Emne: NAD3020...hvorfor? ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
Sendt: 26 August 2004 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
lasse skrev:
Ok her vil jeg lige ridse kampen op som den kommer til at stå. Kurt stiller op med en toptunet og ny pusset NAD3020I, der bliver brugt effektdelen af denne fortidige madkasse, hvad der leger forforstærker ved jeg ikke endnu, det må Kurt fortælle. Jeg kommer slæbende med ca. 30 kg effektbørge der lyder navnet Advantage B300, et sandt kraftværk på 2x175 af de gode solide watt og samtidig smækfyldt med FET'er. (håber ikke Kurt får udslet eller det der er værre) Hvis jeg nu lader være med at røre ved den, så regner jeg med, at det går over efter en uges tid .
Nu er der nogle der er yderst skeptisk overfor om det overhovedet er retfærdigt at stille en 20 watts forstærker over for 175 watt og her må jeg sige at det ikke er hvadfor en der kan spille højest vi skal finde, så havde jeg jo vundet på forhånd , vi skal finde den der spiller bedst, mest musik, bedst sammenhængende lydbillede. Lad kampen begynde i denne dyst, David mod Goliat. Hvem tør satse på madkassen og hvem sætter det hele på den hårdt pumpede FETter. Det er nemlig rigtigt, spektakel er jo ingen kunst, så lad os nu se hvem der fører stokken mest elegant
|
|
|
H ej Lass e! Vi plask er d en bar e ind i mit s et-up m ed d e m est giftig e kabl er j eg kan opdriv e (glæd dig til at hør e lyd en af F ET´s h elt udæmp et og ufiltr er et  ). Og så prøv er vi Advantag e bag eft er - og så bliv er du udsat for mit sædvanlig e numm er Advantag e - NAD, Advantag e - NAD, Advantag e - NAD, Advantag e - NAD, Advantag e - NAD, Advantag e - NAD, Advantag e - NAD, Advantag e - NAD, Advantag e - NAD, Advantag e - NAD, Advantag e - NAD, Advantag e - NAD, M ed forsk ellig e skiv er ig en og ig en. Kan din dims snupp e banan er?? M en er j eg d en kan - am I right?
|
Til top |
|
|
lasse Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 848
|
Sendt: 26 August 2004 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go'daw i jordhulen Kurt
Year, year, you are absolutly right, banenes are no problemo.
Uha da da, det bliver en lang aften, håber du svinger med en klar kande te. Det bliver nu sjovt at høre nogle af dine favorit CD'ere i de Kubikske haller.
Nå men du melder bare ud hvor du er klar til dysten.
|
Til top |
|
|
DarkWing Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 470
|
Sendt: 26 August 2004 kl. 23:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
/me sætter en klase bananer på at kurts 3020 med knubdæk svinger stokken over den advantage. 
Vi glæder os til et saftigt referat med alle de frække detaljer
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
Sendt: 27 August 2004 kl. 00:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
og måske et dækskift i halvlegen.....
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 02 September 2004 kl. 09:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jam en goddaw i sp ektakl et! Så oprandt d en onsdag aft en, hvor fru en allig ev el ikk e var til nog et og Lass e kom m ed sin Advantag e pow er amp. Lass e, som j eg k end er så udmærk et fra arrang em ent ern e i vor nørd ed e klub Århus musik og hifi klub, er en m eg et flink fyr, m ed en h elt oprigtig int er ess e i først og fr emm est musik og så hifi. Til st ed e var også s elv est e hr. Boj er - h ej Kaj - h ej Boj er. Til en b egynd els e fik vi lig e et hold snak om dit og dat, så var jo lig esom i gang. 3020 I stod på gulv et og tru ed e m ed bøll ebank. Spag så d en godt nok ud, m en erfaring er fra tidlig er e har vist, at man ikk e h elt skal afskriv e d en i enhv er samm enhæng. Advantag e stod på gulv et v ed sid en af. D en var m er e end dobb elt størr els e og m ed en forn em finish, hvilk et jo ikk e lig e er 3020 I´s all er stærk est e kort. På m ed nog et strøm og nog et musik, og så b egyndt e vi. Vi lod 3020 b egynd e og vi spill ed e løs m ed først lidt R eb ecca Pidg eon fra th e Rav en, så lidt M end elssohn, lidt Copland, så en Dorian skiv e m ed et Monst er org el i Wi en, hvor Gill eau spill ed e en transcription af "pictur es at an exhibition" Så lidt m er e musik og så lig e Loff e m ed spad en (Loffgr en Acoustic liv e). Så skift ed e vi amp. Lass e havd e gl emt strømkabl et, så vi mått e lig e eksp erim ent er e et øj eblik, d et først e kab el PKA 2X1,5 fik Advantag e til at spill e som om d en var d ef ekt, næst e kab el var et Hirakawa, som var langt b edr e, m en m ed lidt rung eri til følg e, slutt eligt mått e j eg afmont er e et fra min e egn e amps 2X1kvmm fra NKT i PKA udfør els e - så sk et e d er nog et. Advantag e fik samling på sig s elv og bl ev stramm et utroligt m eg et op, d en bl ev b etyd eligt m er e udstrakt i b egg e end er, dog tyd eligst op eft er. Så røg d e samm e skiv er i spill en ig en, i omv endt rækk efølg e. Komm entar ern e var ikk e sådan udpræg ed e lig e i b egynd els en, b evar es d er var tyd elig forsk el, m en nu skull e vi så lig e find e ud af hvad d er var sk et. Da Orgl et kom på ig en, stod d et klart - hvor var bund en bl ev et af? På m en NAD ig en - vups d er var d en. S en er e røg Loff e i maskin en ig en - først Advantag e så 3020, og nu vil j eg så nødig ov erdriv e, m en d er var altså nog en d er kl emt e om boll ern e på Nils, m ens en ell er and en var stukk et af m ed kass en på spad en. D et samm e sk et e eg entlig på all e skiv ern e, på enk elt e dog m er e tyd eligt end andr e, m en sådan er d et jo sædvanligvis. 3020 var faktisk m er e dynamisk, r en er e og væs entlig m er e n eutral end Advantag e og tro d et ell er ej, d en var også m er e udstrakt i b egg e end er. Advantag e, gjord e eg entlig bar e d et d er var v ent et, n emlig at spill e som en amp d er er fuld af F ETs. Lyd en fra d en lign ed e r et præcist d e opl ev els er j eg har haft m ed F ET bas er ed e opamps. Pæn lyd, d er h el e tid en hæng er i ov erflad en. D en var lig esom ud en båd e bandit og stor e kass er. Lidt kønsløs kan man godt kald e d en. Und er du ell en kom d er af og til et lill e udbrud fra Lass e - "d et er dog utroligt" sagd e han d en en e gang eft er d en and en. D et lill e bæst d el er altså ør etæv er ud, skal j eg hils e og sig e - husk lig e, d et var KUN POW ER amp en d er bl ev brugt. Eft er at hav e kørt rundt i musikk en en tid, så mått e min e egn e bæst er sætt es på, for Lass e vill e vid e hvorfor j eg brug er d em og ikk e 3020, d et komm ent er er j eg ikk e, d et kan Lass e skriv e lidt om, hvis han gid er. Nå m en eft erfølg end e skull e vi så hav e Advantag e på ig en, m en h er indtraf så d en glæd elig e b egiv enh ed, at und ert egn ed e synt es d et kunn e vær e spænd end e om man kunn e få 6 m. høj e flamm er til at hvæs e ud af bæst et. J eg forsøgt e ihærdigt m ed at kortslutt e v enstr e kanal, m ens gnist ern e stod om ør ern e på h el e forsamling en, rundt om i lokal et land ed e glød er og ask e. Lass e forsøgt e at hold e sit ølglas fri for n edfald. D et gik godt, m en d et h el e ebb ed e ud, da Blad elius ald el es usportsligt har plac er et båd e et sikringskr edsløb og en sm elt esikring i udgang en på monst er et. Ærg erligt, vi var ell ers lig e v ed at forb edr e d et akustisk e miljø i d et sydv estlig e Århus b etragt eligt  . Nå m en all e slap ud en fatal e forbrænding er og Lass e havd e da stadig lidt brugbart tøj på kropp en, da han kørt e hj em ig en. J eg har s elvfølg elg aftalt m ed ham, at vi i næst e ug e prøv er m ed d en and en kanal.  Nå m en d et var d en aft en. Tak til Lass e og JOBO for d et hygg elig e s elskab og d en uforgl emm elig e brandøv els e, j eg håb er sv ejs eøjn en e fald er lidt til ro h enad w eek- end en. Og n ej! D er bl ev vist nok ikk e sagt nniL én en est e gang d en aft en. Moral en må vær e nog et i stil m ed: Kun en tåb e frygt er ikk e 3020 I (står vist for Inj ection) Hvad bliv er mon d et næst e, som d et lill e blikmonst er skal hav e i kværn en. All e d er gid er er v elkomn e til at prøv e kræft er m ed d en. B edst er d et, hvis du sl et ikk e gid er prøv e, fordi du allig ev el kun har en hånlig latt er til ov ers for d en latt erlig e antikvit et, m en så allig ev el gør d et, så d en konfirmand amp kan bliv e sat på plads én gang for all e.
|
Til top |
|
|
sjorslev Forum Bruger

Tidl. Jumon Audio
Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 815
|
Sendt: 02 September 2004 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var vel så kun effektdelen af 3020 der blev benyttet?
Hvilken Pre amp var der koblet foran? Det må jeg vide da jeg jo selv har sådan en Advantage killer stående __________________ hilsen sjorslev
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 02 September 2004 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
sjorslev skrev:
Det var vel så kun effektdelen af 3020 der blev benyttet?
Hvilken Pre amp var der koblet foran? Det må jeg vide da jeg jo selv har sådan en Advantage killer stående |
|
|
Ja! D et var kun eff ektd el en d er bl ev brugt. Pr eamp en er i og for sig også anv end elig, m en d en er lidt tåg et. Nu var m ening en sådan s et også, at d e b egg e skull e driv es "on th e edg e". D et er jo ægt e high end vi har på podi et  . D esud en tror j eg ikk e du sådan skal r egn e m ed, at d et er en Advantag e kill er, d et er nok m er e bar e en KILL ER. D en bank er indmad en ud af rigtig mang e dyr e amps - tro mig. J eg har hørt d en kvæl e amps til 100K, så d et ikk e var til at misforstå. D et er ikk e sådan, at man ikk e kan få nog et d er er klar er e, dynamisk, m er e d etalj er et, m er e v elopløst og endnu m er e klangn eutralt, d et er bar e sådan, at d er er ikk e r et mang e at find e. D er skal en god portion transpiration til ell er også skal man vær e h eldig at find e én. Nå m en min pr eamp er såmænd bar e nog et gamm elt udgå et og umord ern e halløj, hvor d e har gl emt at komm e F ETs i, og som du allig ev el ikk e kan få fat i.
|
Til top |
|
|
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 115
|
Sendt: 02 September 2004 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Va' me og fortælle manden hvad den forforstærker hedder!!!!
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 02 September 2004 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
dfms skrev:
Va' me og fortælle manden hvad den forforstærker hedder!!!! |
|
|
N ew Acoustic Dim ension 3020 I (Indsprøjtning)  All e andr e D etall er har han få et.
|
Til top |
|
|
Boye Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2019
|
Sendt: 02 September 2004 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spændende og underholdende læsning, Kurt
Nu går jeg stærkt ud fra, at du kun har skrevet, hvad I begge (Edit - hun var ikke med, men jeg mener alle tre, da JoBo ikke skal ignoreres, bare fordi han ikke længere må skrive her) blev enige om, og at Lasse ikke ligger bagbundet et sted, forgiftet af totakts-udstødning og uden mulighed for at give svar på tiltale.
Jeg er lidt usikker på, hvad betegnelserne "PKA 2X1,5" og "2X1kvmm fra NKT i PKA udførelse" dækker (- netkabler, javist) og hvad forskellen er, siden de er i stand til at få en forstærker til i den grad at skifte karaktér.
Nu har du med dit indlæg gjort det nærmest umuligt pr. d.d. at opdrive en 3020 til foræringspris, så hvad gør man så? Var der i øvrigt ikke noget om at den kom som separat effekttrin 2020? - eller spiller hukommelsen mig et puds?
Boye (- hilser fra Kaj)
|
Til top |
|
|
lasse Forum Bruger

|
Sendt: 02 September 2004 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløj i sprittågerne
Nå, nu har jeg har sovet lidt på det og jeg drømte at jeg var til demonstration af Bladelius nye forstærker serie. Nøj hvor det rykkede, der var alt den bid og power man kunne ønske sig, en herlig engagerende lyd der var udstrakt og nærmede sig neutral. Ved siden af mig sad Kurt og gnækkede, han trak mig i ærmet hen mod det vanvittigt dyre Bladelius effektmonster, han fremdrog fra sin lomme en skruetrækker og jeg sværger på at jeg i et øjeblik så et glimt af skadefryd i hans øjne idet han begyndte at pille toppen af forstærkeren, da låget var befriet fra sine skruer og blev løftet så jeg et glimt af en NAD 3020 der var sat ned i Bladelius kassen. Kurt satte i en vanvittigt rallende latter medens han sprang rundt i hele rummet og skreg : "Er din forrstærtker fuld af FET så får du for lidt, med bipolar så kør' det bar'" Jeg stak i et skrig og vågnede badet i sved i min seng. Så tæt var jeg på i nat at høre den endnu ikke offentlig gjorte serie fra Bladelius. 
I den lidt mere alvorlige del af dette indlæg vil jeg give Kurt ret i det han skriver, det var også sådan at jeg oplevede det. Den der lille "madkasse" kan noget som alle forstærker konstruktører burde kaste sultne blikke efter. Jeg vil så lige tilføje at her i jordhulen spiller min Advantage forstærker radikalt anderledes, her er hvad jeg godt kan lide, et godt spark i bunden og nøjagtig så meget vægt og fylde i det øvrige frekvensområde at det kommer tæt nok på noget der virker rigtigt at jeg kan leve med det. Dette er ikke for at trække i land for nede ved Kurt fik min sådan ca. 30 gange så dyre effektklods bøllebank af komponenter der var smidt på et pertinax print .(hedder det der brune print ikke det ?) og lignede en joke. Nede ved Kurt spillede den kedeligt nærmest uden den dybde og det attak i bunden jeg elsker, den spillede som et glansbillede det, hele var ren overflade og intet blev vedkommende. Hvis det havde været en salgsdemonstration ville jeg være løbet med den grimme ælling i stedet for den smukke svane. Det mest chokerende var egentlig at den lille ”skid” synes uden begrænsninger, i selv de mest voldsomme passager gav den indtryk af nærmest uudtømmelige kræfter, her fornemmedes ingen dynamikkompression, slag på voldsomme stortrommer og kraftige udladninger fra rundetårns store orgelpiber blev afleveret med en legende lethed jeg ville have svoret umulig.
Hvad med et byggeprojekt baseret på det tilsyneladende rigtige i 3020’erenes konstruktion, selvfølgelig med mere power det må da lige være noget for alle de elektronik nørder der er her. Diagrammerne er endda fuldt tilgængelige, så kom da i gang.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 02 September 2004 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boye skrev:
Spændende og underholdende læsning, Kurt
Nu går jeg stærkt ud fra, at du kun har skrevet, hvad I begge (Edit - hun var ikke med, men jeg mener alle tre, da JoBo ikke skal ignoreres, bare fordi han ikke længere må skrive her) blev enige om, og at Lasse ikke ligger bagbundet et sted, forgiftet af totakts-udstødning og uden mulighed for at give svar på tiltale.
Jeg er lidt usikker på, hvad betegnelserne "PKA 2X1,5" og "2X1kvmm fra NKT i PKA udførelse" dækker (- netkabler, javist) og hvad forskellen er, siden de er i stand til at få en forstærker til i den grad at skifte karaktér.
Nu har du med dit indlæg gjort det nærmest umuligt pr. d.d. at opdrive en 3020 til foræringspris, så hvad gør man så? Var der i øvrigt ikke noget om at den kom som separat effekttrin 2020? - eller spiller hukommelsen mig et puds?
Boye (- hilser fra Kaj) |
|
|
H ejsa! J eg tror b est emt Lass e dukk er op m ed lidt nyt snart, for j egtror ikk e gnist ern e gav ham varig e m en af b etydning. PKA er en kab els eri e fra NKT 2X 1,0 kvadratmillim et er. Prøv d em, d e rykk er. Og ja Lass e vil m ed garanti skriv e und er på, at d er er forsk el på d e kabl er, han undr ed e sig ikk e så lidt da han hørt e d et. J eg hørt e omgå end e at d et d er mått e vær e galt var kabl et, for j eg k end er virkning en af d et, m en at d et var så voldsomt kom nok lidt bag på vor kær e mån eskinssv ejs er  . Spørg ham s elv ell ers. JOBO var m eg et enig i d et j eg har skr ev et, ell ers vill e j eg ikk e skriv e d et, lig esom Lass e s el er
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 02 September 2004 kl. 14:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
H ej Lass e! Giv er dig r et i, at din Advantag e er m er e pass end e i dit eg et s et-up og lytt erum end hos mig. Min e HTér og kabl ern e hjælp er ikk e til m ed nog et som h elst tilskud af varm e og bund, som d en forstærk er har et m eg et stort b ehov for. M en så giv er d et til g engæld en fair muligh ed for, at hør e tyd elig forsk el på kompon ent er og indspilning er. Topp en kan d er nok ikk e rigtigt r ett es på på d en måd e, m en d en er v el som så m eg et and et m ed F ETs i ud/indgang en. Måsk e d er også vill e vær e lidt idé i at b eskriv e d et du ell er hørt e - hvis du da kan husk e d et  . Og ikk e mindst d et du så da du tro ed e lyn et slog n ed! Hvorfor råbt e du eg entlig på din mor da d et sk et e?  . ar du aldrig s et en rigtig ild ebrand før  ?
|
Til top |
|
|
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
Sendt: 02 September 2004 kl. 14:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, kom nu LASSE! Ud med sproget!
Er der nogen der er med på en omgang 3020-DIY udelukkende af efektforstærker-delen?
|
Til top |
|
|
sjorslev Forum Bruger

Tidl. Jumon Audio
Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 815
|
Sendt: 02 September 2004 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gider ikke DIY af 3020, for jeg har jo en. Hellere DIY af den der hemmelige forforstærker som jeg har fået de Dali'e Detal'er omkring.
Jeg kan dog røbe at det er en Daner der har konstrueret den. Den kan da ikke være så svær at lave, det er jo bare lidt halvledere i klasse A. Kom nu.. __________________ hilsen sjorslev
|
Til top |
|
|
lasse Forum Bruger

|
Sendt: 02 September 2004 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kurt von Pyro
Jeg vil nok tro at årsagen til min drøm skal tilskrives "granatchok". I øvrigt er "dyret" kommet op at køre igen efter dit forsøg på at svejse et par bananstik af tvivlsom oprindelse sammen, alene med den uindskrænkede power fra min sjove FETter.
En opfordring til jer andre skal lyde lad aldrig Kurt være alene sammen med en FET-forstærker, uden varsel bliver han aggressiv og helt og aldeles utilregnelig. Hvis det får lov til at udvikle sig resulterer det i rødsprængte øjne og fråde om munden.
|
Til top |
|
|
DarkWing Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 470
|
Sendt: 02 September 2004 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øv, tænkte det sq nok, knockout i første omgang. 
Men da altid noget I fik set von pyro in action på første række. 
|
Til top |
|
|
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
Sendt: 02 September 2004 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et sæt nye knapper liggende til NAD3020. Der er volumen, bas, diskant og balance, og de er drejet i messing og i lækker finish.
De er i sin tid lavet specifikt til en NAD3020, så de passer 100%. Klart en fed kosmetisk opgradering.... Giv et bud på en PM!
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 02 September 2004 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOT E=lass e]
Hej Kurt von Pyro
Jeg vil nok tro at årsagen til min drøm skal tilskrives "granatchok". I øvrigt er "dyret" kommet op at køre igen efter dit forsøg på at svejse et par bananstik af tvivlsom oprindelse sammen, alene med den uindskrænkede power fra min sjove FETter. Det var da forfærdeligt, fik jeg slet ikke lavet indre forbrændinger på den? Var der ingen sortsvitsede pletter på kabinettet?
En opfordring til jer andre skal lyde lad aldrig Kurt være alene sammen med en FET-forstærker, uden varsel bliver han aggressiv og helt og aldeles utilregnelig. Hvis det får lov til at udvikle sig resulterer det i rødsprængte øjne og fråde om munden. Der er intet som et stille glas single malt, mens man nyder varmen fra flammerne af et par velantændte Exentric´er og en FET forstærker. 
|
Til top |
|
|
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
Sendt: 02 September 2004 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
det var sgu da li'godt imponerende med den 3020i ,men de 25watt sætter vel
sine begrænsninger?
|
Til top |
|
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|