Forfatter |
|
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
Sendt: 14 Januar 2005 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak Becker
Ja det er en skøn, og efter min mening en flot maskine. Den er ikke fuldaftomatisk, men semi automatisk. Når den er færdig med at spille kører armen op (men ikke ind) og talerken stopper. __________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|
becker Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 710
|
Sendt: 15 Januar 2005 kl. 08:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Henrik,
ups, jeg troede DP59'eren var fuldautomatiske . Men jeg er helt enig med dig. Den er rigtig flot. Og så er den mekaniske kvalitet jo i særklaase.
Men var det ikke en idé med en Denon DL160 eller 304, i stedet for Ortofon'en? __________________ Mvh. Becker
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

|
Sendt: 15 Januar 2005 kl. 08:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men var det ikke en idé med en Denon DL160 eller 304, i stedet for Ortofon'en?
Sprinter har samme forslag i en anden tråd, men hvorfor det ????, pris og kvalitet er formentlig den samme på trods af at Ortofonen koster en ½ gang mere i listepris.
Kommentar er meget velkommen da jeg er ikke ved så meget om pick upér. __________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|
becker Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 710
|
Sendt: 15 Januar 2005 kl. 09:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen,
nu fik jeg lige læst tråden rigtig igennem, og jeg var ikke opmærksom på at du allerede har MC20'eren. Jeg havde læst det som om du skulle ud at købe en ny.
Så synes jeg tværtimod at du bare skal nyde musikken på det setup du har! __________________ Mvh. Becker
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

|
Sendt: 15 Januar 2005 kl. 10:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er også det jeg gør, for 304 pick upén tages kun hjem på bestilling, så man låner den nok ikke lige med hjem på prøve .
Det eneste problem der er, er at kontravægten sidder på det yderste da ortofonen vejer mere end 304 pick upén. Jeg må lave en løsning med en ekstra kontravægt. Dertil skal jeg have mig en nåletrygsmåler så jeg ved at den står helt rigtigt. __________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

|
Sendt: 17 Januar 2005 kl. 00:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
[ QUOTE=Otto, TC]
Spørgsmål: Ifølge mit falkeøje så har du et schuko stik i en almindelig stikdåse? Så er det vel ikke jordforbundet - eller er der noget jeg har overset?
[/QUOTE]
Stidåsen er ikke alm. dk stikdåse. Der er også jord i siderne i SUPRA stikdåsen, så ja der er jord i, pt. kun dac og drev. __________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

|
Sendt: 19 Januar 2005 kl. 00:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bliver nødt til at komme med et voldsomt udbrud:
Vinyl er bare så fedt
Efter ankomsten af "kæmpen" har cdéren ikke været tændt. Jeg har også været på indkøb, og der er taget omkring 200 LPér med hjem. Købte en samling af 80ér musik til fornuftige penge.
Jeg er sikker på at jeg ikke kan gå forbi en venylbutik uden "jeg skal lige derind og se om der er noget spændende".
Fruen sagde følgende, og jeg citere: Når man sætter en plade på er det for at LYTTE til musik......., jeg blev lidt forbavset, men glad for udtagelsen og kan kun give hende ret.
Jeg er kun glad for at venylen er tilbage i mit set up, og kan kun give alle mine varmeste anbefalinger. Det er en fed, og billig måde at få rigtig meget godt musik ind af døren. Klokken bliver over midnat hver dag, da det er svært at falde til ro, for der er altid en plade til der lige skal lyttes til.
Titusinde smileys herfra til alle dem der deler alt den dejlige musik på venylen. __________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

|
Sendt: 21 Januar 2005 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle hifi freaks
Jeg har lige haft et par timer alene hjemme, og så var det bare med at udnytte tiden rigtig, og ja i gættede rigtigt MUSIK.
Efter opvarming blev der fyret godt op under kedlerne og de nye basser fik lov til at arbejde på fuld tryk, hvilket faktisk er første gang siden ankomsten.
Jeg har tidligere skrevet at der manglede bas, men det gør der IKKE mere. Specielt blues rock bliver gengivet "som om man selv var på Skanderborg festivalen".
Walter Trout live fra Skanderborg blev BLÆST igennem på fuld hammer og hvor var det fedt at have den fornemmelse igen .
Skulle der komme et lille så er det når der spilles kompleks musik stykker eller passager, her kan jeg godt mangle lidt forstærkerkontrol når der spilles højt.
Så ønsker er der mange af når det kommer til forstærkeren, men det bliver ikke lige nu.
Alt herfra, fra en glad mand i det midtsjællandske __________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|
roundsound Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
Sendt: 22 Januar 2005 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den Denon er bare CRAZY!!!
Jeg er også selv blevet ramt af Vinylitis, men jeg må "nøjes" med en Rega P3 med ortofon mc10 super mk.2. Jeg kan genkende det du siger med at gå forbi forretninger med lp'er. Jeg har selv lige brugt 500kr på lp'er på en uge...
Var de der Ice-fætre ikke noget for dig alligevel?
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

|
Sendt: 22 Januar 2005 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er dejligt med den venyl, den giver mange gode musik oplevelser.
Mht. til ICE så har jeg en aftale om demo når de er spillet til (ca. 200 timer), dertil skal mine basser også spilles til hvilket også er 200 timer. Vi blev enig om at vente til det hele er tilspillet så både ICE og ht. får de bedste forhold. __________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

|
Sendt: 29 Januar 2005 kl. 00:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er jeg næsten færdig med "musik rummet"
Jeg er ved at være rigtig godt tilfreds med resultatet. Der er, som i kan se, kommet en masse møbler ind og der er hængt en masse billeder op (uden glas). Det har gjort at der er en rigtig god akkustik i rummet.
Havde lige en ven på besøg og han tog lidt "sjove" billeder. Alle kommentar er velkommen både ris og ros.
Først lidt rundt i rummet

Og så lidt af de "sjove"

Så er der også nyt på vej. Jeg har bestilt en MC-forstærker til min pladespiller. Denne skulle gerne komme i løbet af næste uge. __________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|
Dolkin Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 752
|
Sendt: 29 Januar 2005 kl. 06:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
SUP ERf ed e bill ed er!!
Og som sagt før - smukt s et-up! Kan især godt lid e b elysning en __________________ MvH. Dolkin.
|
Til top |
|
|
dumbo Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2294
|
Sendt: 29 Januar 2005 kl. 09:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen, det ser jo herligt ud......du er for iøvrigt farlig at skrive med.....altså for pengepungen!!!
Jeg kigger efter pladespiller, som jeg aldrig nogensinde havde troet, jeg skulle gøre det. Du har sgu smittet mig.....MÅ bare prøve det nu..... 
Men som sagt.......fede billeder.... 
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

|
Sendt: 29 Januar 2005 kl. 12:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dolkin:
Tak for  
Dumbo:
Farlig er vel så meget sagt , sygdommen hedder hifinitis og er som de fleste herinde MEGET smitsom. Også tak for dine
Hvad har du kikket på? __________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|
Bob Dylan Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 350
|
Sendt: 30 Januar 2005 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Henrik,
Flot anlæg. Jeg er specielt hook på dit valg af Audio Note DAC og CD drev. Jeg kan forstå at listeprisen er på 4.500 + 8.000 for den mindste løsning. Er du tilfreds med valget?
M.h.t. jording har du ikke valgt den bedste løsning. Den jord du har i LK stikkontakten i væggen er en beskyttelsesjord og ikke en elektronikjord. D.v.s. der ligger elektrisk støj på jordledningen fra elektriske brugsgenstande som er jordet, f.eks. køleskab etc. Elektronikjord og beskyttelsesjord skal holdes seperat for at det giver mening.
Vh/Bob
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

|
Sendt: 30 Januar 2005 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bob Dylan skrev:
Hej Henrik,
Flot anlæg. Jeg er specielt hook på dit valg af Audio Note DAC og CD drev. Jeg kan forstå at listeprisen er på 4.500 + 8.000 for den mindste løsning. Er du tilfreds med valget?
Jeg er MEGET tilfreds med AN sættet. Havde tidligere en low end cd afspiller og denne AN med rør var i mine øre en klar forbedring. Jeg har ikke hørt de dyere sæt så jeg kan ikke rigtig sige noget om det, men det håber jeg at jeg kan komme til i fremtiden.
M.h.t. jording har du ikke valgt den bedste løsning. Den jord du har i LK stikkontakten i væggen er en beskyttelsesjord og ikke en elektronikjord. D.v.s. der ligger elektrisk støj på jordledningen fra elektriske brugsgenstande som er jordet, f.eks. køleskab etc. Elektronikjord og beskyttelsesjord skal holdes seperat for at det giver mening.
Er det så meningen at der skal et jordspyd seperat til denne stikkontakt?
Vh/Bob
Og tak for roserne |
|
|
__________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|
Bob Dylan Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 350
|
Sendt: 30 Januar 2005 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Henrik,
Ja. Du kan lave en separat gruppeafbryder og tage jorden direkte fra jordklemmen i gruppetavlen, og sørge for der ikke er andre brugsgenstande en HIFI'en tilsluttet. Fra jordklemmen går der en direkte forbindelse til jordspyddet.
Vh/Bob 
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

|
Sendt: 31 Januar 2005 kl. 07:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal lige forklare, efter bedte evne, hvordan jorden er trukket i huset.
Der går en jord igennem alle stikdåser og det er den der bliver brugt til jord i stikkontakten ved hifiét, og det er derfor at den ikke er jordet rigtigt?
Er det ikke nemmere(og kan man ikke bare) at lave et jordspyd direkte i kælderen?. Der er nemlig meget langt fra tavlen til kælderen. __________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

|
Sendt: 03 Februar 2005 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fik jeg et tilbud der ikke kunne siges nej til. Med garanti ikke det bedste tv, men 50" til lidt film og sommerens superliga er det perfekt til.

Det har krævet lidt ommøblering og jeg er ikke færdig endnu. __________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|
BjarkeNR Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2671
|
Sendt: 03 Februar 2005 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|