Forfatter |
|
MonoTovarisj Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1487
|
Sendt: 10 August 2004 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror nu manden/firmaet er reelt nok, men tvivler på kvaliteten af
skærmene, men han virker somom han ville være frisk på at låne nogle
skærme ud til test og anmeldelser. Så har han jo også noget at referere
til.
__________________ MonoTovarisj
Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
|
Til top |
|
|
Jesperthomsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 193
|
Sendt: 10 August 2004 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
ctacta->vi har vist skrevet samtidig. Du har ret...det der virker temmelig suspekt.
|
Til top |
|
|
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
Sendt: 10 August 2004 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til ctacta,
Jeg bukker mig efter din historie! du nok lidt bedre til at lugte ugler i mosen.
peter
|
Til top |
|
|
phpgeek Forum Bruger

Bruger siden: 09 August 2004
Status: Offline Indlæg: 5
|
Sendt: 10 August 2004 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
ctacta,
Du skulle have optaget den samtale :( Kunne have været så sjovt at høre :D Kan allerede forestille mig, hvorledes "teknikkeren" (måske samme mand, som Marketing Direktøren? Fik du et navn?), hakkede rundt i det - efter at have forelagt anklagerne.
Tak for et godt grin, og et smil på læben :) Følg endelig op hvis der kommer mere :)
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
Sendt: 10 August 2004 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Christian.. j eg er impon er et.. tak for en god og sjov histori e. Og for at endnu en fupmag er er skudt i sænk.
|
Til top |
|
|
Oligru Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2004
Status: Offline Indlæg: 317
|
Sendt: 10 August 2004 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mener stadig ikke i har et bevis for at han er en fupmager. Bare fordi told og skat ikke har registreret importen. Realiteten er jo nok at han ikke har solgt nogen endnu og det er ovenud sandsynligt at et lille nyopstartet ikke har råd til nogen egentlig lagerbeholdning, han køber garanteret apperaterne efterhånden som han sælger dem.
Indtil videre har firmaet ikke foretaget sig noget der er mere kriminelt end tjeneren der anbefaler det mad hvor råvarene skal bruges nu. Eller den lille dumme ekpedient i ELgiganten der har fået besked på at skamrose en elendig DVD maskine fordi den har et godt dækningsbidrag.
JEg syntes faktisk det er blevet en heksejagt. Jeg har andre steder på nettet læst den samme form for perfiditet fra nogle fra af indlægsforfatterne i denne tråd, og det piner mig at der er så megen falden på halen for dette totalt uporoffessionelle "detektiv" arbejde.
Oliver
PS Jeg har IKKE noget med det udhængte firma at gøre.
|
Til top |
|
|
phpgeek Forum Bruger

Bruger siden: 09 August 2004
Status: Offline Indlæg: 5
|
Sendt: 10 August 2004 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Oligru...
Hvorfor påstår han så at banken har kludret i ansøgningen til PBS, om indløsningskontrakt? Den indløsningkontrakt-ansøgning eksisterer åbentbart ikke? Hvorfor påstår han at selvsamme aftale koster 15.000 kr? Når det ikke passer... (Hvis du f.eks. bruger interpay eller lign. sammen med en indløsningsaftale fra PBS - kan du gøre det for 2800 kr pr. år - + en lille oprettelses på 250/1250 kr (afhænger af hvorledes det gøre)) - derudover skal der kunne stilles en bankgaranti - men vil gætte på at en leverandør også ønsker det?
De påstår de allerede har solgt mange - hvorfor lyver de så om det? Så burde der jo være en import?
Jeg synes stadig det er grumset - jeg påstår ikke det er ulovligt - men der er mange ting der tyder på der er noget skummelt ved foretagnet...
|
Til top |
|
|
Morat Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 28
|
Sendt: 10 August 2004 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ctacta: Hermed min dybe respekt. Du går godt nok grundigt til sagen. Du
må da have ringet en del rundt til diverse myndigheder på forhånd. Jeg
er overrasket over at de udleverer sådanne oplysninger. Men du er måske
i en position hvor du kan få dem?
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
Sendt: 10 August 2004 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nemlig! Formålet er ikke at smadre nogen, formålet er at undersøge hvad der reelt er talt om. Hvem der står bag, hvad de annoncerer, lover og oplyser.
Der er ikke eet fornuftigt sammenhængende billede af hvad der er tale om. Og med teleimoport som eksempel, og med mange lighedstegn her (krav om forudbetaling, billige vare med høje spec, ingen personlig henvendelse eller afhentning, ikke afsendelse pr. efterkrav m.m.) så ser det altså skummelt ud.
Told og SKat har heller ikke tildelt det oplyste CVR.nr. importnr. og PBS afviser at der foreligger en ansøgning om indløsningsaftale på nuværende tidspunkt.
Det er fakta der er til at forholde sig til.
Politiet er også bekendt med annoncerne og hjemmesiden, men kan desværre ikke (Rigspolitiet) tage sagen op af egen drift før der foreligger anmeldelser, men man vil underette Kbh. politi.
At min samtale med firmaet afbrydes (falder ud) midt under meget kritiske spørgsmål virker også meget mistænkeligt. Tiden må vise hvad der reelt er tale om. Jeg har bedt en bekendt i Kbh. om at køre ud til adr. og undersøge det nærmere.
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

|
Sendt: 10 August 2004 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Morat skrev:
Ctacta: Hermed min dybe respekt. Du går godt nok grundigt til sagen. Du må da have ringet en del rundt til diverse myndigheder på forhånd. Jeg er overrasket over at de udleverer sådanne oplysninger. Men du er måske i en position hvor du kan få dem? |
|
|
Ja, der er ringet mange steder. Told & Skat kan og må udlevere oplysninger om det jeg har udbedt mig data på. Det er et offentligt register. PBS kunne via deres journalafd. (der hvor alt bliver registreret som hos politiet) fortælle at der ikke forelå nogen indkommet ansøgning eller anmodning på dette CVR.nr.
Man skal bar e vid e hvordan og til hv em man skal still e d e r ett e spørgsmål. Så får man svar  Og j eg har lav et m eg et r es earch ig enn em år en e og k end er gud og hv er mand.
|
Til top |
|
|
Oligru Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2004
Status: Offline Indlæg: 317
|
Sendt: 10 August 2004 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kaldes: Offentlighed i forvaltningen
Oliver
|
Til top |
|
|
wizz Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 293
|
Sendt: 10 August 2004 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

|
Sendt: 10 August 2004 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hermed en update, har faaet nogle til at ringe.
Case A. Udgiver sig for at vaere interesseret koeber, og spoerg hvornaar de kan levere. Der svares i denne uge, der ligger en forsendelse i Tyskland oplyser man, og man afventer nogle godkendelser. Der opfordres til at indbetale hurtigst muligt, da der snart er udsolgt! Ja, man presser haardt paa i salgsafd.
Case B. Udgiver sig for at vaere interesseret koeber og spoerg hvormange de allerede har solgt og leveret. Der svares et par hundrede glade og tilfredse kunder. Der opfordres igen til at indbetale asap. 
Case C. Udgiver sig for at vaere en kunde der netop har modtaget en 42" plasma og som ikke har faaet nogen brugervejledning. Der er vild panik i den anden ende af roeret (der spoerges om der virkelig er sendt skaerme ud til kunder, der svares svagt i den anden ende "nej mand, er du gal?" Derefter afbrydes forbindelsen efterfulgt af en dut-dut tone.
Saa er det op til den enkelte at vurdere hvad der her er tale om. Jeg er ikke et sekund i tvivl om hvad jeg mener om denne sag.
|
Til top |
|
|
Morat Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 28
|
Sendt: 10 August 2004 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
ctacta skrev:
Saa er det op til den enkelte at vurdere hvad der her er tale om. Jeg er ikke et sekund i tvivl om hvad jeg mener om denne sag. |
|
|
Man skal vist vær e ov erord entligt naiv for at tro at d e har r ent m el i pos en  
|
Til top |
|
|
wizz Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 293
|
Sendt: 10 August 2004 kl. 16:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ha, ha, kanon underholdning. Ville gerne have hørt case C samtalen.
Jeg ved snart ikke hvor meget "vurdering" der kan være tale om, der er for mange løgne! Spændt på at høre fra ham, som skal ud at kigge på adressen - kan næsten ikke vente, har lyst til selv at køre til Valby (fra Århus!)...
Efter jeg var færdig med at grine, kom jeg til at tænke... hvis nogle stakler faktisk har sparet op til et lækkert TV, og - måske lidt naivt - har sendt powerplasma penge... jeg håber det ikke, men frygter det nu alligevel.
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

|
Sendt: 10 August 2004 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja, det er meget kostbart at flyve plasma-paneler ind, de kan nemlig ikke taale en hoej altitude pga tryk i glasset. Derfor sender man med skib, skal det til EU, saa havner stort set ALT via Amsterdam/Rotterdam. Jo mere man taenker over det, jo mere suspekt er det. Men iflg. politiet er der mange der ogsaa hopper paa de butiker i udlandet og som lover fantastiske priser paa kendte maerkevarer. De fleste svindlere opererer fra lande som Polen, Lethland og Estland. Og der er mange der hopper i med alle 4.
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

|
Sendt: 10 August 2004 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
Sendt: 10 August 2004 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Citat fra Ricki Lars en, mark etingch ef en hos Pow erplasma:
"husk vores navn i kommer til at høre det igen"
Jam en d et er d er vist ing en tvivl om. Spørgsmål et er blot i hvilk en samm enhæng
Iøvrigt kudos til dig ctacta for din r es earch __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
Til top |
|
|
HenJ Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 692
|
Sendt: 10 August 2004 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
ctacta skrev:
(der spoerges om der virkelig er sendt skaerme ud til kunder, der svares svagt i den anden ende "nej mand, er du gal?" Derefter afbrydes forbindelsen efterfulgt af en dut-dut tone.
|
|
|
Så er det jo mere end een mand, en hel bande ;-) __________________ Mvh HenJ
-----------------------------
Lidt rør har man vel altid.
Art Gallery at
http://picasaweb.google.dk/henrikjust/
|
Til top |
|
|
Mirovich Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 295
|
Sendt: 10 August 2004 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har med interesse fuldt udviklingen i sagen. Da jeg første gang så reklamen for Powerplasma slog det mig at det var godt nok billigt men navnet virker altså suspekt og plastikagtigt. Så jeg grinede lidt af den og tænkte hvis det virkelig passer de kan sælge så billige skærme så må de andre prdoucenter vel følge trop. Men indtil videre virker det som om at vente er en rigtig god ting.
Jeg ser frem til næste afsnit i plasmasagen.
Venlig hilsen Mir __________________ The good news is that we're quick, but the bad news is that we're worried about the brakes.
|
Til top |
|
|