Forfatter |
|
Rob_the_smurf Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 13
|
Sendt: 09 August 2004 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kim F. skrev:
Med venlig hilsen Powerplasma.dk Att. Ricki Larsen Marketingchef
|
|
|
Ak ja, en enkeltmandsvirksomhed med en marketingschef.. gu ve om han ikke også er direktør, sekretær, osv 
til orientering foregår der også en debat i dk.videnskab.jura under overskriften
"Regler vedrørende sælgende hjemmesider"
|
Til top |
|
|
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
Sendt: 09 August 2004 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rob_the_smurf skrev:
Kim F. skrev:
|
|
|
Rolig nu!? al begyndelse skal starte et sted! og hvis Powerplasma kan tilbyde nogle gode tv til gode priser, er det vel bare fedt, og hvis det er muligt at forstætte at levere vare til gode priser, kommer det vel en del mensker tilgode. Selv enkelt mands firmaer kan levere god service. min personlige erfaring er desto mere de er afhængig af omsætningen, giver oftest en god opfølgning.
Prøv at skriv til en af de store omkring plasma!? og se hvor hurtigt de respondere der på.
Peter
Ak ja, en enkeltmandsvirksomhed med en marketingschef.. gu ve om han ikke også er direktør, sekretær, osv 
til orientering foregår der også en debat i dk.videnskab.jura under overskriften
"Regler vedrørende sælgende hjemmesider" |
|
|
|
Til top |
|
|
lenny100 Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 131
|
Sendt: 09 August 2004 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
LOL. D et firma lav er da vist ikk e plasmaskærm e. M ed mindr e d et s elvfølg elig påkræv er at bor e stor e hull er i jord en :-)
/L ennart
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
Sendt: 09 August 2004 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
lenny100 skrev:
LOL. Det firma laver da vist ikke plasmaskærme. Med mindre det selvfølgelig påkræver at bore store huller i jorden :-)
/Lennart |
|
|
hehe ... jeg fatter godt nok ikke meget af den hjemmeside, men der står bla. "PLASMA ROCK FRAGMENTATION SYSTEM " ..
|
Til top |
|
|
Binnerup Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1008
|
Sendt: 09 August 2004 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok - jeg er muligvis pessimist - meeen - et enkeltmands firma i en kælder i Valby? Og som har gjort meget ud af at have to telefonnumre til salgsafdeling og kundeservice , og som skriver med "vi og vores", og underskriver sig marketingschef.
Jeg kan også undre mig over at man kan betale med giro eller bankoverførsel, men ikke via dankort hvor PBS tar skraldet eller via. efterkrav.
Varenumrene er via. Google kun kendt på hans egen side.
Desuden de modstridende oplysninger:
"Der er 14 dages fuld returret og 36 mdr. reklamationsret"
"I en periode på 24 måneder, regnet fra produktets købsdato, afhjælper Powerplasma.dk inden for rimelig tid evt. fejl og/eller mangler"
"Powerplasma.dk leverer markedets bedste garanti med mindst 35000 brugstimer eller 3 års fabriksgaranti."
Ok - så der er 3 års reklamationsret, og samtidig 3 års fabriksgaranti (det er jo det samme - eller.... ) - men de vil kun afhjælpe fejl i 24 måneder. Derefter afhjælper alle de firmaer som kender produktet med produktnummer osv (dem var der jo mange af).
Vær I bare optimister, men jeg tror absolut ikke på at der nogensinde bliver afsendt andet end max. en tom kasse fra det firma!
__________________ Min film samling - fra My Movies med Danske Data og Trailere
My Movies - Media Center Film Applikation
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
Sendt: 09 August 2004 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg syntes ikke man kan vaere bekendt at skyde folk i skoen at de er userioese bare fordi det er en lille virksomhed. God service faar man ofte hos enkeltmandsvirksomheder og ikke i store organisationer!
Naar det saa er sagt, saa vil jeg da sige at det ser meget interesssant ud.
Faktum er bare at der er meget skrammel paa plasma-marked. De gamle generationer, og det tyder det paa at der her er tale om, har problemer med isaer den roede farve der ofte er roed/orange. Farverum er ogsa begraenset, 16,8 millioner farver er teori!
Hvis oploesningen er 1280 x 768 saa er det HDTV kompatibelt. Jeg har dog aldrig set eller hoert om en producent af paneler der producerer paneler i den oploesning i Tailand! Det lyder faktisk meget mystisk! Men hvem ved, maaske er der tale om en helt ny producent.
35.000 timers levetid er UNDER standard i dag. Der taler vi 50-60.000 timer i de nye generationer. Husk ogsaa paa at naar man siger f.eks. 60.000 timer, saa falder lys og kontrast med 50% efter halvdelen af forventet levetid!
Hvis den forventede levetid er 35.000 timer, saa holder den altsaa kun spec. i knap 17.500 timer. DVi indgang lyder godt, men der er kun een ting der kan afgoere det, tag ud og se paa den! Spec. kan man ikke bruge til noget som helst.
Forlang ogsa at faa en liste med klassifikation paa fejl efter ISO-standarden. Hvis PowerPlasma acceptere 4-5 doede pixels, saa er der ikke meget ved at se film eller tv paa en saadan skaerm.
Just my 5 cents, beklager de manglende danske tegn i mit indlaeg, men jeg er i udlandet og paa en laptop med US-layout 
|
Til top |
|
|
Binnerup Forum Bruger

|
Sendt: 09 August 2004 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

|
Sendt: 09 August 2004 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jam en, saa skal han da ikk e forv ent e at sa elg e nogl e ska erm e til folk h erind e  J eg vill e aldrig la egg e saa m eg et som 2 kr. ud en at hav e s et en uk endt var e. M en mon ikk e han kan pr ess es til at vis e produkt ern e fr em?
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

|
Sendt: 09 August 2004 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu du sig er susp ekt, saa undr er j eg mig m eg et ov er kvalit et en af bill ed ern e paa produkt ern e. D e s er m eg et mystisk e ud, m en d et kan skyld es daarlig bill edb ehandling. J eg kunn e godt ta enk e mig at s e et hir es bill ed e af produkt ern e ud en blur- eff ekt
|
Til top |
|
|
Binnerup Forum Bruger

|
Sendt: 09 August 2004 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Binnerup Forum Bruger

|
Sendt: 09 August 2004 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

|
Sendt: 09 August 2004 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den 21" tft du omtaler er gengivet som en 16:9 skaerm paa billedet. Og hvis spec. skal holde, saa er der noget helt galt med oploesningen.
Hvis du skal have en 21" tft saa har Viewsonic lige sat priserne ned paa deres i 1600x 1200. mener der er omkring 6.500 engros, og du kan bare smide en privat mail hvis det har interesse 
Der staar i deres betingelser at kunden selv skal saette skaermen op, men det kan aftales skriftligt at de goer det. Altsaa kunne man bestille en skaerm og bede dem komme og saa ved samme lejlighed vurdere om det overhoved er pengene vaerd. Men jeg maa give dig ret i at det virker lidt suspekt nu naar jeg laeser det hele, isaer de meget underlige produktbilleder...
Roger over...
|
Til top |
|
|
phpgeek Forum Bruger

Bruger siden: 09 August 2004
Status: Offline Indlæg: 5
|
Sendt: 09 August 2004 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er flere ting der springer i øjnene på mig...
Kim F. skrev:
Hej kim
Vi takker for din henvendelse og følger interesserde med i jeres debat, ang.vores nye firma. vi ser desværre at vi bliver modtaget med en del skeptis og negativ omtale i jeres forum, Som svar på nogle af jeres spørgsmål, har vi følgende svar :
|
|
|
Hmm - som tidligere nævnt, han omtaler sig selv "vi" - troede kun det var dronningen i Linie3 shows der gjorde det ;)
Kim F. skrev:
1. Vores Betalingsmetoder : vi kan gøre jeres brugere opmærksomme på, at vores visa/dankort betalingssystem, er klar om ca. 14 dage.
|
|
|
Hvorfor først om 14 dage? Lad os vente og se, hvis det virkelig er på om 14 dage... så er der måske lidt mere seriøsitet - eftersom de skal ligge en bankgaranti hos PBS.... Men hvorfor åbne en butik når det hele ikke er klart?
Desuden - I øjeblikket er bestillingsformularen blot en form-mail - virker uprofessionelt...
Kim F. skrev:
2. Adresse : da vores koncept går på at sælge billige plasma/LCD skærme, har vi valgt ikke at have et show room og vores kontor er udelukkende er til administrativt arbejde og ikke er offentligt tilgængelige for vores kunder.
|
|
|
Helt okay - måske ikke så gennemtænkt, men det er jo op til Ricki selv ;)
Kim F. skrev:
3. pris/produkt : vi har været heldige at få en god kontakt, til en producent i Thailand, derfor har vi mulighed for at kunne levere plasma skærme, til konkurence dygtige priser i Danmark Yderligere gør vi opmærksomme på at vi imidlertidigt kører med et åbningstilbud, som slår alt, for at få vores produkt ind på det danske marked.
|
|
|
Okay okay :D
Kim F. skrev:
4. Vedrørende navnet på vores produkt : Vi kan informere om, at vi i samarbejde med vores producent, er blevet enige om, at kalde produktet "Power Plasma/LCD. Vi forstår jeres skepsis omkring vores produkt/kvalitet, da det ikke før har været på det danske marked Men kan garantere at vores produkter, er af bedste kvalitet og fremover vil blive et navn der bliver forbundet med god kvalitet.
|
|
|
Det virker desværre helt useriøst her... "Men kan garantere at vores produkt, er af bedste kvalitet, og fremover vil blivr ry nvn der bliver forbundet med god kvalitet"
Det lyder som om det er noget der sker på 1 dag? Nej - der vil gå mange år, før en internet shop vil kunne lave egenimport - hvor man er kender det som en "mærkevare"... Synes desværre det er på grænsen til plat at skrive det... en formularign ala
"Jeg kan stå inde for vores produkters kvalitet. Vi vil ligeledes arbejde på at gøre vores produkter kendte, som kvalitetprodukter på længere sigt."
Den ville have været mere rimelig :)
Kim F. skrev:
5. Vedrørende fejl på vores hjemmeside : I forbindelse med jeres debat om de tekniske specifikationer ang. vores 32",42"og 46" plasma skærme, må vi desværre meddele at der her er tale om skrivefejl, vi beklager dette og det vil blive rettet hurtigst muligt.
|
|
|
Er jo hvad der kan ske ;)
Kim F. skrev:
Vi takker for jeres interesse/debat og håber at have besvaret jeres spørgsmål og at vi fremover vil blive modtaget med mere posetiv omtale i jeres forum.
|
|
|
Mangler stadig svar på hvorfor CVR nummeret er hemmeligt? :D (Altså det skal nævnes på siden...)
Kim F. skrev:
ps. dette er ikke blot et bambudsskud, men et seriøst gennembrud på det danske marked, så husk vores navn i kommer til at høre det igen...
|
|
|
Igen her - falder han heeelt igennem. Et seriøst gennembrud på det danske marked? Og man vil komme til at høre navnet igen?
Seriøst gennembrud? Butikken er lige åbnet - så det ved han intet om, virker lidt plattenslager agtigt - sidevekseler - eller bondefangeri.
Høre navnet igen? Jah - teleimport navnet hørte vi også en del gang? Er det så mon pga. produkterne eller på grund af svindel?
Og jah, som tidligere nævn Marketingschef? I et enkeltmandsfirma i en kælder :( Suk... kunne godt virke som en ung fyr der har fået en god ide - men har glemt hvad han har roddet sig ud i :(
Men jeg aner ikke om det er plat og svindel - eller reelt. Det vil tiden vise... men mange ting, taler for man skal være på vagt!
mvh
Johan
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

