvdafspillere -de er så godt som alle sammen kodefri, en remote er inkluderet og designet er ca. lige grimt på dem alle
Månedsmagasinet M! testede i sidste måned dvdafspillere til under 1000 kr. - skriv lige hvis du ønsker den mailet som vedhæftet fil...
Overvej evt. at spendere bare 500 kr. mere - så får du et flottere design og væsentlig bedre lyd- og billedkvalitet
|
Til top |
|
|
mploug Forum Bruger

|
Sendt: 23 Oktober 2003 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Søren
Jeg ER mand, jeg har bare blandet mig i _galssy_girls's indlæg :-)
Jeg kunne da godt tænke mig at kigge på M!'s test, hvis du vil sende den. e-mail: mploug@mail.tele.dk
Du foreslår altså at give ca. 1500 kr. ? Er der er bestemt mærke du kan anbefale ?
Hilsen Martin
|
Til top |
|
|
mploug Forum Bruger

|
Sendt: 23 Oktober 2003 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
...._classy_girl
- Det er lige med at ramme de rigtige taster ;-)
/Martin
|
Til top |
|
|
S.B.P. Forum Bruger

|
Sendt: 23 Oktober 2003 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
mploug skrev:
Hej Søren
Jeg ER mand, jeg har bare blandet mig i _galssy_girls's indlæg :-)
Jeg kunne da godt tænke mig at kigge på M!'s test, hvis du vil sende den. e-mail: mploug@mail.tele.dk
Du foreslår altså at give ca. 1500 kr. ? Er der er bestemt mærke du kan anbefale ?
Hilsen Martin
|
|
|
Mht. afspillere til ca. 1500 kr. vil jeg specielt anbefale Denon DVD900. Denne koster normalt 2700 kr, men er hos TapeConnection nede i 1599,-.
Ellers er der Pioneer DV360 og DV464 samt nogle Sony-modeller der også er af en glimrende kvalitet til prisen...
Jeg skal nok lige maile testen til dig, men jeg har lige lidt problemer med min scanner - regner dog med at få den sendt i løbet af aftenen
|
Til top |
|
|
Jannick Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1319
|
Sendt: 23 Oktober 2003 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cambridge DV53 og DV57 er nok blandt de bedste afspillere til prisen under 2000,-, som koster henholdsvis 1299,- og 1599,-.
De har fået hamrende gode anmeldelser!
Af en eller anden grund er disse afspillere billigere her i Skandinavien end i mange andre lande, hvor prisen ligger på over 2000,- __________________ MVH Jannick Petersen
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9389
|
Sendt: 23 Oktober 2003 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Drop denon dvd900. Den er ikke kodefri og den støjer en del. Normalpris er i øvrig 1999 kr.
Rådet omkring cambridge kan jeg kun støtte op omkring
|
Til top |
|
|
S.B.P. Forum Bruger

|
Sendt: 23 Oktober 2003 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
Drop denon dvd900. Den er ikke kodefri og den støjer en del. Normalpris er i øvrig 1999 kr.
Rådet omkring cambridge kan jeg kun støtte op omkring |
|
|
Det er også rigtigt! Tænkte mig vist ikke lige om ang. den Denon (IKKE kodefri)
Vil dog stadigvæk anbefale Pioneer, men som i også nævner kunne Cambridge være en mulighed; specielt 57´eren lyder som et godt køb. Disse har forøvrigt også fået nogle fremragende anmeldelser af den engelske presse...
|
Til top |
|
|
mploug Forum Bruger

|
Sendt: 23 Oktober 2003 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har lige hørt fra en, der netop har købt en DVD- afspiller. Han har et problem med en DVD - film. På et tidspunkt, imens filmen er i gang, stopper den pludseligt og "spoler" filmen tilbage til start. Den stopper samme sted hver gang. Den gør det indtil videre kun på den ene fil. Ved I hvad det kan skyldes ? Kan det være fordi filmen er "for lang", sådan at laseren / "pick-up'en ikke kan nå helt ud (eller er det ind) ?
Er det noget man af og til kan komme ud for, når man ser DVD ?
|
Til top |
|
|
_classy_girl Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2
|
Sendt: 26 Oktober 2003 kl. 18:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK, jeg har vist fået svar nu - tror jeg ofrer lidt mere for en ordentlig maskine, mange tak for hjælpen drenge  ... c_g
|
Til top |
|
|
Cyber-Frog Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 762
|
Sendt: 26 Oktober 2003 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
Rådet omkring cambridge kan jeg kun støtte op omkring |
|
|
Jeg kan kun sige god for dvd900 :) Har ikke oplevet at den støjer, og min er kodefri og æder det jeg har proppet i den indtil videre.
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9389
|
Sendt: 27 Oktober 2003 kl. 08:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv lige at stikke hovedet ned til drevet og lyt. De fleste maskiner er stort set tavse. Kodefri koster 5-600 kr. ekstra.
|
Til top |
|
|
steenbit Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1
|
Sendt: 26 December 2003 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
Prøv lige at stikke hovedet ned til drevet og lyt. De fleste maskiner er stort set tavse. Kodefri koster 5-600 kr. ekstra. |
|
|
Det er rigtigt det med de 500-600 extra for en kodefri. Men de få modeller, som ikke er kodefri, har jeg indtil videre haft held til selv at lave kodefri for folk, jeg kender. Det er på den måde, med at finde en guide til det på nettet. Det er som regel noget med at trykke en masse taster efter hinanden - en helt ulogisk rækkefølge :) Bare lige for dem, som evt. ikke ved dette.
Det ér noget af en jungle, det med DVD afspillere. Har indtil videre selv købt en kodefri Scansonic hos Aldi på tilbud for 450 kr. Den kører helt ok. Det eneste den indtil videre ikke vil afspille, er hjemmebrændte på NoName skiver. Btw skulle det være det samme som en Denon, ved ikke lige hvilken model, og om det ér helt rigtigt. Er der nogen, som kan svare mig på det? Det er en Scansonic 9002 ..
|
Til top |
|
|