Emne: NAD3020...hvorfor? ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
Sendt: 30 December 2005 kl. 10:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
Nu nærmer år 2006 sig, og det er jo som det er. I 1990-91 var min lille 3020ier ny. Den stod vel til en pris på 995,- (MED moms!!) I dag, mange år senere og mange nye teknologier senere, spiller 3020i stadig så fuglene synger. Bevares, jeg HAR da hørt forstærkere der måske var strammere, mere transperant, mere dynamisk, med mere 3D, mere dybte, mere højde, var mere kontrolleret osv. Men det var dælemdusme også forstærkere (systemer) til HELT andre priser.
Det kan åbenbart lade sig gøre at lave "high end lyd" til "ingen penge" Hmmm, det er sgu lidt tankevækende Men ok. BEE har måske været mere heldig med 3020 og dens kvaliteter, end han selv var klar over? Jeg har ikke selv forstand på elektronik, så jeg ved ikke hvor svært og dyrt det er at lave "god lyd"??
Engang var jeg forbi Herlev Hifiklub, sammen med en kammerat. Det var selvbygger aften i klubben, så det vat ikke nemt for os to elektronikanalfabeter, at fatte noget som helst de sagde den aften. Men vi fik da hørt noget sjovt hjemmelavet grej, som bare ville frem i verdenen. Musikken blev gengivet gennem et par Duelund højttalere. Strømmen blev leveret af en kæmpe Sunfire effekt. Vi skulle så lytte til at par hjemmegjorte forforstærkere. En med rør og en transistor (som jeg husker det) Og det var bare for vildt hvad de kunne, de hjemmelavet cigarkasser med elektronikstumper i kunne. Konstruktioner der måske havde kostet ca. 2000,- at lave.
Selvfølgelig koster arbejdstimer også noget. Markedføring og deslige. Men hvor meget koster mon god lyd i vor tid? Den koster det, folk er villig til at betale for det.
Fred være med det  |
|
|
H e h e! D er er vist nog et du har misforstå et  . All e d e ny e t eknologi er har j eg da aldrig kunn et få øj e på. Faktisk er d et sådan, at s elv m ed alt hvad d er mått e vær e d et hott est e du kan find e på, så kunn e d et sagt ens bygg es lig eså godt ell er b edr e for 30 år sid en. Int et har ændr et sig i analog forstærk ert eknologi. D er hvor d er er sk et nog et er i klass e D amps en e. Diss e kunn e m eg et vansk eligt r ealis er es for år tilbag e, hvilk et d e jo som b ek endt nu kan. D e er r esultat et af udvikling en, m en d et kald er j eg ikk e high end. At high end normalt er dyrt, er eg entlig i mindr e grad et r esultat af kvalit et. Faktisk er d et oft e sådan, at d e kompon ent er og løsning er du find er i gansk e almind eligt mid- end udstyr, stadigvæk g enfind es i d et dyr e. For ikk e læng e sid en, havd e j eg lidt snak m ed en særd el es dygtig konstruktør, som i øvrigt har arb ejd et m ed m eg et k endt e high end produkt er. Han sig er, at til eks emp el strømb egræns er e, som er en møgløsning i udgangstrin, stadig find es i en monst er Kr ell og en m ega L evinson til stor e p eng e, og d et s elv om d et er en billig løsning, d er h elt b evis eligt ød elægg er lyd en. Pr eamps fra diss e 2 mærk er og andr e for d en sags skyld, ind ehold er kr edsløbsd esigns, som også sidd er i en Sony. Endnu værr e er d et m ed f. eks. Linn, som gansk e b evidst går eft er d e all er billigst e løsning er som f. eks. pow er-opamps. D em forsøg er d e nu at gør e stu er en e vha. et særligt kr edsløb, som ub emærk et skull e kunn e kobl e pow eropamp en samm en m ed et par bipolar e pow ertransistor er. J eg spørg er så, hvorfor ov erhov ed et brug e pow eropamp en in th e first plac e. Svar et er, at så kan man d esign e en lill e fiks æsk e til amp en, læng er e er d en ikk e. Så mass er af high end udstyr, er faktisk kun high end på pris en, dim ension ering en kan sagt ens vær e størr e, m en r eelt udviklingsarb ejd e og r eel nytænkning er d er ikk e m eg et af. Sjovt nok er d er dog m est h erhj emm e, h er tænk er j eg på IC E, TACT, Lyngdorf m.m. R est en er blot ny indpakning af gaml e opamps. Og i øvrigt, så d et du all erm est hør er i 3020, er at d en faktisk sl et ikk e har sådann e, d en er diskr et og bygg et af gamm elt rag els e, m en m ed fornuftig dim ension ering til opgav en, og d erfor h ell er ikk e modkobl et ud ov er d et nødv endig e. Mht. B EE, så m en er j eg ikk e d et er h eld. På trods af alt, kan man godt hør e, at d et m est e rund er hans bord på godt og ondt, før d et sætt es i produktion. d e er m ed andr e ord en rød tråd i produktlini en. 3020 er dog en lill e amp, m ed d e ford el e d et giv er, bl.a. er d en n em og billig at ov erdim ension er e. J eg har hørt d en klaps e mang e 100 watt er e også når d er skull e spill es højt. D esværr e tror j eg d en gør d et samm e om 20 år ig en, om d en kan hold e så læng e.
|
Til top |
|
|
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
Sendt: 30 December 2005 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
rockforlife skrev:
Nu nærmer år 2006 sig, og det er jo som det er. I 1990-91 var min lille 3020ier ny. Den stod vel til en pris på 995,- (MED moms!!) I dag, mange år senere og mange nye teknologier senere, spiller 3020i stadig så fuglene synger. Bevares, jeg HAR da hørt forstærkere der måske var strammere, mere transperant, mere dynamisk, med mere 3D, mere dybte, mere højde, var mere kontrolleret osv. Men det var dælemdusme også forstærkere (systemer) til HELT andre priser.
Det kan åbenbart lade sig gøre at lave "high end lyd" til "ingen penge" Hmmm, det er sgu lidt tankevækende Men ok. BEE har måske været mere heldig med 3020 og dens kvaliteter, end han selv var klar over? Jeg har ikke selv forstand på elektronik, så jeg ved ikke hvor svært og dyrt det er at lave "god lyd"??
Engang var jeg forbi Herlev Hifiklub, sammen med en kammerat. Det var selvbygger aften i klubben, så det vat ikke nemt for os to elektronikanalfabeter, at fatte noget som helst de sagde den aften. Men vi fik da hørt noget sjovt hjemmelavet grej, som bare ville frem i verdenen. Musikken blev gengivet gennem et par Duelund højttalere. Strømmen blev leveret af en kæmpe Sunfire effekt. Vi skulle så lytte til at par hjemmegjorte forforstærkere. En med rør og en transistor (som jeg husker det) Og det var bare for vildt hvad de kunne, de hjemmelavet cigarkasser med elektronikstumper i kunne. Konstruktioner der måske havde kostet ca. 2000,- at lave.
Selvfølgelig koster arbejdstimer også noget. Markedføring og deslige. Men hvor meget koster mon god lyd i vor tid? Den koster det, folk er villig til at betale for det.
Fred være med det 
|
|
|
He he! Der er vist noget du har misforstået . Alle de nye teknologier har jeg da aldrig kunnet få øje på. Ser man ikke fra tid til anden, nye patender på mystiske løsninger til dit og dat, komme i ny og næ? Det kan sgu godt være jeg tager fejl  Faktisk er det sådan, at selv med alt hvad der måtte være det hotteste du kan finde på, så kunne det sagtens bygges ligeså godt eller bedre for 30 år siden. Intet har ændret sig i analog forstærkerteknologi. Der hvor der er sket noget er i klasse D ampsene. Nuforce, PWM og Tripath. Disse kunne meget vanskeligt realiseres for år tilbage, hvilket de jo som bekendt nu kan. De er resultatet af udviklingen, men det kalder jeg ikke high end. At high end normalt er dyrt, er egentlig i mindre grad et resultat af kvalitet. Faktisk er det ofte sådan, at de komponenter og løsninger du finder i ganske almindeligt mid-end udstyr, stadigvæk genfindes i det dyre. For ikke længe siden, havde jeg lidt snak med en særdeles dygtig konstruktør, som i øvrigt har arbejdet med meget kendte high end produkter. Han siger, at til eksempel strømbegrænsere, som er en møgløsning i udgangstrin, stadig findes i en monster Krell og en mega Levinson til store penge, og det selv om det er en billig løsning, der helt beviseligt ødelægger lyden. Preamps fra disse 2 mærker og andre for den sags skyld, indeholder kredsløbsdesigns, som også sidder i en Sony. Endnu værre er det med f.eks. Linn, som ganske bevidst går efter de aller billigste løsninger som f.eks. power-opamps. Dem forsøger de nu at gøre stuerene vha. et særligt kredsløb, som ubemærket skulle kunne koble poweropampen sammen med et par bipolare powertransistorer. Jeg spørger så, hvorfor overhovedet bruge poweropampen in the first place. Svaret er, at så kan man designe en lille fiks æske til ampen, længere er den ikke. Så masser af high end udstyr, er faktisk kun high end på prisen, dimensioneringen kan sagtens være større, men reelt udviklingsarbejde og reel nytænkning er der ikke meget af. Sjovt nok er der dog mest herhjemme, her tænker jeg på ICE, TACT, Lyngdorf m.m. Resten er blot ny indpakning af gamle opamps. Og i øvrigt, så det du allermest hører i 3020, er at den faktisk slet ikke har sådanne, den er diskret og bygget af gammelt ragelse, men med fornuftig dimensionering til opgaven, og derfor heller ikke modkoblet ud over det nødvendige.
Mht. BEE, så mener jeg ikke det er held. På trods af alt, kan man godt høre, at det meste runder hans bord på godt og ondt, før det sættes i produktion. de er med andre ord en rød tråd i produktlinien. 3020 er dog en lille amp, med de fordele det giver, bl.a. er den nem og billig at overdimensionere. Jeg har hørt den klapse mange 100 wattere også når der skulle spilles højt. Desværre tror jeg den gør det samme om 20 år igen, om den kan holde så længe.
Hvorfor dælen kan BEE så ikke lave en frisk udgave af 3020i? Det skulle ikke undre mig, hvis den nye M3 NAD amp er spækket med opamps og MOS. Men det måske den lyd der passer bedst med MP3 og komprimeret popmusik?
|
|
|
Hvad er det med disse opamps? Er de SÅ meget billigere at bruge, eller er konstruktørene total døve? Er det så meget dyere og sværere uden opamps? __________________ HYGGE HEJSA!
|
Til top |
|
|
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
Sendt: 30 December 2005 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilke producenter bruger ikke opamps? Hvilke producenter bruger de bedre opamps generelt? Jeg ved NUforce skiftede opamp i deres nye Ref. 8 og det gjore en KÆMPE forskel. (har hørt det med egne ører)
__________________ HYGGE HEJSA!
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 30 December 2005 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prisen på komponenterne er ikke så forskellig så det gør noget, men det er nu om dage opamps, der får hoben af anmeldere og andre åndeligt mindrebemidlede til at nikke, så kiropraktoren må tilkaldes . Dernæst forhindrer brugen af opamps, at man dummer sig helt forfærdeligt. Hertil er der intet og jeg siger absolut intet, der måler som en opamp. Opamps har forvrængningsdata, der ofte ligger 100-1.000 gange lavere end selv de bedste alternativer. Det samme gælder for FETs og MOSFETs, de er langt nemmere at bygge med end deres bipolare søskende, og tilmed har de bedre data. Reklametromerne fra opamp producenterne er også en del af showet, AD og BB gør meget ud af, at fortælle om fortræffelighederne af deres nyeste vidundere.
Problemerne med disse operationsforstærkere kan faktisk hurtigt beskrives. De anvender FETs i indgangstrinnet, således at de ikke belaster signalkilden, de er bygget med ENORM forstærkning for øje, og har derfor brug for kolosale mængder af modkobling.
Disse forhold udmønter sig i helt bestemte lydmæssige fænomener. FETs giver et lidt glansbilledagtigt lydbillede, med ganske vist rigtig mange påfaldende detaljer, men de mangler dynamik i ordets egentlige forstand. De snapper lave niveauer af på en sort måde, således at man får en sort baggrund at lytte på. Nogen kalder det lav egenstøj, fakta er, at de ikke er til at få til at bestille noget ved svage niveauer pga. høj kapacitet i indgangen. Så hvis du erstatter den slags med bipolare typer, så vil du opleve en helt anderledes direkte og mindre glat lyd. Den glatte lyd er simpelthen FETérnes kendetegn. Modkoblingen er bare nødvendig, så den kan man ikke bare fjerne, men hvis du har hørt diskrete apparater uden modkobling, så vil du erfare, at NFB ikke er vejen frem, hvis det er lyden der er i fokus, men det stiller meget store krav til stabilitet og sundheden generelt i en konstruktion. Den er mao svær at lave ordentligt, og typisk er det nødvendigt at beskytte den også. Servo kredsløb er også ofte nødvendige.
Til sidst lærer ingeniørerne at bruge dem på skolerne, de er gratis leveret af BB, AD, Phillips m.m. og hvorfor nu det monstro
|
Til top |
|
|
McAllan Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1279
|
Sendt: 30 December 2005 kl. 11:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Modkobling er hele ideen
i en opamp.
At d et så lydmæssigt ikk e er så h eldigt - og sp eci elt m ed
d e billig er e af typ ern e, som fabrikant ern e har for van e at anv end e - er
en and en sid e af sag en
D en id eell e opamp har n emlig u end elig forstærkning og u end elig
båndbr edd e, så hvad d er komm er ud af d en al en e afhæng er af modkobling en.
H er er grundlægg end e forklar et hvad en opamp er:
http://en.wikipedia.org/wiki/Op_amp
__________________ (\_/) Mvh Morten
(O.o) Se mit HiFi & Snurre her! (ej opdateret)
(> < ) PPAv2 - DIY bøf-forst.
|
Til top |
|
|
kramer71 Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1712
|
Sendt: 31 December 2005 kl. 01:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hva så i bipolare grise. Hvad med at prøve at noget holfi - er det ikke bipolar hele vejen igennem ?
|
Til top |
|
|
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1946
|
Sendt: 31 December 2005 kl. 02:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
kramer71 skrev:
Hva så i bipolare grise. Hvad med at prøve at noget holfi - er det ikke bipolar hele vejen igennem ? |
|
|
Undskyld, men hvad er HolFi? Og bipolar; er det ikke et træk og slip princip 
|
Til top |
|
|
Bastian Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 270
|
Sendt: 31 December 2005 kl. 02:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det nu det er på sin plads at nævne at kubikken er private venner med nogle af de drenge? Jeg spørger bare!
|
Til top |
|
|
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1946
|
Sendt: 31 December 2005 kl. 02:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej i sneen,
Begynder at blive lidt spændende med alle vores holdninger til hvordan lyden skabes på.
Det ku' være interessant at blindteste 2 gode forstærkere med ens papir-specs. i samme setup (ingen deltagere ved hvad der spilles på), den ene amp. med modkobling, -den anden uden. Alt andet i setuppet skal være det samme, og bestå af komponenter som lyttepanelet er fortrolige med. Om konceptet er opbygget med transer, fets eller op-amps er lige fedt - kun lytteindtrykket gælder her, ikke noget med special kabler og diverse haløjsa der optimerer den ene frem for den anden.
Er der nogen/nogle der er med på den?
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 31 December 2005 kl. 14:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bastian skrev:
Er det nu det er på sin plads at nævne at kubikken er private venner med nogle af de drenge? Jeg spørger bare! |
|
|
Øhhh! Hv em er d e dr eng e? Har j eg nog en v enn er?
|
Til top |
|
|
Poul-erik Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 903
|
Sendt: 06 Januar 2006 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Sat til salg igen d. 4-1-06, ser ikke ud til at den er nem at komme af med til den pris.
Nad 3020, Guld, 25 W, Samlerobjekt. Nad 3020 Jubilee Limited Edition, kun 50 stk, heraf 2 i DK Den er lavet i anledning af et Nad jubilæum (halv mill. solgte 3020) og fuldt funktionsdygtig og umodificeret. Ryger for højeste bud, har fået en original 7020
Pris 2500,- __________________ NAD 7600 2*150 watt, + Højtaler Cerwin Vega AL-1000.
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
Sendt: 06 Januar 2006 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Poul-erik skrev:
Hej,
Sat til salg igen d. 4-1-06, ser ikke ud til at den er nem at komme af med til den pris.
Nad 3020, Guld, 25 W, Samlerobjekt. Nad 3020 Jubilee Limited Edition, kun 50 stk, heraf 2 i DK Den er lavet i anledning af et Nad jubilæum (halv mill. solgte 3020) og fuldt funktionsdygtig og umodificeret. Ryger for højeste bud, har fået en original 7020
Pris 2500,- |
|
|
Har du ov erv ej et om ikk e pris en er for høj, thi en guld 3020 er v el ikk e stat e-of-th e-art...
|
Til top |
|
|
Poul-erik Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 903
|
Sendt: 06 Januar 2006 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
Poul-erik skrev:
Hej,
Pris 2500,-
|
|
|
Har du overvejet om ikke prisen er for høj, thi en guld 3020 er vel ikke state-of-the-art... 
|
|
|
Tror du misforstår mig, det er ikke min, jeg har nu set den til salg i flere måneder og undre mig faktisk over prisen da det eneste der er forskel på den og den originale 3020i er malingen.
Kunne da godt tænke mig at have den i min NAD samling, men der skal prisen lige 2000,- ned. __________________ NAD 7600 2*150 watt, + Højtaler Cerwin Vega AL-1000.
|
Til top |
|
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
Sendt: 06 Januar 2006 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjælden i guld ?

Så sjælden er den nok ikke i guld.  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
Dejen Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 957
|
Sendt: 06 Januar 2006 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Bastian skrev:
Er det nu det er på sin plads at nævne at kubikken er private venner med nogle af de drenge? Jeg spørger bare! |
|
|
Øhhh! Hvem er de drenge? Har jeg nogen venner? |
|
|
Hahahahahahahaha
Det må stå slemt til når du selv skal spørge... 
MVH __________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
|
Til top |
|
|
Mr.EntryLevel Lukket konto

Konto lukket efter brugers eget ønske
Bruger siden: 25 September 2005 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 110
|
Sendt: 06 Januar 2006 kl. 23:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når nu op-amps og mos fet's er skurkene i mange konstruktioner, kunne det så ikke väre en ide at liste op hvilke forstärkere der er fri for disse unoder? For tiden kommer der masser af OEM producerede forstärkere fra Kina. Og det er mange når man pröver at söge via Google, f.eks denne fabrik der leverer til bl.a. Proson:
http://aivin.manufacturer.globalsources.com/si/6008808416898 /ProductDetail/Surround-sound/product_id-1001186803/action-G etProduct.htm
Hvad med Cambridge, som er det nye lavpris-märke i HFK efter NAD blev lidt dyrere. Og med tanke på 3020'eren kan listen komme til at indeholde såvel billige som dyre forstärkere. Hvad med de lidt äldre Harman integrerede fra samme tid som 3020eren ?
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
Sendt: 07 Januar 2006 kl. 01:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Poul-erik skrev:
ppp_dk skrev:
Poul-erik skrev:
Hej,
Pris 2500,-
|
|
|
Har du overvejet om ikke prisen er for høj, thi en guld 3020 er vel ikke state-of-the-art... 
|
|
|
Tror du misforstår mig, det er ikke min, jeg har nu set den til salg i flere måneder og undre mig faktisk over prisen da det eneste der er forskel på den og den originale 3020i er malingen.
Kunne da godt tænke mig at have den i min NAD samling, men der skal prisen lige 2000,- ned. |
|
|
Ok! Du har r et d e 2500,- er en fantasipris, som han nok ikk e får d en solgt til... Tro ed e aldrig j eg vill e sig e d et, m en d en er IKK E kønn er e i guld!
|
Til top |
|
|
quad Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1002
|
Sendt: 05 Februar 2006 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
66 sid er!! Sw eet j esuz.
M eg et und erhold end e læsning om nyt contra gamm elt skramm el. M en hv er
gang d er var optræk til lidt r el evant info omkring min gaml e og højt
værdsatt e quad 405 puf ing en svar ell er også forsvandt indlæg et fra
sp enc er øv øv.
Nu v ed j eg godt at emn et var 3020, m en 405 er jo også sn ek er er et før
alt gik af lav e, hvordan vill e d en mon klar e sig op imod ny er e &
dyr er e amps? j eg syn es sku stadig d en flytt er fj ell.
Anyon e?
__________________ So long and thanks for all the fish.
|
Til top |
|
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
Sendt: 05 Februar 2006 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
quad skrev:
66 sider!! Sweet jesuz. Meget underholdende læsning om nyt contra gammelt skrammel. Men hver gang der var optræk til lidt relevant info omkring min gamle og højt værdsatte quad 405 puf ingen svar eller også forsvandt indlæget fra spencer øv øv. Nu ved jeg godt at emnet var 3020, men 405 er jo også snekereret før alt gik af lave, hvordan ville den mon klare sig op imod nyere & dyrere amps? jeg synes sku stadig den flytter fjell. Anyone? |
|
|
Hvilket indlæg mener du er forsvundet ? Jeg har vist nævnt 405'eren i en sammenhæng, men husker nu ikke hvilken tråd - desværre.  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
quad Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1002
|
Sendt: 05 Februar 2006 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Howdy.
D enn e tråd m en hvilk en sid e an er j eg ikk e, er stadig h elt skrå eft er d e
66stk, m en du var v ed at uddyb e principp et: curr ent dumping for et gut
hvis navn ??  Hvad d er så sk et e er uvist, m en dit indlæg forsvandt.
__________________ So long and thanks for all the fish.
|
Til top |
|
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|