|
Sendt: 09 August 2004 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
phpgeek Forum Bruger

Bruger siden: 09 August 2004
Status: Offline Indlæg: 5
|
Sendt: 09 August 2004 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
ctacta skrev:
Hvis du skal have en 21" tft saa har Viewsonic lige sat priserne ned paa deres i 1600x 1200. mener der er omkring 6.500 engros, og du kan bare smide en privat mail hvis det har interesse 
|
|
|
Inklusiv moms? Eller eksl.? Og lidt specs tak :P
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

|
Sendt: 09 August 2004 kl. 16:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Viewsonic VP211b og det er inkl. moms men ex. lev. Fik en mail fra en distributoer i morges derhjemme. Resten er over PM eller mail, da det er OT.
|
Til top |
|
|
DanielV Forum Bruger

Bruger siden: 12 December 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 312
|
Sendt: 09 August 2004 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
lenny100 skrev:
LOL. Det firma laver da vist ikke plasmaskærme. Med mindre det selvfølgelig påkræver at bore store huller i jorden :-)
/Lennart |
|
|
hehe ... jeg fatter godt nok ikke meget af den hjemmeside, men der står bla. "PLASMA ROCK FRAGMENTATION SYSTEM " ..
|
|
|
Damn! My bad! Forkert link og nu kan jeg selvfølgelig ikke finde det rigtige igen! Dammit! PINLIGT!!!
Daniel...
|
Til top |
|
|
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
Sendt: 09 August 2004 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Før man afskriver noget, kunne man jo vente til man rent faktisk havde en konkret viden !!
men ville bestemt heller ik selv tage chancen med et produkt, der ikke findes noget information om !!
Alle importører må vel afse nogle penge til at have demo produkter !!
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
Sendt: 09 August 2004 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
Alle importører må vel afse nogle penge til at have demo produkter !!
|
|
|
hvis jeg var importør af plasmaskærme o.lign. ville jeg da som noget af det første, sørge for at der kom mindst 1stk op og hænge på kontoret.. hvor dyrt kan det være, når man i forvejen har været i banken for at låne til opstarten..
|
Til top |
|
|
Oligru Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2004
Status: Offline Indlæg: 317
|
Sendt: 09 August 2004 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg syntes godt nok der er gået heksejagt i den. Er der nogen der har haft alle de ubehagelige oplevelser i forudser? Selv et lille firma er vel uskyldigt indtil andet er bevist. Og det med at det muligvis kun er et enkeltmandsfirma trods de fine titler er måske lidt komisk men vel ikke i sig selv et udtryk for snydagtighed.
Det er indlysende at man nødvendigvis må se apperaterne i funktion før man køber dem, men måske er de ikke så dårlige. Jeg har lige købt et 42 " i Metro for 16000 inkl. moms. Det har Faroudja chip og DVI indgang men kun 480p. Billedet over DVI er rigtig godt, naturligvis ikke som et Pioneer til 50000 men som erstatning for min store klump af et Sony er det glimrende naturligvis set i lyset af den lave pris.
Så måske skulle den stakkels iværksætter i sin kælder ha en chance. Der er jo faktisk også en del mennesker hvis eneste incitament for at købe et plasma er dets flade udstrækning.
Oliver
|
Til top |
|
|