Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2025 | 04:00   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Ny DVD afspiller (Argon?) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
S.R.S
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 12 Januar 2004 kl. 17:54 | IP-adresse registreret  

Min United er lige blevet meldt umulig at reparere, så jeg kan få 995 kr. og vil evt. prøve Argon inde fra HifiKklubben, nogen der ved om den er det værd, eller om jeg måske skulle vente og så købe en bedre evt. andet lavprismærke?

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 12 Januar 2004 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

Den kan ikke leveres før tidligst i marts, og så er det ikke den samme maskine.

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 Januar 2004 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

Tag en tur i Bilka, og se om de stadig har nogle TELETECH DVD'er tilbage. De tager normalt 479,. for den.

Enhver form for negativ omtale af billige DVD-maskiner blev gjort til skamme, da jeg åbnede denne. Hvad andt jeg?? Tja... for det første bemærkede jeg straks, at den var meget flot opbygget. Eksempelvis benyttes der galsfiberprint til hele Video/Audio delen.

Audio D/A-converteren er en ganske fin type, AK4356 fra Asahi Kasei. Den har ganske gode data, og Asahi Kasei er kendt for at være meget vellydende.

Billedkvaliteten er ganske fremragende. Jeg har vurderet den over et B&O MX7000 tv, og det gør min tidligere Denon til 5999,- helt til grin. Faktisk er billedet på TELETECH'en meget mere roligt, og uden den støj i de hvide farver, som jeg havde på min Denon.

Lydmæssigt, som ren audioafspiller, er TELETECH'en også Denon'en overlegen. Nok fordi D/A-converteren er af bedre kvailtet, og fordi der rent faktisk er en analogdel i en TELETECH, i modsætning til min tidligere Denon.

Og sidst men ikke mindst, så er en TELETECH kodefri!

Jeg ved godt, at jeg bliver haglet ned, for at rose en af de billige bambus-afspillere frem for en dyr fra respekterede Denon. Men helt ærligt... når den nu rent teknisk er på et noget højere niveau, og også giver bedre subjektivt resultat. Hvorfor så ikke. Vil man alligevel kalde den noget skrammel, så vil jeg mene at man er en smule snoppet.

I virkeligheden er det den dyre Denon der er for ringe, men den er pakket pænere ind, og sælges så alt for dyrt. Man kan enten købe fåret i ulveklæder, eller ulven pakket ind som et får. Hvem bliver snydt??

Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig

micjen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003
Sendt: 12 Januar 2004 kl. 18:30 | IP-adresse registreret  

hurtig, hvilken denon maskine er det?
Til top Vis micjen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micjen

kiro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 12 Januar 2004 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

Der er massere af Argon i HIFI-Klubben i Slagelse, men om den er noget vejr ved jeg ikke, tjek det med dine egne øjne.
Til top Vis kiro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kiro Besøg kiro's Websted

Jannick
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003
Sendt: 12 Januar 2004 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

Har en fornemmelse af at Argon ikke understøtter dts! Det står ikke på fronpladen!  Kun Dolby Digital.

Cambridge DV53 er et godt alternativ.

S.R.S
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2004
Sendt: 12 Januar 2004 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

Hurtig, kan den TELETECH afspille MP3?? Det er satans vigtigt, da jeg ikke gider starte min puter hver gang jeg vil høre lidt musik, men ud over det, så lyder det sq lidt for godt til at være sandt...

Er det et OEM produkt (hvis du ved det)? Altså en af dem som enhver producent kan købe og smide deres eget mærke på.

En side med specs? (glugger lige selv lidt omkring, men kunne være du havde et link), ellers, kan du så ikke lige fortælle hvad den river rundt af forskellige formater, udgange osv., alt hvad du lige kan komme i tanke om :)

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 13 Januar 2004 kl. 11:36 | IP-adresse registreret  

Jeps.. den spiler MP3, VCD, SVCD, JPEG (billeder) og selvfølgelig almindelig DVD, CD, CD-R+RW. Den understøtter både Dolby Digital og DTS. Og har indbygget dekoder.

Jeg har ingen spec på den, og ved ikke om det er et OEM produkt (det er det sikkert). Det eneste jeg ved er, at den spiller ganske og aldelses fremragende! Og at den kaster skam over mange af de mellemdyre DVD-afspillere.

TELETECH'en er sikkert ikke den eneste lavprismaskine der gør det så godt, men nu er det lige den jeg har testet. Men man kan helt sikkert også finde noget skrammel på lavprismarkedet. Men igen... det kan man også finde blandt de mellemdyre maskiner!

Det er helt korrekt, at det næsten lyder for godt til at være sandt. Men sagen er i dag, at produktionsprisen på elektronikken inden i et produkt ikke udgør ret meget udsalgsprisen. Og ummiddelbart, så er produktionsprisen på indmaden i en TELETECH lige så stor som i en Denon til 5999,- (hvis ikke større). Forskellen er bare, at Denon bruger lidt flere penge på en fin alufront, og en endnu større slat penge på at pleje sin organisation. Man kan så vælge, om man vil give 5999,- for at få en pænere front og for at vide at man støtter en stor organisation. Eller vil man nøjes med en OK designet plasticfront, og så nøjes med at give 479,-???

Jeg ved godt det lyder helt åndsvagt, og for et par år siden ville jeg nok også selv have snoppet forbi en TELETECH. Men i dag er teknologien så billig og velkontrolleret, at man kan lave de billige maskiner ganske gode. Skal man virkelig have noget væsentlig bedre, så skal man nok op omkring 10-12.000,-. Så begynder man at se detaljer som kraftige kabinetter, kæmpe seperate strømforsyninger og deciderede audiograde komponenter. Det kan bare virke lidt åndsvagt, at sådane detaljer skal koste så meget.

Det skal i øvrigt lige tilføjes, at kabinettet er noget kraftigere på en TELETECH end på en 5999 kroners DENON. Sikkert også derfor den vejer ca. 1 kg mere! Og komponentkvaliteten på TELETECH er hele vejen igennem fuldt på højde med de dyre.

micjen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Januar 2004 kl. 11:45 | IP-adresse registreret  

igen spørger jeg hvilken denon?

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 13 Januar 2004 kl. 12:13 | IP-adresse registreret  

micjen skrev:
igen spørger jeg hvilken denon?

Sorry Micjen... Jeg havde en Denon DVD1600.

Det kan være du har set debatten her på siden, og på cybertainment.dk. Det har været lidt pinligt for HI-FI Klubben, der har måttet sluge nogle kameler, og indrømme, at DVD1600 ikke er helt så fornem, som de havde påstået i Deres produktkatalog. Desuden understøtter maskinen ikke alle de formater som HI-FI Klubben påstod. Og iflg. manualen skal den heller ikke gøre det...

Det er helt til grin.... en DVD til 5999,- der vejer 2.2kg og med et kabinet så tyndt, at det næsten klinger bare man går forbi den. Gad vide hvad alle de kroner går til??

micjen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Januar 2004 kl. 12:32 | IP-adresse registreret  

oki, denon dvd-1600. Kender den ikke udover debatten herinde, men
har heller ikke lyst til at prøve den. Hvis det er lige gode må man sige
det er et godt køb! Dejligt når man sparer penge

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Januar 2004 kl. 14:20 | IP-adresse registreret  

micjen skrev:
oki, denon dvd-1600. Kender den ikke udover debatten herinde, men
har heller ikke lyst til at prøve den. Hvis det er lige gode må man sige
det er et godt køb! Dejligt når man sparer penge

Jeg syntes tit man læser omkring Denon at de ikke ligefrem bruger særligt dyre komponeter i deres ting, selv de mere esklusive ting de laver bliver de kritiseret.

Men de formår da ind imellem at lave nogle fornuftige ting syntes jeg, men de tager sig åbenbart bare lidt godt betalt for det. Personligt skal jeg nu ikke have noget Denon mere, har haft en DCD S1 (dyr dreng) og den stod mest på værkstedet.

Til Hurtig:

BIlledemæssigt er der mange af de bilige dvd maskiner der gør det ok og op imod Denon DVD 1600 tror jeg gerne den er bedre.

Men generelt får man altså hvad man betaler for og den der da chip AK4356 fra Asahi Kasei du omtaler er personligt ikke en jeg kender fra high-end verdenen, så personligt ville nok finde noget andet og spille musik på da analogdelen faktisk er det vigtigste når vi taler lyd og den kan jeg ikke forstille mig der er gjort særligt meget ud af i en dvd maskine till 500-900 kroner.

hansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 13 Januar 2004 kl. 16:20 | IP-adresse registreret  

Kan du ikke skyde et par billeder af indmaden af den TELETECH?
Så er det lettere at finde ud af hvilke andre lavpris-mærker der
bruger den samme indmad.
Til top Vis hansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hansen

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 13 Januar 2004 kl. 16:52 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:

Jeg syntes tit man læser omkring Denon at de ikke ligefrem bruger særligt dyre komponeter i deres ting, selv de mere esklusive ting de laver bliver de kritiseret.

Ok, den kritik kan jeg ikke lige nikke genkendene til!? (altså mht. deres high-end produkter)

Hvilke produkter referer du til?

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

thomas_ls
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 13 Januar 2004 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

Hvis køber Sony i Tyskland, så får man også så meget mere for pengene!

Også mere end Denon, jeg tror, at Sony kører en lavpris-strategi i Tyskland for tiden!

DVP-NS930 til 2400 kr. Den slår Denon DVD 1400 (kr. 3999 i Danmark) i en grundig og professionel test. Specielt på billedsiden!

Denon kan også fåes lidt billigere i Tyskland, men slet ikke så meget som Sony!

Til top Vis thomas_ls's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thomas_ls

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Januar 2004 kl. 00:29 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:

Ok, den kritik kan jeg ikke lige nikke genkendene til!? (altså mht. deres high-end produkter)

Hvilke produkter referer du til?

Læser jeg af og til faktisk, bla har jeg en gammel test af en DCD S10 faktisk hvor hifi anmelderen direkte skriver at flere af komponenterne godt kunne have været skiftet ud med nogen bedre af slagsen. Borset fra det spiller den jo sådan helt ok og det gør flere af deres ting skam, jeg skal bare ikke have mere fra den kant, det har været en dyr affære med den DCD S1 jeg havde.  

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Sendt: 14 Januar 2004 kl. 00:48 | IP-adresse registreret  

hehe.....det må da efterhånden være en del år siden
Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Dozer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 16 Januar 2004 kl. 12:55 | IP-adresse registreret  

Min lillesøster har for nugeligt købt en Argon. Der er udgang til front,rear og sub mener jeg. Den har et super billed, og lyden er også god. En glimrende DVD-afspiller.

glennpetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2004
Sendt: 17 Januar 2004 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

Hej Hurtig.

Jeg har også hørt godt om TELETECH, som skulle være produceret i Østrig.

Kan du fortælle, om den kan afspille NTSC. HVis den kan det, lever den fuldt op til ARGON, som mangler DTS, men til gengæld kan afspille WMA.

Med Venlig Hilsen

Glenn

Til top Vis glennpetersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af glennpetersen

lasn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 17 Januar 2004 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige købt denne afspiller: http://www.rmwx.com/products/dvd/p807.html

Den koster 549,- plus porto, du kan finde forhandleren på www.dvdpriser.dk

Den er overraskende god. Den er både Region og Macro fri og nem at betjene..

Jeg er ihvertfald yderst tilfreds
Til top Vis lasn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lasn

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes