Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. maj 2025 | 21:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Ups...plasma (PowerPlasma) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 25
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Neeper
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske

Bruger siden: 11 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 09 August 2004 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

Leveringstidspunkt/transport

Levering af varer købt hos Powerplasma.dk er sket, når kunden har fået varen
leveret.                                                                                                                                      Okay så.. Godt.. Det er jo godt.. God info..

Til top Vis Neeper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Neeper Besøg Neeper's Websted

Oligru
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2004
Sendt: 09 August 2004 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

Nej nu må i altså være søde.

det ville da være et større problem hvis varen ansås få leveret når den var blevet afsendt.

Oliver

Til top Vis Oligru's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oligru

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 09 August 2004 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

Oligru skrev:

Jeg syntes godt nok der er gået heksejagt i den.

Ja, det har du ret i, men det mener jeg er 100% selvforskyldt. Der opererer i øjeblikket en del websteder hvor kunder lokkes til at forudbetale billige plasmaskærme, som de aldrig modtager. Se f.eks. følgende tråde:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=6064&KW=wol y

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=11235&KW=pe rejvind

Jeg finder det meget mystisk at man ikke kan betale med sit Dankort. Selv hos bageren nede på hjørnet kan jeg da bruge mit dankort!

Derudover sælger man et produkt ingen nogensinde har hørt om før, og det er ikke muligt at se et link til producentens hjemmeside, og der er derfor ingen der aner noget som helst om de tekniske data på disse skærme. Den opløsning som er opgivet på powerplasma.dk ´s websted er jo forkert. Og eftersom powerplasma.dk har kundeskræk, er det jo heller ikke muligt at se varerne i funktion!

Med andre ord kan man få lov til forudbetale et produkt som man aldrig har set i funktion, med ukendte specifikationer fra en ukendt fabrikant.

Ikke engang 7 vilde thaipiger kan få mig til at handle hos powerplasma.dk.

PS: Hvor kommer de vejledende udsalgspriser iøvrigt fra? Det er da de rene kuponhæfte-metoder

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003
Sendt: 09 August 2004 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

Jeg har bestilt en 42" og udbedt mig om muligheden for at betale med dankort via PBS. Og at jeg helst vil hente den selv og se den i funktion, alternativt at de leverer den hos mig mod betaling.

Saa bliver det sjovt at se hvad de (han) svare og hvad det er for nogle produkter der er tale om.

Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 09 August 2004 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:

Jeg har bestilt en 42" og udbedt mig om muligheden for at betale med dankort via PBS. Og at jeg helst vil hente den selv og se den i funktion, alternativt at de leverer den hos mig mod betaling.

Saa bliver det sjovt at se hvad de (han) svare og hvad det er for nogle produkter der er tale om.

Udmærket. Det tilbud kan de (han) da kun tage imod med kyshånd. Glæder mig også til at se hvordan det går.

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 09 August 2004 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

Oligru skrev:

Jeg syntes godt nok der er gået heksejagt i den. Er der nogen der har haft alle de ubehagelige oplevelser i forudser? Selv et lille firma er vel uskyldigt indtil andet er bevist. Og det med at det muligvis kun er et enkeltmandsfirma trods de fine titler er måske lidt komisk men vel ikke i sig selv et udtryk for snydagtighed.

Det er indlysende at man nødvendigvis må se apperaterne i funktion før man køber dem, men måske er de ikke så dårlige. Jeg har lige købt et 42 " i Metro for 16000 inkl. moms. Det har Faroudja chip og DVI indgang men kun 480p. Billedet over DVI er rigtig godt, naturligvis ikke som et Pioneer til 50000 men som erstatning for min store klump af et Sony er det glimrende naturligvis set i lyset af den lave pris.

Så måske skulle den stakkels iværksætter i sin kælder ha en chance. Der er jo faktisk også en del mennesker hvis eneste incitament for at købe et plasma er dets flade udstrækning.

