Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. maj 2025 | 01:38   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Kef reff. i Musikrummet (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 98
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 19 November 2004 kl. 19:14 | IP-adresse registreret  

Hej Dumbo

Ja det ser efterhånden godt ud. Glæder mig også til det er færdigt, men der går nok en uges tid endnu før det er helt færdigt.

Når du kommer til øen så sæt lige et par timer af

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 19 November 2004 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

Ja for Søren da.....det kunne være spas en dag at høre dit fine setup. Og et gensyn med den herlige 250 TI-lyd.....det vil jeg møj-gerne....
Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 November 2004 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

Dumbo

Du skal være mere end velkommen, men husk lige dine favorit skiver - venyl som cdér

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 November 2004 kl. 23:17 | IP-adresse registreret  

Kald mig bare hurtig, men jeg kunne ikke vente med at se resultatet. Dog kunne jeg ikke bære min ht. selv så de må vente lidt endnu.

På billedet er det mine kommende bag ht. JBL L 80 T, som på ingen måde kan sammenlignes med 250 érne. Dertil er 80 érne singel wire så der brugte jeg mit gl. ht. kabel

Lige et par billeder med på vejen.

Først et inden opsætning

er det hele næsten på plads

Total billed taget fra lyttepositionen

er det hele på plads. Læg venligst mærke til kabelføringen. Der er kun MIT boksene man kan se. Skal lige lave nogen smart så de også bliver sjult.

Her er så lige et af MIT SHOTGUN 750. Til dem der ikke har set det "live" kan jeg sige at DEN ER TYK som en medister

Det var alt for nu. Der kommer mange flere billeder når det hele er opsat. Dertil er der en del indretning samt lidt med akustikken som der formentlig skal arbejdes med.

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 19 November 2004 kl. 23:37 | IP-adresse registreret  

hold da op.. det rum er langt større end billederne lige viser, nu hvor der er udstyr...

men det ser helt kanon ud... men føj de er store de jbl'er, ..... måske derfor du har fået dit eget rum?

jeg synes det er kanondet du har gjort med rummet... så bare en masse dæmpningsmateriale....

det ekstra rum der er kommet imellem ht'erne vil også helt klart være en forbedrende faktor.

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 November 2004 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

Lækkert Henrik.....det må jeg hellere opleve live, næste gang jeg skulle komme til "Djævleen"....

Så finder jeg sgu lige et par af mine gode cd'er frem, har ingen lp'er....

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 November 2004 kl. 23:44 | IP-adresse registreret  

Kim Olsen: Ja billeder snyder når rummet er tomt. Ja jeg forventer mig også en del af rummet når det bliver helt færdigt.

HUSK at det er de "små" JBLér der er på billedet. De "store" kommer først i næste uge.

Jeg skal da også lege lidt med Rockfon plader eller tilsvarende materiale, men mere om det senere.

Dumbo: Du siger bare til

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 November 2004 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

Hejsa alle

er der igen sat lidt op i musikrummet, ja det begynder at ligne noget nu. Speakers er på plads. SHOTGUN er monteret, men det står ikke helt rigtigt endnu. Havde desværre glemt mine opmålinger i det gl. hus.

SHORGUN monteret i bi-wire

Et billed lidt fra siden

Og et billed fra "stolen"

Det var alt for nu.

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 November 2004 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

Har nu fået sat systemet op med de rigtige afstande til bagvæg og sidevæg. Dertil er der kommet afkoblingsfødder på.

For et par dage siden hørte min kammerat et stykke med Dire Straits, og hans kommentar var at der manglede bas....., og jeg må selv indrømme at der var sku ikke meget skud i bunden :-((. Sur og lidt nedtrykt gik jeg op og malede videre.

Efter i dag hvor det er sat rigtigt op lyder det klart anderledes. Jeg blev dog lidt overrasket over at jeg "kun" skulle sidde 2,01 foran højttalerne. Inden jeg lyttede sagde jeg til mig selv DER MÅ VÆRE NOGET GALT......., men jeg blev klogere. Bunden var kommet frem igen og jeg lyttede igen til Dire Straits "Mony for nothing" og der var en forskel som kunne høres og føles da den fik lidt styrke på volumen.

Jeg kan kun sige at den der mangler dybde og perspektiv i deres opsætning så prøv jer frem med opstillingen. Få evt. lavet en opmåling af jeres rum (hvis fruen tillader dette) så er jeg ikke i tvivl om der sker ting og sager med musikken.

FreZh
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat hos Dali

Bruger siden: 07 August 2004
Sendt: 28 November 2004 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

Føj, det ser lækkert ud!

Bare det var mig der havde sådan et stort, lækkert rum
Til top Vis FreZh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FreZh

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 November 2004 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

FreZh skrev:
Føj, det ser lækkert ud!

Bare det var mig der havde sådan et stort, lækkert rum

Og mange tak, ja det er dejligt. Er også meget tilfreds med resultatet indtil videre.

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 28 November 2004 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

Det er dælme et flot setup/anlæg.

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 November 2004 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

er der kommet lidt pynt på væggen, flot ikke!

Dertil har jeg taget lidt stemningsbilleder, der desværre ikke er så gode som jeg gerne vil have, men jeg håber at i får et godt indtryk.

Først et af gramofonen

Et af AN sættet med rør

Et af H/K Signature effekt

Et med pynt :-)

Pynten lidt tættere

Og et af det hele :-))

Fik også lyttet til lidt musik her til aften, og det spiller efterhånden ganske godt. Skal dog stadig have gjort noget ved akustikken for der er en efterklang, en slagt rungen som er ret irreterende. Håber det hjælper når alt er kommet på plads og der er kommet billeder på væggen osv.

Alt fra nu.

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 November 2004 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:

Jeg takker mange gange, specielt når man ser dit super anlæg. Savle over dit effekt trin. Tror det vil passe godt ind i mit setup....

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 28 November 2004 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

Henrik300 skrev:

Ikke Slipsefyr skrev:

Jeg takker mange gange, specielt når man ser dit super anlæg. Savle over dit effekt trin. Tror det vil passe godt ind i mit setup....

Takker tilbage., ja, en  ML331 passer godt på jbl og MIT kabler, har selv haft en TI3000 på samme anlæg, så det kan klart anbefales.

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 November 2004 kl. 23:20 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:
Henrik300 skrev:

Ikke Slipsefyr skrev:

Takker tilbage., ja, en  ML331 passer godt på jbl og MIT kabler, har selv haft en TI3000 på samme anlæg, så det kan klart anbefales.

Selv tak. Har kikket på flere effekt trin, bl.a. MAC 252, Bryston 4BSST, Sunfire 2 x 600 watt effektforstærker og ML 331 - er dog blevet anbefalet 332 da der er lidt mere fut i den :-)), men nu må vi se hvad det bliver til

FreZh
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat hos Dali

Bruger siden: 07 August 2004
Sendt: 29 November 2004 kl. 18:56 | IP-adresse registreret  

Det ser rigtig godt ud med de guitare der hænger på væggen. Top notch!
Til top Vis FreZh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FreZh

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 November 2004 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

FreZh skrev:
Det ser rigtig godt ud med de guitare der hænger på væggen. Top notch!

Tak FreZh

Har nu prøvet i flere år at lære at spille, dog uden større held....., men jeg syntes det er med til at give et godt og hyggeligt look.

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 November 2004 kl. 23:48 | IP-adresse registreret  

Fik lige taget et par billeder af mine JBLér

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 November 2004 kl. 10:45 | IP-adresse registreret  

Det er fandeme da blevet godt Henrik.....og fed idé med de guitarer....det gir da lidt stemning....

<< Forrige Side af 98 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes