Emne: Ups...plasma (PowerPlasma) ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
Oligru Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2004
Status: Offline Indlæg: 317
|
Sendt: 11 August 2004 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Agent Cooper Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 622
|
Sendt: 11 August 2004 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil lige kommentere de sidste dages indlæg:
Eftersom Powerplasma tilsyneladende opfylder de fleste karakteristika som kendetegner et bedragerisk firma på www (undtaget at vi endnu ikke har kendskab til et konkret eksempel på en snydt kunde), kan man ikke klandre at mange herinde af erfaring også opfatter Powerplasma som et sådant.
Jeg købte selv min projektor fra Japan via bankoverførsel, men jeg havde forinden sikret mig at forhandleren var 100% reel via diverse AV-forums. Eftersom der endnu ikke er fakta tilgængelig som understøtter Powerplasmas påstand som værende et reelt foretagende, ville jeg som potentiel kunde beholde mine penge i lommen indtil videre - ihvertilfælde sålænge der ikke er betaling via kreditkort...
Med alle de sager vi som kunder kender til vedr. bedrageri på www, er det op til firmaerne at overbevise os om at de er reelle forhandlere, igennem diverse tiltag (herunder betalingsmetode). Undlader de dette, har vi god ret til at være mistænkelige.
Det kan godt være, at det er en uskyldig uerfaren iværksætter som sidder i Powerplasma og ikke har sat sig ordentligt ind i diverse lovgivninger og bestemmelser samt begreber som kundepleje og markedføring. Man kan så spørge sig selv om man har løst til at kyle f.eks. 20.000kr afsted? Hvis vedkommende ikke magter opgaven med at drive firmaet videre om 6 måneder og lukker det, bortfalder garantien på de købte produkter...
vh Thomas __________________ Truman: "You saw a giant?"
Cooper: "Yes."
Albert: "Any relation to the dwarf?"
|
Til top |
|
|
Lestat Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 456
|
Sendt: 11 August 2004 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Faktum er, at hvis du får leveret produkter med disse specs til disse priser får du dem meget billigt, så må du også leve med ikke at kunne se dem fysisk først. Sådan var det også med postordre i sin tid.
Jeg vil godt se dig få en 21" 16ms, uanset pris. De FINDES ikke. Det er muligt det er en banal fejl (jeg har set et langt større, velrenomeret firma sælge en "CAD TFT skærm" på 19" med 1600x1200 opløsning, hvilket HELLER ikke eksisterer), men der er flere banale fejl af den art, og når indicierne hober sig op er der vel efterhånden grund til en sund skepsis. Især ctacta's opringninger og referater deraf giver anledning til skepsis - mandens reaktion på spørgsmålet om der er sendt skærme ud kan være uskyldigt, men det virker som om der ikke SKAL sendes nogen skærme ud, now or ever.
16.000 som den billigste plasmaskærm koster er mange penge for de fleste at lægge hos noget firma, og når man samtidig er utryg ved firmaet så er det helt sikkert en god grund til at holde sig væk. Du er garanteret 14 dages fri returret ja, men hvis firmaet går konkurs eller blot forsvinder, så ryger chancerne for at få pengene også lige med det samme.
L.
|
Til top |
|
|
Agent Cooper Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 622
|
Sendt: 11 August 2004 kl. 11:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Glemte lige at nævne, at jeg principielt er helt enig i bl.a. Oligru's opfattelse - man er uskyldig indtil det modsatte er bevist. Jeg vil dog i denne sag, baseret på indicierne alene have lov til at løfte et øjenbryn (eller to)...
vh Thomas __________________ Truman: "You saw a giant?"
Cooper: "Yes."
Albert: "Any relation to the dwarf?"
|
Til top |
|
|
Kim F. Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1618
|
Sendt: 11 August 2004 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var det egentlig ikke også sådan Orion startede? En mand der begyndte at importere produkter og satte sit eget navn på.
Se hvad det er blevet til idag: http://www.orion-europe.dk/
En årsomsætning på ½-milliard med et håb om det tre-dobbelte næste år. Det er da fakta der vil noget.
Lad os sætte tråden på pause til vi ved noget mere, ellers er virksomheden med de gode initiativer jo skudt i sænk langt før nogen nogensinde får bestilt nogle produkter derfra!
|
Til top |
|
|
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
Sendt: 11 August 2004 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til alle jer der har fattet så fandens meget sympati for dette fuskerforetagene:
Kan en af jer ikke bestille en skærm til mig?? Så snart i har modtaget den fine ultra gode plasmaskærm, kommer jeg og henter den, og betaler gerne 500,- oveni til jer som mellemhandler.
Det er da lettjente penge, og da i er så ufattelig sikre på at det absolut ikke kan ære et fuskerfirma, løber i jo ikke engang nogen risiko.
Og til Oligru...: Du mener der er gået heksebål i det, og at de smarte fyre fra powerplasma skal have en chance for at forsvare sig.... Helt klart... men hvem holder dem tilbage?? De kan jo bare besvare kritikken alt det de vil. Men det vil de åbenbart ikke... hvorfor mon??
Den sidste idiot er ikke født endnu... derfor er der også stadig folk der laver denne slags fake postordre!
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
Sendt: 11 August 2004 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Oligru skrev:
@neeper
Hvis DU nu læste denne tråd igennem ville du opdage at jeg løbende er kommet med kommentare til den.
Hvordan kan det gøre jer så aggressive, vi har jo stadig ikke nogen eksempler på nogen der er blevet snydt endnu.
Iøvrigt har jeg lige talt med min ven i Taiwan ( jeg ved godt der her er tale om Tailand, men det er princippet). Han fortalte mig at alle elektronik produkter er billige derovre, især dem der er produceret i Taiwan, herunder BenQ etc. MEN hvis man er villig til at købe deres helt unkendte og lokale produkter kan man gøre nogle meget billige køb. Det er måske det der er tale om.
Oliver
|
|
|
Det er ganske korrekt, men oplysninger på siden er forkerte og utroværdige. Og ved telefonisk henvendelse får man af vide at der er tale om NEC paneler og med en opløsning på 1.024 x 1.024. Et sådant panel har NEC aldrig produceret og kommer heller ikke til det, da hele deres division er solgt til Pioneer for mere end 6 mdr. siden.
Tailand har heller ikke nogen plasma-produktion! Men derfor kan der godt være en OEM-bygger der aftager paneler fra Japan, Korea eller Tailand. Angående TFT-skærme, så findes der massere af 21" skærme på 1.600 x 1.200 med en respondstid på 16ms, f.eks. Viewsonic. Rent produktionsmæssigt fremstilles der i dag paneler ned til 8ms fra Samsung og i størrelser over 32". Men igen, på omtalte hjemmeside er der afbilledet en 16:9 skærm med data fra en 4:3 skærm. Det underbygger en mistænkeliggørelse i den grad.
Men som redaktøren skriver, så kan der jo være tale om en SU-gut der prøver kræfter og som ikke har forstand på nogle af tingene.
Når det så er sagt, så er det påfaldende at man ved telefonisk henvendelse blot opfordres til at indbetale hurtigtst muligt. Og med betalingsmetoder der er uigenkaldelige. Teleimport-sagen får alarmklokkerne til at ringe.
Hvis man sælger og distribuerer tv-modtagere, så skal man også registreres hos DR og man har indberretningspligt (købers navn og adr.) DR kender intet til PowerPlasMa.dk. Ligeledes har T&S kun en registrering på en privatperson hvor hovedbeskæftigelsen er:
Anden virksomhed i forbindelse med it-servicevirksomhed
Hvis der er tale om en virksomhed der skal importere, især udenfor EU, så er hovedbeskæftigelsen import/grossitvirksomhed. Hvis der er DVI-indgang som anført på deres hjemmeside, så er der importtold på 15% når det ikke samles eller fabrikeres i et EU land. Og det er Tailand mig bekendt ikke. Sammenholder man det med at vi har 25% dansk moms ved salg, så fortæller det mig at indkøbsprisen må være ekstremt lav, og med alle de kontakter jeg har til producenter, agenter og distributører, så er det UMULIGT at sælge til de angivede priser. Med mindre der er tale om lavtopløslige paneler som alle kan købe i en 42" for 16-17.000 kr. Er det tilfældet, så er der tale om krænkelse af markedsføringsloven og vildledende oplysninger.
Når virksomheden nu er blevet gjort bekendt med fejlene, og de selv retter dem ved telefonisk henvendelse, og med endnu mere tvivlsomme oplysninger og tilhørsforhold (NEC), så er det jo påfaldende at de ikke omgående retter hjemmesiden til. Ikke sandt?
Mange virksomheder er startet i en kælder eller høloft. Thrane & Thrane startede i forældrenes kælder og er idag en stor virksomhed med mange hundrede ansatte. B&O startede også hjemme hos forældrene og på et loft!
Denne virksomhed ligger også i en kælder, men har ikke noget så simpelt som et navneskilt og der er ikke nogen at træffe på adr. når man tager derud (min ven har været derude og der er ingen der svarer).
Dette underbygger mistanken om at tingene ikke er iorden.
Der er en del andre ting jeg godt ville fortælle, men dem kan jeg ikke tillade mig at gengive herinde i et offentligt rum. Konklusionen herfra er denne: Hold dig langt væk indtil vi ved noget mere, p.t. er risikoen for at du ikke får det de annoncerer eller lover i telefonen for stor. Og der er også en god sandsynlighed for at der er tale om en ny "teleimport" historie.
Teleimport historien endte med at 1.500 mennesker blev franarret ca. 2.000,- i gennemsnit, og at en ung gældsplaget mand fik 3.000.000,- for at lægge en hjemmeside på nettet, hvor han påstod at kunne levere billige Nokia-mobiltelefoner til langt under markedspris.
Der er ikke nogen der påstår at powerplasma.dk er samme trick, der gøres blot opmærksom på at det p.t. ser meget mistænkeligt ud og at man skal afholde sig helt fra at indbetale beløb eller forudbestille.
Venligst,
|
Til top |
|
|
Neeper Lukket konto

Lukket efter eget ønske
Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 762
|
Sendt: 11 August 2004 kl. 12:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg finder det også i den grad underligt, at man fra powerplasma.dk`s side ikke har haft "tid" til at gå ind og forsvare sig over for al den kritik som er rejst her på hifi4all.dk
Hvis produkterne virkelig findes, til den pris, og er af en ny fantastisk HD opløsnings type, så er der da hunredevis af potentionelle kunder her på hifi4all.dk
Det er da surt at vi så går og tror at det ikke er reelt hvis det virkelig er det...
Mvh Kim
|
Til top |
|
|
Sci-fi-joe Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2003
Status: Offline Indlæg: 17
|
Sendt: 11 August 2004 kl. 12:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du er lidt for hurtig, hurtig.
Alt ting er ikke sort og hvidt, hvilket også er grunden til folk kan have en holdning der ligger derimellem. Jeg kan ikke se der nogen i denne tråd har givet udtryk for, at der er 100% sikker på det er et reelt firma, som man kan stole på. Jeg kan derimod se folk der er i tvivl om man kan stole på dem, men alligevel vil se tiden an og give virksomheden en chance inden man sabler dem ned - dermed ikke sagt at man trygt kan handle og det ikke er et fuskerfirma.
Denne tråd med kritik er trods alt kun få dage gammel - giv dem da en chance for at rette op på tingene. Hvis det ser ud på samme måde om 10 dage såå...
|
Til top |
|
|
Bubba Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2004 Lokalitet: Sjælland
|
Sendt: 11 August 2004 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis jeg var indehaver af Powerplasma ville jeg nok heller ikke kommentere alle de mere eller mindre ..... vidtløftige beskyldninger, indicier, "beviser" folk kaster om sig i denne tråd, det ville jo blot føre en ud i opslidende diskussioner...fusker eller ej.
Indrømmet, der er en masse "spørgsmål" i denne sag, men det er jo egentlig enkelt nok. Hvis man ikke føler sig tryg ved "butikken" så lad være med at handle der. Skulle man alligevel føle sig fristet upåagtet de mistænkeligt lave priser, fejl i specs etc. etc. Så er det blot at ønske held og lykke med handlen.
Og skulle de mest agressive i tråden så ikke lige styre sin fråde om munden? 
|
Til top |
|
|
Vittel Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 268
|
Sendt: 11 August 2004 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil lige sige til jer der er taler om at det sikkert er den samme peron der er direktør, marketingschef, supporter osv osv. fordi at der er tale om en enkeltmandsvirksomhed : Der er ikke noget forhindre en enkeltmandsvirksomhed i at have ansatte! - der kan være 1000 ansatte i den virksomhed hvis det skulle være. Det at det er en enkeltmandsvirksomhed har hovedsageligt noget med hæftelsen og beskatningen at gøre - og ikke hvor man der er ansat i viksomheden.
Ellers er jeg enig i at det virker lidt spøjst det hele 
|
Til top |
|
|
Morat Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 28
|
Sendt: 11 August 2004 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ctacta skrev:
(der spoerges om der virkelig er sendt skaerme ud til kunder, der
svares svagt i den anden ende "nej mand, er du gal?" Derefter afbrydes
forbindelsen efterfulgt af en dut-dut tone. |
|
|
J eg må indrømm e at ov enstå end e udtal els e var d et som fik mig til at tro ondt om d em.
j eg kan ikk e tolk e "N ej, er du gal mand" som and et end at spørg er en er
gal hvis han tror at d e har s endt nog et. D et virk er ikk e som om at d e
har til h ensigt at s end e nog et ov erhov ed et.
J eg vill e s elv hav e svar et, "n ej, d et tror j eg ikk e", ell er "n ej d esværr e, hv em tal er du m ed?"
I almind elig e firma er m ed r ent m el i pos en er man ikk e gal hvis man spørg er om en giv en var e er bl ev et s endt til en kund e.
D et er muligt at d e er bl ev et f ejlfortolk et, m en d e har v ed fl er e
l ejligh ed er smidt rør et på når kund er har spurgt nærgå end e spørgsmål.
Man smid er ikk e rør et på til pot enti ell e køb er e hvis man er et lill e og
nystart et firma som d esp erat mangl er kund er.
D er er alt for mang e "samm enfald" af uh eldig e omstændigh ed er til at j eg
s elv m ed min b edst e vilj e kan giv e d em "th e b en efit of doubt".
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

|
Sendt: 11 August 2004 kl. 14:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vitt el, du har r et, m en d er står i CVR. - ing en ansatt e 
Morat, jeg kan kun give dig ret! At smide et rør på er groft men også afslørende (ham får vi alligevel ikke overbevist, ud med ham, næste i telefonkøen).
Jeg har også opfordret firmaet til at svare på de underlige omstændigheder, men intet svar modtaget. Ej heller nogen henvendelse angående min bestilling.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 11 August 2004 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har snakket med Powerplasma, og her er hvad de sagde:
1. samtale:
Jeg har lige snakket med dem...
Jeg fik historien om, at de samarbejdede med et firma i thailand, og at det var et noname-brand de havde fået lov at sætte deres eget navn på.
Jeg surgte om jeg kunne få lov at se produkterne: Ja, det kunne jeg godt, for de var ved at få bygget et show-room, som skulle stå færdig i løbet af ugen. Men de ville altså anbefale at jeg betalte med det samme, for der kom kom 150 stk hjem til den lave pris. Og der var utrolig godt gang i deres salg, så de sidste ville snart være revet væk. Og ellers ville de stige 20%, og den flinke mand ville derfor sørge for at jeg fik et af dem.
Jeg sagde, at så ville jeg komme forbi deres show-room i starten af næste uge, men så begyndte han pludselig at snakke om, at det nok ikke ville blive færdig til tiden, og at det var bedst at jeg bestilte/betalte med det samme.
Jeg fortalte ham, at jeg ville være mest tryg ved at bestille, og så afhente når det ankom, men det kunne jeg ikke. For de kunne jo ikke vide om jeg så ville afbestille... hmm hvorfor skulle jeg det, og når de påstår at de sælger så mange, kan de jo bare sælge det til en anden. Men nej, sådan fungerede deres firma ikke. Og de havde ikke råd til at have et lager stående.
Nå, men jeg gav udtryk for, at jeg altså gerne ville have en skærm, og spurgte hvornår jeg kunne få det. Svaret var, at når jeg havde indbetalt pengene, ville der gå 7-11 hverdage før det kom.
Det var længe sagde jeg, og gav udtryk for at jeg gerne ville have det hurtigst muligt.
Dertil svarede gutten at de i øvrigt havde et lager i tyskland (hhmmm troede lige han havde sagt, at de ikke havde råd til et lager). Og hvis jeg gerne ville havde skærmen hurtigt, så kunne det sagtens lade sig gøre. De havde nemlig en aftale med en tysk vognmand, der ville køre fra tyskland med skærmen med det samme når jeg havde betalt. Yeah right!
Til sidst sagde jeg, at jeg lige ville vende tilbage... Og det gør jeg nu
2. samtale:
Har lige snakket med dem igen. Jeg forsøger at virke meget interesseret, og har spurgt om ikke jeg selv kan hente skærmen i tyskland. Det vidste han ikke, for han var kun sælger. Men han skulle lige snakke med sin chef Ricky. Så jeg aftalte, at jeg skal ringe til ham igen om en time.
Når jeg får at vide, at det kan jeg godt, hvis jeg indbetaler pengene på forhånd går jeg AMOK! Tror jeg fortæller ham hvad jeg mener om deres fuskerforetagene!
3. samtale:
har lige snakket med dem. Ham fyren jeg snakkede med (hed vist nok Jens), havde lige snakket med sin chef Ricky, som sagde at det ikke kunne lade sig gøre selv at hente skærmen i tyskland.
I øvrigt kunne han fortælle, at skærmene stod klar til afsendelse fra tyskland.
Jeg spurgte hvor i tyskland de stod, og svaret var at de stod hos en grossist lige syd for grænsen. (Hmmm har de ikke tidligere påstået at de stod længere nede i tyskland?).
Jeg spurgte hvordan det kunne være de stod hos en tysk grossist, når det nu var dem selv der havde den direkte kontakt med firmaet i thailand. Jamen... det er fordi firmaet i thailand ikke bare vil sende hundrevis af skærme op til et nyt firma, så de skal igennem en grossist. Hhmmm troede hele ideen var at de ikke skulle igennem mellemhandlere.
Så spurgte je hvorfor deres opgivne spec ikke var korrekte. Det var selvfølgelig en fejl. Jeg sagde at jeg trode han var fuld af løgn, og at det var et fupfirma. Det forsikrede han mig om, at det var det ikke. Han mente i øvrigt at jeg skulle skynde mig at betale, så jeg kunne få en af de skærme som snart ankom.
Jeg spurgte hvorfor man ikke kunne betale med Dankort. Det var fordi PBS havde lavet en fejl. Hmmm sagde jeg, jeg har hørt fra en der har undersøgt sagen, at i slet ikke har søgt om dankortbetaling. Det vidste han desværre ikke noget om, for han var bare ansat som sælger.
Jeg sagde at jeg også havde hørt, at firmaet ikke havde importeret så meget som en skrue fra udlandet. Det vidste han desværre heller ikke noget om.
Jeg fortalte at det var useriøst, at det eneste han fokuserede på var, at få mig til at overføre penge. Men det mente han stadig jeg skulle.
Jeg sagde at jeg anså dem for nogle svindlere, men det kunne han ikke forstå. Men jeg kunne jo kantakte hans chef Ricky. Da jegf sagde at jeg nok nærmere ville ringe til bedrageriafdelingen, havde han pludselig meget travlt!
I øvrigt foregik hele samtalen fra hans bil... kunne høre den karakteristiske bip fra en SONY-radio der slukkes.
Burde man iøvrigt ikke kontakte bedrageriafdelingen?? Og nytter det noget??
|
Til top |
|
|
Sci-fi-joe Forum Bruger

|
Sendt: 11 August 2004 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig: sjovt at læse om dine henvendelser :)
Fuskere eller ej, så giver Powerplasma da god underholdning 
|
Til top |
|
|
Autechre Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 334
|
Sendt: 11 August 2004 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
J eg har lig e få et en skærm ind af dør en... Og d en s er umidd elbart fin ud...
|
Til top |
|
|
Sci-fi-joe Forum Bruger

|
Sendt: 11 August 2004 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV32R skrev:
Jeg har lige fået en skærm ind af døren... Og den ser umiddelbart fin ud...  |
|
|
Du har været modig 
Har du et digit-kamera, så vi kan se billede af kvittering og skærm? Hvilken skærm er det?
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

|
Sendt: 11 August 2004 kl. 16:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV32R skrev:
|
|
Lyder ganske interessant hvad siger spec. kvalitet og fik du en faktura? hvordan blev den leveret?
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 11 August 2004 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV32R skrev:
|
|
Har du lige fået en skærm ind af døren....????
Med sådan en udtalelse bliver jeg nødt til at spørge om du er en del af svindelforetagenet, og derfor forsøger at skabe tillid omkring det?
Det stemmer nemlig ikke overens med den udtalelse sælgeren gav mig om, at de endnu ikke har fået deres første sending hjem endnu, da de var kommet til at lave en fejl, og i øvrigt ikke havde regnet med at man skulle registreres for at kunne importere skærmene. De første skærme skulle først komme i næste uge.... Såååøøøhhhh
|
Til top |
|
|
Zibas Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 144
|
Sendt: 11 August 2004 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
AVR32, er det en skærm fra POWERPLASMA eller hva ?? Lad os høre...
|
Til top |
|
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|