Oliver

Du kan have lidt ret, men med den sag om Nokia mobiltelefoner fra en adr. paa Amager for  1 aar siden, hvor folk ogsaa kun kunne forudbestille kontant via bank eller giro, der skal man vaere paa vagt.

Lowres PDP (Plasma) er billige i dag, Medion saelges vist til 17.000 incl. moms, men her er der tale om HIRES PDP skaerme og de er altsaa kostbare at producere og har en markedespris der ligger i omraadet 45-60.000,-.

OEM-prisen paa de raa paneler er ogsa hoej og kan IKKE saelges til de priser der er angivet inkl. 25% dansk moms. Det er impossible.

Naar man saa sammenholder det med at produktbillederne er mystiske (utydelige) der er tale om et ukendt maerke, fejlbehaeftede specs. m.m. saa vil jeg helt klart mene at det er noget der skal undersoeges naermere.

Derfor har jeg som som sagt bestilt en 42" og saa maa vi se hvad der sker

Oligru
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2004
Sendt: 09 August 2004 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

@ctacta

man må sige du ofrer dig for sagen. Det er næsten som the mad scientist der tester på egen krop

Det skal blive interessant læsning.

Edit: Der er lige en ting jeg kommer i tanke om. Det var jo faktisk en ret stor annonce på bagsiden af Søndags Avisen ( ret kostbar går jeg ud fra), tror I det er sandsynligt at man vil ofre så meget hvis det kun er pis og papir ? (bare en tanke)

Oliver

Til top Vis Oligru's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oligru

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 09 August 2004 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

Ham der solgte Nokia mobiltelefoner og som var en fusker, han gjorde praecis det samme. En stor annonce er fluepapir, se bare her  saa der er bare en eller 2 koebere der skal til at financiere en annonce.

Vi maa se hvad der sker, har ikke faaet nogen email, men ringer imorgen hvis jeg ikke har hoert noget. Saa maa vi se hvad der reelt er tale om.

Kim F.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 09 August 2004 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

Neeper skrev:

Leveringstidspunkt/transport

Levering af varer købt hos Powerplasma.dk er sket, når kunden har fået varen
leveret.                                                                                                                                      Okay så.. Godt.. Det er jo godt.. God info..

Overvej juraen i sammenhængen?

Men i forbrugerkøb er det da lige meget med leveringsklausulen, ik? Der er varen først leveret når den er i køberens besiddelse?

Ved ikke helt om han prøver at dække sig ind under handelkøbs-reglerne, eller er det mig der er gået helt i selvsving..?

Til top Vis Kim F.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim F.

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 09 August 2004 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

Nej du har helt ret, købeloven og reglerne om fjernsalg kan ikke fraviges ved aftale eller betingelser. Så det er fra det tidspunkt at køber er i besiddelse af varen der gælder og 14 dage frem, såfremt det er returretten man vil gøre anvendelse af.

Nøjagtig samme tekst fremgik af det "firma" der solgte Nokia mobiltelefoner. Der bliver spændende at se hvad firmaet svarer mig imorgen

Kim F.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 09 August 2004 kl. 23:48 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:
Nej du har helt ret, købeloven og reglerne om fjernsalg kan ikke fraviges ved aftale eller betingelser. Så det er fra det tidspunkt at køber er i besiddelse af varen der gælder og 14 dage frem, såfremt det er returretten man vil gøre anvendelse af.

Nøjagtig samme tekst fremgik af det "firma" der solgte Nokia mobiltelefoner. Der bliver spændende at se hvad firmaet svarer mig imorgen

Nemli' ja!

Hvor kan man læse mere om den Nokia-sag? Jeg har intet hørt om den overhovedet, men den lyder meget interessant!

Er det egentlig helt legalt at benytte sig af returretten, uanset hvilke omstændigheder man køber varen under? Jeg mener, som du nu bestiller varen er det jo for at teste firmaets pålidelighed (offentlig hemmelighed?) - kan man så stadig benytte sig retten til returnering ganske uden problemer?

Har firmaet nogen rettigheder til at nægte tilbagetagelsen, når varen ikke er købt med fremtidigt eje i øjemed?

Til top Vis Kim F.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim F.

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 10 August 2004 kl. 00:11 | IP-adresse registreret  

Det var paa www.cw.dk, Ekstra Bladet, Berlingske og en del andre aviser, herunder et DR program. Det viste sig saa at vaere det rene fusk, kender ikke afslutningen paa sagen, men det er nok endt med en straffesag og bedrageri/underslaeb.

Returretten kraever ikke nogen form for forklaring, dokumentation eller argumentation, der er nok at sende det retur og kraeve pengene retur. Hvis han kan skaffe HIRES pdp-skaerme til de priser, saa er der ingen tvivl om at jeg gerne vil have et par stykker. Men lad os nu se  Om varen overhoved kan leveres.....

Og hvad fejlraten paa doede pixels er m.m.

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 10 August 2004 kl. 00:16 | IP-adresse registreret  

Der ligger 3 afgoerelser fra FR her:

http://www.forbrug.dk/klage/klagesager/firmatjek/parelell-te leimport-v-martin-h-andersen/

CW skrev et par artikler, det morsome er at Thailand naevnes som leverandoer!

http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID =18857

Kunder politianmelder Teleimport: http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID =19578

Teleimport anmeldes til politiet af forbrugerombudsmanden http://www.e-pressen.dk/shownews.php?id=22254

Og den fra Ekstra Bladet kommer her: http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=202799

DR var ogsaa ude med denne nyhed: http://www.dr.dk/nyheder/indland/article.jhtml?articleID=108 748

Men der er ingen der med sikkerhed kan sige noget om www.powerplasma.dk

Det underlige er ogsaa at virksomheden er registreret som IT-virksomhed og ikke handel og import som primaert virke. Er man importoer har man et importnr. af hensyn til hurtig toldekspedition. Det har powerplasma ikke udfra CR nr. Det lugter med andre ord ikke godt, men der kan ogsaa vaere en god forklaring.

Agent Cooper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 10 August 2004 kl. 00:37 | IP-adresse registreret  

Ville ikke røre denne forhandler med de oplysninger som er tilgængelige pt - ærlig eller uærlig. Når man bl.a. ikke oplyses om hvilket specifikt apparat man reelt køber for sine penge, er der nok en grund til det...

Jeg bider også mærke i at plasmatv'ene opgives til 1280*768px (dvs 16:9) - det var ellers min opfattelse, at plasmatv i 16:9 skærmformat faktisk har en 4:3 opløsning, hvor LCD og DLP har en ægte 16:9 opløsning ved samme skærmformat..? Er der kender indenfor plasmatv der kan be- eller afkræfte dette?

vh Thomas

Til top Vis Agent Cooper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Agent Cooper Besøg Agent Cooper's Websted

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 10 August 2004 kl. 00:40 | IP-adresse registreret  

HIRES pdp'er koere faktisk 1365 x 768 i 16:9. Men nej, jeg har aldrig hoert om en pdp fra Tailand i 720p (1280 x 768) oploesning.

phpgeek
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 August 2004
Sendt: 10 August 2004 kl. 11:40 | IP-adresse registreret  

ctacta...

Har du ikke hørt mere information omkring dit køb? :) Jeg venter med spænding...

Til top Vis phpgeek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af phpgeek

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 10 August 2004 kl. 11:54 | IP-adresse registreret  

Status pr. d.d.

Bestilte igår 1 stk. 42" plasma, ikke modtaget nogen email eller anden form for bekræftigelse.

Ved telefonisk opkald til salgsafd. tlf 36 16 90 10 = telefonsvarer
Ved opkald til kundeservice ltf. 36 16 90 14 = viderestilling til mobiltelefon der så går over i en automatisk besked fra operatør "Der er i øjeblikket ingen kontakt til...."

Har d.d. kontaktet Told og Skat i kbh. ligeledes Kbh. politi bedrageriafd.

Er ved at undersøge hvem der er indehaver af postgiro samt bankkonto.

CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003
Sendt: 10 August 2004 kl. 12:14 | IP-adresse registreret  

Ja man er vel skyldig til man beviser andet????? Jeg har lige prøvet at ringe til dem! fik en meget flink "måske svindler" mand i telefonen.

Jeg skal ikke udtale mig om det er et ærligt firma, eller der er folk der ser spøgelser.

Men er der ikke ved at gå lidt Lucky-Luke i den?

? ctacta havde du tænkt dig at købe for at beholde tvèt? eller er du moralens vogter her på siden?

Peter

Til top Vis CPH-R's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CPH-R

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 10 August 2004 kl. 12:22 | IP-adresse registreret  

Kom igennem  tlf. 36 16 90 10 og talte med en "tekniker".
Han fortalte at der er tale om et NEC panel fra en OEM producent i Tailand.

(NEC har solgt hele sin produktion og PDP-teknologi til Pioneer).

Der skulle være tale om en 4. generations type og med en native opløsning på 1.024 x 1.024. Jeg fik også oplyst at alle specifikationer stod på deres hjemmeside, men da jeg gjorde opmærksom på at der er mange fejl og at det han oplyser ikke stemmer overens med de andre data/specifikationer, så blev der lidt panik på i den anden ende.

(til læseren kan jeg tilføje at NEC aldrig har produceret paneler på 1.024 x 1.024 native opløsning).

Jeg spurgte hvordan man bestilte og han sagde at det skulle ske fra deres hjemmeside (" vi er jo en rigtig internet-butik sagde han "). Da jeg så spurgte hvorfor jeg ikke kan betale med Dankort, fik jeg af vide at det var fordi at banken havde klokket i det. Da jeg forelagde ham at der ikke foreligger nogen ansøgning om indløsningsaftale mellem det oplyste CVR.nr. (her på sitet) og PBS, så forstår jeg ikke hvor fejlen ligger. Der blev sagt mange gang "øh, det ved jeg..." og andre underlige udtryk. Bagefter fik jeg af vide det skyldes at det koster 15.000 at lave en sådan aftale og det var dyrt når man lige var startet op.

Han sagde også at de fik mere end 600 dagelige henvendelser og at de allerede havde solgt mange skærme. Jeg spurgte om jeg kunne bese et produkt, hvilket ikke kunne lade sig gøre da alt var udsolgt. Han sagde tidligere under samtalen at de ville få 100-150 skærme hjem i næste uge.

Da jeg forelagde ham at der ifølge T&S ikke er importeret så meget som een skrue fra udlandet på deres CVR.nr. så blev der helt stille i den anden ende af røret.

Derefter faldt forbindelsen ud.

Jeg vil derfor nu igen kontakte Kbh. politi for at underrette om det jeg har kendskab til. Dermed ikke sagt at www.powerplasma.dk gør eller har gjort noget ulovligt, men der er meget der tyder på at der er tale om en kedelig historie som teleimport.

Vær derfor på vagt!

Jesperthomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juli 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 10 August 2004 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

Synes altså som andre har nævnt at der er heksejagt her. Oki, manden har måske startet sin butik før alt er på plads, men det synes jeg er fair nok. Forventer heller ikke nødvendigvis at alle prisskilte er på plads på åbningsdagen i en murstensbutik.

Når man køber på nettet er det altid en god ide at betale med kort, så jeg ville også vente de 14 dage der skulle gå. Men der er altså ingen grund til at tro eller antyde at manden er svindler. Husk lige på at for alt vi ved kan ejeren have sat hus og hjem på spil for at få gang i en butik og vi kan så sidde trygt bag skærmen her og undergrave hans virksomhed ud fra løse antagelser og heksejagt.

At han kalder sig marketingchef er der intet fordækt i, i øvrigt. Jeg er også selvstændig men tror aldrig nogen sinde jeg har kaldt mig selv direktør - det er simpelt hen useriøst når man er alene i butiken.

Til top Vis Jesperthomsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesperthomsen

<< Forrige Side af 25 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes