Forfatter |
|
Neeper Lukket konto

Lukket efter eget ønske
Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 762
|
Sendt: 09 August 2004 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Oligru Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2004
Status: Offline Indlæg: 317
|
Sendt: 09 August 2004 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej nu må i altså være søde.
det ville da være et større problem hvis varen ansås få leveret når den var blevet afsendt.
Oliver
|
Til top |
|
|
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
Sendt: 09 August 2004 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Oligru skrev:
Jeg syntes godt nok der er gået heksejagt i den. |
|
|
Ja, d et har du r et i, m en d et m en er j eg er 100% s elvforskyldt. D er op er er er i øj eblikk et en d el w ebst ed er hvor kund er lokk es til at forudb etal e billig e plasmaskærm e, som d e aldrig modtag er. S e f. eks. følg end e tråd e:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=6064&KW=wol y
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=11235&KW=pe rejvind
J eg find er d et m eg et mystisk at man ikk e kan b etal e m ed sit Dankort. S elv hos bag er en n ed e på hjørn et kan j eg da brug e mit dankort!
D erudov er sælg er man et produkt ing en nog ensind e har hørt om før, og d et er ikk e muligt at s e et link til produc ent ens hj emm esid e, og d er er d erfor ing en d er an er nog et som h elst om d e t eknisk e data på diss e skærm e. D en opløsning som er opgiv et på pow erplasma.dk ´s w ebst ed er jo fork ert. Og eft ersom pow erplasma.dk har kund eskræk, er d et jo h ell er ikk e muligt at s e var ern e i funktion!
M ed andr e ord kan man få lov til forudb etal e et produkt som man aldrig har s et i funktion, m ed uk endt e sp ecifikation er fra en uk endt fabrikant.
Ikk e engang 7 vild e thaipig er kan få mig til at handl e hos pow erplasma.dk.
PS: Hvor komm er d e v ejl ed end e udsalgspris er iøvrigt fra? D et er da d e r en e kuponhæft e-m etod er __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
Sendt: 09 August 2004 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har bestilt en 42" og udbedt mig om muligheden for at betale med dankort via PBS. Og at jeg helst vil hente den selv og se den i funktion, alternativt at de leverer den hos mig mod betaling.
Saa bliver det sjovt at se hvad de (han) svare og hvad det er for nogle produkter der er tale om.
|
Til top |
|
|
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
Sendt: 09 August 2004 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
ctacta skrev:
Jeg har bestilt en 42" og udbedt mig om muligheden for at betale med dankort via PBS. Og at jeg helst vil hente den selv og se den i funktion, alternativt at de leverer den hos mig mod betaling.
Saa bliver det sjovt at se hvad de (han) svare og hvad det er for nogle produkter der er tale om. |
|
|
 Udmærk et. D et tilbud kan d e (han) da kun tag e imod m ed kyshånd. Glæd er mig også til at s e hvordan d et går. __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

|
Sendt: 09 August 2004 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Oligru skrev:
Jeg syntes godt nok der er gået heksejagt i den. Er der nogen der har haft alle de ubehagelige oplevelser i forudser? Selv et lille firma er vel uskyldigt indtil andet er bevist. Og det med at det muligvis kun er et enkeltmandsfirma trods de fine titler er måske lidt komisk men vel ikke i sig selv et udtryk for snydagtighed.
Det er indlysende at man nødvendigvis må se apperaterne i funktion før man køber dem, men måske er de ikke så dårlige. Jeg har lige købt et 42 " i Metro for 16000 inkl. moms. Det har Faroudja chip og DVI indgang men kun 480p. Billedet over DVI er rigtig godt, naturligvis ikke som et Pioneer til 50000 men som erstatning for min store klump af et Sony er det glimrende naturligvis set i lyset af den lave pris.
Så måske skulle den stakkels iværksætter i sin kælder ha en chance. Der er jo faktisk også en del mennesker hvis eneste incitament for at købe et plasma er dets flade udstrækning.
Oliver
|
|
|
Du kan have lidt ret, men med den sag om Nokia mobiltelefoner fra en adr. paa Amager for 1 aar siden, hvor folk ogsaa kun kunne forudbestille kontant via bank eller giro, der skal man vaere paa vagt.
Lowres PDP (Plasma) er billige i dag, Medion saelges vist til 17.000 incl. moms, men her er der tale om HIRES PDP skaerme og de er altsaa kostbare at producere og har en markedespris der ligger i omraadet 45-60.000,-.
OEM-prisen paa de raa paneler er ogsa hoej og kan IKKE saelges til de priser der er angivet inkl. 25% dansk moms. Det er impossible.
Naar man saa sammenholder det med at produktbillederne er mystiske (utydelige) der er tale om et ukendt maerke, fejlbehaeftede specs. m.m. saa vil jeg helt klart mene at det er noget der skal undersoeges naermere.
Derfor har jeg som som sagt bestilt en 42" og saa maa vi se hvad der sker 
|
Til top |
|
|
Oligru Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2004
Status: Offline Indlæg: 317
|
Sendt: 09 August 2004 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ctacta
man må sige du ofrer dig for sagen. Det er næsten som the mad scientist der tester på egen krop
Det skal blive interessant læsning.
Edit: Der er lige en ting jeg kommer i tanke om. Det var jo faktisk en ret stor annonce på bagsiden af Søndags Avisen ( ret kostbar går jeg ud fra), tror I det er sandsynligt at man vil ofre så meget hvis det kun er pis og papir ? (bare en tanke )
Oliver
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

|
Sendt: 09 August 2004 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ham der solgte Nokia mobiltelefoner og som var en fusker, han gjorde praecis det samme. En stor annonce er fluepapir, se bare her saa der er bare en eller 2 koebere der skal til at financiere en annonce.
Vi maa se hvad der sker, har ikke faaet nogen email, men ringer imorgen hvis jeg ikke har hoert noget. Saa maa vi se hvad der reelt er tale om.
|
Til top |
|
|
Kim F. Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1618
|
Sendt: 09 August 2004 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Overvej juraen i sammenhængen?
Men i forbrugerkøb er det da lige meget med leveringsklausulen, ik? Der er varen først leveret når den er i køberens besiddelse?
Ved ikke helt om han prøver at dække sig ind under handelkøbs-reglerne, eller er det mig der er gået helt i selvsving..?
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

|
Sendt: 09 August 2004 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej du har helt ret, købeloven og reglerne om fjernsalg kan ikke fraviges ved aftale eller betingelser. Så det er fra det tidspunkt at køber er i besiddelse af varen der gælder og 14 dage frem, såfremt det er returretten man vil gøre anvendelse af.
Nøjagtig samm e t ekst fr emgik af d et "firma" d er solgt e Nokia mobilt el efon er. D er bliv er spænd end e at s e hvad firma et svar er mig imorg en 
|
Til top |
|
|
Kim F. Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1618
|
Sendt: 09 August 2004 kl. 23:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
ctacta skrev:
Nej du har helt ret, købeloven og reglerne om fjernsalg kan ikke fraviges ved aftale eller betingelser. Så det er fra det tidspunkt at køber er i besiddelse af varen der gælder og 14 dage frem, såfremt det er returretten man vil gøre anvendelse af.
Nøjagtig samm e t ekst fr emgik af d et "firma" d er solgt e Nokia mobilt el efon er. D er bliv er spænd end e at s e hvad firma et svar er mig imorg en 
|
|
|
Nemli' ja! 
Hvor kan man læse mere om den Nokia-sag? Jeg har intet hørt om den overhovedet, men den lyder meget interessant!
Er det egentlig helt legalt at benytte sig af returretten, uanset hvilke omstændigheder man køber varen under? Jeg mener, som du nu bestiller varen er det jo for at teste firmaets pålidelighed (offentlig hemmelighed?) - kan man så stadig benytte sig retten til returnering ganske uden problemer?
Har firmaet nogen rettigheder til at nægte tilbagetagelsen, når varen ikke er købt med fremtidigt eje i øjemed?
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

|
Sendt: 10 August 2004 kl. 00:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var paa www.cw.dk, Ekstra Bladet, Berlingske og en del andre aviser, herunder et DR program. Det viste sig saa at vaere det rene fusk, kender ikke afslutningen paa sagen, men det er nok endt med en straffesag og bedrageri/underslaeb.
Returretten kraever ikke nogen form for forklaring, dokumentation eller argumentation, der er nok at sende det retur og kraeve pengene retur. Hvis han kan skaffe HIRES pdp-skaerme til de priser, saa er der ingen tvivl om at jeg gerne vil have et par stykker. Men lad os nu se Om varen overhoved kan leveres..... 
Og hvad fejlraten paa doede pixels er m.m.
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

|
Sendt: 10 August 2004 kl. 00:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Agent Cooper Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 622
|
Sendt: 10 August 2004 kl. 00:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ville ikke røre denne forhandler med de oplysninger som er tilgængelige pt - ærlig eller uærlig. Når man bl.a. ikke oplyses om hvilket specifikt apparat man reelt køber for sine penge, er der nok en grund til det...
Jeg bider også mærke i at plasmatv'ene opgives til 1280*768px (dvs 16:9) - det var ellers min opfattelse, at plasmatv i 16:9 skærmformat faktisk har en 4:3 opløsning, hvor LCD og DLP har en ægte 16:9 opløsning ved samme skærmformat..? Er der kender indenfor plasmatv der kan be- eller afkræfte dette?
vh Thomas __________________ Truman: "You saw a giant?"
Cooper: "Yes."
Albert: "Any relation to the dwarf?"
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

|
Sendt: 10 August 2004 kl. 00:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
HIRES pdp'er koere faktisk 1365 x 768 i 16:9. Men nej, jeg har aldrig hoert om en pdp fra Tailand i 720p (1280 x 768) oploesning.
|
Til top |
|
|
phpgeek Forum Bruger

Bruger siden: 09 August 2004
Status: Offline Indlæg: 5
|
Sendt: 10 August 2004 kl. 11:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
ctacta...
Har du ikke hørt mere information omkring dit køb? :) Jeg venter med spænding...
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

|
Sendt: 10 August 2004 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Status pr. d.d.
Bestilte igår 1 stk. 42" plasma, ikke modtaget nogen email eller anden form for bekræftigelse.
Ved telefonisk opkald til salgsafd. tlf 36 16 90 10 = telefonsvarer
Ved opkald til kundeservice ltf. 36 16 90 14 = viderestilling til mobiltelefon der så går over i en automatisk besked fra operatør "Der er i øjeblikket ingen kontakt til...."
Har d.d. kontaktet Told og Skat i kbh. ligeledes Kbh. politi bedrageriafd.
Er ved at undersøge hvem der er indehaver af postgiro samt bankkonto.
|
Til top |
|
|
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
Sendt: 10 August 2004 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja man er vel skyldig til man beviser andet ????? Jeg har lige prøvet at ringe til dem! fik en meget flink "måske svindler" mand i telefonen.
Jeg skal ikke udtale mig om det er et ærligt firma, eller der er folk der ser spøgelser.
Men er der ikke ved at gå lidt Lucky-Luke i den?
? ctacta havde du tænkt dig at købe for at beholde tvèt? eller er du moralens vogter her på siden?
Peter
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

|
Sendt: 10 August 2004 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kom igennem tlf. 36 16 90 10 og talte med en "tekniker".
Han fortalte at der er tale om et NEC panel fra en OEM producent i Tailand.
(NEC har solgt hele sin produktion og PDP-teknologi til Pioneer).
Der skulle være tale om en 4. generations type og med en native opløsning på 1.024 x 1.024. Jeg fik også oplyst at alle specifikationer stod på deres hjemmeside, men da jeg gjorde opmærksom på at der er mange fejl og at det han oplyser ikke stemmer overens med de andre data/specifikationer, så blev der lidt panik på i den anden ende.
(til læseren kan jeg tilføje at NEC aldrig har produceret paneler på 1.024 x 1.024 native opløsning).
Jeg spurgte hvordan man bestilte og han sagde at det skulle ske fra deres hjemmeside (" vi er jo en rigtig internet-butik sagde han "). Da jeg så spurgte hvorfor jeg ikke kan betale med Dankort, fik jeg af vide at det var fordi at banken havde klokket i det. Da jeg forelagde ham at der ikke foreligger nogen ansøgning om indløsningsaftale mellem det oplyste CVR.nr. (her på sitet) og PBS, så forstår jeg ikke hvor fejlen ligger. Der blev sagt mange gang "øh, det ved jeg..." og andre underlige udtryk. Bagefter fik jeg af vide det skyldes at det koster 15.000 at lave en sådan aftale og det var dyrt når man lige var startet op.
Han sagde også at de fik mere end 600 dagelige henvendelser og at de allerede havde solgt mange skærme. Jeg spurgte om jeg kunne bese et produkt, hvilket ikke kunne lade sig gøre da alt var udsolgt. Han sagde tidligere under samtalen at de ville få 100-150 skærme hjem i næste uge.
Da jeg forelagde ham at der ifølge T&S ikke er importeret så meget som een skrue fra udlandet på deres CVR.nr. så blev der helt stille i den anden ende af røret.
Derefter faldt forbindelsen ud.
J eg vil d erfor nu ig en kontakt e Kbh. politi for at und err ett e om d et j eg har k endskab til. D erm ed ikk e sagt at www.powerplasma.dk gør ell er har gjort nog et ulovligt, m en d er er m eg et d er tyd er på at d er er tal e om en k ed elig histori e som t el eimport.
Vær derfor på vagt!
|
Til top |
|
|
Jesperthomsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 193
|
Sendt: 10 August 2004 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes altså som andre har nævnt at der er heksejagt her. Oki, manden har måske startet sin butik før alt er på plads, men det synes jeg er fair nok. Forventer heller ikke nødvendigvis at alle prisskilte er på plads på åbningsdagen i en murstensbutik.
Når man køber på nettet er det altid en god ide at betale med kort, så jeg ville også vente de 14 dage der skulle gå. Men der er altså ingen grund til at tro eller antyde at manden er svindler. Husk lige på at for alt vi ved kan ejeren have sat hus og hjem på spil for at få gang i en butik og vi kan så sidde trygt bag skærmen her og undergrave hans virksomhed ud fra løse antagelser og heksejagt.
At han kalder sig marketingchef er der intet fordækt i, i øvrigt. Jeg er også selvstændig men tror aldrig nogen sinde jeg har kaldt mig selv direktør - det er simpelt hen useriøst når man er alene i butiken.
|
Til top |
|
|